Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor plaatsen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
suuz
Amerika-ontdekker

Tips voor plaatsen?

Bericht door suuz »

Haii

Nou ik ben net terug uit Chicago maar alweer druk aan het verzinnen waar ik mijn volgende vakantie heen zal gaan...
Dit zal misschien als ik iets vind juni/juli zijn.

New York, San fransisco, Las vegas en Chicago heb ik gehad.

Waar ik vooral naar zoek is lekker weer, super winkels, en ik moet er lopend of met openbaar vervoer iets kunnen zien, dus geen auto huren.

Wat ik zelf als wens heb, is om te eindigen op de bahama's. Iemand hier ervaring mee. Aan welke kosten moet je denken als je daar een paar dagen zit en hoe dat gaat?
Royyy
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor plaatsen?

Bericht door Royyy »

Aangezien je ook naar de Bahama´s wilt, is Miami misschien wel interessant? Vanuit daar gaan allerlei cruises enzo naar de Bahama´s.
Ik ga er in juli heen, en aangezien ik ook geen auto kan huren heb ik al flink wat opgezocht met betrekking tot openbaar vervoer enzo. Alle interessante dingen (ook in de omgeving) zijn met het ov volgens mij wel redelijk tot goed te bereiken,

Hoe lang ben je van plan te gaan? Voor een lange vakantie lijkt het me, als ik afga op wat ik er onder andere hier op het forum over lees, en wat er te doen is, minder geschikt, of je zou het al met een andere bestemming moeten combineren. Voor een week ofzo is er volgens mij echter wel genoeg te doen.. genoeg winkelcentra, strand, everglades, de keys, etc.

Qua kosten kun je echt alle kanten op lijkt me, heel erg afhankelijk van in welk deel van de stad je een hotel wilt, luxe hotel of iets simpelers, etc...
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Ja daar heb ik ook voor zitten kijken ik dacht aan een paar dagen orlando dan een paar dagen miami en dan een cruise onder andere langs de bahama's ik had een site gevonden waar je leuke 5/7 daagse cruise lastminuts kon vinden voor +/- 300 euro maar ik ken geen mensen om aan te vragen hoe of wat of er veel kosten bij komen of je verplichte kosten hebt etc.

ik heb 3 weken vakantie dus daarin zou het allemaal moeten gebeuren maar meestal vind ik zo'n 12 dagen van huis lang zat dan heb ik weer behoefte om in me eigen bed te liggen ;-)
en als ik dan weer 2 dagen thuis ben zoek ik weer voor een nieuwe reis :D

Zelf had ik een beetje de indruk dat je voor orlando en miami beter een auto kon hebben ook toen ik om een ticket vroeg kreeg ik als reactie je kan beter een huur auto nemen want je rijdt er zo naar toe.
Ik kan wel auto rijden maar dat lijkt me niks !

Washington lijkt me evt ook leuk is dat iets?

En verder heb ik dus geen idee en hoop ik dat iemand iets leuks weet uit ervaring :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

suuz schreef: Washington lijkt me evt ook leuk is dat iets?
Zeker! Ik heb er erg veel informatie over in mijn weblog staan en in het Noordoosten forum vind je er ook veel over.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
suuz
Amerika-ontdekker

Bericht door suuz »

Ik heb rond gekeken maar snap niet waar ik moet kijken :?:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In mijn blog onder anderen hier:
Washington zelf
Alexandria
Great Falls

Op het forum onder anderen hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Heb je al eens aan New Orleans gedacht? Daar is het vooral in deze periode heerlijk weer, warm maar nog niet zo benauwd als in de zomer. Als je een hotel in of nabij French Quarter neemt, zijn veel attracties op loopafstand of goed te bereiken met openbaar vervoer (streetcar en bus). Het is een heel unieke stad die je met geen enkele andere stad kan vergelijken. Prachtige architectuur, een heerlijke relaxte sfeer, vriendelijke en behulpzame bevolking, uitstekende restaurants, fijne jazz clubs, leuke winkels en interessante musea. Bij Canal Street zijn een paar winkelcentrums waar de grote bekende namen worden verkocht, maar in FQ, Magazine Street en Oak Street vind je vele originele boetiekjes waar het heerlijk shoppen is! Het Warehouse District kent mooie art galleries, de stad heeft een paar prachtige parken met grote mysterieuze live oaks, er is een leuke dierentuin, aquarium en in april/mei worden er verschillende festivals georganiseerd. En vanuit de stad kan je makkelijk een georganiseerde tour maken naar een plantage en/of moeras. New Orleans is een stad waar je heerlijk door de straten kan struinen, genieten van de straatartiesten en waar je je als vrouw alleen niet onveilig hoeft te voelen. Ook meegenomen is dat NOLA een havenstad is, vanwaar er vele cruises vertrekken. Ik geloof dat het meerendeel naar Mexico gaat, maar ik weet dat Carnival ook een 7 daagse cruise naar de Bahama's heeft.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
albert gerrits
Amerika-ontdekker

Bericht door albert gerrits »

Hoi Wij hebben vorig jaar vanuit Miami een cruise gedaan met Norwegian cruise line. (zoek maar eens op free style cruisen)
Wij zijn toen naar Honduras-Belise-Cosumel en de Bahamas geweest.
Wat betreft de bijkomende kosten moet je rekening houden met fooien - excursiekosten en uiteraard de drankrekening.
Wij waren met twee personen en hadden een drankrekening van ongeveer 600$.
Tevens hebben we overal wel een excursie gedaan en die zijn rond de 60$ per persoon.

Groetjes
Albert en Karin

PS
Het was een unieke ervaring en gaan ongetwijfeld nog een keer met een cruise die kanten op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer