iPhone apps

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tink
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:27
Locatie: Portland, OR
Contacteer:

iPhone apps

Bericht door Tink »

Op zoek naar een app voor m'n iPhone over Oregon kwam ik een paar hele leuke tegen, wat me deed bedenken dat er wellicht voor ander staten ook apps te vinden zijn.

Als je naar de US gaat neem je je iPhone mee natuurlijk. Niet vergeten je roaming uit te zetten anders kost het je wezenlos veel geld, maar je iPhone kun je natuurlijk uitstekend gebruiken als portable kleine computer. Tegenwoordig is er overal wel gratis Internet te vinden dat je kunt gebruiken voor je iPhone (Starbucks, boekwinkels, de Mac. etc) en om dat te vinden daar is wel een app. voor ;-) Voor de apps zelf heb je geen Internet nodig natuurlijk.

De apps die ik gevonden heb geven heel veel tips wat te bezoeken, waar te slapen, ongewone plekjes, waar lekker te eten, openbaar vervoer etc. Onmisbaar eigenlijk.

Is er misschien al een lijst gemaakt met apps voor reizen door de US?

Misschien handig om te doen per gebied/staat en een 'general' topic?

Ik wil wel beginnen met Oregon's apps die ik gevonden heb en de general apps als er belangstelling voor is.
--
Tink
meghaly
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:18

Re: iPhone apps

Bericht door meghaly »

Wij zijn net terug uit New york en hadden ook onze Iphone bij ons, echt super handig!! overal wifi dus snel mail checken of gebruik maken van de div apps. Ik moet zeggen dat de meeste die ik gebruikt heb, gratis waren, scheelt toch weer geld :lol:
Hier komen ze:
Time out New York (TONY)
NYC way (echt heel handig, met veel tips)
Newyork2go
NewyorkCity pass ( handig als je de pass hebt, kun je zo kijken waar de attracties zijn en met alle info)
NEW York ( met highlights, foto en info)
natuurlijk wifi trak om te kijken waar wifi is:)))
Yelp voor de leuke restaurantjes

dat was het wel geloof ik::))
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door Pete.Z »

Er zijn aardig wat leuke apps:

G-Map - goeie en betaalbare off-line navigatie, te vergelijken met TomTom
HikeUtah - de naam zegt het al denk ik.
eParkmaps - alle kaarten van de NP.
Park Maps - hetzelfde verhaal, kaarten van Nationale parken van te voren downloaden, daarna zonder data verbinding bruikbaar

En natuurlijk diverse kranten, USA Today, NY Times, Time magazine, allemaal mooie apps om het nieuws in Amerika te volgen, ook thuis.
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door dimple »

Leuk!

ATM Finder- erg handig!
Mac Finder- :lol:


Ik heb er nog niet verder aan gedacht, maar mocht ik meer vinden dan voeg ik het zeker toe!
Geert1976
Amerikafan
Berichten: 346
Lid geworden op: 13 feb 2010, 10:54

Re: iPhone apps

Bericht door Geert1976 »

Kijk! nu word ik blij..... dit is "smullen" :P :P :P

Super bedankt voor de bovenstaande Apps!!! (ik heb mijn Iphone pas 2 weken, maar tjonge jonge.....wat een top product!!!)
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: iPhone apps

Bericht door pepilein »

Niet te vergeten, de priceline app., voor als je onderweg nog een goedkoop hotel wilt scoren. Wel via wifi anders wordt het alsnog een dure overnachting hotelletje. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tink
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:27
Locatie: Portland, OR
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door Tink »

Omdat ik er zelf geen een heb dacht ik er niet aan maar je kan natuurlijk ook je iPod Touch gebruiken voor je apps. ;-) GPS zal niet werken maar wifi wel natuurlijk.
Hier komt mijn lijstje wat ik op m;n iPhone heb staan en dagelijks hier(Portland, Oregon) gebruik. Als het een app is die geld kost zal ik dat er bij vermelden. Je kunt zelf uitgebreidere beschrijvingen en reviews in de app store/iTunes lezen.

General en niet specifiek Oregon:
Yelp : Voor restaurant, café, winkels etc ratings
Taxi Magic: Handig als je een taxi nodig hebt
iWant: combinatie van 3 location based apps: Restaunts(Yelp, Urbanspoon), Movie Showtimes(Fixter, Fandango), Yellow Pages(Yellow Pages, Around Me)
The Weatherchannel
Wikipedia: voor info over waar je ook bent of ziet
Open Table: voor het maken van reserveringen in restaurants

Oregon:
Portland Essentials ($2.99)Lees de reviews en je weet waarom ik hiervoor betaald heb ;-)
PDX Bus: app die de openbaar vervoer tijden heeft, kaartjes e.d (weet niet zeker of fit netwerk nodig heeft omdat het een 'real time' app is die vertragingen aangeeft etc.)
Cocktail Compass: Happy Hour finder. Happy Hours zijn famous. Je koopt een lekker drankje tegen gereduceerde prijs en krijgt hapjes op de koop toe die vaak een maaltijd zijn.
Portland Art Museum: Interessante content met video's
Portland, Oregon Sights; $1.99 Heeft nog geen rating dus kan er niet veel over zeggen.
Food Trucker $0.99 Find die famous Portland Mobile food carts!
Oregon: Travel app. met voornamelijk verkeer camera's, waar te slapen, wat te doen.
Beer Signal: find een pub en zie vooraf de bier lijst. Portland staat bekend om z'n micro-breweries dus dit is een goede manier om je te oriënteren
Oregon Travel Guide: $0.99 heeft geen ratings nog
Willamette Valley OR: $4.99 bijna een 5 sterren app.
I-5: Handige app als je de I-5 doet van CA, OR, WA.
Oregon Trail: game(free) ;-)
OregonDucks: latest news, scores en schema voor de OregonDucks teams
Oregon Exposure for iEnvision:$0.99 Fantastische foto's! Als je zelf niet zo'n fotograaf bent is dit een eindeloos programma.
Oregon City Guides: een app van de Comfort Inn
Twilight the movie tour: $2.99 geeft je de info over de plaatsen rondom Portland waar de film geschoten is.
Wine Trip:$0.99 1900 Wineries info in CA, OR en WA
All Nature NW: $3.99 Alles wat je vind in de natuur in the NW.
Crater Lake National Park Lite: very basic app. Er is ook een pro version maar ik kan er geen oordeel over geven

Nationaal:
Park Maps: een overzicht van 250 US national parks
National Park Maps: $0.99 Excellent app!
Ken Burn's The National Parks: Sneak peak of the documentaire The National Parks; Americas Best Idea
National park Companion: $1.99
PopGeo USA Geography: $0.99 Fun app voor kinderen om de geografie van de USA te leren
ParkExplorer: $0.99 over 60.000 parks, national, state, regional, county
Maplets Lite: verschillende maps van attracties, parken etc.
CampWhere: $3.99 app met 7.500 camp sites info
RV Companion: $4.99
RV Companion: the free version
Passport America: Discount camping club


Dit is een start ;-)
Vergeet ook niet om de Podcasts te checken die ook een wereld aan informatie hebben over de omgeving waar je naar toe gaat.
--
Tink
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door dimple »

Podcast checken? Vertel? Hoe werkt dat dan precies?

Er zitten echt hele leuke tussen. We gaan dit jaar weliswaar de grote oversteek niet maken maar toch leuk om op je mobiel ff te spieken wat ik allemaal mis :lol:
Gebruikersavatar
Tink
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:27
Locatie: Portland, OR
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door Tink »

In je iTunes select Podcasts. Podcasts kan audio zijn, iemand die iets verteld, een show, een komiek, informatie over de omgeving, zoiets als een speciaal programma op de radio. Maar er zijn ook veel video podcasts. Dt zijn filmpjes over bv een Nationaal Park, of kook lessen, een taal leren, DIY(Do It Yourself) projecten, te veel onderwerpen om om te noemen. De meesten zijn gratis en je kunt je er op abonneren, dwz 1 keer in de week, sommigen elke dag wordt het geupdated met een niewe aflevering. Op het moment dat je je iPhone or iPod aansluit op je computer haalt hij automatisch de nieuwe aflevering op.

Ik volg bv bepaalde meditatie podcasts, yoga, koken en programma's van BBC radio.

Let op! Deze podcasts gaan niet op je app venster maar op je iPod gedeelte van je iPhone.

Typ maar eens in het zoek venstertje 'Yellow Stone Park' je krijgt dan verschillende opties maar kies 'Podcast' en je hebt de serie 'Inside Yellow Stone'. Een ranger neemt je mee op een tour door het Yellow Stone Park. En je ziet al heel veel afleveringen. Je kan ze allemaal downloaden en onder de foto zie je een button 'subscribe'. Als je daar op klikt haalt hij iedere keer als er een nieuwe aflevering is die op.
Handig zijn ook de reviews die je kunt lezen of iets de moeite waard is. Je ziet dat de filmpjes niet zo heel lang zijn, gemiddeld 3 minuten zo kan je eruit pikken wat je interesse heeft en is de download niet zo groot. Maar je hoeft ze niet te downloaden. Als je op het driehoekje klikt voor de naam van de aflevering kun je hem ook online bekijken.

Inside Yellow Stone is onderdeel van 'National Park Service Podcasts' als je dat in je zoek venster ingeeft krijg alle parken te zien. Je kan kiezen voor audio of video.

Typ gewoon de state of de plaats, het park waar je in geïnteresseerd bent in de zoek box en je krijgt verschillende opties te zien zoals Apps, Songs, Podcasts. Kies Pod casts en zie wat er allemaal is te vinden over je onderwerp. Als ik bv Oregon ingeef zie ik o.a een leuke video podcast over de Oregon Zoo, er leuk gedaan. 'Travel Oregon' de officiële travel guide van Oregon een heel goede video gids, allemaal gratis.

Typ ik in Washington DC dan zie ik bv een audio walking guide Podcast, lijkt me ook leuk. En heel veel video podcasts te maken met Washington DC.

geef een zo'n breed mogelijke zoektern in als je bv in zou typen Washington DC city guide krijg je veel minder te zien.

Hoop dat die een beetje informatief is ;-)
--
Tink
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door dimple »

Jeetje wat een super uitgebreid antwoord zeg! En zeer zeker informatief!

Ik heb vandaag weer wat te doen :lol:
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door dimple »

Oke Tink, nog een vraagje. Jij zegt het volgende:


Typ maar eens in het zoek venstertje 'Yellow Stone Park' je krijgt dan verschillende opties maar kies 'Podcast'


Welk zoekvenster bedoel je? :oops: (bij podcasts? Of moet ik het via iTunes doen op de pc.?) En moet ik daar toevallig de 3Gs versie voor hebben?
Misschien een beetje blonde vraag, maar ik ben nu aan het zoeken en kom er niet uit........ :oops:
Gebruikersavatar
Tink
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:27
Locatie: Portland, OR
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door Tink »

dimple schreef:Oke Tink, nog een vraagje. Jij zegt het volgende:


Typ maar eens in het zoek venstertje 'Yellow Stone Park' je krijgt dan verschillende opties maar kies 'Podcast'


Welk zoekvenster bedoel je? :oops: (bij podcasts? Of moet ik het via iTunes doen op de pc.?) En moet ik daar toevallig de 3Gs versie voor hebben?
Misschien een beetje blonde vraag, maar ik ben nu aan het zoeken en kom er niet uit........ :oops:

Inderdaad in je iTunes op je PC/Mac.
Als je in je iTunes bent kies je voor 'iTunesStore' in het linker menu. Ik weet niet hoe de NL versie eruitziet en of ze de term 'Store' of winkel gebruiken. Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Als je de store/winkel zich geladen heeft dan zie je (in mijn versie tenminste) rechts bovenin een zoek venster met een vergroot/zoek glas erin. Typ daar je zoekterm in. Dan geeft het je alles wat er in de store te vinden is over bv Yellow Stone Park. Dat kan een apps zijn, of een song of een ebook maar ook een Podcast en daar ben je naar op zoek dus die optie moet je aan klikken.

Nee hoor voor Podcasts te bekijken en te beluisteren heb je geen 3Gs voor nodig. Zoals ik als schreef de Podcast maken gebruik van de ingebouwde iPod in de iPhone. Je weet toch dat je je muziek op je iPhone kunt zetten hé? Vandaar de naam Podcast (iPod - Podcast). Mensen die alleen een iPod hebben (en geen iPhone) die ook video's kan afspelen kunnen ook de podcasts downloaden, bekijken en beluisteren daar heb je geen telefoon techniek bij nodig.
Het is gewoon een handige bijkomstigheid dat de iPhone ook een iPod heeft.

Dus samengevat de apps(applications) die worden gebruikt op de iPhone en komen te staan op je venstertjes en de Podcasts staan op je iPod gedeelte van je iPhone, dat oranje ikoontje rechtsonder in beeld.

Je kunt op je iPhone ook zoeken naar apps in de App Store. En podcasts zoeken op je iPhone doe je door op je iPhone iTunes op te starten, een paars ikoon met een muziek noot erin.

Je kan dus op 2 manieren zoeken. Op je pc in iTunes voor apps en podcasts en op je iPhone in de app store en in iTunes.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is. ;-)
Voor mij is het allemaal zo vanzelfsprekend, ik snap dat het verwarrend kan zijn als je helemaal vreemd in zo'n nieuwe applicatie terecht komt.
Bijlagen
rechts onderin het iPod ikoon
rechts onderin het iPod ikoon
iPhone.jpg (28.1 KiB) 6752 keer bekeken
--
Tink
Gebruikersavatar
desteijntjes
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 sep 2007, 21:55
Locatie: bollenstreek
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door desteijntjes »

Jeetje wat een leuke tips hier!!! 8) Ik heb zelf geen Iphone maar wel Ipodtouch, dus gebruik ook regelmatig apps. Ik heb al een aantal op mijn Ipod gezet, altijd handig, vooral die Macfinder :lol:

Vraagje van andere orde, misschien dat iemand hier het antwoord op weet. Als je nu een app download komt hij in willekeurige volgorde op je ipod terecht. Sommigen zou ik het liefst op de "tweede" pagina bijvoorbeeld willen hebben.

Heeft iemand een idee hoe je dit moet doen, dus schuiven eigenlijk met je apps op je Ipod/Iphone??
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tink
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:27
Locatie: Portland, OR
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door Tink »

Je houdt je vinger op een app totdat ze gaan wiebelen en je een kruisje ziet verschijnen bovenop de app. Als je dat kruisje aanklikt delete je de app, en als je je vinger op de app houdt en dan schuift naar de rand verdwijnt het naar het volgende venster. Je kan op deze manier alle apps een ander plaatsje geven, gewoon door ze rond te schuiven totdat je er tevreden mee bent. Dan klik je de 'home' button onderaan en ze staan weer vast.

Een andere makkelijke manier is om het aan te sluiten op je Mac/PC en als je iPod in de iTunes window verschijnt kun je daar je onderhoudt aan je iPod doen, je apps back-uppen(Sync) maar ook ze op een plaats zetten die voor jou handig is. Ik heb ook kook apps en spelletjes etc allemaal in hun eigen windowtje.
--
Tink
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Re: iPhone apps

Bericht door Marcel87 »

Wat een leuk topic :mrgreen:

Ik heb zelf een iPod Touch, en gebruik die eigenlijk niet zoveel , alleen om naar muziek te luisteren!
In het begin gebruikte het ook overal voor, maar ik heb nu een telefoon met Android waar je ook al een hele hoop op kan!

Ben benieuwd of er ook apps zijn voor de Android! ( wellicht een Android topic aanmaken haha )..
Gebruikersavatar
dimple
Amerika-expert
Berichten: 3095
Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: De Polder
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door dimple »

Wellicht niks met vakantie te maken maar iemand Shazam al geprobeerd?

Als je een liedje hoort maar je weet niet van wie dan laat je die apps meelopen en hij laat je binnen een paar seconden weten welk liedje het is, wie het zingt en waar je het kunt kopen. Zo leuk!

Of de Appsniper. Laat je alle nieuws apps zien en welke in de aanbieding zijn en zo.

Park Maps heb ik gedownload en heerlijk zitten verlekkeren :lol:
Gebruikersavatar
Marcel87
Amerikakenner
Berichten: 1124
Lid geworden op: 07 dec 2007, 07:51
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Londen

Re: iPhone apps

Bericht door Marcel87 »

Ik heb Shazam ook op de Android! Werkt echt perfect!

Gebruik het regelmatig als ik bijvoorbeeld een nummer op de radio hoor, dan laat ik Shazam er naar luisteren en vind ALTIJD! het liedje!
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door ned in MO »

Voor in Amerika, Urbanspoon
Alle restaurants in alle smaken bij je in de buurt
Gebruikersavatar
desteijntjes
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 sep 2007, 21:55
Locatie: bollenstreek
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door desteijntjes »

Tink ontzettend bedankt!!! Heb het net uitgeprobeerd en het werkt inderdaad!!! Wist wel dat je zo apps kon verwijderen, maar niet kon verplaatsen (eigenlijk heel simpel natuurlijk, maar ja).

Vertel ik dit net trots tegen zoon van 14 dat ik dat had gedaan. Zegt ie doodleuk; ja dat wist ik allangggg?!?!!?!? :shock: :shock: Fijn toch, zo'n puber.

Ik vind het ook steeds leuker om apps te vinden. Nu bijvoorbeeld van Miami een paar apps gedownload. Altijd leuk om even door te lezen, want niet alles is leuk om voor langere tijd te gebruiken.

Dus ik houd dit draadje goed in de gaten , je weet nooit wat er nog voor handigs voorbij komt :P
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: iPhone apps

Bericht door Coyote »

Leuk al die tips voor apps in Amerika, vooral de podcasts. :D

Bedankt! :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer