Ben je van plan om weer naar Amerika te gaan?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Ben je van plan om weer naar Amerika te gaan?

Bericht door Dennis »

Het zomerseizoen is weer voorbij en dus begint nu de planning van de volgende vakantie.

Ik ben eens benieuwd: zouden jullie (weer?) naar de VS op vakantie willen gaan? En zo ja, wanneer staat die volgende vakantie gepland en welke plek(ken) in de VS zou je graag willen bezoeken tijdens die vakantie?
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
akosters
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2003, 16:20
Locatie: Elst UTR
Contacteer:

Re: Ben je van plan om weer naar Amerika te gaan?

Bericht door akosters »

Dennis schreef:Het zomerseizoen is weer voorbij en dus begint nu de planning van de volgende vakantie.

Ik ben eens benieuwd: zouden jullie (weer?) naar de VS op vakantie willen gaan? En zo ja, wanneer staat die volgende vakantie gepland en welke plek(ken) in de VS zou je graag willen bezoeken tijdens die vakantie?
Hoi 8)

Wij zijn afgelopen April naar Florida gweest en gaan op 30-04-2004 weer terug naar Orlando en blijven dan weer tot 15-05-2004.Heerlijk.

Anthonie :lol:
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Hi,

Ik ga op 30 september voor 3 weken naar de Westcoast. Na 4 jaar weer terug. Na New England en een jaar Midwest een ander deel van the USA. Ben benieuwd hoe ik dit deel vind.

Groetjes, Franka
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Bedankt voor jullie antwoorden! :) Weten jullie al precies wat je gaat doen? Is de route al uitgestippeld en zijn de tickets al gereserveerd?

Ik ben eens benieuwd hoe ver van tevoren Amerikagangers hun vakantie plannen en de reserveringen doen... dus als je daarover nog wat toe te voegen hebt: graag!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Ik heb de eerste drie hotelovernachtingen in SF geboekt en vanaf 3 oktober een auto. We willen in ieder geval naar Yosemite, Great Basin en Grand Canyon, maar hoe lang we waar blijven zien we daar wel. Hotels en motels boek ik niet; ik heb via Motel6, Motel8, DaysInn en Best Western gidsen opgevraagd (die ik allemaal keurig thuisgestuurd heb gekregen, zonder extra kosten) waar ik op de dag zelf een keuze uit maak. Het blijft tenslotte een avontuur en omdat ik de taal vloeiend spreek(I'm not bragging) kom ik al snel op de juiste plek terecht. Als ik eind oktober terug ben, horen jullie meer.
muffles
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:57
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ik ben net terug van Wisconsin en hopelijk kan ik volgend jaar roind de zomer het Texas gebied bezoeken. Hangt af van hoeveel geld ik heb dan.
Dutch
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 sep 2003, 20:49
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Ja, we zijn net terug in Nederland, maar kunnen bijna niet wachten om weer naar de US te gaan :D
Dus volgend jaar in augustus/september zijn we er weer!
Om nu te zeggen waar...... nee toch maar niet. Want om op je vakantie Nederlanders tegen te komen, daar zitten we niet op te wachten.
Alleen, dat het niet naar Chicago zal zijn. We zijn daar de laatste twee dagen geweest, en dat is niets voor ons. Teveel "de grote stad".
Het landleven, met de wijde vlaktes en de oprecht vriendelijke mensen, trekt ons meer.
prs
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:21
Locatie: Madrid
Contacteer:

Bericht door prs »

Ik ben een jaar geleden voor het laatst geweest, maar ik kan niet wachten tot ik weer ga.Ik wou eigelijk deze zomer gaan maar ik plan nu om samen met een vriend over 2 jaar te gaan. Waarschijnlijk vliegen we op Atlanta, Ga. en dan dooor vrienden te worden opgehaalt en naar Franklin,NC. te gaan. We zij hier al enkele keren geweest en ik heb veel vrienden in die omgeving omdat ik vorig jaar aan een Youth summer program heb meegedaan. Na vrienden in die omgeving te hebben te hebben bezocht en een paar daagjes Atlanta waarscijnlijk naar Philly, ofsow. Daarna nog naar Canada om vrienden van mijn vriend te bezoeken.
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
newengland
Amerikafan
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 okt 2003, 22:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door newengland »

kga in februari eerst naar NYC voor 10 dagen. Heb er super veel zin in. en dan met de kerst 2004 weer naar NYC en de zomer daarop 4 weken door de states trekken met camper.

Kan niet meer wachten tot het zo ver is.
Laatst gewijzigd door newengland op 06 jun 2005, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ElsOnline77
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2003, 12:27
Locatie: Regio Lier, België
Contacteer:

Bericht door ElsOnline77 »

Tot mijn grote spijt kan ik dit jaar niet naar de VS (en eigenlijk gewoon niet op reis in het algemeen, snik, snik), maar volgend jaar ga ik ZEKER terug...Ik probeer minstens 1x per jaar toch zeker te gaan.
Waarheen? Nog geen idee, Florida, WV (woont een goede vriendin van me) of California (idem WV). Al zegt een rondreisje me ook wel wat, maar vind niemand die mee wil met me, :?
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Een heel herkenbaar probleem... voordat ik een reisgenoot had gevonden voor mijn reis in december naar Philly/NYC/DC was ik ook vier maanden verder. Het was niet dat men niet wilde, maar vaak was de vakantie al vastgelegd, het geld op, of hadden ze überhaupt geen vakantiedagen meer. Tja. Misschien moeten wij elkaar volgend jaar maar eens spreken, Els. :wink:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik kan er over meepraten, Dennis en Els. Ik ben de afgelopen 2 jaar alleen naar Amerika geweest. Gelukkig is de vakantie er niet minder mooi om geweest... :) Een probleem waar ik ook nog wel eens tegenaan loop is dat men niet zo enthousiast over Amerika is, als ikzelf. Toch wel een voorwaarde vind ik om aan zo'n vakantie te beginnen. In 2000 ben ik met mijn broer en zijn vrouw geweest. Mijn broer zou zo elk jaar met mij mee gaan, maar ja..., vrouw en gezin....

Om bij het onderwerp te blijven: Volgend jaar wil ik absoluut weer naar Amerika. Ik speel met de gedachte om naar Seattle te vliegen, daar een week te blijven om enkele Nat. Parken te bezoeken en dan het vliegtuig naar San Francisco of Los Angeles te pakken. Dit i.v.m. de drop-off kosten van de huurauto. Waren die niet zo hoog geweest dan zou een rit vanaf Seattle via de kustlijn naar Californië mij absoluut de moeite waard lijken. Maar goed, de vakantie ligt nog niet vast en wie weet ga ik toch per auto naar het zuiden. Crater Lake Nat. Park in Oregon lijkt mij nl. ook erg mooi en ligt wat beter op de route als ik per auto naar het zuiden ga. In Californië wil ik natuurlijk mijn familie, die in en rond Visalia (Central Valley) wonen, bezoeken. Verder wil ik waarschijnlijk nog een bezoek brengen aan Arizona en Utah. Genoeg plannen dus en of het allemaal haalbaar is moeten ik de komende maanden maar eens uitvogelen. In ieder geval wil ik toch 4 à 5 weken gaan. Afgelopen zomer was ik "slechts" 3 weken aan de oostkant van Amerika en ik vond het toch net iets te kort.
weegschaal
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:46
Locatie: in Zeeland

Bericht door weegschaal »

Wij zijn net als jullie USA-fans. Net terug uit Zuid-Europa zit mijn hoofd alweer vol van onze reis 2004. We zijn 2 keer naar Florida geweest, één keer oo :lol: st en één keer aan de westkust.
Geweldig, in een woord. Maar 2004 wordt een reis met grote steden, let wel DE grootste steden. Ons idee is : 5 dagen naar New York, daarna met de trein naar Washington DC voor 2 dagen. Binnenlandse vlucht naar Las Vegas, 5 dagen en als laatste...toch weer naar Florida voor strand en pretpark, ik denk eerst een weekje naar Orlando en dan met een auto de westkust bezoeken.
Was het maar zo ver, maar eerst even sparen want jullie weten allemaal het is niet voor niets !
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Even wat reclame maken voor "mijn" stad, Washington DC. Het verbaast me altijd, dat mensen 5 dagen naar New York gaan en dan voor de hoofdstad 1 of 2 dagen uittrekken. Terwijl daar minstens zoveel te doen is als in New York.

Natuurlijk kun je de hoogtepunten van Washington vanuit een bus wel in 2 dagen bekijken, maar dat kan in New York ook.

Wat me in jullie reisplan dan opvalt is ook 5 dagen Las Vegas. Komt Washington er zo bekaaid af in Nederland?

Ok, nu moet ik dus ook laten zien hoe je 5 dagen Washington (en omgeving) met gemak volmaakt, met interessante en leerzame dingen.

Dag 1:

Neem de metro naar Arlington National Cemetery, koop daar het ticket voor de Tourmobile, wat behalve de begraafplaats ook recht geeft op de bus naar de monumenten. Trek 2 tot 3 uur uit voor de Cemetery, want wandelen er doorheen, ipv van stop naar stop op de tourbus te gaan, geeft een veel beter beeld. Maar het is lekker om zo af en toe op die bus te stappen, vandaar het ticket.

Niet te missen bij Arlington Cemetery: de graven van de Kennedy familie, het wisselen van de wacht bij de Tomb of the Unknown Soldier en het Lee House.

Neem dan de Tourmobile naar de Mall en stap uit bij het Lincoln Memorial. Daar in de buurt loop je makkelijk naar de indrukwekkende Vietnam War en Korean War Memorials.
Loop vervolgens via het FD Roosevelt Memorial naar het Jefferson Memorial.

Je denkt misschien, ach al die Memorials, als je er een gezien hebt ken je ze allemaal, maar ze zijn allemaal uniek en lijken niet op elkaar, behalve dat Jefferson en Lincoln een beeld in hun Memorials hebben.

Dag 2:

Museumdag: de musea zijn werkelijk gigantisch en nemen zeker een halve dag per museum in beslag. Het Natural History Museum en Air and Space Museum hebben Imax theaters met interessante films. Het Air and Space Museum heeft ook een planetarium met de hele dag door shows en een flight simulator, die heel echt schijnt te zijn (ik durf er niet in ;)).
Over de Smithsonian musea kun je hier lezen: http://www.si.edu , want er is te veel te zien om hier allemaal op te schrijven.

Het is belangrijk te vermelden, dat deze musea niet de traditionele Europese musea zijn.
Ik trek er maar een dag voor uit, maar dat is eigenlijk veel te weinig. Je moet echter wel van te voren uitzoeken, wat er te zien valt, want als je gewoon binnenloopt, mis je de belangrijkste en leukste tentoonstellingen, en loop je snel doelloos rond. Alle musea zijn overigens gratis.

Dag 3:

Huur een auto voor een dag en ga 's ochtends naar George Washington's landgoed Mount Vernon (een 20 minuten rijden langs de Potomac Rivier). Dit heeft prachtig onderhouden tuinen, zijn graf en het huis en de slavenkwartieren zijn heel interessant om te bezichtigen.
Rij dan naar Old Town Alexandria een gezellig oud stadje met winkeltjes en veel restaurants.

Dag 4:

Bezoek het Capitool, het Witte Huis (tenminste het Visitor's Center, want om tickets te krijgen moet je heel vroeg op), beklim het Washington Monument, breng een bezoek aan de National Archives waar de Constitution en de Declaration of Independence zijn te bezichtigen. Eet lunch bij Union Station, een uniek station met allerlei eterijen en winkels. De National Gallery of Art, het enorme nationale kunstmuseum (ene kant modern andere kant klassiek, voornamelijk schilderijen, veel Nederlandse meesters ook) is daar ook vlakbij, als er nog tijd over is (ik betwijfel het).

Dag 5:

Zie hoe de dollar geprint wordt tijdens de interessante tour bij het Bureau of Engraving and Printing of bezoek het enorme Holocaust museum (ik weet het geen prettig onderwerp, maar wel een heel bijzonder museum). Besteedt de middag in Georgetown, wandelen in de oude straatjes, winkelen in de straten en Georgetown Mall en eten in een van de gezellige restaurants.

Dit is nog maar een greep van wat er te doen valt en de dagen, als je ze zo zou doen, zouden flink vol zijn. Ik vind het altijd zonde, als mensen Washington afdoen als even gauw de hoogtepunten zien. De stad heeft veel en veel meer te bieden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hallo Dennis,

Wij gaan volgend jaar van 15 juli tot 10 augustus naar de VS. We hebben gisteren onze tickets naar San Francisco al geboekt ( wij = twee volwassenen en twee kinderen van 13 en 15 )

We zijn van plan een rondreis met een huurauto te gaan maken in Californie, Nevada, Arizona en Utah.
We boeken alleen de eerste en laatste nachten in San Fransico ( Iemand suggesties voor een hotel/motel??).

We zijn ons al uitgebreid aan het voorbereiden via boeken en diverse reisverhalen op internet.
We willen in grote lijnen een route uitstippelen, maar niets vastleggen zodat we ten alle tijden van de route kunnen afwijken of ergens langer kunnen blijven .
We zijn nog nooit in Amerika geweest en verheugen ons er heel erg op.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Welkom op het forum, vana! Ik ben ervan overtuigd dat je een geweldige vakantie in de VS zult hebben volgend jaar. :D Als je nog vragen hebt, kun je ze natuurlijk gerust op dit forum stellen!
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Dennis, bedankt .

Ik ga binnenkort zeker gebruik maken van dit forum om vragen te stellen.
We hebben op het moment erg veel problemen met onze internet aansluiting, maar zodra dat in orde is heb ik wel een aantal vragen over onze reis te stellen.

Groetjes Vana
Dino
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 okt 2003, 22:09

Bericht door Dino »

Jazeker!
Toen ik op 6 maart 2003 moest terugkeren naar België, zei op het moment dat ik het hotel buitenstapte: "de eerste kans dat heb om terug te komen, grabbel ik met beide handen" en de volgende reis naar NY is al geboekt :D
Van 20 tot 27 februari ga ik terug naar New York :) :) :)
hroolvink
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 27 okt 2003, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 30

Verslaafd ????

Bericht door hroolvink »

Ben ik verslaafd?? Jazeker aan de USA. Ben tot in Australie, Verre Oosten en Nieuw Zeeland geweest maar er gaat niets boven de USA. Waarom? Ik denk de natuur, de vrijheid, de nepcultuur, de gespeelde vriendelijkheid, in alles de biggest willen zijn. Van aardbei tot pompoen. Het eten in dorprestaurantjes aan de bar en het drinken van slappe groene koffie. I love it. Half november voor de 20e (?) keer omdat ik de glitter en de buffetten van Las Vegas mis en tegelijkertijd de Grand Canyon, Bryce Canyon en "best of the best" Monument Valley nog eens wil bewonderen en thuis wil komen met een flesje van dat o zo mooie rode zand. Een mooier souvenir is niet denkbaar.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom toch altijd "gespeelde vriendelijkheid"?? Waarom kan het niet gewoon "vriendelijkheid" zijn? Omdat het in Nederland niet zo gaat? Is het dan meteen gespeeld, omdat je er zelf niet bij kan, dat mensen werkelijk vriendelijk zouden zijn tegen vreemden?
In het dagelijks leven maak ik zelden een onvriendelijk iemand mee hier en dat gaat veel verder dan het "How are you" en "Have a nice day". Als ik die dingen zeg, dan meen ik ze echt en ik weet zeker, dat het gros van de mensen het ook meent.
Als je met een glimlach op je gezicht loopt, voel je je meteen happier van binnen, ik ben daar vast van overtuigd en dat is het geval voor de meeste mensen hier.
Ik weet, dat je het positief bedoelde, maar ik erger me altijd enorm aan dat soort vooroordelen, die je toch constant van Nederlanders hoort. Newsflash: de mensen zijn hier over het algemeen vriendelijk en zeer begaan met hun medemens (uitzonderingen natuurlijk daargelaten). En vriendelijkheid is wel degelijk besmettelijk :D. Have a nice day ;).
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 27 okt 2003, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer