Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door PSVwally »

- STAAT: California
- PARK/PLAATS: Hollywood Hills, Los Angeles
- NAAM TRAIL
: Holly Ridge Trail
- LENGTE TRAIL: 5.2km roundtrip
- DUUR TRAIL: met foto's maken een uurtje omhoog, 25min naar beneden
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Wisselend, ik zo zeggen gemiddeld, niet voor elk persoon te doen.
- HOOGTEVERSCHIL: 220m
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Er zijn bij mij bekend 2 manieren om van relatief dichtbij deze trail te doen.Vanaf Canyon road en dan de auto bij Hollywoodland Camp neerzetten.

Ik ben echter via North Beechwood drive gereden, tot aan de Sunset Ranch. Let wel, de parkeerruimte is schaars en het staat vroeg vol.

- BESCHRIJVING WANDELING: De wandeling naar het Sign begint eigenlijk de verkeerde kant op. Loop omhoog naar het bord met de ratelslang waarschuwing en volg vanaf daar de route. Ik heb het bord Holy Ridge Trail daarna niet veel meer gezien, dus zorg dat je bij nr 1 op het routekaartje ook echt linksaf omhoog gaat. Rechtdoor is een hele lange trail naar Griffith Obs. Maargoed we gaan omhoog en komen op een aantal plateaus wat al een leuk uitzicht bied over het sign. Daarna nog een lekkere klim en bij 2 kom je Mt Lee road op. Deze weg slingert zich om de heuvel heen. Aan de ander kant heb je een geweldig uitzicht (mits het goed weer is) over The Valley! Je loopt bovenlangs forest lawn, Warner Brother Studio's. in de verte Bob Hope Airport. Bijna op het einde begint nog een andere trail naar Cahuenga Peak. Dan het hoekje om en je staat achter een hek boven het Hollywood Sign. Loop overigens een stukje verder bij het hek naar links het heuveltje op, dan sta je namelijk boven het hek ;)

- TIJDSTIP/PERIODE: s' Morgens of in de late namiddag ivm de warmte, wel druk met joggers en een kleine parkeerplaats.
- FOTO'S
Bijlagen
Route + beginbord
Route + beginbord
Cuahenga Trail
Cuahenga Trail
Hollywood Sign Uitzicht
Hollywood Sign Uitzicht
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Frans H »

- STAAT: Utah
- PARK/PLAATS: Bryce Canyon NP
- NAAM TRAIL: Fairyland Loop
- LENGTE TRAIL: 8 mile, 12,9 km
- DUUR TRAIL: 4 -- 5 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: gemiddeld tot zwaar
- HOOGTEVERSCHIL: 1716 ft / 523 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Fairyland viewpoint nog voor de ingang van het park
- BESCHRIJVING WANDELING: Dit is een topper deze wandeling. Mooie route die grotendeels in de zon ligt; neem dus een hoedje mee, zonnebrand en voldoende water en eten. Mooie vergezichten en zo nu en dan loop je gewoon tussen de Hoodoo's. Tower bridge is ook heel mooi. Als je wilt stoppen kan dat bij Sunrise Point maar let op: je kunt dan een stukje met de shuttle bus mee maar die ging in mei 2012toen ik deze trail liep niet naar Fairyland viewpoint.
- TIJDSTIP/PERIODE: vroeg in de ochtend of op een bewolkte dag. Als je na 10 uur in de ochtend komt is de kans groot dat de parkeerplaats vol staat. Ik ben in de middag teruggegaan en had rond 14.30 uur net 1 van de 2 vrije plaatsen. De parkeerplaats is hier niet zo groot.
- FOTO'S:

1. Vanaf het begin gaat de trail direct flink naar beneden en na korte tijd loop je al langs en tussen de hoodoo's

Afbeelding

2. lekker in het zonnetje lopen

Afbeelding

3. hier heb ik een minuut of 10 van het uitzicht staan te genieten

Afbeelding

4. nog een uitzicht vanaf de route

Afbeelding

5. na een 2.5 mile lopen kon ik hier in de schaduw even bijkomen

Afbeelding

6. na 4 mile kun je met een kleine detour naar Tower Bridge

Afbeelding

7. bijna boven bij Sunrise point

Afbeelding

8. weer boven aan de rim

Afbeelding

vanaf dit punt blijf je bovenaan de rim nog 2.5 mile lopen tot aan Fairyland viewpoint. Dit is aan de rand van de bosstreek en je ziet vaak de hoodoo's rechts liggen.

Als je een wandeling wilt doen in Bryce en je hebt de tijd dan is dit een heel mooie wandeling om te doen. Om Bryce te ontdekken zeker een aanrader wat mij betreft. Heb je minder tijd dan adviseer ik je de Queens garden en/of Navajo loop.

Frans
Kim_daysontheroad
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2013, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Ninove

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Kim_daysontheroad »

- STAAT: California
- PARK/PLAATS: Yosemite
- NAAM TRAIL: Four Mile Trail gekoppeld aan de Panorama Trail
- LENGTE TRAIL: 22,7 km
- DUUR TRAIL: 9 à 10 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Zeer zware hike. Beide trails worden aangegeven als very strenuous.
- HOOGTEVERSCHIL: 975 m hoogteverschil.
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Je kan je auto makkelijk parkeren aan Swinging bridge point waar de trail start. Een andere optie is om de gratis pendelbus te nemen tot aan Camp 4 en de meadows door te steken naar Swinging bridge.
- BESCHRIJVING WANDELING: Dit is een prachtige dagtocht die heel wat tijd in beslag neemt. Je moet dus vroeg vertrekken. De Four Mile Trail is een stevige klim naar Glacier Point. Je moet meteen 975m stijgen over een heel steil pad. Dit heeft me ongeveer 2u40 gekost. Je krijgt wel een fantastisch uitzicht op El Capitan, Cathedral Rocks en Yosemite Falls.
Aan Glacier Point krijg je een prachtig uitzicht over het park. Je ziet zo Half Dome centraal liggen met Vernal en Nevada Falls aan de rechterkant. Handig om weten is dat je hier je water kan bijvullen. Je neemt vervolgens de Panorama trail die eerst 400 m vlotjes daalt tot aan Illilouette fall. Het pad stijgt daarna weer 240m. Er zijn hier stukken met weinig schaduw en dit is dus moordend wanneer de temperaturen oplopen. Na een kort stuk dalen kan je kiezen voor een afdaling langs de Mist Trail of de John Muir Trail. Ik koos voor de Mist trail en liep eerst langs Nevada Fall naar beneden. Daarna daalt het pad af langs Vernal Fall. In de lente en vroege zomer, wanneer de waterval nog raast, wordt je hier wat nat van de nevel. Lekker verfrissend maar het is ook opletten geblazen want de rotsen worden hier erg glibberig. Bovendien is dit een echt kniebrekend stuk. Je daalt daarna nog een kort stuk naar Happy Isles waar je de shuttle bus kan terugnemen naar Camp 4.

- TIJDSTIP/PERIODE: Juni 2013
- FOTO'S: volledig verslag en foto's op: http://www.daysontheroad.be/yosemite-hi ... e-panoram/
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Frans H »

- STAAT: Wyoming
- PARK/PLAATS: Grand Teton NP
- NAAM TRAIL: Lake Creek and Woodlands Trail Loop
- LENGTE TRAIL: 3 mijl - uit te breiden met 1.8 mijl loop via de Boulder Ridge Trail en 1.4 mijl naar Huckleberry Point
- DUUR TRAIL: afhankelijk van conditie snelheid, tijd bij viewpoints en route, voor het eerst genoemde stuk van 3 mijl + Huckleberry Point deed ik 2 uur 30 minuten over met ruime tussenstop bij Phelps Lake en Huckleberry point
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: easy, deze trail is niet zwaar met weinig hoogteverschil
- HOOGTEVERSCHIL: 200 feet
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Deze route begint bij het Laurance S. Rockefeller Preserve
- BESCHRIJVING WANDELING: Vanaf de parkeerplaats loop je direct het gebied in achter het LSR Preserve. Dat is in de herfst vanwege de vele bessenstruiken die er staan prime Black Bear habitat; let dus op ! Ook zou hier soms een Grizly Beer gezien worden. De route steekt al snel de Moose Wilson Road over. Let daarbij op met het oversteken. De meeste automobilisten die daar rijden letten vooral niet op voetgangers ! Je komt al snel bij de kreek aan die wat stroomversnellinkjes heeft en een mini watervalletje. De route loopt lekker weg, wel even goed opletten bij de bordjes dat de juiste route loopt. Wij kwamen al snel ( tussen de 30 ~35 minuten )aan bij Phelps Lake. Daar zijn we even blijven zitten, genieten van het uitzicht. Omdat de route zo wel wat kort werd zijn we ook doorgelopen naar Huckleberry Point. Daar was het zicht op het meer nog mooier en bleven we wederom even genieten. Daarna teruggelopen naar de LSR Preserve. Dan heb je er 4.4 mijl opzitten. Tijdens deze loop kun behalve beren ook elk tegenkomen.
- TIJDSTIP/PERIODE: Deze route is normaal gesproken open tussen eind mei en eind september
- FOTO'S:

vrijwel direct na de start van de route kom je bij de kreek:
Afbeelding

snel hierna het kleine watervalletje:
Afbeelding

al snel heb je dit uitzicht op Phelps Lake:
Afbeelding

Als je doorgaat naar Huckleberry Point zie je dit:

Afbeelding
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Frans H »

- STAAT: Wyoming
- PARK/PLAATS: Yellowstone NP
- NAAM TRAIL: Fairy Falls trail
- LENGTE TRAIL: 5.6 mijl
- DUUR TRAIL: 2 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: easy
- HOOGTEVERSCHIL: nauwelijks
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: vanaf Old Faithfull Grand Loop road 4,5 mijl richting Madison rijden dan een parkeerplekje zoeken op de relatief kleine parkeerplaats voor de Fairy Falls / Steel Bridge
- BESCHRIJVING WANDELING: Deze wandeling gaat over een redelijk breed pad langs de Grand Prismatic Pool. Deze kun je zien als je na een halve mijl aan je linkerhand een heuvel op loopt/klimt. Je ziet dan de Grand Prismatic van af een hoger gelegen punt en dat kan heel mooi zijn. Na de klim en klauterpartij lopen we verder naar Fairy Falls. Dit is een niet zo grote of krachtige waterval maar wel heel mooi. Als je bij de waterval bent kun je nog verder naar de Imperial Geyser. Dat is ongeveer een halve mijl heen en terug vanaf Fairy Falls. De route terug gaat over hetzelfde pad.
- TIJDSTIP/PERIODE: Deze route is grotendeels zonder beschutting dus een pet of hoedje en zonnebrand + voldoende water zijn zeker aan te bevelen.
- FOTO'S:

Afbeelding
Grand Prismatic vanaf de heuvel ( even klimmen over de vele boomstammen )

Afbeelding
Fairy Falls
Laatst gewijzigd door Frans H op 02 okt 2013, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Frans H »

- STAAT: Wyoming
- PARK/PLAATS: Yellowstone NP
- NAAM TRAIL: Mystic Falls
- LENGTE TRAIL: 2 tot 3,5 mijl
- DUUR TRAIL: afhankelijk van route en richting tussen 1 uur en 2,5 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: easy tot moderate
- HOOGTEVERSCHIL: 700 feet
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: vanaf Old Faithfull junction 2 mijl richting Madison, parkeren op Biscuit Basin Parking
- BESCHRIJVING WANDELING: Deze wandeling over de easy route is gemakkelijk te doen en brengt je tot aan de voet van de waterval. Het beginpunt van deze trail is halverwege de houten route in het Biscuit Basin. Na een paar honderd meter kom je bij een splitsing en daar kun je kiezen om de easy route te doen met 200 feet hoogte verschil met een lengte van 1 mijl of via de Falls overlook te lopen welke 700 feet omhoog gaat en naar de voet van de waterval weer 500 naar beneden hoogteverschil heeft. Deze laatste route gaat flink omhoog via de heuvelrug naar het topje daarvan vanwaar je een mooi overzicht hebt over het Biscuit Basin en in de verte Old Faithfull kunt zien bij helder weer. Ik deed het gemakkelijke eerste stuk en het 2e stuk vanaf de waterval. Na het eerste stuk tot aan de voet van de waterval vond ik het tweede stuk een pittige verrassing met wel het mooie overzicht over het Basin. De overlook van de Falls vanaf hoogte vond ik tegenvallen. Als je de loop loopt neem dan wel water mee. Tijdens zonnige dagen in de zomer zou ik zeker zonnebrand en muggenmelk meenemen en een hoedje/pet.
- TIJDSTIP/PERIODE: Omdat deze route door een gebied gaat waar veel beren komen in het voorjaar gaat deze route pas later in het seizoen open.
- FOTO'S:

Afbeelding
Sapphire Pool

Afbeelding
de route naar de waterval toe is nog wat nat van de vele regen van de dag ervoor. Geeft wel leuke reflecties.

Afbeelding
bijna aan de voet van de waterval

Afbeelding
de waterval vanaf de trail

Afbeelding
als je dan naar beneden loopt krijg je dit beeld

Afbeelding
hier kun je zien dat de nieuwe bomen na de brand van 1988 gestaag groeien

Afbeelding
overzicht van het Biscuit Bassin

Afbeelding
in het Biscuit Bassin
Laatst gewijzigd door Frans H op 02 okt 2013, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Frans H »

- STAAT: Wyoming
- PARK/PLAATS: Grand Teton NP
- NAAM TRAIL: Cascade Canyon Trail
- LENGTE TRAIL: 10 mijl met boottocht
- DUUR TRAIL: afhankelijk van conditie en pauzes tussen 3 en 6 uur. Zonder boottocht kun je om Lake Jenny heenlopen via de lage route direct aan het meer. Dan loop je 2 mijl enkele route meer. Je kunt ook om het meer heenlopen via de route die de paarden ook lopen. Dat is echter wel behoorlijk berg op ( en op het eind een stukje af ) en deze extra is dan weer uit te breiden met een omweg naar Moose Ponds. Dan loop je wel behoorlijk wat hoogtemeters bijelkaar en tussen de 3,5 en 4 mijl meer richting Hiddden Falls (enkele route)
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: moderate
- HOOGTEVERSCHIL: via de paardenroute en Mooseponds naar de kruising op het eind van de canyon 2250 feet. Als je met de boot gaat dan zijn het er 1250.
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Neem op de Teton Park Road de afslag naar Jenny Lake zuid ( Visitor Centre)
- BESCHRIJVING WANDELING: Ga naar Jenny Lake Visitor Centre en kies er dan voor om of met de boot of via de route om het meer heen naar de overkant te lopen. Vandaar kun je de Hidden Falls bezoeken wat zeker de moeite waard is. Na Hidden Falls volgt Inspiration Point. Deed mij persoonlijk niet zoveel maar dat kan voor eenieder verschillend zijn. Ik ben daarna verder gelopen naar de kruising waar je diverse andere canyons in kunt lopen en ook naar Lake Solitude. Omdat ik eerst de route had gelopen om het meer heen en ook via de paardentrail moest vanwege werkzaamheden aan de lage route en ook nog eens de Moose Ponds van dichtbij bekeken had was deze kruising voor mij het keerpunt, ook al omdat de laatste boot om 16:00 uur terugging op 23 september. Als ik niet om het meer heengelopen was had ik zeker naar Lake Solitude willen gaan. Deze route werd ook op 23 september nog redelijk druk belopen. Onderweg loop je grotendeels langs de Cascade Creek en afwisselend door stukken bos en open terrein. Het pad is erg ongelijk met veel stenen die half in de grond liggen. Let dus wel op je enkels. Beren heb ik hier niet gezien maar wel beren sporen. Ze zijn er dus wel degelijk. Het zou me ook niet verbazen als hier Moose te vinden zijn. De route is wat mij betreft zeker de moeite waard. Als je het helemaal gek wilt maken kun je vanaf de Jenny Lake Lodge via de Paintbrush Canyon rondlopen. Dat is dan een wandeling van ongeveer 20 mijl. Bedenk wel dat deze hier beschreven wandeling grotendeels op een hoogte van +/-2800 meter gelopen wordt.
- TIJDSTIP/PERIODE: de Cascade Canyon zou vanaf eind mei/ begin juni als de sneeuw gesmolten is te belopen zijn.
- FOTO'S:

Afbeelding
In de verte gaat de boot terwijl ik hoog om het meer heen loop.

Afbeelding
Hidden Falls

Afbeelding
midden in de cascade Canyon

Afbeelding
Op het houten bruggetje vlakbij de kruising naar Lake Solitude
Frans H
Amerikakenner
Berichten: 741
Lid geworden op: 03 okt 2011, 16:14
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Frans H »

- STAAT: Wyoming
- PARK/PLAATS: Yellowstone NP
- NAAM TRAIL: Old Faithfull / Upper Geiser Bassin
- LENGTE TRAIL: 5 mijl
- DUUR TRAIL: 1,5 tot 2 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: easy
- HOOGTEVERSCHIL: nauwelijks
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Loop de Old Faithfull Inn uit en je staat aan de trailhead !
- BESCHRIJVING WANDELING: vanuit de Old Faithfull Innloop je zo de route up. ik deed eerst de route naar Morning Glory Pool die 1.4 mijl van de OF Inn ligt. Daarna ben ik via Geiser Hill en Observation Point teruggelopen.
- TIJDSTIP/PERIODE: Vroege ochtend rond zonsopgang !
- FOTO'S:

Afbeelding
Old Faithfull Inn om 6.45 uur

Afbeelding
Castle Geiser bij zonsopkomst

Afbeelding
Morning Glory Pool

Afbeelding
sfeer plaatje
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Martin & Marianne »

- STAAT: Californië
- PARK/PLAATS: 22 mijl van Big Pine
- NAAM TRAIL: Discovery Trail
- LENGTE TRAIL: 1,5 km
- DUUR TRAIL: 1 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: makkelijk/gemiddeld (je bent op ongeveer 3000 meter hoogte, dus het kan zwaar zijn als je nog niet aan die hoogte gewend bent)
- HOOGTEVERSCHIL: 100 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Vanuit Big Pine rij je via de 168 13 mijl tot de afslag naar de White Mountain Road (links). Deze ga je in. Dan nog 10 mijl naar het Ancient Bristlecone Pine Forest. De weg is bijzonder kronkelig. Parkeer bij het visitor center en haal hier een folder met een uitleg van wat je allemaal ziet onderweg. De trail begint tegenover het visitor center.
- BESCHRIJVING WANDELING: De wandeling is een rondje, maar wij deden het laatste stuk niet omdat het ons mooier leek om terug te lopen, langs de bomen. Je komt langs eeuwenoude bomen (4000 tot 6000 jaar oud). Ter bescherming van de bomen wordt niet verteld welke bomen de oudste zijn. De bomen weten wonderwel te overleven op deze hoogte.
- TIJDSTIP/PERIODE: Wij waren er in juni, aan het eind van de middag. Elk tijdstip is mooi, en zolang de weg open is, is ook elke periode van het jaar prima. Natuurlijk erg mooi in de rode gloed van een ondergaande zon.
- FOTO'S:
Bijlagen
IMG_8620 - kopie.JPG
IMG_8613 - kopie.JPG
abpf2.jpg
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Trails »

Ik weet niet of ik het mag plaatsen...

De site die wij veel gebruiken voor onze wandelingen in Florida: http://floridahikes.com/
We hebben ook diverse van haar boeken.

Deze boekjes zijn ook geweldig en zijn te krijgen van de meeste gebieden in de VS:
Best Easy Day Hikes (van de Falcon serie).
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Big_Mo »

- STAAT: Colorado
- PARK/PLAATS: Rocky Mountain National Park
- NAAM TRAIL: Ouzel Falls na Copeland falls en Calypso casecades
- LENGTE TRAIL: 5.4 mijl
- DUUR TRAIL: 4 uur in gemiddeld tempo
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: makkelijk
- HOOGTEVERSCHIL: 1510ft
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Start bij Wild Basin Trailhead ten noorden van Allenspark, Colorado
- BESCHRIJVING WANDELING: Deze wandelijk gaat langs 3 tal watervallen. Vanaf hier kan je door hiken naar Ouzel lake maar hebben wij niet gedaan. De hike is redelijk te doen voor de gemiddelde hiker.
- TIJDSTIP/PERIODE: Tijd begonnen 10AM. Augustus 2015. Het kan heel erg winderig worden in de bergen neem een dun jasje mee!
- FOTO'S:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Martin & Marianne »

- STAAT: Californië
- PARK/PLAATS: Tom's Place (aan de CA395 tussen Mammoth Lakes en Bishop)
- NAAM TRAIL: Little Lakes Valley Trail
- LENGTE TRAIL: Afhankelijk van hoe ver je gaat. Je loopt via hetzelfde pad terug.
- DUUR TRAIL: Afhankelijk van hoe ver je gaat.
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Makkelijk
- HOOGTEVERSCHIL: Nihil
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Vanaf Tom's Place neem je de Rock Creek Road. Na ongeveer 10 mijl kom je bij een parkeerplaats. Het kan hier heel druk zijn, in het weekend moet je er zeker vroeg zijn. Als de parkeerplaats vol is kun je gebruik maken van de overflow parkings langs de Rock Creek road (parkeren langs de weg is niet toegestaan).
- BESCHRIJVING WANDELING: De wandeling loopt langs meerdere meren. Je volgt een riviertje stroomopwaarts dus op de heenweg klimt het pad iets. Wij waren er in het weekend; het is er dan erg druk, maar hoe verder je loopt, hoe rustiger het wordt. In de meren wordt gevist en gezwommen. Er is een toilet bij de parkeerplaats (geen water).
- TIJDSTIP/PERIODE: Elk tijdstip is prima als de weg open is. Druk in de weekenden en vakantieperiodes.
- FOTO'S:
IMG_6543_2.jpg
IMG_6566_2.jpg
Zie voor meer foto's ons verslag.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Dude »

- STAAT: Arizona
- PARK/PLAATS: Nabij Saguaro NP west - Tucson
- NAAM TRAIL: Wasson Peak
- LENGTE TRAIL: 7 miles
- DUUR TRAIL: 4 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: moeilijk
- HOOGTEVERSCHIL: bijna 2000 feet
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: De trailhead ligt net (50m) verder dan het Sonoran Desert Museum (komende van het oosten) en aan de andere zijde dan het museum.
- BESCHRIJVING WANDELING: De wandeling begint vrij vlak, over een rotsachtig pad, even naar beneden en dan een wash volgen. Dan staat er een plaatje met verschillende trails op, ook die van wasson peak. Opletten, hier !! Loop 10-15 meter verder dan het plaatje, en rechts gaat er tussen de begroeiing een trapje omhoog, dit is de juiste trail!! Hier wordt de trail echt heel mooi met een slingerend pad doorheen de cactussen en andere desert vegetatie. Vervolgens begint het ook te stijgen. Op een bepaald moment kom je aan een splitsing en zie je Tucson al liggen in de vallei. Hier staan ook bordjes en moet je linksaf slaan, je ziet het pad omhoog lopen. Hier begint ook het steilste stuk van de wandeling. Onderweg kom je twee oude mijnschachten tegen die wel volledig ontoegankelijk zijn gemaakt door hekken en stalen baren voor de schacht. Het laatste korte gedeelte is weer ietsje vlakker en uiteindelijk beland je bovenop Wasson Peak, de hoogste bergtop van het volledige Tucson Mountain District. De uitzichten zijn bijzonder mooi
- TIJDSTIP/PERIODE: Herfst-winter- lente, zelfs dan oppassen voor de hitte en veel water meenemen. Als het warm/heet wordt, zeer vroeg vertrekken
- FOTO'S:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
GabyK
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 feb 2014, 19:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door GabyK »

- STAAT: Oregon
- PARK/PLAATS: Bend - Mnt Bachelor
- NAAM TRAIL: Green Lakes Trail
- LENGTE TRAIL: 9 miles round trip
- DUUR TRAIL: 4 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Gemiddeld - Moeilijk; Na een vlak begin stijgt het pad flink en eindigt opnieuw vlak.
- HOOGTEVERSCHIL: 335 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Vanuit Bend rijdt je vanaf de 97 de NW Colorado Ave op welke overgaat in de SW Colorado Ave. Vanaf de SW Colorado Ave rijdt je via de rotonde de SW Century DR op. Deze houdt je aan tot de weg overgaat in de Cascade Lakes Scenic Byway. Deze weg brengt je langs Mt Bachelor. Na Mt Bachelor rijdt je nog 4,7 miles tot de Green Lakes Trailhead aan de rechterzijde van de weg.
- BESCHRIJVING WANDELING: De wandeling begint langs de weg en brengt je naar Falls Creek. Het pas steekt Falls Creek over door middel van een brug gesneden uit een boomstam. De gehele wandeling loopt je langs de Falls Creek tot aan de Green lakes. Na de eerste halve mijl kom je langs verschillende watervallen. Intussen gaat de wandeling over in een bebost gebied. Hier begint het pad geleidelijk te stijgen. Tussendoor kom je langs kleine weides. Wanneer je bijna bij de Green Lakes komt wordt het pad opnieuw vlak en loopt langs de Falls Creek die vanuit de meren water weg laat lopen. Langs dit pad aan de andere kant van Falls Creek loopt parallel een natuurlijke helling van obsidiaan. Erg mooi om te zien. Vanaf de kant waar het pad loopt komen van de helling verschillende kleine stroompjes die zich bij Falls Creek voegen. Deze stroompjes worden veroorzaakt door het smelten van sneeuw hoger gelegen.

Langs het hele pad en bij de Green Lakes zijn uitzichten op South Sister, Broken Top en Mount Bachelor.
- TIJDSTIP/PERIODE: Ik was hier eind juli. Het pad zelf was sneeuwvrij, maar de omgeving (de bergen) waren nog deels bedekt met sneeuw. Wanneer je bij Mt Bachelor de stoellift omhoog neemt heb je kans om nog in de sneeuw te lopen.
- FOTO'S:
Bijlagen
DSC09717..jpg
DSC09707.1.jpg
DSC09704.1.jpg
DSC09695.1.jpg
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door MDeckers »

- STAAT: Utah
- PARK/PLAATS: Arches National Park
- NAAM TRAIL: Devil's Garden Trail + Devil's Garden Primitive Loop
- LENGTE TRAIL: Totaal 11,6 km
- DUUR TRAIL: 4-5 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Gemiddeld (maar wel uitdagend)
- HOOGTEVERSCHIL: +- 100 meter
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: De weg door Arches helemaal ten einde rijden, aan de Devil's Garden Campground is ook de trailhead
- BESCHRIJVING WANDELING: Je ziet het meerendeel van de bogen op het eerste gedeelte van de route, waar er tevens enorm veel toeristen wandelen. Eens je voorbij Landscape Arch bent stopt het aangelegde pad en wordt het veel rustiger, er zijn nog een aantal mensen die doorlopen naar Double O Arch, maar verder naar Dark Angel en het primitive trail terug zijn er nog maar weinig mensen over. Ik vond dit stuk van de wandeling het hoogtepunt van de hele reis. Over de hele wandeling deed ik ongeveer 4 uur, waarvan 2,5 uur over Double O Arch - Dark Angel - Double O Arch - Primitive trail (inclusief 30 minuten fout lopen), gedurende deze 2,5 uur, ben ik misschien 3 koppels tegen gekomen (in Juli, hoogseizoen). Als je echt eens wilt ervaren wat het is van je alleen op de wereld te voelen, doe dan deze trail (een gevoel dat ik nooit eerder zo sterk gevoeld had, zelfs al ben je met een gezelschap, zou ik je durven aanraden van deze trail alleen te doen).

De uitzichten zijn mooi, maar vergeleken met parken als Grand Canyon en Yosemite niet zozeer indrukwekkend, maar de wandeling op zich is wel erg leuk, zodra het echte pad verdwijnt moet je klimmen, springen, loop je over smalle ledges, etc. Iets helemaal anders dan de zoveelste trail die volledig verhard of aangelegd is.
- TIJDSTIP/PERIODE: Eind juli 2016
- FOTO'S:

Dark Angel:
Afbeelding

Uitzicht (tussen Landscape Arch en Double O Arch):
Afbeelding

Landscape Arch:
Afbeelding

"End of Trail":
Afbeelding

3 filmpjes (2 korte en een lange) door mezelf gemaakt, zoals je zal zien ben ik niet echt een ervaren cameraman :)
Filmpje van uitzicht (sorry voor de wind):
[youtube]RGxxn1JrUpY[/youtube]

Filmpje van uitzicht bij Dark Angel:
[youtube]UZAIIaVkR2o[/youtube]

Film van een aanzienlijk deel van de primitive trail (laatste deel) (sorry voor de shaky camera, maar geeft wel een mooi idee van de route)
[youtube]TfrRovD7gl4[/youtube]
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Trails »

Momenteel zijn we in Arizona en in september-oktober gaan we met een camper.
Voor onze wandelingen nu en dan hebben we heel veel gebruik gemaakt van: https://www.alltrails.com/
We hebben er ook een abonnement op genomen zodat je alles makkelijk kunt uitprinten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Martin & Marianne »

- STAAT: Californië
- PARK/PLAATS: Big Pine
- NAAM TRAIL: Methuselah Trail
- LENGTE TRAIL: ruim 4 mijl, 7 km
- DUUR TRAIL: 2 a 2,5 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: gemiddeld/moeilijk
- HOOGTEVERSCHIL: ongeveer 200 meter klimmen en dalen, en je loopt op grote hoogte dus de lucht is ijl.
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Vanaf Big Pine de CA168 nemen naar het Ancient Bristlecone Pie Forest. De wandeling begint bij de parkeerplaats naast het visitor center.
- BESCHRIJVING WANDELING:
Bij het startpunt van de wandeling kun je voor 1 dollar een brochure meenemen. Langs de wandeling zijn een aantal punten aangegeven waar in de brochure naar verwezen wordt. De wandeling begint met een aardige klim. Na een paar honderd meter kun je een afslag nemen naar het visitor center. Voor de wandeling zelf moet je links aanhouden. Het pad is meestal smal, en de afgronden zijn op veel plaatsen steil. Er staan regelmatig bankjes langs de route. Langs de hele route zijn de prachtige bristlecone pines aanwezig.
Na de klim in het begin daalt het pad. Na ongeveer 2 mijl kom je langs het deel waar de oudste boom staat: de Methuselah. Om vandalisme te voorkomen wordt niet bekend gemaakt welke boom dit is. Wel is bekend dat de boom op ene zuidhelling staat; omdat andere bomen hier niet kunnen overleven staan hier juist de oudste bristlecone pines.
Op het laatste stuk ga je weer omhoog.
Hou er rekening mee dat het op deze hoogte (ruim 3000 meter) een stuk kouder is dan langs de CA395. Neem iets warms mee, en ook voldoende water.
- TIJDSTIP/PERIODE: lente, zomer, herfst
- FOTO'S: Zie ons verslag voor foto's.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Felicitas »

Misschien leuk om toe te voegen aan het lijstje "Nuttige links" is de website hike734.com

Het is de website hiker Jake Bramante die ALLE trails in Glacier NP heeft gelopen en een indrukwekkend aantal trails in Zion, Yellowstone en Grand Teton. Wandelen in Yosemite is zijn volgende project.

Hij heeft mooie overzichten gemaakt van alle wandelingen in deze parken met links naar zijn blogs en video's. Voor zover ik heb gezien heeft hij van iedere wandeling een video. Erg handig.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Allard »

Het hele topic eens doorgenomen. Leuke en nuttige beschrijvingen. Jammer dat veel links naar foto’s verlopen lijken te zijn. De laatste bijdrage is al ruim 2 jaar geleden gedaan. Ik heb er nog eentje die ik nog niet eerder beschreven heb gezien:

- STAAT: Utah
- PARK/PLAATS: Canyonlands South/Needles; Moab – Monticello
- NAAM TRAIL: Confluence Overlook
- LENGTE TRAIL: 16.7 km
- DUUR TRAIL: 6 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Makkelijk en goed gemarkeerd
- HOOGTEVERSCHIL: gering.
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Visitor Center Needles; dan nog 6.5 mile over Scenic Drive Road
- BESCHRIJVING WANDELING: Wij deden deze hike in september 1996. Zonder GPS. Toen was de wandeling uitstekend gemarkeerd met steenmannen. In het begin moet je meteen een ondiepe canyon oversteken. Daarmee heb je ook de enige “moeilijkheid” gehad. Verder is het een lange wandeling over een plateau zonder noemenswaardige moeilijkheden. Daarmee is het vooral een wandeling voor mensen die na lange autoritten eens flink de benen willen strekken. Weidse uitzichten in een landschap vol mesas en plateaus aan de horizon. De beloning zit vooral in het eind (halverwege dus eigenlijk) van deze tocht. Of het uiteindelijk de moeite waard is? Kan ik onmogelijk voor jullie beoordelen. Zo zijn er ook mensen die Meteor Crater niets meer dan maar “een gat in de grond” vinden. Zelf heb ik wat met rivieren en ervaar daarmee een bijzondere magie op een bijzondere plaats. Voor hikers die het onderste uit de kan willen heb ik eventueel nog een aanvullende routebeschrijving hoe je, zonder te verongelukken, op rivier niveau kunt komen. Wij hebben daar van af gezien.
- TIJDSTIP/PERIODE: Hele jaar; zoals gebruikelijk het best in voor- of najaar. Midden in de hete zomer kan je het m.i. beter niet doen.
- FOTO'S:
Afbeelding
De “moeilijkheid” zit dus meteen in het begin. Ik kijk wat moeilijk omdat ik me wat zorgen maak over de donkere lucht op de achtergrond. De avond ervoor was er nog een stevig onweer in deze omgeving. Er zijn niet al te veel schuilmogelijkheden op het traject van de wandeling. We hebben het er maar op gewaagd.

Afbeelding
De oversteek zit er op. Was prima te doen. De Big Spring Canyon is maar zo’n 40 meter diep.

Afbeelding
Een overzicht van het terrein onderweg.

Afbeelding
Na drie uur wandelen is het aangenaam rusten op deze plek. Wij kwamen maar een paar andere wandelaars tegen. Het rivier niveau ligt zo’n 300 meter dieper. Dit is ook de enige plek waar je de drie secties van Canyonlands NP op één foto kunt krijgen.

Afbeelding
Wat ingezoomd op de Confluence. Wat hadden het geluk dat die dag de Colorado en de Green (River) hun naam alle eer aan deden. In juli 1869 klauterde John Wesley Powell op dit punt naar boven en zag ongeveer hetzelfde als wij nu zien. Voor de romantici onder ons: “From the north-west came the Green in a narrow winding Gorge. From the north-east came te Grand through a canyon that seemed, from where we stood, bottomless…. Wherever we looked there was a wilderness of rocks – deep gorges where the rivers are lost below cliffs, and towers, and pinnacles, and ten thousand strangely carved forms in every direction, and beyond them mountains blending with the clouds.

Ook op deze plek zijn de rivieren al sterk getemd door de vele stuwdammen in de bovenlopen van beide rivieren. Naar links vervolgt de Colorado haar loop door Cataract Canyon. Een traject dat bij tijd en wijle (voorjaar!) een nogal woest karakter kan hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overzichtstopic: Wandelingen en Trails

Bericht door Martin & Marianne »

- STAAT: Utah
- PARK/PLAATS: Monument Valley
- NAAM TRAIL: Wildcat trail
- LENGTE TRAIL: 6 km
- DUUR TRAIL: 2 uur
- MOEILIJKHEIDSGRAAD: Gemiddeld. Moeilijk als het heet is
- HOOGTEVERSCHIL: grotendeels vlak, alleen in het begin daal je flink (en terug dus weer omhoog)
- ROUTE NAAR TRAILHEAD: Vanaf de 163 naar het park rijden (er moet entree betaald worden). Parkeren op het grote parkeerterrein. Voor het startpunt loop je voorbij het beginpunt van de Valley drive.
- BESCHRIJVING WANDELING:
De Wildcat Trail is de enige wandelroute in Monument Valley. Je loopt rond de West Mitten, een van de beroemde buttes in de vallei, met telkens weer andere uitzichten op de andere buttes. De trailhead ligt vlak naast het begin van de bekende Valley Drive, iets ten westen van de parkeerplaats. Als het erg heet is, is het verboden om de wandeling te lopen. In de zomer is het alleen in de vroege ochtend te doen.
Het grootste deel van de wandeling is vlak, maar je loopt in het begin een stuk naar beneden. Terug is dat lastig, mede vanwege het losse zand. Gecombineerd met de hoge temperaturen maakt dat in de zomermaanden de wandeling toch niet heel gemakkelijk is.Wij waren er in september, in de ochtend. Terug was het al behoorlijk heet. Het mooiste is om rond zonsopkomst te vertrekken.Tegenwoordig is de route goed aangegeven; handig omdat je anders makkelijk een van de washes aan zou kunnen zien voor het pad. Onderweg staan bordjes die aangeven hoe ver je gelopen hebt, zowel in mijlen als in kilometers. Het is een zogenaamde lollipop-trail; na het eerste stuk splitst het pad zich; je maakt vanaf daar een rondje om de West Mitten heen, en komt dan weer terug bij de splitsing. De aangegeven route loopt tegen de wijzers van de klok in.

- TIJDSTIP/PERIODE: Bij voorkeur vroeg in de ochtend, of laat op de dag. De trail is gesloten als het te heet is.
- FOTO'S:
wildcat1.jpg
wildcat2.jpg
wildcat3.jpg
wildcat4.jpg
wildcat7.jpg
Zie ook hier voor ons verslag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer