Reizen voor terrorist look a likes

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
amerikafan
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mar 2004, 17:38
Locatie: Amstelveen

Reizen voor terrorist look a likes

Bericht door amerikafan »

Mensen, ik wil over een paar jaar naar Californië op vakantie. Ik wil bij een een kennis logeren.
Mijn naam komt deels overeen met een terrorist die in de top tien staat van most wanted terrorists.
Ik heb na elf september binnen Europa gereisd met het vliegtuig en heb tot mijn grote verbazing nooit vertraging opgelopen bij de douane. Oké, Europa wordt gezien als één land met verschillende staten, maar dan nog... Maar nu wil ik naar Amerika, dus....

de vraag is:
Is het verstandig voor mij om te reizen?
Zal de douane me niet drie uur lang ondervragen of andere dingen met me doen?
MrAmerica
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 feb 2004, 15:21
Locatie: Nieuwleusen

Bericht door MrAmerica »

Wellicht doe je er verstandig aan om jouw vraag voor te leggen bij de Amerikaanse Ambassade in Den Haag. Zij kunnen je er vast meer over vertellen.

Lange Voorhout 102
2514 EJ The Hague
the Netherlands
T: 070 3109209
F: 070 3614688

Sterkte ermee!
Travel my way, take the scenic byway!
amerikafan
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mar 2004, 17:38
Locatie: Amstelveen

Bericht door amerikafan »

Thanks, Mister America.
Ja, want ze zijn zeeeer streng in de VS met controles.. Zelfs bij mensen waar niets verdachts aan is, als ik moet geloven wat een schoolgenoot van mij vertelde.. dus... mijn vraag klinkt raar, maar... je moet toch rekening houden met douanecontroles die ver zouden kunnen gaan of lang zouden kunnen gaan duren.
Hydrotherion
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 okt 2003, 01:02
Locatie: Kempen,Belgie

Bericht door Hydrotherion »

Ik vind dat het best meevalt die controles in Amerika. Het is wel zo dat je op luchthaven van waar je vertrekt al(voormij Brussel) al grondig gecheckt wordt. Bv. nadat je hebt ingecheckt(dit is willekeurig) is het mogelijk dat je eerst nog met je koffers naar een ruimte moet gaan waar alles nogeens wordt nagekeken. Dan als je naar de wachtruimte voor de amerikaanse vluchten gaat wordt je handbagage nogeens na gekeken. In de VS zelf kan je maximaal twee keer gecheckt worden maar in de vier jaar dat naar de VS gaat heb ik in de VS maar 1 keer een bagage check meegemaakt. Zolang je je papieren goed invult en geen rare antwoorden geef :wink: zal je niet veel probs tegenkomen.

Momenteel is het wel zo dat indien je geen paspoort hebt van een land die meedoet met de visa waiver programme je wel een vingerafdruk en een foto moet laten nemen.

Voormij persoonlijk zijn het niet de strengere douane die mij irriteren maar het soms wel lang wachten voor de bagage aan de bagage band! :wink:
eaglelgae
Amerikakenner
Berichten: 508
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:08
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik denk ook dat het wel meevalt met die controles. De controles zijn gewoon streng, maar niet extreem. Je moet gewoon een ruime tijd uitrekenen voor de controles en die inderdaad lange rijen bij de bagage claim. Dan kan het alleen meevallen. Ik denk dat je met je naam niet zo heel veel problemen zult hebben als je je gewoon gedraagt. Het zal er ook aan liggen welke nationaliteit je hebt, zoals hier boven al eerder werd gezegd. Ze zullen bij de douane op vliegvelden wel vaker mensen tegenkomen met namen die enigzins overeen komen met 1 van de terroristen die ze zoeken. Ze zoeken er namelijk behoorlijk veel.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

De enige ergernis die ik heb van al het reizen naar de VS is de onmogelijk TRAGE douane afhandeling daar, ik sprint altijd bijna meteen door, zodat ik vooraan in de rij sta. Laatste keer (6 weken geleden) ongeveer 45 minuten gedaan over de douane en ik was de 3de in de rij :shock: zelf ben ik dan binnen de minuut weer verder! Het wordt echt tijd dat mijn greencard binnen komt, zucht.

Voor deze draad, ik zou me geen zorgen maken, tenzij je zelf ook nog enorm lijkt op deze terrorist. Ze scannen je paspoort en dan gaan er allerlei bellen rinkelen als jouw naam op die lijst staat, zoals je zei, LIJKT hij alleen op een top tien naam en is het dus niet precies, dus zul je weinig problemen ondervinden! :lol:

De bagage afhandeling is altijd een crime, ik heb de zogenaamde status dat mijn bagage als eerste van de band af moet komen, net na alle business class mensen, maar toch sta ik als laatste nog te kijken!!
die gasten geven er geen .... om of je nu 1 keer of 50 keer op en neer gaat naar de VS.

Gewoon gaan dus, en geniet van de VS :wink:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 feb 2004, 19:12
Locatie: Canton - Georgia - USA
Contacteer:

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

rperre schreef:De enige ergernis die ik heb van al het reizen naar de VS is de onmogelijk TRAGE douane afhandeling daar, ik sprint altijd bijna meteen door, zodat ik vooraan in de rij sta. Laatste keer (6 weken geleden) ongeveer 45 minuten gedaan over de douane en ik was de 3de in de rij :shock: zelf ben ik dan binnen de minuut weer verder! Het wordt echt tijd dat mijn greencard binnen komt, zucht.
Ben ik helemaal mee eens, heb meestal bij de douane wel 45 minuten tot anderhalf uur moeten wachten. Zit je niet echt op te wachten na een lange reis.
Tip dus, sprint zo snel mogelijk door naar de douane om vooraan te staan (stoel voor in het vliegtuig helpt ook).

Gr. Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

(stoel voor in het vliegtuig helpt ook)
HINT: Probeer altijd een stoel voorin te krijgen :wink: zo'n lekker stoel die je plat achterover kunt drukken met de druk op een knop (electrisch)
:wink: :wink: :wink: :idea: :idea: :idea:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer