Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
van oost naar west
van oost naar west
Beste VS vrienden,
Ik wil graag volgende zomer 2006 naar de VS. Mijn eerste keer!!! Ik ga samen met mijn vriendin en we hebben de volgende planning:
Eerst een paar daagjes Florida op eigen gelegenheid- dan de oostkust aan doen en met name Washington en de N. Falls. en New York uiteraard, dit in groepsreisverband- en dan overvliegen naar de westkust en hier met name Las Vegas en San Francisco aandoen. Dit ook weer in groepsverband. Het liefst zouden we dan rond september willen gaan.
Heeft iemand nog nuttige tips over het een of ander? Misschien kan iemand ons vertellen hoeveel dit grapje ons ongeveer kosten gaat?
Alvast van harte bedankt
Carny.
Ik wil graag volgende zomer 2006 naar de VS. Mijn eerste keer!!! Ik ga samen met mijn vriendin en we hebben de volgende planning:
Eerst een paar daagjes Florida op eigen gelegenheid- dan de oostkust aan doen en met name Washington en de N. Falls. en New York uiteraard, dit in groepsreisverband- en dan overvliegen naar de westkust en hier met name Las Vegas en San Francisco aandoen. Dit ook weer in groepsverband. Het liefst zouden we dan rond september willen gaan.
Heeft iemand nog nuttige tips over het een of ander? Misschien kan iemand ons vertellen hoeveel dit grapje ons ongeveer kosten gaat?
Alvast van harte bedankt
Carny.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi Carny!
Een paar vraagjes:
- waarom ben je van plan om in groepsverband te reizen? vanwege jullie leeftijd?
- hoeveel tijd heb je voor deze reis?
- waarom wil je naar Florida? voor het strand of de parken?
- wil je nog iets anders zien in het westen dan las vegas en san fancisco?
Een paar vraagjes:
- waarom ben je van plan om in groepsverband te reizen? vanwege jullie leeftijd?
- hoeveel tijd heb je voor deze reis?
- waarom wil je naar Florida? voor het strand of de parken?
- wil je nog iets anders zien in het westen dan las vegas en san fancisco?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi Carny,
loop eens een reisbureau binnen en vraag de reisgidsen van een aantal touroperators, die reizen verzorgen naar de VS. Ga daar eens heerlijk voor zitten, spit ze door en vorm je een beeld van hetgeen er te doen is aan de oost- en westkant van de VS. Er zijn toeroperators, die gecombineerde oost en west reizen verzorgen.
Dan krijgen jullie al wat inzicht in hetgeen er hier en daar te doen is, de afstanden, het tijdsbestek dat één en ander vergt en dan ontstaat er een plan, met hetgeen jullie beslist willen gaan zien.
Neus dan nog eens verder op dit forum, dat een schat aan informatie herbergt. Er is ook een zoekfunctie.
De VS is zo groot en zo divers, dat het moeilijk voor de forumleden is, om zomaar antwoord te geven op de door jou gestelde vraag.
Als jullie reisplan wat meer vorm heeft gekregen, en er zijn nog vragen, stel ze dan gerust hier.
Groet, Marco.
loop eens een reisbureau binnen en vraag de reisgidsen van een aantal touroperators, die reizen verzorgen naar de VS. Ga daar eens heerlijk voor zitten, spit ze door en vorm je een beeld van hetgeen er te doen is aan de oost- en westkant van de VS. Er zijn toeroperators, die gecombineerde oost en west reizen verzorgen.
Dan krijgen jullie al wat inzicht in hetgeen er hier en daar te doen is, de afstanden, het tijdsbestek dat één en ander vergt en dan ontstaat er een plan, met hetgeen jullie beslist willen gaan zien.
Neus dan nog eens verder op dit forum, dat een schat aan informatie herbergt. Er is ook een zoekfunctie.
De VS is zo groot en zo divers, dat het moeilijk voor de forumleden is, om zomaar antwoord te geven op de door jou gestelde vraag.
Als jullie reisplan wat meer vorm heeft gekregen, en er zijn nog vragen, stel ze dan gerust hier.
Groet, Marco.
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Carny,effe wat antwoorden op jouw vragen:
-we willen graag in groepsverband reizen , zodat met name de leid(ster)s ons van alle info kunne voorzien. Hierdoor hoeven we niet alles zelf uit te pluizen. Hun weten ook meestal het fijne van het een en ander.
-+/- 3 tot 4 weken
-Florida voor de parken!
-Het westen willen we uiteraard ook de Rocky M. bekijken
Ik heb je reactie op mijn vragen even hier gezet, zodat anderen er eventueel ook nog iets aan hebben; het is immers een forum.
Jullie hebben een heel ambitieus reisprogramma.
Je zou bijv. kunnen kiezen voor New York en het Westen of alleen het westen (waar ook meer dan genoeg parken zijn – o.a. in LA en San Diego en natuurlijk hoofdstad van alle gekte Las Vegas) en Florida een andere keer doen; of New York en Florida.
De Rockies liggen nog een aardig eind van Las Vegas, LA en San Francisco. Die zou ik bewaren voor een volgende keer; want er ligt meer dan genoeg schitterende natuur in de omgeving van deze steden.
Als je qua leeftijd niet gebonden bent aan een reisorganisatie (huurauto is nogal duur als je jonger dan 25 bent), zou ik zeker kiezen voor een huurauto en zelf je planning opstellen; natuurlijk moet je je dan wel iets meer voorbereiden, maar je bent wel helemaal vrij om te gaan en staan waar je wilt, zonder met 20 anderen rekening te hoeven houden. Zo’n planning hoeft niet zo moeilijk te zijn; neem een goed reisboek mee, dan ben je al aardig voorbereid. En op dit forum staat een overvloed aan informatie!
Bovendien is Amerika een heerlijk land om in rond te rijden. Die ervaring mag je eigenlijk niet missen als je die kant op gaat!
Succes!
Een paar voorbeelden:
1 Amsterdam > New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York > Las Vegas
6 Las Vegas
7 Las Vegas > Bryce Canyon
8 Bryce Canyon NP
9 Bryce > Zion
10 Zion Canyon NP
11 Zion > Page
12 Page > Grand Canyon
13 Grand Canyon NP
14 Grand Canyon > Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas > Death Valley > Bishop
17 Bishop > Yosemite
18 Yosemite NP
19 Yosemite > San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco (bijv.pretpark)
22 SF > kustweg 1 > San Luis Obispo
23 San Luis Obispo > LA
24 LA (bijv. Universal Studios)
25 LA (Santa Monica, Hollywood)
26 LA (bijv. Disney)
27 LA > Amsterdam
28 Amsterdam
Groetjes Inge
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
OF:
1 Amsterdam > New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York > San Diego
6 San Diego (bijv. Zoo, Aquarium)
7 San Diego > LA
8 LA (bijv. Universal Studios)
9 LA (Santa Monica, Hollywood)
10 LA (bijv. Disney)
11 LA > Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas > Grand Canyon
15 Grand Canyon NP
16 Grand Canyon > Page
17 Page > Bryce Canyon
18 Bryce Canyon NP
19 Bryce Canyon > Zion
20 Zion Canyon NP
21 Zion > Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes > Yosemite
23 Yosemite NP
24 Yosemite > San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco (pretpark bezoek)
27 SF > Amsterdam
28 SF > Amsterdam
1 Amsterdam > New York
2 New York
3 New York
4 New York
5 New York > San Diego
6 San Diego (bijv. Zoo, Aquarium)
7 San Diego > LA
8 LA (bijv. Universal Studios)
9 LA (Santa Monica, Hollywood)
10 LA (bijv. Disney)
11 LA > Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas > Grand Canyon
15 Grand Canyon NP
16 Grand Canyon > Page
17 Page > Bryce Canyon
18 Bryce Canyon NP
19 Bryce Canyon > Zion
20 Zion Canyon NP
21 Zion > Mammoth Lakes
22 Mammoth Lakes > Yosemite
23 Yosemite NP
24 Yosemite > San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco (pretpark bezoek)
27 SF > Amsterdam
28 SF > Amsterdam
Groetjes Inge
-
jta
- Amerika-expert
allo,
de schema's van inge zijn vind ik prima schoolvoorbeelden van schema's waarbij men niet door de parken vliegt maar waarbij men de tijd heeft om er echt kennis mee te maken. daar nog de rockies aan toevoegen lukt niet echt. tenzij jullie de oostkust zouden laten vallen.
die oostkust zorgt voor extra kosten (vliegreizen, steden). want in het algemeen is het zo dat hoe meer parken en hoe minder steden je bezoekt hoe goedkoper het is. de nationale park pas is spotgoedkoop, 's middags is er de picnic. in de steden zijn het pretparken, of georganiseerde tours, of musea....
jacques
de schema's van inge zijn vind ik prima schoolvoorbeelden van schema's waarbij men niet door de parken vliegt maar waarbij men de tijd heeft om er echt kennis mee te maken. daar nog de rockies aan toevoegen lukt niet echt. tenzij jullie de oostkust zouden laten vallen.
die oostkust zorgt voor extra kosten (vliegreizen, steden). want in het algemeen is het zo dat hoe meer parken en hoe minder steden je bezoekt hoe goedkoper het is. de nationale park pas is spotgoedkoop, 's middags is er de picnic. in de steden zijn het pretparken, of georganiseerde tours, of musea....
jacques
-
Xientje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Opnieuw kom ik hier een gelijkaardig onderwerp tegen
. Ik had ook deze vorm van rondreis in gedachten. Eerst naar Florida en dan naar Washington vervolgens New York om dan over te vliegen naar San Franciso en Los Angeles. Als jullie dit idd in een maandje willen doen zou ik het afraden wij doen dit traject immers in 3 maanden en het is nog zoeken waar we langer of minder lang blijven. De afstanden zijn heel groot alleen maar als je van San Francisco naar vb Phoenix wil lijkt niet zover op kaart maar zit je toch een 18 uur op de trein als je openbaar vervoer gebruikt tenminste. En Amerika daar moet je tijd voor maken. Ben vorig jaar geweest naar Florida alleen en we zijn er twee weken gebleven wel in die twee weken hebben we nog maar een heel klein stukje van deze staat gezien, er zijn zovele mooie plekjes dat je echt de tijd niet vind om ze allemaal te doen. Ik had ook graag geweten waarom jullie graag naar Florida willen?
vriendelijke groeten
vriendelijke groeten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht