Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers op slot?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Koffers op slot?

Bericht door Disney »

Op de klm site gelezen dat als je naar de VS reist, de koffers niet op slot mogen ivm explosieven.
Ik vind het geen prettig idee dat koffers niet op slot zouden mogen.
Weet iemand hier meer van??

Alvast bedankt weer.

groet,
Arianne.
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Manonneke

Re: koffers op slot???

Bericht door Manonneke »

Altijd open laten!

Bij een harde koffer even een band om het slotje doen, bij zachte koffers even zo'n vuilniszakkenijzertje om de ritsjes doen.

Ze maken hem nooit open hoor, maar als je hem op slot doet en ze merken het, dan breken ze hem open...

Groetjes,

Manon

ps dit topic zal wel naar een ander forum gaan...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: koffers op slot???

Bericht door Pete.Z »

Manonneke schreef: Ze maken hem nooit open hoor, maar als je hem op slot doet en ze merken het, dan breken ze hem open...

Ze maken hem wel degelijk open hoor,al een aantal keer gehad nu,er ligt dan een briefje in,en er zit een sticker op de koffer.
Dus inderdaad,niet op slot doen,tenzij je sloten met TSA keur hebt.
Erica
Amerika-ontdekker

Re: Koffers op slot?

Bericht door Erica »

Onze koffers zijn ook verschillende keren open gemaakt, inderdaad briefje erin, sticker erop.
If you can dream it, you can do it

1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!

http://roetjesusa2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Maar bedoelen jullie dan op slot met dat cijferslotje? Ik ben nl. bang dat als ik dat slotje niet gebruik, mijn koffer bij het minste of geringste open springt! :shock:
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij doen altijd de koffer op slot, heb dan vlak boven het slot, een sticker met de juiste code. Om de koffer een band, welke ook deels over het slot/sticker zit. Vrijwel elke reis, is er bij ons wel een koffer open geweest, maar nooit schade gehad. (wel een band kwijt)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Maar waarom zou je je koffer op slot doen? Je bent er zelf bij totdat ze op de band gaan en je weet dat security er bij moet kunnen als dat nodig is. Gewoon openlaten dus. En als je bang bent dat de koffer openspringt helpt een slotje ook niet. Wat wel helpt is een sterke band.
"Keep Georgia On Your Mind"
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik begrijp wel dat je je koffer op slot wilt doen. Mijn koffer was een keer opengesprongen en mijn bikini en ondergoed lag gewoon op de band mee te draaien :oops: Sindsdien doe ik 'm altijd op slot. Maar een band om je koffer is inderdaad het handigst om openspringen te voorkomen.

Ook een keer meegemaakt op een vlucht van Cuba naar huis; slippers in voorste ritsvak van de koffer gedaan (zo'n allerlaatste moment actie), bij thuiskomst; slippers weg!
Disney
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Disney »

Buiten het feit om dat er spullen uit kunnen vallen, hoor je natuurlijk ook nog wel eens verhalen dat er spullen in een koffer worden gestopt die niet mogen. Drugs bijv. Kan je mooi door in de problemen komen.
Of zouden dit indianenverhalen zijn?? :blink:
Wij zijn helaas weer terug uit de USA!!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Er is al behoorlijk wat over dit onderwerp gesproken op het forum.

Wat drugs betreft, volgens mij haal ik Pete.Z aan, als ik zeg: als er al drugs in je koffer worden gestopt op de weg naar de VS, zijn die er ook weer uit voor je koffers weer bij jou zijn..

Even naar beneden scrollen: viewtopic.php?f=10&t=15422&start=80
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb altijd mijn koffer op slot om te voorkomen dat er mensen in mijn koffer gaan rommelen of er iets in stoppen en ik heb er nog nooit last mee gehad. Ik stop verder ook geen apparaten in mijn koffer waardoor de douane een reden zou hebben om mijn koffer te openen.
Ik zou het voor de zekerheid even navragen voor je de koffers op de band zet, maar er zit niet voor niks een slot op je koffer lijkt me. :?
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik stop verder ook geen apparaten in mijn koffer waardoor de douane een reden zou hebben om mijn koffer te openen.
De douane / TSA kan elke willekeurige koffer open maken. Mijn koffer zat ook alleen vol met kleding en schoenen. En bij aankomst in SF bleek dat hij gecontroleerd was. (beetje jammer dat ik hem bij het verlaten van NY niet echt netjes in had gepakt en alles er los in had gemikt (vuile was incluis..). Ach ja, ze hebben vast handschoentjes aan! :-)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

MichelH schreef:Ik heb altijd mijn koffer op slot om te voorkomen dat er mensen in mijn koffer gaan rommelen of er iets in stoppen en ik heb er nog nooit last mee gehad. Ik stop verder ook geen apparaten in mijn koffer waardoor de douane een reden zou hebben om mijn koffer te openen.
Ik zou het voor de zekerheid even navragen voor je de koffers op de band zet, maar er zit niet voor niks een slot op je koffer lijkt me. :?

De douane/tsa hoeft geen reden te hebben, ze openen gewoon steeksproef gewijs koffers.
Heb jij de pech dat je koffer in zo'n steekproef valt en hij zit op slot,breken ze hem gewoon open.

Gewoon een band er omheen doen tegen het opnevallen,meer is niet nodig.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Echt open laten !!!!
Je wilt toch niet het risico lopen dat hij door de autoriteiten wordt opengebroken?
We laten onze harde koffers open, met een sterke band eromheen. Weekendtassen met rits doen we dicht met een tiewrap.
Die wordt door de douane keurig vervangen door een nieuwe. Het bewijs dat ze wel degelijk de bagage controleren.
Iwan & Evelien
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Iwan & Evelien »

Een tie-wrap.....da's een goed idee ! Had ik nog niet bij stil gestaan. Zelf heb ik op mijn tassen altijd een klein hangslotje, en als ze dat openbreken ter controle dan koop ik gewoon weer een andere. Het gaat em erom dat ze niet zonder moeite mijn tas in kunnen, en dat hij niet per ongeluk open ritst en alles all-over-the-place valt.

Bedankt voor de tip,
Iwan

PS: Ik reis het liefst met een tas in plaats van een koffer, omdat tassen veel flexibeler zijn in een auto. Je kunt ze makkelijker indrukken waardoor je kunt "proppen" in je kofferbak, als dat nodig mocht zijn. Bovendien zijn tassen vaak smaller dan koffers, en ook dat is handiger (in mijn ogen).
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

MichelH schreef:Ik stop verder ook geen apparaten in mijn koffer waardoor de douane een reden zou hebben om mijn koffer te openen.
Nee ik ook niet, maar daar gaat het ook niet om. Ze hebben trouwens ook geen reden nodig om je koffer open te maken. Maar je loopt hierdoor wel het risico dat men je slot openbreekt. Het gebeurt heel regelmatig dat ik zo'n briefje aantref in mijn bagage, dus het behoort zeker tot de mogelijkheden dat ook jouw koffer een keer wordt opengemaakt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Saskiam
Amerika-ontdekker

Bericht door Saskiam »

Ik heb bij een warenhuis gewerkt, op de kofferafdeling. Waarom de douane zonodig koffers open zou moeten breken is mij een raadsel. Bijna elke koffer met cijferslot is met een beetje geduld en soms een juist hulpmiddel gewoon netjes open te maken.

Zelf reis ik bij voorkeur met een grote sporttas. Hier doe ik wel een slot op, maar dan wel een TSA-slot of TSA-slot. Deze zijn dus onder andere bij de ANWB verkrijgbaar.
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Saskiam schreef: Bijna elke koffer met cijferslot is met een beetje geduld en soms een juist hulpmiddel gewoon netjes open te maken.
Dat is waarschijnlijk het probleem. Dat geduld hebben ze niet. Waarom zouden ze, als ze ze ook gewoon open kunnen breken. Niemand die ze erop aanspreekt.

Marjon
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

De douane heeft geen geduld, je koffer gaat open of hij word open gebroken.
Als het niet snel genoeg gaat worden ook koffers met TSA sloten open gebroken.
Een sporttas met een slot is geen beveiliging tegen het niet openen. Met een
theelepeltje druk je elke ritssluiting binnen enkele tellen open. Het op slot doen
van je koffer is alleen maar voor je eigen gevoel. Elke koffer die op slot zit bevat
potentieel goederen die beveiligd worden en is binnen enkel tellen te openen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

TSA-slot. Deze zijn dus onder andere bij de ANWB verkrijgbaar.
Bij de Action veel goedkoper. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer