Bellen of sms-en naar een Amerikaanse vriend?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
xanfan
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2004, 18:55

Bellen of sms-en naar een Amerikaanse vriend?

Bericht door xanfan »

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden ben ik voor het eerst in Amerika geweest (New York) en het is heel goed bevallen trouwens! :)

Maar goed, wat ik graag zou willen weten maar heel moeilijk kan vinden op internet: ik heb een vriend in New York en ik zou hem af en toe graag eens bellen of sms-en. Hij heeft alleen een mobiele telefoon, ik heb een mobiel (pre-pay) en een vaste aansluiting.

Weet iemand hoe duur dit precies is? (zowel bellen als sms-en). Ik kan er niet veel over vinden op internet, maar misschien kijk ik er wel overheen. En moet er voor een sms-je ook een landcode voor het nummer?

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn brandende vragen :D

Groetjes
GEoDLeto
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 mar 2004, 13:14

Bericht door GEoDLeto »

Om te bellen ligt het aan het abonnement dat je hebt of dat je met een carrier ofzo belt dus dat is moeilijk te zeggen. Voor een SMSje betaalde ik bij telfort iets van dacht ik 25 of 50 eurocent...Ik kan nu niet meer SMS'ennar Amerika want om een of andere reden komen ze niet meer aan :(
Maar ik zette er altijd wel de landcode voor en ze kwamen altijd aan...tot op die duistere dag dat het het allemaal niet meer deed
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
xanfan
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2004, 18:55

Bericht door xanfan »

Hey,

Bedankt voor je bericht. Waar raar dat je sms-jes ineens niet meer aankomen! Misschien dat je eens naar Telfort kunt bellen om te vragen waar dit aan ligt?

Als ik dus wil sms-en gebruik ik gewoon de landcode voor Amerika en dan het mobiele nummer... ik zie daarna wel wat het kost :)

Iemand nog meer info? Ik zou graag willen weten hoe duur het is om vanaf een vaste aansluiting (KPN) te bellen naar een Amerikaanse mobiele telefoon...
Redneck
Amerikakenner
Berichten: 721
Lid geworden op: 17 okt 2003, 05:00
Locatie: GA, USA

Bericht door Redneck »

Hou er rekening mee dat men hier ook moet betalen voor binnenkomende gesprekken op een mobiele telefoon!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
muffles
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:57
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door muffles »

http://www.telestunt.nl/toegangsnummers.php
1 ct per minuut.. Mobiel weet ik niet uit mijn hoofd, maar wel goedkoper dan tele2
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Bel hem gewoon met je vaste aansluiting, maar let wel op dat hij ook voor zijn binnenkomende gesprekken minuten aftrekt van zijn abonnement zoals redneck al noemde, maar daar zal hij niet zoveel moeite mee hebben, mag ik hopen.
Bellen naar de USA met je pre-paid mobieltje is niet aan te raden, veeeeeeeeel te duur, laat maar weten welke provider je hebt, zoek ik het even op voor je,

met een vaste lijn betaal je:

Verenigde Staten New York
belbasis belbasis voordeelnummer
€ 0,0565 € 0,0396

maak er een buitenlands voordeelnummer dus, je kunt er 3 instellen
of gebruik de goedkope inbelnummers van de muffles post hierboven!

hoop dat het helpt,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
xanfan
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2004, 18:55

Thanx :)

Bericht door xanfan »

Bedankt voor de hulp!

Het zijn hele goede tips. Mobiel bellen naar Amerika zal ik idd maar niet doen, denk dat het gruwelijk duur zal zijn. Ik bel met KPN, Hi Prepaid.

Dus als ik het goed begrijp betaal ik maar 0,0565 cent per minuut als ik naar zijn mobiel bel met mijn vaste aansluiting? En het goedkopere bedrag als ik dat nummer als voordeelnummer opgeef? Dat vind ik echt goedkoop! En hij zal het idd niet erg vinden als er belminuten van zijn abonnement afgaan denk ik zo ;)

Bedankt!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Xanfan,

je vriend in New York zou ook een belkaart kunnen kopen. Dan kan hij bijna een uur bellen voor $ 10,00 via een vaste telefoon. Daar zal hij dus wel even de deur voor uit moeten.

:idea: Nog een idee: ietwat omslachtig, maar goed. Je vriend gaat bij een public phone staan en jij belt dat nummer. In Amerika staat op de public phones nl. het telefoonnummer. Dit kun je gewoon bellen. De kosten zijn dan enkele voor jouw rekening. Aangezien bellen voor ons, vanuit Nederland naar Amerika, toch niet zo duur is, is dit waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Maar liefst 1,15 eurotjes voor bellen met Hi-prepaid naar de VS
Niet bepaald een pretje dus!!!

Vraag je vriend even wat zijn abonnement is, tegenwoordig hebben ze ook abonnementen met vrije inkomende minuten, en/of na 19:00 of voor 06:00 en in het weekend vrije minuten, dan kun je effe bellen met zijn tweetjes en betaald hij niets, hij mag er trouwens wel IETS voor over hebben :wink:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 08 dec 2003, 18:36
Locatie: Nederland

Bericht door freekb2 »

Volgens mij kost bellen naar hem en sms'en naar hem via mobiel niets extra's dan normaal. Bij de meeste prepaid telefoons komt dat dus neer op ong. 35 cent om te bellen en 22 cent om te sms'en. Let hierbij wel op zoals eerder gezegd dat hij wel moet betalen bij binnenkomende gesprekken. Bij Nederlandse telecom aanbieders is het niet zo dat je moet betalen wanneer je vanuit het buitenland een smsje krijgt, dat blijft dus gratis.
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 feb 2004, 19:12
Locatie: Canton - Georgia - USA
Contacteer:

Re: Bellen of sms-en naar een Amerikaanse vriend?

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

xanfan schreef:Hallo allemaal,

Een tijdje geleden ben ik voor het eerst in Amerika geweest (New York) en het is heel goed bevallen trouwens! :)

Maar goed, wat ik graag zou willen weten maar heel moeilijk kan vinden op internet: ik heb een vriend in New York en ik zou hem af en toe graag eens bellen of sms-en. Hij heeft alleen een mobiele telefoon, ik heb een mobiel (pre-pay) en een vaste aansluiting.

Weet iemand hoe duur dit precies is? (zowel bellen als sms-en). Ik kan er niet veel over vinden op internet, maar misschien kijk ik er wel overheen. En moet er voor een sms-je ook een landcode voor het nummer?

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn brandende vragen :D

Groetjes
Een vriend van mij heeft mij wel eens geprobeerd te smsen van een Nederlands toestel vanuit Nederland (met Amerikaanse software) naar mijn Amerikaanse mobieltje hier in de VS, en dat werkt niet echt, ik krijg geen enkele sms binnen. Mobiel bellen naar het buitenland? Dat weet ik niet, maar dat kan nog wel eens duur worden. Met Teledump kun je wel voor 1ct per minuut naar een Amerikaans mobieltje bellen. Maar als dat Amerikaanse mobieltje "Roamed" kan het voor je vriend nog wel eens hoog in de kosten oplopen.

gr. Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

freekb2 schreef:Volgens mij kost bellen naar hem en sms'en naar hem via mobiel niets extra's dan normaal. Bij de meeste prepaid telefoons komt dat dus neer op ong. 35 cent om te bellen en 22 cent om te sms'en
Ligt er maar aan wat voor abonnement je hebt, abonnementen zijn goedkoper om te bellen naar het buitenland en in het buitenland, maar deze pre-paid is 1,15 euro per minuut kijk maar op kpn.nl :!:

Ik heb zelf vodafone gehad en datwas 0,46 per minuut, viel dus nog enigzins mee.

SMS'en heb ik lang geprobeerd maar de Bama maatschappijen zijn niet zo vooruitstrevend! Je kan misschien wel via het internet sms'en naar de VS!!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 08 dec 2003, 18:36
Locatie: Nederland

Bericht door freekb2 »

ik heb zelf momenteel ook vodafone, mocht ik iemand willen bellen dan wel sms'en in het buitenland dan gaat dat volgens het normale tarief. Mensen in het buitenland betalen niks voor het ontvangen van mijn smsje.
Wel moeten ze betalen als ik ze bel.
Het zelfde geld wanneer ik vanuit het buitenland wordt gebeld, dan moet ik ook betalen. Sms blijft gratis
xanfan
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2004, 18:55

Bericht door xanfan »

Jeetje, het blijft ingewikkeld allemaal hoor :D

Ik heb het er nog niet echt met hem over gehad, ik wilde eerst weten hoe duur het ongeveer zou worden om elkaar zo nu en dan eens te bellen. Maar ja, het schiet natuurlijk niet op wanneer het handen vol geld gaat kosten... Ik heb geen idee wat voor abonnement hij heeft, dat zal ik hem dan eens vragen.

Pre-paid hoef ik niet eens te proberen, is gewoon niet te betalen, maar dat wist ik al. Bel er niet al te veel mee hier in Nederland, dus dan is het wel voordelig.

Ik hoop dat hij snel een vaste telefoonlijn krijgt :)

Wel gek dat sms-en dus bijna niet kan! Ik ga het binnenkort eens proberen, kijken of hij het kan ontvangen.

Thanx weer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer