Pagina 1 van 1

We are back

Geplaatst: 05 aug 2005, 21:16
door Dummy
Hoi allemaal
We zijn gisteren teruggekeerd van onze rondreis California. Wat hebben we er vooral uit geleerd, je mag plannen zoveel je wilt er loopt toch van alles mis waardoor je je route moet wijzigen, allee bij ons toch. We hebben een heel boeiende ervaring gehad en zeker een aanrader voor wie nog wil gaan. Of we terug gaan, dat hangt van allerlei factoren af, maar als de mogelijkheid zich voordoet gaan we zeker terug, maar dan met ons tweetjes. Niet de steden maar vooral de natuur heeft ons overweldigd. Ze dwingt zoveel respect af. Het weer zat ons niet echt mee, maar net dit maakt onze reis nog spectaculairder. We zagen een regenboog in de mohave, kregen sloten water over ons heen in de woestijn, werden overvallen door onweders, hadden het snikheet enz enz. We zagen ook een speciaal weerfenomeen, misschien rare vergelijking, maar het was net als het effect van een atoombom, weet iemand hier meer over. Wie er wat meer over weet wil ik wel es enkele fotos doorsturen. Ik denk dat het met opkomend of voorbijgaand onweer te maken heeft. Ra,ra ben benieuwd wat we eigenlijk hebben gezien. Er valt nog zoveel meer te vertellen maar ik zal zeker zo snel mogelijk een verslag maken met zoveel mogelijk informatie.

Een tip voor de mensen die binnenkort naar Joshua Tree gaan, doe dit niet via Twentynine Palms of via Pinto Basin Road want deze toegangen zijn gesloten (hoelang weet ik ook niet) door hevige regenval zijn die wegen onbruikbaar geworden en dienen te worden hersteld. Het visitor Center in Pinto is wel geopend.

Nog vele vriendelijke groetjes en als ik nu tips kan geven doe ik dat vast en zeker ook, al ben ik geen deskundige

Geplaatst: 05 aug 2005, 21:45
door Henriëtte
Spannend Dummy, die extreme weersomstandigheden. Niet leuk als je je planning moet wijzigen, maar tegelijkertijd toch ook weer spectaculair. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik lees je berichtje over die speciale wolk hier net voor, en krijg vanuit de huiskamer iets terug over ....eh.... een cumulus moeilijk..... stratospherus cumulus wolk..... Tja, of je daar iets aan hebt :D

Wij hebben ook al een paar keer meegemaakt dat we onze planning hebben moeten wijzigen. In 2001 zijn we bestolen, paspoorten en vliegtickets kwijt, we moesten toen dus eerder naar Los Angeles dan gepland om vervangende paspoorten te regelen. Daardoor hebben we toen de kustweg gemist, en maar een klein stukje van Death Valley gezien. In 2003: noodweer in Death Valley! Dantes View en Artists Drive gemist. In 2004 wilden we 2x Death Valley gedeeltelijk missen eens helemaal goed gaan maken, we hebben toen 3 volle dagen voor het park uitgetrokken. En wat denk je.... net een paar dagen van te voren opnieuw een heftig onweer, heel Death Valley werd afgesloten! Nu, een jaar later, zijn Artists Drive en de weg naar Dantes View nog steeds niet open.

Volgend jaar gaan we weer, en dan moet het toch echt eens een keer gaan lukken met Death Valley. Hopen we...

Je foto's van de 'atoombom' wil ik graag zien, kan je die hier plaatsen of per email doorsturen?

Henriëtte

Geplaatst: 05 aug 2005, 22:27
door Rob
Hoi Dummy,

Welkom thuis, hoe is de campertrip bevallen :?:
Ben benieuwd naar je reisverslag.
Gr.
Rob

Geplaatst: 06 aug 2005, 00:46
door Dummy
Hoi
De camperreis is ons wel goed bevallen, hoewel voor de chauffeur is het geen pretje om met zo een gedrocht te rijden en vermoeiend ook. Hoewel we onze reis voortdurend hebben moeten aanpassen en dingen hebben moeten schrappen zoals Bodie (onweer) Joshua Park (afgesloten wegen) zijn we toch tevreden over wat we hebben gezien. We hebben in de plaats fotoboeken en films en fotreportages meegebracht, das wel niet hetzelfde, maar aan het weer kan niemand iets veranderen, dus daarover klaag ik niet, want daardoor hebben we dan andere dingen voor in de plaats gekregen zoals die regenboog bv.
De camper vond ik wel nogal oud (das mijn persoonlijke mening) om te verhuren 3 1/2 jaar. En dan kom je onderweg een pak op het eerste gezicht kleine probleempjes tegen, zoals gordijntjes die niet meer goed sluiten, een deur die openvliegt terwijl je rijd omdat je aan die deur zo hard moet trekken voor hij goed sluit, stopjes in de gootsteen die niet meer passen waardoor water steeds wegloopt enz. Maar op een reis kun je dergelijke dingen wel missen als kiespijn en nog van die dingen, de auto had ook problemen om op te trekken zoals mijn man dat zo mooi zegt (ik snap daar niets van). Ook de aircondition is uitgevallen, maar eerlijk is eerlijk, ze hebben dat goed opgelost via de telefoon, het was maar een zekeringetje, als je het maar weet. En je kan niet gaan klagen want in hun ogen tekende je een contract waarin je zegt de wagen in goede staat te hebben gekregen, maar hoe kun je die dingen nu allemaal op voorhand controleren en bewijzen dat ze niet goed werkten. We hebben een klein accidentje gehad op de voorlaatste dag. Bij het uitrijden van een parking raakten we een spiegel van een andere wagen, omdat die te dicht stond geparkeerd, gevolg spiegel van andere wagen kapot en een kras in de zijkant van onze camper. Dit hebben we gerapporteerd. Toen we die camper inleverden wilden ze daarvoor zomaar even 250 dollar vragen terwijl de wagen vol krassen zat (het was nog niet eens de carosserie zelf, maar een soort karton die erop gekleefd is met reclame), zei die van de verhuurdienst je hebt voor vertrek getekend, alsof je elke kras op zo een oude camper kunt gaan optekenen. Bovendien ben ik er zo goed als zeker van dat ze dit nooit meer herstellen. Als je me nog niet hebt horen protesteren, wel daar deed ik dat wel in mijn beste Engels. Enfin het eindresultaat was 50 dollar, dus mijn protest was het zeker waard. Als iemand een tip heeft waar ik met mijn klachten terecht kan, wel ze zijn welkom. Ga bovendien ook klacht indienen bij reisbureau, want zij hebben een fout gemaakt bij de boekingen, ze hebben geen rekening gehouden met het inleveren van de camper en het vertrek van onze vlucht, waardoor we minstens 1 dagreis zijn verloren met een extra nacht hotel erbij. Volgens Cruise America hebben we die nacht wel teruggekregen, maar ik ben er niet zo zeker van, want die eindfactuur staat in een codetaal waar ik niet aan uitkan. Ik zal ze voorlopig maar geloven. Het was niet de eerste maal dat we bij dat reisagentschap onze reis boekten en we waren er steeds tevreden over, maar deze keer... helaas en zeker als je zoveel investeert in een reis voor 5 personen, dan mag het wel in orde zijn zeker (Geloof me vrij, wij zijn niet van die mensen die om de haverklap over kleinigheden zeuren, maar deze keer laten we het er niet bij) En ze mogen op hun 2 oren slapen, ze zien er ons niet meer terug. Nog een vraagje, is het normaal dat je je vliegticketten en reisinformatie pas 2 dagen voor je vertrek krijgt (ook al is de hele reis al enkele weken ervoor betaald). We hebben die fout daardoor ook te laat gezien en toen ik dit vroeg in het reisbureau kreeg ik als antwoord "regel dat ginds terplaatse maar met Cruise America, zij zullen dat wel voor jullie oplossen", haha gemakzucht noem ik dat. Onze vliegticketten waren geboekt maar niet onze zitplaatsen, waardoor we in de binnenvlucht allemaal verdeeld zaten in het vliegtuig, de ene vooraan en de andere achteraan, is dit normaal. Kan iemand me dit systeem even uitleggen aub, want we hadden wel al geboekt in februari.
Oke genoeg geklaagd nu, waznt het lijkt nu wel op een mislukte vakantie en dat was het zeker niet. Nog enkel aan de positieve dingen denken, want die waren er massaal.
Ik wil de fotos hier gerust eens op laatsen maar dat lukt me niet, als jullie de oplossinge weten.
Vriendelijke Groetjes van Dummy

Geplaatst: 06 aug 2005, 10:05
door Rob
Hoi Dummy,

Jou verhaal is voor mij weer een bevestiging dat de campers van Cruise niet van de beste kwaliteit zijn.
Wij huren altijd bij El-Monte daar zijn de campers niet ouder dan 1,5 tot 2 jaar (dit jaar hadden we een splinter nieuwe).
Oook van Morturis en Road Bear hoor ik goede verhalen.
Gelukkig heeft het jullie vakantie voor de rest niet bedorven.
Gr.
Rob

Geplaatst: 06 aug 2005, 11:00
door Pascal
Die camper lijkt mij wel goed geschikt om opgenomen te worden in de rent a wreck! serie :lol:

reisbureau

Geplaatst: 06 aug 2005, 13:35
door Petr@
Hoi Dummy,

Dat je jouw reisbescheiden pas 2 dagen voor vertrek hebt gekregen is wel erg laat. Dit hoort toch zeker een week voor vertrek binnen te zijn. Maar dit kan natuurlijk een keer gebeuren. Jammer alleen dat je hierdoor zag dat je weinig tijd had op de laatste dag m.b.t. het inleveren van de camper en het halen van je vliegtuig. Wist je de tijden van het vliegen nog niet dan? Ik heb nl in januari geboekt maar wist gelijk de vliegtijden en dus ook dat ik hier mijn camperreservering op aan moest passen. Je hebt overigens wel gelijk dat het reisbureau dit ook had moeten zien. Maar of je hiervoor echt een klacht kunt indienen?
Dat jullie niet bij elkaar zaten is ook erg vervelend maar dit ligt niet aan het reisbureau. Zij reserveren nl. niet standaard stoelplaatsen. de luchtvaartmaatschappij is hiervoor verantwoordelijk.
Al met al heb je in elk geval een leuke reis gemaakt en dat is toch het belangrijkste! Succes met de afwikkeling.

Re: reisbureau

Geplaatst: 06 aug 2005, 18:15
door Rob
Petr@ schreef:Hoi Dummy,


Dat jullie niet bij elkaar zaten is ook erg vervelend maar dit ligt niet aan het reisbureau. Zij reserveren nl. niet standaard stoelplaatsen. de luchtvaartmaatschappij is hiervoor verantwoordelijk.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Wij krijgen van het reisbureau wel de stoelnummers door tijdens onze laatste trip voor alle 4 de vluchten.
Hier kan het reisbureau zeer zeker wat aan doen.
Bij ons ging het ongevraagd maar als je het zeker wil weten zou ik er om vragen.
Rob

Geplaatst: 06 aug 2005, 18:21
door Dummy
Inderdaad door dergelijke toestanden laten we niet onze hele vakantie vergallen, dat is niet eens de moeite. We hebben het trouwens zelf opgelost. Maar die klacht komt er sowieso aan, is het niet voor schadevergoeding, dan heb ik tenminste mijn gedacht toch gezegd. Het is hun job om de klanten een goeie service te geven, je bent reisagent of niet en wij hoeven eigenlijk hun fouten niet op te lossen. Wij moeten ons aan contracten houden dus zij ook en daarin staat duidelijk dat je je reisinformatie uiterlijk 7 werkdagen voor vertrek moet krijgen. Er staat ook in tot wanneer we een klacht kunnen indienen, maar geen adres waar we onze aangetekende brief moeten naar versturen. Gelukkig is er tegenwoordig internet waar je heel veel informatie kunt vinden, ook op deze site natuurlijk, want anders hadden we geen tijd meer gehad om de route vooraf te plannen. Wij hebben niks, maar dan ook niks van informatie gekregen, boeken bijvoorbeeld of folders, voor we de tickets afhaalden. We hebben alles zelf moeten uitzoeken en aankopen, dat moet je dan ook bekijken als een stukje reizen. Toch vind ik dat een beetje informatie vooraf, bijvoorbeeld landkaartjes en stadsplannetjes, de kampeergids vooraf het ons een stukje makkelijker hadden gemaakt.
Nog veel vriendelijke groetjes van Dummy[/url]

Geplaatst: 06 aug 2005, 18:23
door 4me
Klinkt allemaal erg somber! Reisgezelschap te groot, camper en de rest.
Hoop dat jullie toch genoten hebben en die foto's willen we toch wel graag zien.
Het versturen van de reisbescheiden wordt door de reisorganisatie gedaan en het reisbureau is dus afhankelijk van hun afhandeling. Verder komen reisbescheiden vaak per koerier, die komt 2 x per week. Dus als dat even fout gaat duurt het weer een paar dagen. Maar het blijft laat, 2 dagen voor vertrek.
Reistijden moeten altijd na te gaan zijn, dus ik sluit mij aan bij Petra: wisten jullie deze niet? Neem aan dat vlucht en camper bij zelfde reisorganisatie is gebeurt. Dus als er iets fout is gegaan, dan had de reisorganisatie ook aan de alarmbel moeten trekken. Tenzij alles via computer is gedaan en niet telefonisch.
Het is vreselijk triest als je reis door "fouten" wordt getroffen, maar sommige fouten hadden misschien ook door oplettendheid van de reiziger bemerkt kunnen worden. Maar het blijft vreselijk triest.
Reserveren van plaatsen is bij sommige luchtvaartmij. niet mogelijk! Dan is het dus aan de reiziger om zeer op tijd aanwezig te zijn en het daar te proberen. Dit is niet de automatische taak van het reisbureau. Neem b.v. Martinair, die krijgt pas 2 weken voor vertrek de namen van de passagiers van de reisorganisaties. En dan kan je pas proberen om stoelplaatsen te reserveren. Klinkt allemaal erg zuur, maar schuif niet alle fouten naar het reisbureau.
Probeer er samen uit te komen. Ze zitten er voor jou en niet de reisorganisatie. Jeannine

Geplaatst: 06 aug 2005, 18:28
door 4me
Wat ik geschreven heb, geldt trouwens voor Nederlandse reisbureaus en organisaties.

Geplaatst: 06 aug 2005, 18:43
door Dummy
Hoi
Ik ben helemaal niet somber en waar heb ik in godsnaam over ons reisgezelschap geklaagd ? Ik geef enkel en alleen onze ervaringen met ons reisbureau door. Ook negatieve mogen eens aan de bak komen, we moeten toch realistisch blijven he. Je mag er dan al van uitgaan dat dit je droomreis is, het leven is niet zo simpel, je komt overal obstakels tegen. En ik blijf erbij, iedereen moet zijn werk goed doen, je koopt toch ook geen nieuwe bloes zonder knopen.
Ik heb al geprobeerd die fotos op een mailtje te plakken, maar dat lukt niet dus als jullie mij zeggen hoe ik het moet doen, graag.
Dummy

Geplaatst: 06 aug 2005, 18:57
door 4me
Sorry, het kwam erg somber bij mij over. Over reisgezelschap bedoelde ik alleen dat je voortaan met 2 personen zal gaan. Verkeerd begrepen dus, sorry. Ik begrijp dat het je droomreis is en ik hoop dat je nog vaak zal nagezieten bij het zien van je foto's. Ik doe dat nog steeds en kijk al weer uit naar mijn volgende trip. Nu maar eerst veel sparen.
Ik heb mijn foto's bij web-log.nl ondergebracht. ff puzzelen, maar ze staan erop. Heb bij anderen een betere opstelling via web log gezien, maar je hebt altijd mensen die dat veel beter kunnen :D
Succes Jeannine

Geplaatst: 06 aug 2005, 19:25
door Petra/VS
4me schreef:Wat ik geschreven heb, geldt trouwens voor Nederlandse reisbureaus en organisaties.
Geldt ook voor de Amerikaanse, hoor. Ik heb al eens eerder een dissertatie geschreven op dit forum over het hoe en waarom van stoelen reserveren. En zelfs als ze gereserveerd zijn is er nog niets gegarandeerd, wij hebben regelmatig meegemaakt, dat er op het laatste moment een ander type vliegtuig werd ingezet en de stoelen, die we hadden, niet meer geldig waren.
Wij gaan 12 augustus naar Aruba en hebben die reis via American Express geboekt. Het hotel had gisteren onze namen nog niet, die komen pas een paar dagen voor we inchecken, waardoor we ook dan pas onze speciale wensen kenbaar kunnen maken.

Geplaatst: 06 aug 2005, 23:44
door Dummy
Ha ha, nu begrijp ik het misverstand, maar eigenlijk doelde ik op het financiële aspect. Ik kan niet elk jaar voor 5 personen betalen. Het was een huwelijksverjaardagscadeuatje voor onze kinderen (we waren vorig jaar immers 25 jaar getrouwd) ipv een feestje. Een reis met zijn allen om nooit te vergeten. Het was nu of nooit, want de kans dat we onze kinderen nog zolang allemaal bij elkaar krijgen is immers heel klein, werk, relaties, ooit kinderen enz. En spanningen die krijg je thuis gratis, dus op reis is dat niet anders. En 5 personen betekend ook 5 verschillende gedachten, dus het is voor elkeen water bij de wijn doen.
En wat die tickets betrefd, dat zal hier ook wel zo zijn. Ik dacht dat als je een vliegreis boekte automatisch een zitplaats boekt. Maar blijkbaar heb ik dit verkeerd voor.
Henriette en rob ik zal proberen die fotos naar jullie door te sturen en misschien kunnen jullie die hier dan plaatsen. Ik merk het, jullie zijn nieuwsgierig, wel ik ook. Ik zou willen weten wat we hebben gezien.
Vriendelijke groetjes van Dummy

Geplaatst: 07 aug 2005, 10:51
door Robert&Bionda
Hoi Dummy,

Erg jammer dat jullie van Cruise zo'n oude camper hebben meegekregen. Ik moet, gelet op onze ervaring, wel een beetje tegengas geven. Immers, wij kregen van Cruise America een camper mee die slechts een paar maanden oud was. Wij hebben dan ook geen enkel probleem gehad, behalve dat wij die grote kras in de voorruit bij de controle niet opgemerkt hadden. :oops: Daardoor wilden ze ons ook aanslaan voor een paar honderd dollar. Gelukkig hadden we videobeelden gemaakt waarmee wij ons gelijk konden aantonen.

Kennelijk is het risico bij Cruise op een oudere camper groter dan bij andere verhuurders. Ook is het wellicht hierom dat zij lagere verhuurprijzen hebben.

Robert.

Geplaatst: 07 aug 2005, 12:47
door Dummy
Gelukkig voor jullie, maar naar hun verhaal te horen hebben ze die camper uit LA laten overkomen omdat ze er zelf geen meer hadden en zij hebben dan ook maar een reserveke gestuurd zeker. Bij de afrekening melde de computer eerst dat we 400 dollar moesten bijbetalen voor een dropoff, maar dat hebben zij wel onmiddelijk rechtgezet, alleen de computer weigerde die dollars af te trekken waardoor wij toch wel ff op de definitieve afrekening hebben moeten wachten, speciale procedure en ondertussen stond de chauffeur ons ook al op te wachten om ons naar een hotel te brengen, gelukkig had die wel ff geduld.
En terwijl we aan het wachten waren maakten we zowaar een spectaculaire arrestatie mee net in die buurt. Net als in de film. Een vijftal politiewagens hielden een personenwagen aan, stapten uit en trokken hun wapens al roepend "Get out of the car, hands up enz" Met veel machtvertoon werden drie mannen gearresteerd en na een half uurtje gewoon weer vrijgelaten, twee moesten te voet verder de derde mocht gewoon verder rijden. Waarom toch al die show, maar we hebben er toch ook enkele fotootjes van.
Groetjes Dummy

Geplaatst: 24 aug 2005, 21:50
door Dummy
Heyeeeeeeeee
Ondertussen is er vorige week een brief met onze klachten naar Jetair gestuurd. En echt, vandaag kregen we al een brief terug. Ze onderzoeken de hele kwestie. Ze vragen ons ook om de hotelrekening van de laatste nacht op te sturen (doordat we de camper eerder moesten inleveren moesten we immers op hotel). Ze gaan onze klachten ook doorsturen naar het reisbureau. Dus ik heb wel de indruk dat ze er mee bezig zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes van Dummy