Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleren opsturen naar Nederland
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kleren opsturen naar Nederland
He,
Ik gai n november naar New York. We zijn van plan om daar wat te gaan shoppen enzo ^^ want als we er dan zijn dan doen we dat goed.. Nu heb ik iemand op school beloofd een Livestrong vest en shirtje mee te nemen, maar aangezien er 450 dollar maximum te importeren is is mijn vraag.. hoe kan ik dit het beste doen? Als het boven het bedrag zit. Meenemen of vanuit New York per post sturen naar Nederland? Hoe duur zou dat zijn?
Derk
Ik gai n november naar New York. We zijn van plan om daar wat te gaan shoppen enzo ^^ want als we er dan zijn dan doen we dat goed.. Nu heb ik iemand op school beloofd een Livestrong vest en shirtje mee te nemen, maar aangezien er 450 dollar maximum te importeren is is mijn vraag.. hoe kan ik dit het beste doen? Als het boven het bedrag zit. Meenemen of vanuit New York per post sturen naar Nederland? Hoe duur zou dat zijn?
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Re: Kleren opsturen naar Nederland
Gewoon prijsje eraf en meenemen, opsturen is een risico als je geen verzendadres hebt, mocht het retour gaan.
Gewoon in je koffer doen en hopla thee meenemen
.
Bij kleding kan de Douane niet zien waar het gekocht is en hoe oud het is....

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, want bij GAP en Tommy Hilfiger zit er een extra label in de kleding waar op staat van welk seizoen het is.1250 schreef:Gewoon in je koffer doen en hopla thee meenemen.
Ten eerste het is niet 450 US Dollar maar 430 euro, zie oa
http://www.dejongintra.nl/informatie/ac ... +invoeren+
daarnaast knip de labels eruit, verkruikel het, snuit je neus in je shirt (geintje) en gewoon meenemen en je niet druk maken dat hoef je pas te doen als je 30 dezelfde shirts mee smokkelt
http://www.dejongintra.nl/informatie/ac ... +invoeren+
daarnaast knip de labels eruit, verkruikel het, snuit je neus in je shirt (geintje) en gewoon meenemen en je niet druk maken dat hoef je pas te doen als je 30 dezelfde shirts mee smokkelt

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben de bonnen van de kleding opgestuurd naar huis, en de kleding gewoon meegenomen in de koffers, geen enkel probleem gehad bij de douane.
Over de livestrong shirtjes, als je echt een wielershirt zoekt zoekt zou ik dit vooraf goed onderzoeken.
Ik dacht precies hetzelfde, ik neem wel ff een livestrong shirt uit de vs mee, nou mooi niet, zelfs in de wielerwinkels en de nike stores hebben ze maar weinig van de lance armstrong collectie. Wel wat gewone nike shirts van katoen enzo, in geel en zwart, de kleuren van Livestrong. Maar ik heb bij alle wikels speciaal naar een wielershirt gezocht en niets gevonden of gezien. Ook als ik er speciaal om vroeg konden ze me niet verder helpen.
Ik zal in het noordwesten, Seattle, Wa, misschien maak je ergens anders meer kans.
P.s. 1 mocht het lukken en je hebt een plekje over, ik neem een tweede shirtje zo van je over
P.s. 2 je kunt het shirt volgens mij ook altijd als "gift" opsturen naar nl, gaat ie niet eens mee in jou koffer en komt ie direct op de bestemming, maar misschien heb je daar inderdaad een afzendadres voor nodig, maar misschien kan je dat wel via de winkel waar je het shirt haalt regelen!
Succes met vinden.
Michel
Over de livestrong shirtjes, als je echt een wielershirt zoekt zoekt zou ik dit vooraf goed onderzoeken.
Ik dacht precies hetzelfde, ik neem wel ff een livestrong shirt uit de vs mee, nou mooi niet, zelfs in de wielerwinkels en de nike stores hebben ze maar weinig van de lance armstrong collectie. Wel wat gewone nike shirts van katoen enzo, in geel en zwart, de kleuren van Livestrong. Maar ik heb bij alle wikels speciaal naar een wielershirt gezocht en niets gevonden of gezien. Ook als ik er speciaal om vroeg konden ze me niet verder helpen.
Ik zal in het noordwesten, Seattle, Wa, misschien maak je ergens anders meer kans.
P.s. 1 mocht het lukken en je hebt een plekje over, ik neem een tweede shirtje zo van je over

P.s. 2 je kunt het shirt volgens mij ook altijd als "gift" opsturen naar nl, gaat ie niet eens mee in jou koffer en komt ie direct op de bestemming, maar misschien heb je daar inderdaad een afzendadres voor nodig, maar misschien kan je dat wel via de winkel waar je het shirt haalt regelen!
Succes met vinden.
Michel
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aha! Ik ben van plan om langs te gaan bij de Nikestore op Fifth Avenue. Ik ga maar even informeren of ze mij daar kunnen helpen. Over dat opsturen; zou dat ook naar het buitenland kunnen denk je? Die bonnetjes hebben jullie die opgestuurd zodat ze bij de douane de bonnetjes niet zouden kunnen vinden?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
Betreft Lifestrong dat kunnen we voor je regelen, zie http://store-laf.org/ Betreft Gift, dat is een Broodje Aap verhaal, dus je betaald gewoon invoer/BTW.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Is er iemand wel een gecontroleerd vanuit de USA. In al de keren ben ik nog nooit gecontroleerd. Mazzel of...?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn koffer moest enkele jaren geleden op de terugweg open op Schiphol. Ondanks dat ik een behoorlijke hoeveelheid kleding, DVD's, CD's en enkele Softwarepakketten had gekocht waarbij op de meeste spullen ook nog de prijskaartjes zaten, gaf het totaal geen problemen. Alles werd vluchtig geïnspecteerd en ik mocht gaan. Destijds mocht je nog voor max. EUR 175 meenemen maar ik zat er ver boven.
Mijn indruk is dan ook dat ze heus wel in de gaten hebben dat de meesten boven het maximale bedrag zitten. Waar ze volgens mij echter meer op letten is dat je niet een hele 'handelsvoorraad' bij je hebt. Als je dus 10 paar Levi's 501 bij je hebt en dito paar sportsschoenen, ook nog in verschillende maten, kun je zeker problemen verwachten. Uiteraard ook als je met de nieuwste electronica apparatuur terugkomt dat er als nieuw uitziet en waar je geen aankoopbewijs van kunt overleggen.
Roland
Mijn indruk is dan ook dat ze heus wel in de gaten hebben dat de meesten boven het maximale bedrag zitten. Waar ze volgens mij echter meer op letten is dat je niet een hele 'handelsvoorraad' bij je hebt. Als je dus 10 paar Levi's 501 bij je hebt en dito paar sportsschoenen, ook nog in verschillende maten, kun je zeker problemen verwachten. Uiteraard ook als je met de nieuwste electronica apparatuur terugkomt dat er als nieuw uitziet en waar je geen aankoopbewijs van kunt overleggen.
Roland
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij zijn ook nooit gecontroleerd. (Brussel)
Wat ik niet goed snap is waarom mensen bonnetjes van kleding naar huis opsturen. Op kleding heb je toch geen garantie? Trouwens stel dat je die wel hebt, je kan toch moeilijk voor een pull terug naar Amerika? Alhoewel dat wel weer een reden kan zijn
Wat ik niet goed snap is waarom mensen bonnetjes van kleding naar huis opsturen. Op kleding heb je toch geen garantie? Trouwens stel dat je die wel hebt, je kan toch moeilijk voor een pull terug naar Amerika? Alhoewel dat wel weer een reden kan zijn

Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik doe dat ook altijd, kan ooit eens handig zijn voor de verzekering. Bijv. als je iets moet claimen voor een aansprakelijkheids- of inboedelverzekering.sachasenne schreef:Wij zijn ook nooit gecontroleerd. (Brussel)
-
- Amerika-expert
Ja en om te kijken op de credit card afschrift of het allemaal wel goed gegaan is.
Dat er niet dingen ineens duurder zijn geworden.
Hoorde onlangs een verhaal waarbij de ober niet te vreden was met de gegeven tip
en er zelf een hoger bedrag van had gemaakt. Dan is het wel fijn als je je CC bonnetje bewaard hebt.
Dat er niet dingen ineens duurder zijn geworden.
Hoorde onlangs een verhaal waarbij de ober niet te vreden was met de gegeven tip
en er zelf een hoger bedrag van had gemaakt. Dan is het wel fijn als je je CC bonnetje bewaard hebt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Overigens is 430 euro niet zo een magisch getal. Je moet nog steeds btw betalen over die 430 euro, enkel geen invoerrechten.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Jawel hoor...Souraia schreef:Is er iemand wel een gecontroleerd vanuit de USA. In al de keren ben ik nog nooit gecontroleerd. Mazzel of...?
Vorige maand nog.
Ik had 2 Ipods mee, en een hele hoop kledij.
Alle bonnetjes zaten (hoe dom ook) in mijn valies.
Toen ik mijn valies terug zag, zat er een geel plakkertje op, en al mijn bonnetjes waren verspreid over mijn tas ;p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Ik ben 1x door de Nederlandse douane gecontroleerd. Het vrouwtje die mijn koffer open deed trok bleek weg en ik zag haar denken: hoe krijg ik dit in vredesnaam weer dicht?
Maar meestal staan de NL douaniers een beetje om zich heen te staren als ik aankom op AMS.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Deze website zelf (stom genoeg) niet gevonden, thanx. Maar er staat geen adres bij dus in de us, kan je dus niet naar een winkel waar ze deze collectie verkopen? Of heb ik het mis. maw waarom in amerika deze spullen kopen als je ze dus via internet kunt bestellen?Texas Boy schreef:Betreft Lifestrong dat kunnen we voor je regelen, zie http://store-laf.org/ Betreft Gift, dat is een Broodje Aap verhaal, dus je betaald gewoon invoer/BTW.
Let ook goed op de maatvoering van o.a. nike, een Medium in de vs is groter dan de Medium hier, dus probeer alles zelf te passen, daarom vind ik via de website bestellen ook wel een beetje riscovol, zeker voor dit soort kleding weaarbij de maat best wel belangrijk is. Overigens helpt het winkelpersoneel je met alle plezier met omrekenen van maten naar de europese maatvoering!
Mijn bonnen waren inderdaad voor de cc, maar ook gewoon uit voorzorg, we zaten lang niet aan de 430 euro, maar ik wil gewoon niet thuiskomen na een heerlijke vakantie en dan zo'n zure nasmaak overhouden omdat mn koffer doorgezocht is en ik nog het eea na moet betalen. Ook wij konden gewoon doorlopen op schiphol, niet een een beambte gezien

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 6215 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 1 Reacties