Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders tegen komen,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Nederlanders tegen komen,

Bericht door Gezinnetje »

Hallo !

Ik ben nieuwsgierig,..wat vinden jullie er van als je als Vakantie-ganger Nederlanders in Amerika tegenkomt?
Ik heb heel even in Amerika gewoont, en ik dacht te merken dat de Nederlandse vakantie-gangers liever GEEN nederlanders in Amerika tegen komen.
Wanneer je als Nederlander in Amerika woont of een ruimere tijd er verblijft lijkt het er op dat Nederlanders elkaar juist WEL willen tegen komen !

Hoe ervaren jullie dit?
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Nederlanders tegen komen,

Bericht door Mrs.Bean »

ik ben net terug uit de USA en in Capitol Reef NL tegengekomen die in Oregon wonen. Deze mensen zaten duidelijk om een praatje verlegen en in 5 minuten kregen we zo ongeveer hun hele hebben en houwen over ons heen. Al hun wel en vooral hun wee van 15 jaar. Ze zouden nooit meer emigreren en als ze konden zo weer terug naar NL. We hebben ze aangehoord en de volgende dag gedag gezegd.
Twee jaar geleden op Yosemite stonden we naast twee oudere Nl-ers waar we nu nog steeds via mail en kaarten contact mee hebben. Ze wonen al sinds de jaren 60 in LA. Deze mensen deelden vooral hun wel met ons, en nog veel meer, ze maakten kampvuren voordat we er aan toe kwamen en nodigden ons beide avonden uit. Toen we weggingen kregen we souvenirtjes mee.
Tja wat is de conclusie: je wilt kennelijk niet graag het wee van landgenoten horen in het buitenland? je wilt kadootjes krijgen? We waren op vakantie en niet aan het werk?!
het heeft niks met landgenoten te maken, maar hoe men contact maakt denk ik.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Persoonlijk vind ik het erg leuk Nederlanders die in Amerika wonen te ontmoeten en/of te bezoeken. Het is interessant te horen en te zien hoe zij leven en over hun ervaringen te praten. Ook hebben wij regelmatig in Amerika van die mini-meetings met forumleden die eveneens op vakantie zijn in Amerika. Je hebt een band, zeg maar..... :wink:

Voor de rest heb ik weinig behoefte "vreemde" Nederlandse toeristen tegen te komen en zeker geen hordes zoals wel eens gebeurd op de overbekende plekken en parken. Ik heb niets tegen die Nederlandse toeristen (ben er zelf ook een van), maar als ik in het buitenland ben, wil ik ook dat gevoel hebben en praat ik het liefst met de bewoners van zo'n land zelf in hun eigen taal en hoef ik geen Nederlands overal om mij heen te horen en te zien.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gezinnetje »

Ik vind het erg leuk om te lezen hoe jullie ervaringen zijn!
Opvallend is dat wanneer ik op vakantie ben ik inderdaad ook echt op vakantie wil zijn.
Zonder al te veel Nederlanders (nou heeft mijn moeder een berg Nederlandse vrienden die in Amerika wonen) Maar dit is niet hoe moet je het zeggen..vakantie gevoel is niet weg, omdat hun er gewoon zelf wonen,alleen praten hun graag over de tulpen en kazen..of Beatrix,..

Echter wanneer ik dus in Amerika een langere tijd verblijf, en heimwee krijg naar ons kikkerlandje, dan vind ik het heerlijk om nederlandse mensen te horen praten...Maar vaak hield ik mijn mond dan want de meeste Nederlanders vinden het zoals jullie ook al aangaven niet zo heel leuk.

Nou kon ik het die ene keer echt niet laten..
hahah dat was in de WC.
Ik zat op de wc,genoot er van dat ze in Amerika van die mooie wc-hoesjes hebben.
Ik hoorde 2 dames praten voor de spiegels..
De twee vriendinnen bespraken echt hele intieme verhalen.
En toen zeiden ze ook nog : gelukkig verstaan ze ons hier niet hé Truus...!
Hahha...waarop ik rustig verder luisterde tijdens het handen wassen...En vervolgens dus de Restrooms verliet en zei....
Dag dames nog een fijne vakantie ! ( ik heb helaas nooit achterom gekeken voor hun reactie, stom ! )
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik zit er zelf niet zo op te wachten om wildvreemde Nederlanders te ontmoeten in Amerika, eerlijk gezegd. Ik heb hier genoeg vrienden en heb al helemaal geen heimwee. Ik ken ook Nederlanders hier en ga zelf een paar keer per jaar terug naar NL, dus ook daarvoor hoeft het niet. Er komen hier in Atlanta vrij veel Nederlandse toeristen en als ik Nederlands hoor meld ik nooit dat ik zelf uit Nederland komt. En daar zitten zij ook vast helemaal niet op te wachten. 8)
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mijn ervaringen met Nederlandse toeristen tegenkomen in de VS zijn tot nu toe niet al te geweldig geweest en hebben voornamelijk plaatsgevonden bij de gates op luchthavens. Als ik dan 2 maanden alleen maar rond Amerikanen heb gezeten, is het wel weer een flinke cultuurschok om al het gezeur en gezanik aan te horen (want dat lijkt soms wel volkssport nummer 1..). Ik doe dan meestal ook net of ik geen Nederlands spreek, ik heb namelijk een keer op een vlucht naast een man gezeten die mij wel even ging vertellen wat er allemaal mis was met Amerika.. Tja, waarom kom je er dan in vredesnaam?

Ik heb wel gebabbeld met wat Nederamerikanen in Van Der Veen's store (hier op het forum vooral bekend om hun webwinkel met Nederlandse producten). Dat vond ik dan wel weer leuk.

Nu weet ik natuurlijk wel dat niet alle Nederlandse toerristen zo zijn en ik ga er van uit dat mocht ik iemand van het forum tegenkomen dat mijn ervaring heel anders zal zijn ;) Maar die zeurderige mensen die niks goed vinden en maar oh zo blij zijn dat ze weer terug naar de boerenkool mogen, moeten toch echt bij mij wegblijven :lol:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ik vind het juist wel fijn op vakantie om een keer nederlands te praten, zeker als je wat langer weg bent. Maar na 10 minuutjes is het wel genoeg hoor :lol:
Ik hoef niet elke dag nederlanders te zien of te spreken.
Maar ik vind het wel grappig om na een week geen enkele westerling te zien opeens mensen nederlands te horen praten.
(meegemaakt in China)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nederlanders op vakantie in Amerika (forumleden waarmee ik afgesproken heb uitgezonderd) hoef ik niet zo nodig te ontmoeten tijdens mijn vakantie in Amerika. Het gekke is dat ik ze ook al van veraf herken. Op de één of andere manier zie je dat zo aan de kleding en/of doen en laten. :lol:

De Neder-Amerikanen (de forumleden die in Amerika wonen) ontmoet ik daarentegen graag. Heb zo in de loop der jaren al heel wat leuke ontmoetingen gehad. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij vinden het, vooral op ongewone plekken, toch altijd wel leuk om Nederlanders tegen te komen. We hebben zo leuke ervaringen gehad, maar we hebben ook meegemaakt, dat mensen ons ontvluchtten, zodra ze doorhadden, dat we Nederlands spraken. En wij hebben het toch echt niet over tulpen en kazen :lol: . Hier heb ik vele jaren lang niet of nauwelijks contact gehad met Nederlanders en dat vond ik altijd prima. Nu heb ik via mijn blog een aantal Nederlandse dames in de buurt ontmoet en hebben we maandelijks een etentje samen. Erg leuk, maar meer hoeft van mij niet per se. Ik merk wel aan degenen van hen, die minder lang in de VS wonen, dat zij meer behoefte hebben aan zo'n avondje Nederlands kletsen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wij hebben ook al enige keren met vrienden en andere forumleden een ontmoeting gehad in Amerika.
Al was het maar voor een dagje of alleen een etentje.
Als je gedurende een paar weken 24-7 samen op pad bent is het wel eens leuk om eens andere gesprekspartners tijdens het eten te hebben. :wink:

Ook zijn we heel hartelijk ontvangen bij Loek & Gepke in Denver.
Andere NederAmerikanen van het forum hebben we tot nu toe nog niet ontmoet.

We hebben ook hele leuke ontmoetingen gehad met Amerikanen die wel eens in Nederland geweest zijn of gewoond hebben en die dan heel erg hun best deden om nederlands te praten.

Kuddes Nederlanders die met een bus onderweg zijn die mijden we ook als het even kan, maar als we op een afgelegen plek Nederlanders tegenkomen maken we daar 9 van de 10 keer wel een praatje mee.
Wie weet krijg je nog een leuke tip te horen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

We vinden het heel leuk om 'bekende' Nederlanders in Amerika tegen te komen, zeker als dat helemaal onverwacht ergens in the middle of nowhere gebeurt. Marjan weet wat ik bedoel :wink: Maar 'vreemde' Nederlanders, nee dat hoeft voor ons niet zo nodig. Als we mensen Nederlands horen praten, houden we negen van de tien keer onze mond dicht. Niet omdat we hen vervelend vinden of dat ze onaardig lijken of zo, maar gewoon omdat we er geen behoefte aan hebben.

Het gebeurt wel regelmatig dat we een tijdje met Amerikanen staan te kletsen, en dat vinden we meestal wel heel leuk. Het is al verschillende keren gebeurt dat iemand van hen ooit in Nederland is geweest, we hebben ook wel eens iemand ontmoet met Nederlandse voorouders. Het zijn meestal heel hartelijke gesprekken, vaak zijn de mensen ook echt heel belangstellend. Dit soort ontmoetingen vinden we prima. Het lijkt me ook wel leuk om Nederlanders te ontmoeten die al enige tijd in Amerika wonen, maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik weet niet of dit onder wonen valt maar toen we in WDW in een restaurant binnen kwamen werden we begroet door een vriendelijke jongedame.
Ze vroeg naar de naam voor de reservering en toen ik dat zei was er opeens een hele spontane lach.
"Hoai mer op ",zei ze "weer komme alle bei oet Limburg (Hou maar op. zei ze ,wij komen alle twee uit limburg)
Dat was zo leuk en vreemd op in WDW in het plat Limburgs begroet te worden. :lol:
We hebben nog een beetje gekletst maar ze moest wel werken.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

SonjaV schreef:Wij hebben ook al enige keren met vrienden en andere forumleden een ontmoeting gehad in Amerika.
Al was het maar voor een dagje of alleen een etentje.
Dan vind ik het inderdaad een ander verhaal, ik vind bezoek altijd leuk.
"Keep Georgia On Your Mind"
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het kan verschillen per ontmoeting. Onlangs logeerden wij een nachtje bij Nederlanders in Colorado, dat was ontzettend gezellig en vooral ook leuk om te zien hoe zij daar leven. Echt een kijkje in de keuken, letterlijk (heb de hele inhoud van hun koelkast bestudeerd :lol: al die onbekende potjes en kruidenmengsels en sauzen!!).

Soms ook weer heel vervelend; in het visitorscenter (na daaaagen geen NL'ers te hebben gezien) van Arches NP stonden wij in de rij om een reservering te maken. Er kwam er een gezin aan gelopen, de moeder begon direct heel erg voor te dringen terwijl het toch wel duidelijk was dat wij, en anderen, daar netjes op onze beurt stonden te wachten. Ik dacht het al, en toen begonnen ze te praten,jawel hoor; Nederlanders! Dat wekt dan irritatie op; geconfronteerd te worden met dat ongeduldige (en soms onbeschofte :oops: ) gedrag van NL'rs.

En soms ook heel erg leuk; Tijdens de Fiery Furnace wandeling was er een Nederlands stel bij van onze leeftijd (eind 20), we raakten aan de praat en voor de rest van de wandeling hebben we ontzettend gezellig lopen kletsen. Dat was echt een heel leuk stel en op zo'n moment is het gewoon leuk om andere mensen te ontmoeten waarmee het op zo'n moment klikt. Daarna zijn we zelfs nog met z'n 4-en naar Landscape Arch gereden om samen daar naar toe te wandelen.

Het ligt inderdaad aan het feit hoe mensen contact maken en of je elkaar ligt, en wat mij betreft is het tijdens zo'n lange reis zeker leuk om eens een keer andere tafelgenoten te hebben dan alleen je reispartner!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Laatst was ik in een state park hier in de buurt, en we kwamen op het wandelpad misschien in totaal 5 mensen tegen. Er was een meisje dat alleen liep en ze vroeg me om een foto van haar te maken. Aan het accent hoorde ik het al, Nederland. Dus ik zei dat ik ook uit Nederland kwam. We vonden het allebei heel grappig.
Ik zeg wel eens wat als ik Nederlanders hoor, maar het ligt er ook aan waar we zijn. Meestal kijk ik eerst even de kat uit de boom.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tinkerbell schreef:Dat was zo leuk en vreemd op in WDW in het plat Limburgs begroet te worden. :lol:
:D Toen ik nog bij Road Bear werkte heb ik een keer een camper in het dialect uitgelegd aan klanten; dat was erg leuk! :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Je kan ook een camping beginnen in Buffalo, TX en noemt het Holland Ranch :mrgreen: We hebben dus het hele jaar Nederlanders op bezoek wat meestal erg leuk is.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Dento schreef:
Tinkerbell schreef:Dat was zo leuk en vreemd op in WDW in het plat Limburgs begroet te worden. :lol:
:D Toen ik nog bij Road Bear werkte heb ik een keer een camper in het dialect uitgelegd aan klanten; dat was erg leuk! :lol:
Tja hoe ik mijn best ook doe en al jaren probeer om er aan te werken die zachte G krijg je nooit afgeleerd. :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik merk zelf dat andere Nederlanders het vaak niet leuk vinden om aangesproken te worden. Ik snap dat niet altijd hoor, ik vind het wel gezellig, zo'n praatje onderweg. Zeker op campings is het toch best leuk om eens ervaringen te delen en tips te krijgen. Wij staan er in elk geval best open voor, al zullen we niet direct op mensen af stappen.

Het contact met Amerikanen vind ik sowieso erg leuk, al blijft dat inderdaad altijd wel bij een praatje in winkel, restaurant of op de camping. Ook wij zijn twee keer bij Loek en Gepke geweest en daarnaast nog twee keer met hen uit eten geweest vanaf onze camping, altijd heel gezellig en warm! Bij Petra en Rick zijn we hartelijk ontvangen en het eerste etentje was zo leuk, dat we er spontaan nog een aan hebben vastgeknoopt die week. We hebben twee hele gezellige dagen doorgebracht bij de schoonouders van Mark (NedinMO) op hun camping in Wyoming, als oud-bewoners van Beesd hadden zij natuurlijk veel gemeenschappelijke punten met ons en het was eigenlijk gewoon een feestje! Nog ons excuus aan Kim en Arthur die we door een misverstand niet bezocht hebben dit jaar. Dennis en Anna waren dit jaar ook bij Loek en Gepke toen wij er waren en we hebben Dennis natuurlijk bij Road Bear nog gezien.

Verder zijn we inmiddels vijf keer op bezoek geweest bij Dick en Elly Vlot en bij Gary en Trudy Nieuwkoop. Dick is mijn vaders oude schoolvriend, echt van 70 jaar geleden. We voelen ons bij hen altijd heel erg welkom en daar leer je ook heel goed hoe het leven in Amerikaanse gezinnen er aan toe gaat. Onze zoon Peet is in 2007 een hele maand bij hen gebleven.

Tot slot: diverse ontmoetingen met forumleden onderweg: met Erik (Oldie) en zijn kinderen in Moab en een gezamenlijk bezoek aan Mama Mia in Las Vegas, met Ingrid (Gypsygirl1) en haar vriendinnen in Yellowstone (ook afgesproken), met Bauke en Agnes en hun (schoon)ouders dit jaar in Moab en Durango, met GJ en zijn vriendin vorig jaar een avondje in Estes Park. Allemaal gewoon erg leuk.

Nee, ik heb geen hekel aan andere Nederlanders in mijn vakanties hoor, integendeel. Alleen het soort wat zich op een of andere manier 'te goed' voelt om met andere Nederlanders te praten, tja, daar praten we dan maar niet mee, geeft ook niks.

Komend jaar gaan we trouwens naar de camping bij Hans en Bianca :-) En rondom Washington hoop ik zeker met Petra en Rick weer bij te praten en wie weet wat er nog meer op ons pad komt.

N.B.: excuus als ik nog iemand vergeet ...!
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Toen ik lange tijd in Canada zat had ik het wel leuk gevonden om eens Nederlands te praten (ruim 4 maanden geen Nederlands gesproken behalve via de telefoon), maar ben eigenlijk helemaal niemand tegengekomen die ook Nederlands sprak, ook in de VS niet. Maar toen ik op het punt stond om terug naar Nederland te vliegen kwam ik op het vliegveld WEL een Nederlander tegen die ik meteen herkende aan zn uiterlijk, grote gouden kettingen, blonde haren met een matje erin.. en jahoor het was een man uit den haag die naar Canada kwam om wat autotjes te kopen en deze in Nederland weer te verkopen, en hij moest ook nog wat andere 'zaakjes' regelen...
Op dat moment leek het me een wijs plan om afscheid te nemen en richting gate te gaan :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer