Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GSM bereik ivm...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jurgdebruijn
Amerika-ontdekker

GSM bereik ivm...

Bericht door jurgdebruijn »

Hidihoo maar weer, tis weer even geleden dat ik een berichtje schreef maar zo'n 6 weken geleden heb ik dus een herseninfarct gehad (34 jaar ben ik, maar het kan dus allemaal) waardoor ik helaas niet zo fijn kon plannen en berichtjes achterlaten zoals ik zou willen.

Iig is de reis rond, en het goede nieuws is ik mag gaan! Zal later vandaag de route en hotels posten kunnen jullie zien of het een beetje wat is.

Heb al even gezocht op het forum, maar kon het niet precies vinden. Het volgende: Door het hele gedoe rondom mn gezondheid wil ik het liefst dagelijks even naar huis bellen om mn moeder te laten weten dat alles goed gaat. Ik weet het, kinderachtig misschien, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

We gaan iig de route nemen die door hetvolgende gaat, en ik zou heeeeeeel graag jullie ervaringen willen weten of ik daar met een goede telefoon en triband naar huis kan bellen en/of smsen (schijnt verschil in te zitten):

- Chicago (lijkt me geen probleem)
- San Francisco (idem)
- Yosemite (logeren we IN het park)
- Sequia NP (logeren we IN het park)
- Death Valley (logeren we in furnace creek)
- Las Vegas
- Bryce Canyon (logeren we IN het park)
- Monument Valley (logeren we in het park in hotel The View)
- Grand Canyon (maswik lodge south)
- Santa Monica (lijkt me geen probleem)

Omdat er hier vast wel veteranen zijn die dit hebben geprobeerd dit jaar, heeeeel graag jullie expertise en ervaringen zodat ik mn ongeruste mammie een beetje gerust kan stellen.

Ik neem trouwens een laptop mee, maar geen idee nog waar ze wel wifi hebben en waar niet. Zijn er eigenlijk payphones in die parken?

Thanks alvast, much apreciated, ook namens ons mam ;)
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Re: GSM bereik ivm...

Bericht door JGK »

Je denkt altijd dat jou zo iets nooit gebeurd, want zoiets overkomt alleen anderen ...
Ook ik dacht dat altijd, tot 5 jaar geleden tijdesn onze vakantie ...

Wij wilden vorig jaar ook graag altijd bereikbaar zijn en ook indien nodig altijd kunnen bellen. Al hoewel het GSM bereik sinds onze reis daarvoor in 2005 enorm is verbeterd, zijn er toch nog enorme witte plekken. Wij hebben voor 4 weken een Iridium telefoon gehuurd. Hij is iets groter dan een GSM en de antenne is een stuk dikker, maar omdat hij via satellieten belt ben je altijd bereikbaar. Na veel Google-en zijn wij uiteindelijk bij iemand uitgekomen die het voor een meer dan redelijke prijs deed. Alles kreeg ik mee in een oranje ""floating" koffer met verloopstekkers, extra buiten antenne etc. etc. Mocht je geinteresseerd zijn in zijn adres dan stuur ik je de gegevens wel even via een PB.

Succes met voorbereiden verder.
Jan Gijs
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een paar jaar geleden hebben wij bijna dagelijks met het thuisfront gebeld. Wij hebben toen een telefoonkaart gekocht en gebruik gemaakt van payphones. Ik vond het verbazend hoeveel payphones je nog ziet, heel anders dan in Nederland. Ik weet niet of er nog steeds zo veel zijn, maar het is in elk geval in de parken een prima manier om te bellen. Zeker als het vooral gaat om bellen en niet om gebeld te worden zou ik die mogelijkheid overwegen. Ik weet niet meer hoe duur het was, maar we hebben voor bijna dagelijks bellen in 4 weken maar 2 kaarten gebruikt.

Marianne
jurgdebruijn
Amerika-ontdekker

Alvast bedankt voor de reaktie, ik zou best graag die optie van die satelliet telefoon willen bekijken, hoewel ik altijd dacht dat bellen daarmee heeeeel duur was.

Payphones is dus iig een optie.

Jammer dat dit topic is verplaatst naar algemeen, het heeft echt alleen betrekking tot het zuidwesten dus daar had ik denk ik meer kans gehad op de ervaringen van de mensen die kort geleden dezelfde reis gemaakt hebben.
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nikkie1974 »

Wij hebben afgelopen zomer een rondreis door het zuidwesten gemaakt en ik had in de nationale over het algemeen geen bereik, in de grote steden was het geen probleem. Ik heb een abonnement bij T-mobile en mijn vriend bij KPN en die had nog minder ontvangst. Kan me voorstellen dat je elke dag even naar huis wilt bellen in verband met je gezondheid...... Ik weet niet of je een laptop meeneemt want ik had meestal wel een internetverbinding. Dus dan kun je je moeder eventueel via Skype bellen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zo aan je route te zien, zou ik erop rekenen dat je zeker de helft van de tijd geen bereik hebt.
Wat ik zou doen is Skype p je telefoon of laptop zetten,kan je in ieder geval via internet bellen.
Overigens zijn er in veel parken wel gewone telefoons te vinden om te bellen, en ben je dus niet afhankelijk van een mobieltje of zo, dat vergeten we tegenwoordig weleens geloof ik.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De telefoonkaarten zijn inderdaad een prima optie: met elke telefoon kun je ze gebruiken, en voor $5 kun je al twee uur naar Nederland bellen.

In combinatie met de slechte dekking op heel veel plaatsen lijkt me dit wel een optie om te overwegen...

Bij 7-Eleven's kun je die kaarten bijvoorbeeld kopen, waarbij je kunt kiezen om ze te "laden" met $5, $10 of $20, en naderhand kun je ze ook weer "opladen".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij hadden IN de Nationale parken (wij sliepen ook veel in hotels in het park zelf) die jij opnoemt (maar het is alweer 2 jaar geleden) absoluut ook geen internet ... Dus neem dat ook mee in je overwegingen, ik denk niet dat daar veel aan veranderd is. Wij hadden namelijk dit jaar hetzelfde in bijvoorbeeld Yellowstone. We sliepen in hotels van het park zelf, en daar was geen internet. Uiteindelijk heb ik daar nog op de ouderwetse manier ingebeld via de telefoonlijn; dat werkte, maar is wel erg langzaam ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij nemen altijd als we naar Amerika gaan naar Nationale Parken een Satelite Phone mee.
Een Sat Phone (Satelliet telefoon) heeft een hele andere telefoon dan een gewone mobiele telefoon.
Mobiele telefoon maakt contact met een mast daarna loopt er een kabel van de mast naar een satelliet.
Een Sat phone maakt direct contact met de satelliet, dat ding werkt dus echt overal... een fantastisch idee (naar mijn idee).
Wij hebben hem dit jaar gehuurd bij http://www.satellitephonestore.com/ wat allemaal goed is gegaan...
Ik vind het een heel prettig idee om hem bij ons te hebben... stel je hebt pech, één van je ouders wordt ziek... daarvoor hebben wij hem.
Wij hadden deze zomer voor 3 weken de Sat phone gehuurd (verstuurd naar ons hotel in LA, verstuurd vanaf ons hotel in San Francisco) en betaalden ongveer $250 incl 60 minuten bellen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou ook zeker een telefoonkaart in Amerika aanschaffen. Daarmee kun je bij elke payphone terecht en ben je niet afhankelijk van internet- en gsmbereik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Maar daarmee kan je niet gebeld worden....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nee, maar dat lukt ook niet overal met een GSM.

Bovendien geeft TO aan dat hij dagelijks zelf naar huis wil bellen dus dat kan heel goed bij de payphones die overal te vinden zijn.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je zelf ook gebeld wilt kunnen worden kun je aan de thuisblijvers een lijst geven van de hotels waar je gaat overnachten met de telefoon en faxnummers.
(mits je natuurlijk alles van te voren boekt)

Met een mobiele telefoon blijft het lastig als er een noodgeval is en je familie je wil bellen.
Toen een paar jaar geleden mijn moeder plosteling heel erg ziek werd, waren we net de hele dag in Arches en daar was geen bereik. Zodra we het park uit reden kregen we ineens bericht dat we 12 gemiste oproepen hadden. Dan schrik je wel even hoor.
Zo'n sateliet telefoon lijkt me heel erg handig in zo'n situatie.

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als het gaat om (ook) gebeld te kunnen worden, ja, dan is zo'n satelliet-telefoon een uitkomst; gaat het alleen om zelf te kunnen bellen, dan kun je je een hoop geld besparen met zo'n telefoonkaart...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

1250 schreef:...
Mobiele telefoon maakt contact met een mast daarna loopt er een kabel van de mast naar een satelliet.
Jemig wat een lange kabel! :beerchug:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik neem aan dat iedereen pas de laatse jaren op vakantie gaat, want hoe moest het in godsnaam vroeger dan, toen je al blij was als er ergens een werkende telefooncel was....
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Toen had je de ANWB alarmcentrale die reizigers opspoorde die gezocht werden door hun familie. Weet je nog wel "maak van thuisblijvers geen spoorzoekers".
Ik ben ook niet dol op al dat mobiele telefoongebruik (gebruik hem thuis bijna nooit). Maar als je ouders hebt die erg ziek zijn en/of kinderen thuis hebt zitten vind ik de moderne techniek toch wel een uitkomst.
Het geeft mij toch een prettig idee als mijn kinderen me kunnen bereiken als er iets aan de hand is thuis.

En die techniek is er nu eenmaal, waarom zou ik er geen gebruik van maken (ik ga tenslotte ook niet meer op de hand wassen, terwijl men vroeger niet anders deed) Dat heet vooruitgang Pete en soms is het een nadeel maar soms ook een uitkomst.

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Elk nadeel heeft een Cruijff die er een voordeel uit weet te halen... :mrgreen:

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

vana schreef:Toen had je de ANWB alarmcentrale die reizigers opspoorde die gezocht werden door hun familie. Weet je nog wel "maak van thuisblijvers geen spoorzoekers".
Ik ben ook niet dol op al dat mobiele telefoongebruik (gebruik hem thuis bijna nooit). Maar als je ouders hebt die erg ziek zijn en/of kinderen thuis hebt zitten vind ik de moderne techniek toch wel een uitkomst.
Het geeft mij toch een prettig idee als mijn kinderen me kunnen bereiken als er iets aan de hand is thuis.

En die techniek is er nu eenmaal, waarom zou ik er geen gebruik van maken (ik ga tenslotte ook niet meer op de hand wassen, terwijl men vroeger niet anders deed) Dat heet vooruitgang Pete en soms is het een nadeel maar soms ook een uitkomst.

Marjon

Snap ik, en natuurlijk neem ik een telefoon mee (sterker, ik was ongeveer de eerste in Nederland met een "mobiele" telefoon) maar ik zie sommige mensen bijna in paniek raken bij het idee niet te kunnen bellen, en daarom nogmaals, een telefooncel werkt nog steeds prima, en is vele malen goedkoper dan een mobieltje.
jurgdebruijn
Amerika-ontdekker

Het gaat mij er niet zo om wat er goedkoper is, dat was me al wel duidelijk.

Het is puur voor de gemoedsrust van iedereen inclusief mezelf. Maar zo te zien word het heel lastig met een gsm, dus dan word het payphones.

Zijn er in bijv. yosemite, sequoia, death valley en monument valley payphones?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer