Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campgrounds

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dummy
Amerika-ontdekker

Campgrounds

Bericht door Dummy »

Hoi
Wij huren onze camper bij Cruise America. Bij ophaling van dat huis op wielen krijgen we een kampeergids en een kortingkaart voor KOA-campings. Nu was mijn vraag of er iemand weet of die gids alle campings vermeld of enkel de KAO- campings.
Ook alle tips voor het gebruik van campers zijn welkom.
Het staat niet vermeld, maar weet iemand of daar ook een gps-syteem bijhoort of dat we er eventueel een kunnen huren of zo.
Groetjes Dummy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Dummy,

De campground gids geeft alleen de KOA-campgrounds aan, of je moet een algemene gids krijgen die geven verschillende campgrounds aan maar meestal alleen van de staat waar je de camper huurt in jullie geval CA.
Er zit geen gps in de campers of je ze kan huren kan je mogelijk op de website van Cruise vinden.
Voor tips over campers lees de sticky op het reizen algemeen forum, voor tips over campgrounds lees onze reisverhalen van 1999, 2001, 2003 3n 2005 dat zijn camperreizen waar ook de campgrounds waar wij gestaan hebben in genoemd worden.
Hier kan je wel een weekend voor uit trekken want het zijn vrij uitgebreiden reisverslagen.
Als je de reisverhalen in Words wil moet je even je e-mailadres doorgeven dan stuur ik ze door.
Happy camping 8)
Gr.
Rob

Dit draadje naar het reizen algemeen forum verplaatst omdat het niet echt een zuidwest vraag is.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Heye Rob, daar zou je me heel veel plezier mee kunnen doen, alvast bedankt. Email-adres gilva@tiscali.be
Vele groetjes en ik laat nog van me horen.
Dummy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

TL Directory

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb zelf de uitgebreide TL Directory aangeschaft, maar ik maak ook veel gebruik van hun site: http://www.tldirectory.com. Alleen KOA is mij veel te beperkt, er zijn veel mooiere campgrounds te vinden!

Groet,
Monique
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Om een overzicht te krijgen van alle campings kun je vaak gewoon toeristen info per staat online aanvragen en dan krijg je, zelfs in Europa, veel info brochures en boekjes. Inbegrepen vaak een gratis wegenkaart en een gids met alle campings, hotels, motels en hostels. Deze heb ik gebruikt in 2004 door gewoon de voor mij relevante pagina's uit te scheuren en mee te nemen. Ook staan er leuke ideeen in voor uitstapjes. Je kan het meestal vinden door gewoon te googlen naar 'tourism information (staat)' en de links te volgen naar het gratis aanvragen. Als je dat niet kan vinden kun je altijd dezelfde info krijgen als je in Amerika bent. Elk visitors center of chamber of commerce heeft die gratis brochures liggen. Ze zijn ook heel leuk voor je plakboek :wink:

Zelf heb ik van zoveel mogelijk staten die dingen aangevraagd een aantal jaren geleden omdat ik alles van Amerika wilde hebben. Hele boekwerken van de staten. Mooie kaarten en plaatjes. Allemaal gratis.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Hoi,

Wij zijn net teruggekeerd van 4 weken rondreis met een camper. In onze camper zat een KOA-gids met kortingskaart en een Woodalls-gids van de gehele VS. Wij zelf hadden een camper van RoadBear. Vrienden van ons hadden een camper van Cruise America en hadden dezelfde gidsen erin. Dus volgens mij kun je daar wel mee uit de voeten.

Gr.
Olaf
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Road Bear

Hoi Olaf,

Hoe is de camper en de service van Road Bear jullie bevallen? Wij hebben alleen nog ervaring met een klein verhuurbedrijfje, JC's RV's bij San Francisco. Dit was super, maar ja, die zitten alleen daar.

Wij denken er hard aan volgend jaar voor Road Bear te kiezen, omdat zij in tegenstelling tot bijvoorbeeld Moturis en El Monte wel zonneschermen hebben aan de camper én een 31 feet hebben met een heel breed bed (1,88 m) achterin.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met hen.

Groet,
Monique
ovries
Amerika-ontdekker

Re: Road Bear

Bericht door ovries »

nieuwenoord schreef:Hoi Olaf,

Hoe is de camper en de service van Road Bear jullie bevallen?

Groet,
Monique
Het is onze eerste keer geweest, maar wij hebben voor Road Bear gekozen vanwege de slide-out op alle modellen en de luifel, alhoewel we de luifel maar weinig gebruikt hebben. Van de slide-out hebben we veel plezier gehad, omdat we in het begin en aan het eind vanwege de temperatuur 's avonds wel binnen hebben gezeten en dan is er wat meer ruimte. De service van RoadBear vonden wij goed. De campers worden elk jaar vanaf het voorjaar nieuw ingezet, dus zul je relatief weinig problemen tegenkomen. Vrienden van ons hadden een camper van Cruise America en die was 5 jaar oud, met wel een aantal gebreken. Ik weet niet hoe het zit met bij bijv. El Monte en Moturis, maar als wij weer gaan kiezen wij weer voor RoadBear. Het enige nadeel is dat ze maar op 5 plaatsen in Amerika zitten, dus is dat de enige beperking die ik kan bedenken.

Gr.
Olaf
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Road Bear

Dank je, fijn dat jullie zulke goede ervaringen hebben. Omdat wij in het topje hoogseizoen gaan, verwacht ik wel veel zon en dus wel gemak van de luifel. En de slide-out vind ik sowieso erg prettig!

Groet,
Monique
ovries
Amerika-ontdekker

Re: Road Bear

Bericht door ovries »

nieuwenoord schreef:Omdat wij in het topje hoogseizoen gaan, verwacht ik wel veel zon en dus wel gemak van de luifel. En de slide-out vind ik sowieso erg prettig!

Groet,
Monique
Dat wij de luifel niet zoveel hebben gebruikt lag er meer aan dat wij wel graag in de zon zitten 8)

Gr.
Olaf
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer