Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shoppen, bezichtigen en vooral ontspannen/zonnen!
Shoppen, bezichtigen en vooral ontspannen/zonnen!
Beste allemaal,
Mijn vriend en ik willen dit jaar dolgraag naar Amerika voor een onvergetelijke vakantie!
Nu kennen wij niemand in onze familie/vriendenkring die een mooie 'betaalbare' rondreis heeft gemaakt.
Dus hopen hier wat meer info te ontvangen.
Ik zal even kort omschrijven wat onze wensen zijn.
We willen graag goed kunnen shoppen en tevens lekker kunnen ontspannen op het strand.
Dus we zijn waarschijnlijk wel verbonden aan een bepaalde tijd van het jaar?
We willen graag richting New York voor een aantal dagen..maar we willen ook kunnen ontspannen op het strand, volgens mij kom je dat vanzelf bij Miami uit?
We hebben al verschillende aanvragen gedaan..en die komen met voorstellen..maar dat is nog niet helemaal naar onze zin.
Een dag of 4 New York en dan doorreizen naar -->??
Misschien kunnen jullie wat tips geven evt met website's enz.?
Ook welke maand we het beste kunnen gaan wat betreft mooi weer (ivm het strand). etc?
Alvast bedankt,
Petra
Mijn vriend en ik willen dit jaar dolgraag naar Amerika voor een onvergetelijke vakantie!
Nu kennen wij niemand in onze familie/vriendenkring die een mooie 'betaalbare' rondreis heeft gemaakt.
Dus hopen hier wat meer info te ontvangen.
Ik zal even kort omschrijven wat onze wensen zijn.
We willen graag goed kunnen shoppen en tevens lekker kunnen ontspannen op het strand.
Dus we zijn waarschijnlijk wel verbonden aan een bepaalde tijd van het jaar?
We willen graag richting New York voor een aantal dagen..maar we willen ook kunnen ontspannen op het strand, volgens mij kom je dat vanzelf bij Miami uit?
We hebben al verschillende aanvragen gedaan..en die komen met voorstellen..maar dat is nog niet helemaal naar onze zin.
Een dag of 4 New York en dan doorreizen naar -->??
Misschien kunnen jullie wat tips geven evt met website's enz.?
Ook welke maand we het beste kunnen gaan wat betreft mooi weer (ivm het strand). etc?
Alvast bedankt,
Petra
Re: Shoppen, bezichtigen en vooral ontspannen/zonnen!
Miami hebben ze mij gezegd dat ik beter kon doen als ik 50 was
wij doen dus nu 5 nachten NY
5 nachten LA => santa monica + venice beach
3 nachten las vegas => kan je heeeeel veel shoppen en ah zwembad liggen

wij doen dus nu 5 nachten NY
5 nachten LA => santa monica + venice beach
3 nachten las vegas => kan je heeeeel veel shoppen en ah zwembad liggen

2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Bandido
- Amerika-expert
Wat mij betreft is dat echt flauwekul. Miami is juist een ontzettend bruisende stad, met een dynamisch nachtleven. South Beach is een plek om te zien en gezien te worden.Noortje1 schreef:Miami hebben ze mij gezegd dat ik beter kon doen als ik 50 was![]()
"Keep Georgia On Your Mind"
tja, dat zei die persoon van het reisbureau tegen mij.
Of het waar is zal ik pas weten als ik er ooit geweest ben . . .
Of het waar is zal ik pas weten als ik er ooit geweest ben . . .
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Bandido
- Amerika-expert
Ik denk dat die persoon bij het reisbureau er zelf ook nog nooit is geweest. Het is natuurlijk zo dat er veel oudere mensen in Florida wonen, de zgn. "snowbirds". Maar is absoluut niet waar dat heel Florida een gezapig oord is waar niets voor jongere mensen te doen is. Integendeel zelfs.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik zelf heb recentelijk voor een vriendin een reis samen gesteld, zij wilde 3 weken weg.
Ze vloog op New York daar 5 dagen, daarna door naar Orlando (6 dagen), in Orlando een auto gehuurd en daarna door gereden naar Miami (5 dagen).
Ik ben zelf het meest in Orlando geweest en daar kan je heel goed shoppen.
New York is Citysight
Orlando is pretparken
Miami is strand.
Misschien een idee voor jullie?
Als je korter kan dan zou ik Orlando schrappen en doorgaan naar Miami.
Ze vloog op New York daar 5 dagen, daarna door naar Orlando (6 dagen), in Orlando een auto gehuurd en daarna door gereden naar Miami (5 dagen).
Ik ben zelf het meest in Orlando geweest en daar kan je heel goed shoppen.
New York is Citysight
Orlando is pretparken
Miami is strand.
Misschien een idee voor jullie?
Als je korter kan dan zou ik Orlando schrappen en doorgaan naar Miami.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat verhaal van die "snowbirds" is waar en dat geldt dan voornamelijk voor de wintermaanden. Maar zoals gezegd is Florida beslist geen gezapig oord, integendeel, en zeker niet voor de toerist/recreant.
Gewoon heengaan en genieten van de zon, zee, strand, palmen, pretparken, shoppingmalls, natuurparken etc.
Marjan
Gewoon heengaan en genieten van de zon, zee, strand, palmen, pretparken, shoppingmalls, natuurparken etc.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
In mijn ogen is dit ook redelijk betaalbaar, tickets naar NY zijn vaak goedkoper dan tickets naar Florida.
Ik zag laatst iemand die een ticket had geboek voor +/- E250, nou dan Priceline je jouw hotel in New York.
In Orlando zou ik heel sterk overwegen om in een villa te zitten, in mijn ogen de beste en relaxte manier van vakantie vieren.
In Miami Priceline je weer een hotel.
Ik zag laatst iemand die een ticket had geboek voor +/- E250, nou dan Priceline je jouw hotel in New York.
In Orlando zou ik heel sterk overwegen om in een villa te zitten, in mijn ogen de beste en relaxte manier van vakantie vieren.
In Miami Priceline je weer een hotel.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Amerika-ontdekker
Als je voor het strand gaat zou ik voor de andere kant gaan ( Golf van Mexico).
Marjolein.
Marjolein.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat wilde ik ook al zeggen, zeker als het betaalbaar moet blijven kun je het beter wat verder weg van Miami of Fort Lauderdale zoeken. Mooie stranden heb je ook aan de Golfkust bijvoorbeeld in Tampa, St. Petersburg, Naples en Cape Coral.
Onze ervaring met Florida in de wintermaanden...leeg en veel pensionado's. Wij vonden het toen wel wat saai, mooie stranden maar een beetje verlaten stadjes (we zijn niet in de Keys geweest, maar wel naar de west en oostkust). In de zomermaanden kans op hurricanes? Laten we het niet hopen, want wij geven Florida nu een nieuwe kans en gaan deze zomer een week in een villa daar zitten. Ben benieuwd.. en nou maar hopen op mooi weer.
Voor zonzekerheid misschien toch maar beter naar LA gaan.
Voor zonzekerheid misschien toch maar beter naar LA gaan.
De gulfcoast (Clearwater, St. Pete Beach, Ft. Myers, Naples) vond ik ook veel leuker dan Miami.
De golfkust (Naples en Marco Island) vonden wij ook veeeeeeel leuker dan Miami. Prachtige stranden en veel rustiger.
Mijn advies zou ook zijn eerst paar dagen New York, door naar Orlando (zeker wat pretparken doen en shoppen) en dan relaxen aan het strand in Naples.
Succes bij het plannen.
Mijn advies zou ook zijn eerst paar dagen New York, door naar Orlando (zeker wat pretparken doen en shoppen) en dan relaxen aan het strand in Naples.
Succes bij het plannen.
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij zijn nu vier keer in Florida geweest. Twee keer met Delta airlines met tussenstop New York. Daar een aantal dagen verbleven en toen doorgevlogen naar Florida. Wij vliegen dan op Tampa en gaan eerst heerlijk bijkomen van alle indrukken aan de West-kust. In onze ogen veel leuker dan de oost-kust. DIe is ook leuk om eens te bekijken maar de West-kust heeft onze voorkeur. De stranden zijn daar echt geweldig. Shoppen kun je in Tampa en er zijn diverse outlets. O.a. bij Ellenton.
Ook Naples is altijd heel leuk . De stranden zijn zo mooi en zo rustig. Als we dan weer even bijgekomen zijn gaan we een paar dagen naar Orlando en dan de laatste 2-3 dagen weer terug naar de West-Kust om daarvandaan via Tampa weer naar terug te vliegen.
Wat ook leuk is en eens anders als de standdaar routes is de Panhandle. We zijn toen vanuit New York naar Pensacola gevlogen en zo naar beneden via Tallahasse naar de Wes-Kust en vanuit Tampa weer naar Amsterdam. Er is dus van alles mogelijk!
Veel plezier met het uitzoeken!
Greet
Ook Naples is altijd heel leuk . De stranden zijn zo mooi en zo rustig. Als we dan weer even bijgekomen zijn gaan we een paar dagen naar Orlando en dan de laatste 2-3 dagen weer terug naar de West-Kust om daarvandaan via Tampa weer naar terug te vliegen.
Wat ook leuk is en eens anders als de standdaar routes is de Panhandle. We zijn toen vanuit New York naar Pensacola gevlogen en zo naar beneden via Tallahasse naar de Wes-Kust en vanuit Tampa weer naar Amsterdam. Er is dus van alles mogelijk!
Veel plezier met het uitzoeken!
Greet
Hallo Greet, wat vonden jullie van de Panhandle? Wij zijn van plan daar deze zomer heen te gaan.
Heb je tips voor ons? Alvast bedankt.
Anita

Anita
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Anita
Wij vonden de Panhandle leuk om door te reizen. Toch weer anders dan de rest van Florida.
We zijn begonnen in Pensacola. Het strand is daar geweldig. Het heet the Emerald Coast en de zee is inderdaad ongelofelijk groen. Van Pensecola kan ik verder niet zo veel zeggen.We waren een paar maanden na de orkaan Ivan en er was heel veel vernietigd. De hotels op het strand waren allemaal gesloten en van de huizen was ook niet heel veel meer over.
Vanuit Pensacola hebben we de kuststrook gereden naar Panama Beach. Ook hier vonden we het leuk voor 2 nachten. Het leukst was eigenlijk om de kleine plaatsjes aan de kust aan te doen. Even de weg af en er naar toe gaan en de leukste plekjes kom je tegen. Vanuit Panama Beach nog een stuk langs de kust en daarna naar Tallahasse. Ook leuk om gezien te hebben. Nogmaals ,ik vond het toch wel anders als de standaard routes in Florida. Vanuit Tallahasse zijn we weer naar de West-Kust gegaan. Ik moet er wel bij zeggen dat we het erg leuk vonden om die route gezien te hebben maar dat we niet het gevoel hebben dat we dit nog eens zouden willen. En dat hebben we met de rest van Florida weer wel. Waarschijnlijk omdat je dan meer kanten op kunt.
Eigenlijk is Florida dus zo wie zo leuk!
Veel plezier met het uitzoeken van je route.
Gr.Greet
Wij vonden de Panhandle leuk om door te reizen. Toch weer anders dan de rest van Florida.
We zijn begonnen in Pensacola. Het strand is daar geweldig. Het heet the Emerald Coast en de zee is inderdaad ongelofelijk groen. Van Pensecola kan ik verder niet zo veel zeggen.We waren een paar maanden na de orkaan Ivan en er was heel veel vernietigd. De hotels op het strand waren allemaal gesloten en van de huizen was ook niet heel veel meer over.
Vanuit Pensacola hebben we de kuststrook gereden naar Panama Beach. Ook hier vonden we het leuk voor 2 nachten. Het leukst was eigenlijk om de kleine plaatsjes aan de kust aan te doen. Even de weg af en er naar toe gaan en de leukste plekjes kom je tegen. Vanuit Panama Beach nog een stuk langs de kust en daarna naar Tallahasse. Ook leuk om gezien te hebben. Nogmaals ,ik vond het toch wel anders als de standaard routes in Florida. Vanuit Tallahasse zijn we weer naar de West-Kust gegaan. Ik moet er wel bij zeggen dat we het erg leuk vonden om die route gezien te hebben maar dat we niet het gevoel hebben dat we dit nog eens zouden willen. En dat hebben we met de rest van Florida weer wel. Waarschijnlijk omdat je dan meer kanten op kunt.
Eigenlijk is Florida dus zo wie zo leuk!
Veel plezier met het uitzoeken van je route.
Gr.Greet
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Contacteer:
Hallo Anita
Ik heb nog even gekeken in welk hotel wij waren in Panama City Beach en het was deze:
http://www.beachcomberbythesea.com
Op het strand en voor 2 dagen erg leuk. Het was toen wel wat drukker want we waren er met Spring-Break dus dan is alles wel zo'n beetje vol.
Gr.Greet
Ik heb nog even gekeken in welk hotel wij waren in Panama City Beach en het was deze:
http://www.beachcomberbythesea.com
Op het strand en voor 2 dagen erg leuk. Het was toen wel wat drukker want we waren er met Spring-Break dus dan is alles wel zo'n beetje vol.
Gr.Greet
Beslist de westkust van Florida voor mooiere stranden. Shoppen kan je overal in Florida. Je zou kunnen overwegen om aan te vliegen op Orlando, wat pretparken te doen en dan naar de westkust voor strand, shoppen en uitrusten. New York gewoon inplannen voor een aparte vakantie evt samen met Washington. Dan zou ik april/mei nemen of september/oktober. Florida zijn we een aantal keren geweest. Mei vond ik het leukste, september was ook goed, maar wel wat last van thunderstorms en een keer in april wat afwisselend koud en warm weer bracht.
Wat ons ook heel goed bevallen was, was 5 dagen Las Vegas en anderhalve week Hawaii. Ook daar shoppen en relaxen en zeker in Hawaii is het het hele jaar door superweer.
Wat ons ook heel goed bevallen was, was 5 dagen Las Vegas en anderhalve week Hawaii. Ook daar shoppen en relaxen en zeker in Hawaii is het het hele jaar door superweer.
Groetjes, Nel