Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gebruik van iPhone (internet) in de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Geert1976
Amerikafan

gebruik van iPhone (internet) in de VS?

Bericht door Geert1976 »

Ik heb sinds kort een Iphone 3GS. Deze ga ik meenemen naar de VS, daar zit mn muziek op, mn TOMTOM navigatie en niet te vergeten internet!

Als ik nou in hotels zit met free Wifi/free high speed internet....kan ik dan kosteloos op Internet met mn Iphone. Of zal mijn provider data verbruik in rekening brengen??
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: gebruik van Iphone (internet) in de VS?

Bericht door Harry »

Via Wifi kun je gewoon kostenloos op internet, als het tenminste gratis wifi is dan. :wink:
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Harry, weet jij of ik als een hotel "free high speed internet acces"" aanbied, ik mijn Iphone 3GS kosteloos kan gebruiken??
(misschien een heel simpele vraag, maar ik weet het ff echt niet...haha)
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Ja dat kan. Je moet even met wifi aanmelden met je iphone en je kunt dan je gang gaan. Je kunt dan zelfs met skype gratis naar het thuisfront bellen (als die ook skype hebben) :D
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hier ook een iPhone en zo heb ik het de afgelopen vakantie ook gedaan. Dataroaming uitzetten en de 3G ook en wifi aanmelden.
Scheelde een hoop geld!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb afgelopen vakantie ook gebruik gemaakt van Wifi met de iPhone. Skype heb ik er ook op staan zodat het ook nog een makkelijk en voordelig bellen is. Ik bel voornamelijk naar vaste nummers in Nederland.

En zoals Corry ook aangeeft, zet dataroaming uit zodra je over de grens bent. Weet overigens niet of je dan ook 3G moet uitzetten, volgens mij maakt dat de kosten niet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

3G uitzetten spaart batterij dus dat zou in principe niet nodig zijn.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Inderdaad maar als hij geen verbinding kan krijgen scheelt dat in verbruik niet zo heel veel. Ik merk zel dat als ik in het buitenland ben ik veel langer kan doen met de batterij. Ik zet dat 3G niet uit maar ik heb wel dataroaming standaard uit staan. In Nederland laat ik wel vaak mijn E-mail ophalen en nog wat andere dingetjes en dat vreet nu eenmaal batterij. Ik kan dn zeker geen 24 uur met een batterij lading doen terwijl ik dat in het buitenland altijd prima haal. Ik laad trouwens toch gewoon iedere avond de telefoon op.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Ja! Ben er wel achter gekomen dat die Iphone een echt slurperd is.... die wil elke avond graag aan het stroom hangen!

Ok, als ik het goed begrijp; Data roaming UIT, 3G aanlaten zorgt NIET voor extra kosten, WIFI aan op een locatie waar men FREE WIFI aanbied of free high speed acces/connection! Doe ik dit allemaal, zal Vodafone mij geen extra kosten in rekening brengen...

dankjewel voor jullie tips!

Nog een 1 vraagje; Ik wil dus wel mijn Iphone gebruiken voor de Ipod functie en mijn TomTom Navigatie. Maar wat ik ZEKER NIET wil is dat iemand mij vanuit NL belt, ivm de torenhoge kosten daarvan. Hoe kan ik dit voorkomen??
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Je iPhone in Flight Modus zetten.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Flight Modus! tja... ik heb ie Iphone net een week, was ff die optie vergeten, de Flight Modus!! thanks, 1250!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In de flight modus heb je ook geen GPS of Wifi, dus dat is geen optie.

Gewoon inkomende gesprekken niet opnemen/weigeren is het handigst.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Jawel. Probeer maar.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

heb op Iphoneclub.nl gezien dat je inderdaad FLIGHT MODUS aan zet, en dan hou je Wifi op "aan"....Dan zou er niks aan de hand zijn. En kan ik tocht gratis internetten als er free wifi word aangeboden.

aansluitend nog een keer de vraag waar ik niet een helder antwoord heb gekregen;

Veel van mijn hotels die ik geboekt heb, bieden "free high speed internet acces" aan. Dit wil toch zeggen dat je dan zelf een usb kabeltje nodig hebt om je laptop/Iphone (????) aan te sluiten om vervolgens gebruik te kunnen maken van dat Free High Speed Internet Acces? Gebruik ik dan het standaar kabeltje wat ik heb gekregen bij de Iphone??
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Veel van mijn hotels die ik geboekt heb, bieden "free high speed internet acces" aan. Dit wil toch zeggen dat je dan zelf een usb kabeltje nodig hebt om je laptop/Iphone (????) aan te sluiten om vervolgens gebruik te kunnen maken van dat Free High Speed Internet Acces? Gebruik ik dan het standaar kabeltje wat ik heb gekregen bij de Iphone??
Bijna al deze "free high speed internet acces" zijn draadloos. Mocht het toch bekabeld zijn, dan heb je een UTP kabel nodig
http://www.webcamcenter.nl/catalog/imag ... hkabel.gif

V.w.b. je telefoon vraag, als je Iphone als is "overgesprongen" naar een US provider, en iemand komt in je voice mail terecht (toestel op flightmodus), dan zijn die seconden dat die persoon je voicemail loopt vol te kletsen ook voor jou rekening. Dus beter hier in nederland ook even de voicemail uitzetten.
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

In dat geval kun je je iPhone niet gebruiken op internet want je kunt de iPhone niet met een kabel op een netwerk aansluiten.
Bushmaster schreef:V.w.b. je telefoon vraag, als je Iphone als is "overgesprongen" naar een US provider, en iemand komt in je voice mail terecht (toestel op flightmodus), dan zijn die seconden dat die persoon je voicemail loopt vol te kletsen ook voor jou rekening. Dus beter hier in nederland ook even de voicemail uitzetten.
Klopt dit wel? Dit heb ik nog nooit gehad en ik ben toch vaak in het buitenland?? Het kost toch alleen geld als je de voicemail gaat afluisteren?
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@ jaha; Ik twijfel ook aan die uitspraak van Bushmaster...ga het zo eens checken op het net ergens..
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Geert1976 schreef:@ jaha; Ik twijfel ook aan die uitspraak van Bushmaster...ga het zo eens checken op het net ergens..
http://www.bellen.com/nieuws/voicemail- ... ratis.aspx
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

duidelijk! :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik stel om die reden vaak een afwezigheidsboodschap in op mijn voicemail, waarmee ik aangeef dat ik er niet ben en dat er geen bericht ingesproken kan worden. Na mijn bericht zegt de voicemail 'mevrouw': 'de verbinding wordt nu verbroken'. Heel handig :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer