Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

losse simkaart of mobiel incl simkaart kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Joyce24
Amerikafan

losse simkaart of mobiel incl simkaart kopen?

Bericht door Joyce24 »

Bellen en gebeld worden in Amerika

Ik twijfel of ik in Amerika een losse simkaart zal kopen of een goedkoop mobieltje met een simkaart erin en beltegoed.
Wat zouden jullie doen... een losse simkaart kopen en in mn eigen mobieltje doen of een goedkoop mobieltje kopen incl simkaart/beltegoed?

En hebben jullie enig idee waar ik deze voor een prikkie op de kop kan tikken? :wink:

Groetjes Joyce
Floridafan
Amerika-ontdekker

Re: losse simkaart of mobiel incl simkaart kopen?

Bericht door Floridafan »

Ik had gewoon mijn eigen mobiel mee met een goedkoop abootje van BEN en werkte perfect hoor zowel naar Nederland als in Amerika
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Goedkope telefoons waarmee je direct kunt bellen (niet per se met SIM) kun je al voor tussen $9.99 en $29.99 bij Walmart kopen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je zelf een simlock vrije mobiel hebt, kan je natuurlijk net zo goed alleen een kaart kopen, al die goedkope prutsmobieltjes verdwijnen toch maar in een la thuis, en later in het milieu. :banghead:
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Is het mogelijk dan om een losse simkaart te kopen. Ik las namelijk laatst ergens dat het heel lastig is om aan een losse prepaid simkaart te komen in Amerika. Iemand ervaringen hiermee?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zelfde vraag hier, kreeg vorig jaar namenlijk te horen dat je in de VS niet zo makkelijk een losse sim-kaart met beltegoed kunt kopen. En om nou een mobiel te kopen vind ik ook weer een beetje overdreven.

Zou graag kunnen bellen binnen de VS (voor erbuiten gebruik ik Skype wel). Dus wat is de makkelijkste optie. Sim-kaart....waar en van wat voor merk/maatschappij kun je die kopen?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Een telefoon kopen inclusief prepaid simkaart hoeft nog niet zo duur te zijn; zie bijvoorbeeld
http://www.walmart.com/catalog/product. ... d=10714716. Ook de aanbieder Tracfone heeft van deze aanbiedingen.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Wij hebben een mobieltje gekocht maar als je een koopt moet je rekening houden met bij welke maatschappij het netwerk is aangesloten. Neem te grootse die heeft op de meeste plaatsen verbinding en kun je bijna overal je tegoed opwaarderen. Wij hadden een van AT&T en hebben hem redelijk veel gebruikt, voor het opsporen van de vermiste koffer, maken van reserveringen en om het tegoed op te maken ook bellen naar huis. We hadden een tegoed van 50$ en hebben het nog lang niet op.
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

een losse simkaart bij best buy is $35
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Bedankt voor al jullie reacties!
Als een losse simkaart $35,- kost ga ik denk ik toch voor een goedkoop mobieltje incl simkaartje..

Groetjes Joyce
Bugs
Amerika-ontdekker

Bericht door Bugs »

Ik ben mij ook aan het oriënteren over simkaarten in Amerika. Heb op de website van T-mobile.com een prepaid simkaart gezien. Webtarief $ 6.99, normale prijs $ 9.99, dus ik neem aan dat die simkaart ook in een T-mobilewinkel verkrijgbaar is. Bijkomend voordeel voor ons is dat je voor een dollar per dag een internet "sidekick" kunt toevoegen, zodat we ook over internet op onze smartphones kunnen beschikken. Of het bereik overal even denderend zal zijn moeten we nog afwachten.
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Waar heb je dit gevonden? Heb namelijk een Touch HD en zou die graag willen gebruiken.
Bugs
Amerika-ontdekker

Bericht door Bugs »

Voor informatie over de simkaart klik hier, voor informatie over de internet sidekick klik hier.
Helemaal onderaan in het grijze vlak zie je dat je internet kunt toevoegen voor $ 1 per dag. Zoals ik het heb begrepen wordt die $ 1 ook iedere dag van je beltegoed afgehaald, maar dat lijkt mij niet zo'n probleem.

Ik heb deze informatie niet van mezelf, maar van het internet gehaald. Als het allemaal klopt gaan mijn vrouw en ik er volgend jaar allebei gebruik van maken.

Edit: Ik zie nu ook dat er een T-Mobile telefoon bestaat die sidekick heet. Geen idee of internet alleen werkt op die telefoon. Dat zou je even moeten navragen of het gokje nemen en gewoon die simkaart kopen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wat je je moet bedenken in dit geval is dat wij in NL het GSM protocol zijn gewend (met een SIM kaart). In de VS gebruiken ze daarnaast ook het CDMA protocol. Er zijn vrijwel maar twee GSM aanbieders in de VS: AT&T en T-mobile. Vooral die laatste heeft op veel plekken slecht bereik (ik spreek uit eigen ervaring). De andere aanbieders maken gebruik van CDMA, waarmee de data die bij GSM op de SIM kaart staat, in de telefoon geprogrammeerd is. Voor deze netwerken (denk aan Verizon, Alltel etc) zal je altijd een mobiel van de aanbieder moeten hebben. Het is dus handig om naar de coverage maps van de aanbieders te kijken, om er achter te komen met welke aanbieder (en dus welk protocol) je het meeste bereik zal hebben in het gebied waar je op vakantie gaat. Tenslotte is het blijkbaar ook zo dat Amerikaanse GSM's voorrang hebben op het netwerk ten opzichte van niet-Amerikaanse. Als je dus een SIM kaart neemt en die in je eigen mobiel stopt, zal het kunnen voorkomen dat jij slechter bereik hebt dan bv een Amerikaan die naast jou zit en een SIM kaart bij dezelfde aanbieder heeft.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

misschien een alternatief in een aantal gevallen;

Heb gisteren voor een €10 aan Skype tegoed gekocht.
Dan kun je met je laptop ook gewoon naar huis bellen.

Moest gisteren een reservering voor Yosemite omzetten en dus naar de VS bellen en het werkte prima. :doublethumb:

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Clint, even een vraagje:

Ik maak uit jouw uitleg op dat je kan kiezen uit twee systemen. Bij GSM kun je maar kiezen uit 2 netwerken maar beiden werken in de gehele VS. De éém wat beter dan de andere.
Het tweede systeem heeft een heleboel aanbieders maar deze aanbieders kunnen dan ook bijvoorbeeld alleen werken in Florida, of de westkust ofz....

Ik ga eerst naar NYC, dan door naar Denver en eindig in LA. Het lijkt me dan het slimst om gewoon een chip van AT&T te kopen. Is dat zo?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:Tenslotte is het blijkbaar ook zo dat Amerikaanse GSM's voorrang hebben op het netwerk ten opzichte van niet-Amerikaanse. Als je dus een SIM kaart neemt en die in je eigen mobiel stopt, zal het kunnen voorkomen dat jij slechter bereik hebt dan bv een Amerikaan die naast jou zit en een SIM kaart bij dezelfde aanbieder heeft.
Yep, klopt; helaas zelf "mogen" ondervinden.
Na onze verhuizing hebben we eerst Verizon geprobeerd (want zij hadden een goede aanbieding) maar de kwaliteit van hun toestellen en zeker de geluidskwaliteit van de gesprekken vond ik bizar slecht. Ik werd gebeld voor een sollicitatiegesprek en heb de beste man drie keer moeten vragen wat zijn adres was voordat ik hem verstond (en het lag niet aan zijn spreken). Bij Verizon konden we helaas onze goede Nederlandse mobieltjes niet gebruiken vanwege het voorprogrammeren in de toestellen, dus ook dat viel tegen.

Na ongeveer twee weken zijn we overgestapt naar AT&T. Daar konden we wél onze eigen mobieltjes gebruiken, maar het viel ons op dat bijvoorbeeld in Walmart mensen met AT&T vrolijk liepen te bellen, terwijl ik in maar twee kleine hoekjes van de winkel één streepje dekking had. Navraag bij AT&T leerde dat dit klopt: bezoekende telefoons worden achteraan in de rij gezet als de mast erg druk is, of overgeschakeld naar een minder druk bezette mast die wellicht verder weg ligt, en daardoor minder bereik geeft. Uiteindelijk hebben we dus nieuwe toestellen gekocht.

Afgezien daarvan ben ik zéér tevreden over AT&T; de service is uitstekend (ook vele malen beter dan bij Verizon; daar leek men nauwelijks iets te weten over hoe alles functioneerde) en de dekking ook.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

@ River Cola: in en rond grote steden zal je met AT&T zeker goed bereik hebben, buiten de grote steden kan het heel erg verschillen (zo heb ik gehoord, veel iPhone gebruikers zijn niet zo blij). T-mobile is hier net zo slecht als in NL (naar mijn mening, sommige mensen vinden T-mobile geweldig..). Verizon claimt het grootste nationale netwerk te hebben, maar zoals Dennis al aangaf werkt het in het ene gebied wel beter dan in het andere ;) Ik heb hier in MO weinig problemen met Verizon (bellen van Verizon naar Verizon), maar als ik vanuit NL (KPN huis) naar een Verizon nummer bel kan het wel eens lastig te verstaan zijn.

Voor zo'n grote reis is het lastig om een advies te geven, maar ik ga het toch proberen ;) ik zou zeggen neem een AT&T prepaid telefoon. Waarom? Drie redenen:
1. AT&T heeft een redelijk stabiele goede naam en de kosten zijn redelijk (andere providers fluctueren tussen de verschillend gebieden te veel).
2. Je elimineert het tri-band probleem wat je met een Nederlands triband toestel tegen zal komen in rural gebieden*
3. Je hebt gewoon gelijke toegang tot de zendmasten**.

*. EU triband is anders dan US triband. Met EU triband heb je geen toegang tot de 850 band, die alleen in rural gebieden in de VS gebruikt wordt. Heb je een quadband toestel dan is dit verhaal niet van toepassing.
**. Zie verhaal van Dennis.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Goede info Clint. Wij gaan volgend jaar (hoogstwaarschijnlijk) met drie koppels naar Kentucky. We maken een tour vanuit New York naar dus Kentucky en terug door North Carolina, Virginia en dan langs de kust omhoog.

Eén van onze vrienden heeft een bedrijf waarvoor hij absoluut bereikbaar wil zijn (wat wij begrijpen). Maar wij willen dus met z'n allen wel graag dat hij daarvoor niet zijn normale telefoons (Duitse en Nederlandse versie) gebruikt. Want dan wordt hij dus continue gebeld op één van de twee toestellen :mrgreen:

Hij 'mag' dus van het gezelschap een Amerikaans toestel kopen voor echte noodgevallen! :P
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Mee eens - AT&T is de beste keuze. Ze zeggen niet voor niets "more bars in more places"... en dus niet de "three beers, a whiskey and a bowl of peanuts, please"-bars... :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer