Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door OpreismetCo »

- STAAT: Nevada
- PARK/PLAATS: Red Rock Canyon, Las Vegas
- NAAM TRAIL: Turtlehead Peak
- LENGTE TRAIL: 8 kilometer (5 mijl)
- DUUR TRAIL: 2,5-3,5 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: gemiddeld tot moeilijk
- HOOGTEVERSCHIL: 600 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Volg de Scenic Drive in Red Rock Canyon en parkeer bij Sandstone Quarry, hier start de trail.
- BESCHRIJVING WANDELING: De trail start vlak en kronkelt door de woestijn. Daarna wandel je steeds verder omhoog en heb je mooie uitzichten op Red Rock Canyon. Hoe hoger je komt, hoe minder het pad aangegeven is, maar blijf doorlopen tot je op het hoogste punt (= Turtlehead Peak) bent. Vanaf daar kun je heel Las Vegas zien liggen, heel gaaf gezicht!
- TIJDSTIP/PERIODE: Begin april. Er is geen schaduw, dus zou deze hike afraden in de zomer.
- FOTO'S:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk hier voor meer foto's en een uitgebreide beschrijving.
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door OpreismetCo »

- STAAT: Oregon
- PARK/PLAATS: John Day Fossil Beds National Monument - Sheep Rock Unit
- NAAM TRAIL: Blue Basin Overlook Trail
- LENGTE TRAIL: 5 kilometer
- DUUR TRAIL: 1 tot 1,5 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: gemiddeld tot moeilijk (ivm flinke klim)
- HOOGTEVERSCHIL: 275 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Volg de John Day Highway in het Sheep Rock Unit en parkeer bij Blue Basin Parking Area.
- BESCHRIJVING WANDELING: Je maakt een ronde om de Blue Basin (blauw/groen gekleurde rotsen). De trail start vlak, maar al snel klim je behoorlijk naar boven. Onderweg heb je uitzicht op de John Day River en verschillende bergen (zowel rood gekleurd als blauw/groen). Vanaf het hoogste punt heb je een prachtig uitzicht op de Blue Basin.
- TIJDSTIP/PERIODE: Ik was er in juni en toen was de temperatuur was perfect voor deze wandeling. De trail is af te raden tijdens hete zonnige dagen, want er is geen schaduw.
- FOTO'S:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk op mijn website voor een uitgebreide beschrijving en meer informatie over de Blue Basin Overlook Trail.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : ik ben jullie wandelsite aan het bekijken; als jullie het hebben over 8 kilometer heen en terug, is dan in totaal 8 kilometer of 16 kilometer? Ik ga uit van 8, maar even voor de zekerheid voor het geval we anders wat te ambitieus gaan plannen ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door OpreismetCo »

- STAAT: Wyoming
- PARK/PLAATS: Yellowstone National Park - Grand Canyon of the Yellowstone
- NAAM TRAIL: Ribbon Lake Loop Trail
- LENGTE TRAIL: 9 kilometer (ik deed een kortere variant van 5 kilometer)
- DUUR TRAIL: 3-4 uur voor 9 km en 1-2 uur voor 5 km
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: makkelijk
- HOOGTEVERSCHIL: amper, alleen in het begin een heuveltje
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: parkeren bij Uncle Tom's Point Parking Area - volg de bordjes aan het begin van de parkeerplaats van de Clear Lake trailhead
- BESCHRIJVING WANDELING: de wandeling begint over een groene heuvel vol gras, daarna loop je door een bos. Onderweg zie je diverse mooie meertjes en kom je door een bijzonder vulkanisch gebied (witte aarde, stoom en bubbelende modderpoelen). Het laatste stuk loop je langs de prachtige Grand Canyon of the Yellowstone en kom je langs de viewpoints Artist Point en Uncle Tom's Point.
- TIJDSTIP/PERIODE: ik deed deze wandeling half juni
- FOTO'S:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik hier voor meer foto's en een uitgebreide omschrijving.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Whitestreet »

- STAAT: Arizona
- PARK/PLAATS: Page
- NAAM TRAIL: Rim view trail
- LENGTE TRAIL: 16 kilometer (9.8 mijl)
- DUUR TRAIL: 3 - 6 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: makkelijk
- HOOGTEVERSCHIL: 120 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: als je Page uit rijdt richting Lake Powell zie je rechts net voor je naar beneden gaat een Best Western hotel, als je daar voorbij bent zie je aan de linkerkant van de weg het bord staan.
- BESCHRIJVING WANDELING: de trail loopt eigenlijk rond Page, Page is een soort plateau, en dat loop je rond. Er is geen beschutting op de trail en het kan flink warm worden in de middag. De vergezichten zijn prachtig.
- TIJDSTIP/PERIODE: de koelere maanden. Er is geen schaduw, dus zou deze hike afraden in de zomer.

https://www.alltrails.com/explore/trail ... ic-map&u=m

Persoonlijk vond ik deze trail geweldig, vrouw bij het zwembad gelaten, rugtas om met 5 liter water erin en om 12:00 uur 's-middags midden juni begonnen (ik heb ervaring met mountainbike marathons in zeer warm weer, dus ik weet er mee om te gaan). De route staat best aardig aangegeven. Let op net na de start in de buurt van de golfbaan, daar kwam ik op diverse plekken huiden van ratelslangen tegen bij de bosjes, dus deze leven hier rond de trail. Ik vond de rust en de vergezichten prachtig. Ik loop altijd flink door en stop vrijwel niet, dus was in 3 uur weer terug.
2018 Florida / 2019 Westkust
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door jess85 »

Hallo,
Ik heb de voorbije week al onze hikes in USA en Canada opgelijst en in een tabel gezet op onze website.
Je kan de volledige lijst hier terugvinden (+140 wandelingen kort en lang):
https://www.tj2travel.com/hikes

Onze website is gemaakt op Wix en ik heb ondervonden dat tabellen niet zo ideaal zijn. Tips zijn altijd welkom om te optimaliseren.
Filteren kan op rating, lengte, staat of moeilijkheid.
Rating en moeilijkheid is steeds onze mening natuurlijk.

groetjes
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Martin & Marianne »

- STAAT: Californië
- PARK/PLAATS: Mammoth Lakes/Devil's Postpile National Monument
- NAAM TRAIL: Rainbow Falls
- LENGTE TRAIL: ongeveer 4 km van de Devil's Postpile bushalte naar de waterval, ongeveer 2 km vanaf de Rainbow Falls Trailhead (bushalte 9).
- DUUR TRAIL: 3 à 4 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Gemiddeld
- HOOGTEVERSCHIL: enkele meters tussen Devil's Postpile en de waterval, een kleine 200 meter omhoog naar busstop 9
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Tijdens de zomermaanden met de verplichte bus vanaf vanaf Mammoth Mountain
- BESCHRIJVING WANDELING:
Er zijn verschillende manieren om bij de waterval te komen. Als je ook naar Devil's Postpile gaat neem je vanaf Mammoth Mountain de bus (verplicht tenzij je erg vroeg bent) naar busstop 6. Er is een picknicktafel bij de halte en er zijn toiletten. Hiervandaan is het een paar honderd meter naar Devil's Postpile. Vervolgens is het ongeveer 2 km naar de Rainbow Falls. Loop vooral nog een stuk door om de waterval ook van onderaf te bekijken.
Terug kun je dezelfde route nemen maar het is korter om naar bushalte 10 te lopen. Dit is ongeveer 1,5 km waarbij je continu klimt. Het is daarom niet gek om de route andersom te doen. Bij bushalte 10 (Red Meadow Resort) kun je iets eten en drinken.
Wij vonden de bordjes onderweg niet altijd duidelijk. Het helpt wel als je weet waar de bushaltes zijn en welke bus je moet nemen. :wink:
Zie hier voor een kaart van het gebied en de bushaltes.
En zie hier voor onze ervaring.

- TIJDSTIP/PERIODE: In het voorjaar of in de zomer is de waterval prachtig, vooral in de middag als de zon er op schijnt. Wij waren er begin september en toen was de waterval ook nog krachtig. Het was toen nog erg warm, in de zomer zal het zeker heet zijn, dus zorg voor voldoende drinken.
- FOTO'S:
image.png
image.png (957.36 KiB) 2529 keer bekeken
image.png
image.png (825.14 KiB) 2529 keer bekeken
image.png
image.png (726.49 KiB) 2532 keer bekeken
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door bigoak »

- STAAT: Nevada
- PARK/PLAATS: Valley of Fire State Park
- NAAM TRAIL: White Domes trail
- LENGTE TRAIL: 1 mijl
- DUUR TRAIL: 30 tot 45 minuten
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: gemakkelijk tot gemiddeld
- HOOGTEVERSCHIL: 70 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Rijd vanaf de ingang richting Visitor Center. Eenmaal op Mouse's Tank road deze blijven volgen tot het einde, 6 mijl voorbij het visitor center. Parkeer de auto en loop richting het zuiden (tegengestelde richting vanwaar je aan komt rijden). Aan het einde van de parkeerplaats begint de trail
- BESCHRIJVING WANDELING: De trail begint met een lastige afdaling over smalle paadjes en grote stappen naar beneden tussen 2 paden.Eenmaal beneden is het gemakkelijk te lopen over voornamelijk rotsgrond met af en toe los zand. Je loopt door smalle canyon spleten en over/langs open vlaktes langs diverse rotsen met verschillende kleuren. Bij mij was er 1 bordje op de route weg, maar als je bij twijfel rechts aan houdt, dan kom je vanzelf weer bij de parkeerplaats uit. Degene die niet mee willen lopen, kunnen zich op de parkeerplaats vermaken met de eekhoorns [/b]
- TIJDSTIP/PERIODE: september 2017. Door de open vlaktes en de temperatuur niet aan te raden in de zomer.
- FOTO'S:
36653464403_eb8dae6fd8_c.jpg
36653464403_eb8dae6fd8_c.jpg (131.33 KiB) 1020 keer bekeken
37293358182_23eabf2dc1_c.jpg
37293358182_23eabf2dc1_c.jpg (139.83 KiB) 1020 keer bekeken
36613429294_1e9235afbf_c.jpg
36613429294_1e9235afbf_c.jpg (128.78 KiB) 1020 keer bekeken
36613434154_080f6204d4_c.jpg
36613434154_080f6204d4_c.jpg (135.83 KiB) 1020 keer bekeken
36653463613_b6d4a19dd0_c.jpg
36653463613_b6d4a19dd0_c.jpg (109.33 KiB) 1020 keer bekeken
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer