@ River Cola: in en rond grote steden zal je met AT&T zeker goed bereik hebben, buiten de grote steden kan het heel erg verschillen (zo heb ik gehoord, veel iPhone gebruikers zijn niet zo blij). T-mobile is hier net zo slecht als in NL (naar mijn mening, sommige mensen vinden T-mobile geweldig..). Verizon claimt het grootste nationale netwerk te hebben, maar zoals Dennis al aangaf werkt het in het ene gebied wel beter dan in het andere

Ik heb hier in MO weinig problemen met Verizon (bellen van Verizon naar Verizon), maar als ik vanuit NL (KPN huis) naar een Verizon nummer bel kan het wel eens lastig te verstaan zijn.
Voor zo'n grote reis is het lastig om een advies te geven, maar ik ga het toch proberen

ik zou zeggen neem een AT&T prepaid telefoon. Waarom? Drie redenen:
1. AT&T heeft een redelijk stabiele goede naam en de kosten zijn redelijk (andere providers fluctueren tussen de verschillend gebieden te veel).
2. Je elimineert het tri-band probleem wat je met een Nederlands triband toestel tegen zal komen in rural gebieden*
3. Je hebt gewoon gelijke toegang tot de zendmasten**.
*. EU triband is anders dan US triband. Met EU triband heb je geen toegang tot de 850 band, die alleen in rural gebieden in de VS gebruikt wordt. Heb je een quadband toestel dan is dit verhaal niet van toepassing.
**. Zie verhaal van Dennis.