Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse TomTom bruikbaar in USA?
Nederlandse TomTom bruikbaar in USA?
Hallo, kort vraagje, is onze Nederlandse TomTom ook bruikbaar in onze gehuurde Amerikaanse auto...? Met andere woorden, kunnen wij onze TomTom makkelijk aansluiten zonder extra poespas...?
Groetjes, Karin en Nicole
Groetjes, Karin en Nicole
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Nederlandse TomTom bruikbaar in USA?
Aansluiten is geen probleem maar je zal er wel eerst een Amerikaanse kaart op moeten zetten, die van Europa heb je weinig aan daar 
wij hebben ook via de site van tomtom een kaart gekocht van amerika/canada. Als je nu een kaart koop zijn ze rond de 45-50 euro als je wacht tot de nieuwe kaart uit is ( de man van tom tom vertelde mij dat er elke 3 maanden een nieuwe kaart uit komt ) zijn ze rond de 70 euro
Om de Amerikaanse kaart te kunnen gebruiken moet je in de Tomtom daarvoor kiezen, het resultaat kan enige tijd duren.mickey41d schreef:Hallo, kort vraagje, is onze Nederlandse TomTom ook bruikbaar in onze gehuurde Amerikaanse auto...? Met andere woorden, kunnen wij onze TomTom makkelijk aansluiten zonder extra poespas...?
Daarna heeft Tomtom in Amerika,de eerste keer, soms wel tien minuten nodig om de satellieten te vinden.
Terug in Nederland is er dezelfde procedure en wachttijd voor de Europese kaart.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Inderdaad een goed punt van jou om onder de aandacht te brengen als je voor de eerste keer (weer) de Amerikakaart gebruikt/gewisseld hebt van kaart en hier nog geen ervaring mee hebt.
Heb je de huurauto opgehaald en TT aanzet, kun je het beste ergens buiten een poosje stil staan (niet in een parkeergarage dus) tot TomTom de satelieten heeft gevonden. Soms gaat het heel snel maar ik heb er ook wel eens een kwartier op moeten wachten.
Niets verontrustends dus, maar even geduld betrachten en dan kun je met hulp van TT naar je hotel rijden.
Marjan
Heb je de huurauto opgehaald en TT aanzet, kun je het beste ergens buiten een poosje stil staan (niet in een parkeergarage dus) tot TomTom de satelieten heeft gevonden. Soms gaat het heel snel maar ik heb er ook wel eens een kwartier op moeten wachten.
Niets verontrustends dus, maar even geduld betrachten en dan kun je met hulp van TT naar je hotel rijden.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tip,
Wij nemen voor het geval van nood de route beschrijving van de verhuurlokatie naar het hotel ed mee.
Dat scheel wat stress als de Tom Tom overhoopt niet doet.
idd het kan een tijdtje duren voordat de Tom Tom de satelieten heeft gevonden waar je dan bent.
Susie One
Wij nemen voor het geval van nood de route beschrijving van de verhuurlokatie naar het hotel ed mee.
Dat scheel wat stress als de Tom Tom overhoopt niet doet.
idd het kan een tijdtje duren voordat de Tom Tom de satelieten heeft gevonden waar je dan bent.
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
je kunt natuurlijk ook gewoon met behulp van een kaart/routebeschrijving naar je hotel rijden en dan in het hotel rustig je TomTom de satelieten laten zoeken.hekkie schreef:Niets verontrustends dus, maar even geduld betrachten en dan kun je met hulp van TT naar je hotel rijden.
Lijkt me prettiger dan een kwartier in je auto zitten wachten
Marjon
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat ook. Het is ook alleen maar voor de duidelijkheid voor degenen die TT wel direct willen gebruiken.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hebben ook hier in belgie een tom-tom gekocht met de kaarten van Amerika en Canada op.Nu is mijn vraag kan je hier thuis alles al in je tom-tom zetten ,zoals de route ,hotel adres, supermarkt, naftstations,.Of moet ik wachten tot we in Amerika zijn?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee hoor dat kan je hier al doen, wel zo gemakkelijk geen gestres maar rustig op de bank (of achter de pc) alles ingeven.
Omdat wij altijd de eerste dag geen vervoer hebben kennen we dat opstart probleem niet, de taxi of shuttlebus chauffeur weet de weg wel dus kan T-T rustig opstarten en de volgende dag in de camper aan zijn werk beginnen.
Vorig voorjaar tijdens onze Washington DC trip had T-T trouwens al satalieten voordat we bij het verhuurstation waren, gewoon aanzetten zodra je de luchthaventerminal uitloopt.
Omdat wij altijd de eerste dag geen vervoer hebben kennen we dat opstart probleem niet, de taxi of shuttlebus chauffeur weet de weg wel dus kan T-T rustig opstarten en de volgende dag in de camper aan zijn werk beginnen.
Vorig voorjaar tijdens onze Washington DC trip had T-T trouwens al satalieten voordat we bij het verhuurstation waren, gewoon aanzetten zodra je de luchthaventerminal uitloopt.
-
merluza
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je kan je route zelfs ook al virtueel laten afspelen
.
Sorry ben nog niet zo op de hoogte van tom-tom,maar als ok naar de kaart van Amerika ga ,zie ik dat je geen favoriten kan ingeven zoals hier in Belgie
Bedankt voor alle reacties!
Ik hoor van alle kanten dat de rijden in de USA goed te doen zijn, en de wegen goed aangegeven staan, maar met een TomTom op zak gaat 't toch net even wat relaxter.
Inmiddels hebben we de software voor de States gedownload, en kunnen we met een gerust hart op vakantie. Jammer dat we nog 7 maanden moeten wachten.. !!
Ik hoor van alle kanten dat de rijden in de USA goed te doen zijn, en de wegen goed aangegeven staan, maar met een TomTom op zak gaat 't toch net even wat relaxter.
Inmiddels hebben we de software voor de States gedownload, en kunnen we met een gerust hart op vakantie. Jammer dat we nog 7 maanden moeten wachten.. !!
-
merluza
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ook niet als je in het hoofdmenu "favorieten toevoegen" kiest? In het menu daarna kan je toch gewoon een adres of stadcentrum en dergelijke ingeven? Enfin, zo werkt het bij mij (TomTom Go 930).kiamzo schreef:Sorry ben nog niet zo op de hoogte van tom-tom,maar als ok naar de kaart van Amerika ga ,zie ik dat je geen favoriten kan ingeven zoals hier in Belgie
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dat kan inderdaad heel goed al thuis. Doe ik zelf ook altijd. Ik zet er zelfs complete routes op voor de vakantie m.b.v. het programma Tyre, zie dit topic voor uitleg.kiamzo schreef:Nu is mijn vraag kan je hier thuis alles al in je tom-tom zetten ,zoals de route ,hotel adres, supermarkt, naftstations,.Of moet ik wachten tot we in Amerika zijn?
Ook voeg ik allerhande favorieten toe.
Virtueel rijd ik ook al vaak de route vanaf het vliegveld naar de eerste overnachting, compleet in mijlen en met Amerikaanse stem.
Mijn ervaring is overigens dat de TomTom heel snel het signaal in Amerika oppakt. Sinds ik de GO720T heb, gaat het steeds heel goed. In het verleden draaide de TomTom applicatie op een PDA van mij en het kon inderdaad wel eens een kwartier duren voordat er contact werd gelegd. Als de huurauto in een open ruimte staat waar je 'm ophaalt, installeer ik gelijk de TomTom in de auto en laad dan de rest in. Voordat ik dan goed en wel wegrijdt, heeft ie al een fix met de satallieten.
Roland
Peet moet vanavond jou maar eens aanschieten Roland!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dat is prima!
Wie weet kan ik nog wat tips kwijt over het gebruik van een TomTom in Amerika (al dan niet i.c.m. Tyre).
Roland
Wie weet kan ik nog wat tips kwijt over het gebruik van een TomTom in Amerika (al dan niet i.c.m. Tyre).
Roland
- Hansi1959
- Amerikafan
Er is inderdaad iets verbeterd in de software van TT waardoor deze sneller/beter (?) de satelieten ziet.Coyote schreef:Mijn ervaring is overigens dat de TomTom heel snel het signaal in Amerika oppakt. Sinds ik de GO720T heb, gaat het steeds heel goed. In het verleden draaide de TomTom applicatie op een PDA van mij en het kon inderdaad wel eens een kwartier duren voordat er contact werd gelegd. Als de huurauto in een open ruimte staat waar je 'm ophaalt, installeer ik gelijk de TomTom in de auto en laad dan de rest in. Voordat ik dan goed en wel wegrijdt, heeft ie al een fix met de satallieten.![]()
Roland
Onze TT One (3rd edition, gekocht in 2008 in de VS) had altijd een eeuwigheid nodig en kon afgelopen zomer in San Francisco (vanuit venster hotelkamer tussen de gebouwen) zelfs helemaal niets vinden.
Toen even via de notebook de laatste update gedownload (bij de beschrijving zag ik iets van verbeterde satelietontvangst) en voila
Bedankt voor de tip over het Tyre progje! Kende ik nog niet. Ga zo meteen eens kijken hoe e.e.a. werkt.
Grtz, Hans
No guts, no glory!
Ook wij hebben een TOMTOM One 3d edition. Hierop is geen reisplanner te vinden. Wie weet hoe ik de Tyre bestanden kan terug vinden vanuit het TT menu.
groet, Christa
groet, Christa
3 Jaar geleden was ik in de States. Nu met mijn Nederlandse TT XL 30 series. Over 2 weken ga ik weer. Weet even niet meer hoe je van kaart verwissel. Ik heb de Europese kaart en VS kaart erin.... Wel wat oenig dat ik dit niet meer weet.. : wie kan mij helpen( alvast mijn dank!
Ik heb het al+ gevonden...
Ik heb het al+ gevonden...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2023 Weergaves
-
Laatste bericht door 1N9R1D