Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar moet ik heen?! help...
Waar moet ik heen?! help...
Ik ga volgend jaar een grote reis maken. Ik begin in Zuid Amerika en zal van daar naar Noord Amerika vliegen.
Ik ga 6 maanden, wil zo veel mogelijk low budget (zal dus maar sporadisch een auto hebben), ik wil in ieder geval naar Minnesota, Colorado, Californie en de parken in het zuid-westen en het liefst ga ik hier en daar ook nog WWOOF-en. En eigenlijk MOET ik van een vriendin ook naar Seatle.
Nou is dit een vrij vaag verhaal (ook voor mij dus) en ik wil daar graag een beetje een concrete planning aan hangen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen of waar ik moet zoeken.
Dus: help!
Wie o wie heeft tips met betrekking tot de route, mooie plekken die ik niet moet missen, vervoer, websites etc.
Ik had bedacht dat ik oost maar moet bewaren voor een volgende keer...
Iemand goeie tips? Tours mogen ook, maar dan graag niet al te prijzig (vind kamperen zeker niet erg, budget-technisch ook beter)
Heel erg bedankt!!
Ik ga 6 maanden, wil zo veel mogelijk low budget (zal dus maar sporadisch een auto hebben), ik wil in ieder geval naar Minnesota, Colorado, Californie en de parken in het zuid-westen en het liefst ga ik hier en daar ook nog WWOOF-en. En eigenlijk MOET ik van een vriendin ook naar Seatle.
Nou is dit een vrij vaag verhaal (ook voor mij dus) en ik wil daar graag een beetje een concrete planning aan hangen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen of waar ik moet zoeken.
Dus: help!
Wie o wie heeft tips met betrekking tot de route, mooie plekken die ik niet moet missen, vervoer, websites etc.
Ik had bedacht dat ik oost maar moet bewaren voor een volgende keer...
Iemand goeie tips? Tours mogen ook, maar dan graag niet al te prijzig (vind kamperen zeker niet erg, budget-technisch ook beter)
Heel erg bedankt!!
Re: Waar moet ik heen?! help...
WWOOF-en?
Willing Workers On Organic Farms http://www.wwoof.org/vinyltje schreef:WWOOF-en?
Je zult voor "vrijwilligerswerk" ook wel een of ander visum nodig hebben.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tours met jonge mensen uit diverse landen: http://www.trekamerica.com
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
is die 6 maanden voor zowel Noord als Zuid Amerika, of alleen Noord? In dat geval zal je sowieso een toeristenvisum moeten aanvragen, aangezien je onder VWP maar 90 dagen mag blijven..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou je kunnen concentreren op het zuidwesten, en Minnesota vergeten (speciale reden voor Minnesota?).irisiris schreef:Ik ga 6 maanden, wil zo veel mogelijk low budget (zal dus maar sporadisch een auto hebben), ik wil in ieder geval naar Minnesota, Colorado, Californie en de parken in het zuid-westen en het liefst ga ik hier en daar ook nog WWOOF-en. En eigenlijk MOET ik van een vriendin ook naar Seatle.
Kijk eens in het zuidwestenforum naar de routes en de reisverslagen om ideeen op te doen. TrekAmerica is geen gek idee, misschien vind je daar een route die je aanspreekt. Seattle zou je misschien nog apart met een vlucht kunnen doen. Is een leuke stad, en in de omgeving is ook genoeg te doen (zie ons 2006-verslag).
Marianne
Ik ga 6 maanden in Noord amerika, dat van het visum is bekend. Thanks anyway!Clint schreef:is die 6 maanden voor zowel Noord als Zuid Amerika, of alleen Noord? In dat geval zal je sowieso een toeristenvisum moeten aanvragen, aangezien je onder VWP maar 90 dagen mag blijven..

Ik wil in Minnesota graag een vriendin bezoeken, vandaar. Ligt helaas niet erg op de route, dus misschien moet ik daar iets voor regelen (binnenlandse vlucht of haar elders naar toe laten komen).Martin & Marianne schreef: Je zou je kunnen concentreren op het zuidwesten, en Minnesota vergeten (speciale reden voor Minnesota?).
Kijk eens in het zuidwestenforum naar de routes en de reisverslagen om ideeen op te doen. TrekAmerica is geen gek idee, misschien vind je daar een route die je aanspreekt. Seattle zou je misschien nog apart met een vlucht kunnen doen. Is een leuke stad, en in de omgeving is ook genoeg te doen (zie ons 2006-verslag).
Marianne
Hoe is het verder met openbaar vervoer, is dat betaalbaar en goed te doen? Ik heb begrepen dat je met bussen voornamelijk van de ene grote stad naar de andere kunt komen, klopt dat? Heeft iemand een schatting van de kosten daarvan?
Liften durf ik in de States niet zo goed. Zou anders wel een erg leuke manier zijn (ervaring in Ierland). Tenzij er natuurlijk iemand volgend jaar ergens tussen juni en november een gaatje overheeft in de (huur)auto? heh heh

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2684 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 1 Reacties