Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De verschillende rates voor een hotelkamer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

De verschillende rates voor een hotelkamer

Bericht door Arlette »

Heel vaak lees ik bij het kiezen van hotel en het vergelijken van prijzen de volgende verschillende rates : advance rate, best flexible rate, featured rate ... meestal staat er dan ergens non-refundable bij ... Wat is het verschil er tussen? Advance rate weet ik dat je alles van te voren al betaald maar die andere?
En bovendien als je bv een sterfgeval in de familie hebt (mijn moeder is ondertussen al 83; ik hoop natuurlijk dat ze nog 20 jaar mee mag gaan en ze haar 100ste verjaardag mag vieren, maar je weet toch nooit net zoals mijn schoonmoeder niet al te best is) dan moet je je vakantie annuleren maar ben je dan gewoon je totale bedrag kwijt als er non-refundable bij staat? :?
Met welke rate boek je dan het best een kamer? Natuurlijk geeft dit prijsverschil maar dat even terzijde gelaten...
Ik wil toch graag met die "persoonlijke tegenslagen" rekening houden, want ik kan moeilijk op vakantie vertrekken als er iets in de familie gebeurt... :(
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: De verschillende rates voor een hotelkamer

Bericht door Njit »

Non-Refundable betekent precies wat er staat. Kom je niet dan betaal je toch.
Vaak heb je bij het hotel zelf de meeste flexibiliteit. Dan kun je nog tot 24 uur van te voren annuleren.
Altijd de voorwaarden lezen voordat je boekt dus!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Je hebt nog veel meer verschillende tarieven. Welk tarief ook boekt, je zal een goede annulerings- en reisverzekering achter de hand moeten hebben. Dat gaat niet alleen voor jou op, maar voor iedereen. Zoals Njit al schrijft kan je bepaalde tarieven zelfs tot op een dag van tevoren nog annuleren. Een goede verzekering dekt zelfs dat risico nog af.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je, die annuleringsverzekering ... gingen we toch al bijpakken hoor maar ik vind het soms moeilijk om dan nog te kiezen welke rate we nemen. Ik klik gewoonlijk maar op de 'goedkoopste' dan. Om toch maar een beetje een idee te hebben van wat het ons gaat kosten ... :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En daar is toch niets mis mee? Goedkoopste rate is soms inderdaad een prepaid tarief. Je moet steeds diverse tarieven van een motel gaan vergelijken. Doe ik ook altijd. Zelf kies ik vaak voor AAA tarief. Die is in heel veel gevallen ook het goedkoopste.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Bedenk wel, een voorwaarde is vaak dat je (om aanspraak te kunnen maken op je verzekering) eerst verzekerd dient te zijn voordat je boekt. (incl. je schoonmoeder natuurlijk)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij boeken altijd het AAA rate, dat is meestal het goedkoopste en bovendien kun je dan meestal ook gewoon annuleren.
Je moet daarvoor wel lid zijn van de ANWB, ze kunnen in Amerika om je pasje vragen. (AAA is de Amerikaanse ANWB)

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Je moet daarvoor wel lid zijn van de ANWB, ze kunnen in Amerika om je pasje vragen. (AAA is de Amerikaanse ANWB)
kunnen wel maar in de praktijk vragen ze daar volgens mij nooit naar :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Njit schreef: kunnen wel maar in de praktijk vragen ze daar volgens mij nooit naar :)
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat ze er naar vroegen.
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

sachasenne schreef:
Njit schreef: kunnen wel maar in de praktijk vragen ze daar volgens mij nooit naar :)
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat ze er naar vroegen.
Ik één of twee keer (heb een onbetrouwbaar gezicht denk ik :D )

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben dit jaar ook ons ANWB pasje verschillende keren moeten laten zien, maar dat was niet bij hotels die vantevoren waren geboekt. Als je op de bonnefooi bij een hotel naar binnen loopt krijg je ook een goedkopere prijs als je AAA lidmaatschap hebt, en in die gevallen moesten we dat wel bewijzen! Er kan dus wel degelijk om worden gevraagd!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb dit jaar ook weer ervaren, dat als je het vraagt naar het goedkoopste tarief, je dat ook krijgt. Pasje of geen pasje. Een keer wilde de dame achter de receptie niet direct "meewerken", maar toen wij ons omdraaiden ging er zomaar 20 USD van de toch al niet zo dure kamer af.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mijn ervaring is ook dat er soms nog wel wat te onderhandelen valt. Ooit een kamer aangeboden gekregen voor $ 90. Toen ik mijn ANWB-pasje liet zien werd de prijs $ 75. Dat vond ik nog te hoog en nadat de manager erbij geroepen werd kreeg ik 'm voor $ 65. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Wij hebben dit jaar opgeteld $160- bespaard op alleen de hotelkamers met mijn militaire pas....Terwijl ik toch al een leuk aantal jaren uit militaire dienst ben.. :mrgreen:
The USA...what else?
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Non-Refundable betekent precies wat er staat. Kom je niet dan betaal je toch.
Maar als je dan een annuleringsverzekering en reisbijstand hebt en je hebt je hotel al volledig van te voren betaald (advanced payment), kun je dan toch aanspraak maken op een terug betaling omdat je die annulatieverzekering hebt? Ook als er in de voorwaarden van het hotel staat dat je kan annuleren tot bv één dag op voorhand?
NO REFUNDS OR CREDITS FOR EARLY DEPARTURE, CANCELLATION OR NO SHOW: krijg je dan echt niks terug als je niet kunt gaan?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Als zij volgens hun voorwaarden werken krijg je inderdaad niets terug.(je kunt het natuurlijk wel altijd proberen, nee heb je en ja kun je krijgen)
En of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering hangt helemaal af van de reden van annulering. Daarvoor zou je je verzekeringpolis moeten nakijken.
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Dank je Pyca, daar 'vreesde' ik dus eigenlijk al voor. Nou ja, ik heb nog niks vastliggen omdat ik toch nog niet kan (mag) gaan :? maar ik ben zowat alles aan het bekijken, vandaar. Dan kan ik best een beetje meer betalen denk ik en een kamer nemen waar geen Non Refundable bij staat ...
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Mijn moeder is 84 en niet zo heel best van gezondheid. Wij gaan in oktober naar Amerika en ik heb in San Antonio en Austin hotelkamers geboekt die te annuleren zijn tot op de dag van aankomst.

Daar betaalde ik wel meer voor als voor een non-refundable room, maar als ik onverwacht naar huis moet terugkeren tijdens mijn vakantie, dan ben ik nog veel meer geld kwijt. Het is een keus die je maakt en een gok die je neemt.
Ik heb die gok dus niet genomen.
16x USA / 30 staten
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

Inderdaad, eigenlijk is het dat risico niet waard; mijn moeder is momenteel ook 83 en mijn schoonmoeder (wel iets jonger) is zelfs nu al niet al te best dus het zou in ons geval ook een te grote gok zijn. Je zult het maar net zien dat je dan net met een overlijden (hopelijk niet natuurlijk) komt te staan. :( We hebben er dit jaar net onze (thuis)vakantie op zitten en op 14 dagen tijd zijn er al 6 sterfgevallen geweest in onze familie zodus ... Stel je voor dat dit net dan (weer) gebeurt als we klaar staan om te vertrekken :cry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp het niet zo goed; als je een annuleringsverzekering hebt kun je toch de goedkoopste rates nemen, ook al kun je niet bij het hotel annuleren? De verzekering vergoedt dan toch de gemaakte kosten? Het hangt natuurlijk van de voorwaarden van je annuleringsverzekering af en van de reden van annulering. Maar bijvoorbeeld het overlijden van een direct familielid is wel reden om je annuleringsverzekering te gebruiken.
Ik ken iemand die zijn vakantie in Amerika moest afbreken omdat zijn oma overleden was. De verzekrign heeft geholpen met het vinden van een vlucht naar huis, en alle kosten zijn vergoed.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer