Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mobiel bellen als je langere tijd in Amerika bent?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
marish
Amerika-ontdekker

mobiel bellen als je langere tijd in Amerika bent?

Bericht door marish »

Binnen(heel)kort vertrek ik voor 6 maanden naar Amerika (Los Angeles) en ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik daar best mobiel bel... Ik heb al op een ander topic gelezen dat zo'n prepaid AT&T telefoon het best is als je op reis bent. Daar ben ik zeker mee akkoord, heb er ook al eentje klaarliggen die we ooit gekocht hebben, maar nu ik daar 6 maanden zal zijn en meer wil kunnen doen met mijn mobiel naast bellen en sms'en (agenda bijhouden, internet, foto's nemen, kortom de dingen waar onze generatie tegenwoordig zogezegd niet meer zonder kan op zijn/haar mobiel :) ), zoek ik naar een alternatief. Ik heb dringend een nieuwe mobiel nodig, dus ik zou er graag hier nog één kopen voor ik vertrek, en in LA een simkaart kopen, maar ik weet niet of dat kan/een goed idee is... Iemand tips? Waar moet ik op letten als ik hier één koop die ik daar wil gebruiken?

Marijke
Clint
Amerika-expert

Re: mobiel bellen als je langere tijd in Amerika bent?

Bericht door Clint »

Hier moet je erop letten dat hij 1) simlock vrij is en 2) quadband is. In de VS zal je dan kunnen bellen met AT&T of T-Mobile. De andere aanbieders gebruiken geen GSM.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
marish
Amerika-ontdekker

Bericht door marish »

Is het een optie om een iPhone te kopen in Amerika (met AT&T abo voor 6 maanden) en die dan in België te gebruiken (zonder contractverplichting bij Mobistar)? Dat zou ideaal zijn!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De iPhone zal op AT&T gesimlocked zijn.. het is mogelijk om die eraf te knutselen, maar dat blijft een enorm kat en muis spel. Daarnaast sluit je dat AT&T abbo voor 2 jaar af, en dan zou jij dus nog 1.5 jaar moeten afkopen om van dat contract af te komen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Je moet echt even op internet kijken welke telefoon het meeste bereik heeft,at&t heeft veel minder bereik als Verizon. Wij reizen nu full time door Amerika en ik had met mijn AT&T veel minder als met Verizon.We hebben een abonnement in Nederland alleen voor de noodgevallen,en als iemand ons nodig heeft stuurt die een sms en dat bellen wij via Skype terug.En heb ik zin om eens lange gesprekken te voeren dan gebruik ik ook skype.Als je een goede internet verbinding hebt is de kwaliteit heel goed.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

marish schreef: Waar moet ik op letten als ik hier één koop die ik daar wil gebruiken?

Marijke
Het hangt er vanaf. Als je in NL of BE een triband telefoon koopt kan je hier alleen op de netwerken van AT&T en Tmobile bellen (waarbij te niet vanzelfsprekend is dat 3G ook werkt). Verizon en Sprint gebruiken een andere technologie dan de europese netwerken.
Ik heb hele slechte ervaringen met AT%T, de slogan is 'more bars in more places' maar daar lacht men hier om. De enige reden waarom mensen AT&T kiezen is de iPhone. De iPhone kan je tegenwoordig alleen maar kopen als je een social security number hebt en zal dus geen optie zijn.

Zowel AT&T als Tmobile (heb ik zelf nu een abo bij en is een stuk beter dan ATT) hebben op hun prepaid kaarten de mogelijkheid om ook data te doen. Ik meen dat je bij ATT databundels kan kopen of het maandelijks af kan kopen voor een bepaald bedrag.

Vergeet niet dat je hier ook betaalt wanneer je een gesprek beantwoord of wanneer je een sms binnenkrijgt dus het gaat er niet alleen om hoeveel jij belt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer