Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gevoelige huid
gevoelige huid
Een vraagje in verband met de huidtypes...
Ik heb sproeten en bijgevolg ben ik ook gevoelig aan een verbrande huid...
daar het in Vegas en omstreken warm kan zijn heb ik de reis opgeschoven naar eind september...
Maar zijn er onder jullie mensen die tips hebben hieromtrent?
Ik heb horen zeggen dat je voordien onder de zonnebank moet gaan, dat zou moeten helpen tegen zonnebrand.
Ik heb sproeten en bijgevolg ben ik ook gevoelig aan een verbrande huid...
daar het in Vegas en omstreken warm kan zijn heb ik de reis opgeschoven naar eind september...
Maar zijn er onder jullie mensen die tips hebben hieromtrent?
Ik heb horen zeggen dat je voordien onder de zonnebank moet gaan, dat zou moeten helpen tegen zonnebrand.
Zonnebank helpt echt niet tegen verbranden. Het enige wat helpt is goed insmeren met de hoogste factor die je kunt vinden, pet op, en het beste is natuurlijk uit de zon blijven. Dat is echter geen optie, maar ben vooral voorzichtig in de middaguren. Denk er ook aan dat je op grotere hoogtes eerder verbrand dan het op het zeeniveau van Nederland. Ik heb hetzelfde huidtype dat jij beschrijft en moet ook altijd heel voorzichtig zijn, want verbranden kan je vakantie goed verpesten.
Annemiek
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: gevoelige huid
Hoi Erik,Eric schreef:Ik heb horen zeggen dat je voordien onder de zonnebank moet gaan, dat zou moeten helpen tegen zonnebrand.
de tip van de zonnebank is natuurlijk een goed idee.
Verder kan ik je aanraden een hoed te dragen met een brede rand. Het hoeft geen echte cowboyhoed te zijn, er zijn genoeg andere modellen.
Bovendien zijn er in de VS in iedere drogist of supermarkt anti-zonnebrandcrèmes te koop met hele hoge beschermingsfactoren.
Groet, Marco.
-
Gast
Hoi,
Mijn vriendin krijgt soms een allergische reactie, na enkele dagen in de zon te wandelen, in de hals.-->Zonnebrand! De laatste twee jaar gaat ze steeds twee weken voor de vakantie naar de huisarts voor een spuit tegen zonnebrand. Deze spuit helpt niet tegen het verbranden wel tegen een allergische reactie van de huid. Ik weet niet of dit bij jou van toepassing is, maar misschien wel een tip voor anderen.
Mijn vriendin krijgt soms een allergische reactie, na enkele dagen in de zon te wandelen, in de hals.-->Zonnebrand! De laatste twee jaar gaat ze steeds twee weken voor de vakantie naar de huisarts voor een spuit tegen zonnebrand. Deze spuit helpt niet tegen het verbranden wel tegen een allergische reactie van de huid. Ik weet niet of dit bij jou van toepassing is, maar misschien wel een tip voor anderen.
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Hier even een reactie van iemand uit het medische vak. Ik ben geen arts maar ben wetenschappelijk onderzoeker die onderzoek doet/deed naar oa kanker.
Als je echt gevoelig ben voor verbranding dan zou ik een goede sunblocher gebruiken. Aangezien je een gevoelige huid hebt zou ik eerst kijken of je er allergisch voor bent (dus fles kopen en één of meer keer 1 stukje huid insmeren).
Vervolgens moet je het aantal zonne-uren opbouwen. Niet meteen een hele dag de zon in. Draag voornamelijk lichte dunne kleding. Ook een petje zou geen kwaad kunnen.
Dat zonnebank gedoe werkt naar mijn mening niet. Zonnebankbruin is ook geen zonnebruin dus er is verschil en waarschijnlijk verbrand jij dan alsnog maar ook de zonnebank zal voor jou verbranding kunnen veroorzaken.
En het maakt eigenlijk niet uit dat je de vakantie hebt verzet naar eind september. Het blijft daar goed heet en veel zon
Als je echt gevoelig ben voor verbranding dan zou ik een goede sunblocher gebruiken. Aangezien je een gevoelige huid hebt zou ik eerst kijken of je er allergisch voor bent (dus fles kopen en één of meer keer 1 stukje huid insmeren).
Vervolgens moet je het aantal zonne-uren opbouwen. Niet meteen een hele dag de zon in. Draag voornamelijk lichte dunne kleding. Ook een petje zou geen kwaad kunnen.
Dat zonnebank gedoe werkt naar mijn mening niet. Zonnebankbruin is ook geen zonnebruin dus er is verschil en waarschijnlijk verbrand jij dan alsnog maar ook de zonnebank zal voor jou verbranding kunnen veroorzaken.
En het maakt eigenlijk niet uit dat je de vakantie hebt verzet naar eind september. Het blijft daar goed heet en veel zon
Mijn dochter van 9 jaar heeft al jaren last van een zonne-allergie. Zelfs in het eerste lentezonnetje loopt ze de kans op blaren. Sinds vorig jaar gebruikt ze Vision All Day Sun Protection Factor 28 UVA+UVB. Het is waterproof en zonder parfum. Het biedt bescherming tot 8 uur, zelfs na zwemmen, sporten en b.v. afdrogen.
Dankzij Vision hoeft ze nu niet meer met mooi weer met lange mouwen te lopen of er constant alert op te zijn dat ze in de schaduw blijft. Om blaren op haar hoofd te voorkomen draagt ze een petje.
Misschien heb je er iets aan. Vision is gewoon te koop bij de betere drogisterijen en de apotheek.
Dankzij Vision hoeft ze nu niet meer met mooi weer met lange mouwen te lopen of er constant alert op te zijn dat ze in de schaduw blijft. Om blaren op haar hoofd te voorkomen draagt ze een petje.
Misschien heb je er iets aan. Vision is gewoon te koop bij de betere drogisterijen en de apotheek.
Geen inspiratie zonder informatie!
Hey Nik, wat voor spuit is dat? Is dat tegen blaren en rode bulten? Ik heb namelijk ook zonne-allergie en zoals BikeAngel over haar dochter, zo is het bij mij ook: met 35 graden loop ik met kleding met lange mouwen, lange broeken enzo. Afgelopen zomers in de Nederland waren voor mij dan ook zomers dat ik veel binnen zat.
Ik ben net terug uit Amerika en heb San Francisco, Las Vegas (beiden 25 graden) en Phoenix (30 graden) aangedaan. De reactie van mijn huid (ik verbrand snel plus ik krijg zonne-allergische reacties) vielen erg mee, ondanks dat ik weinig bescherming gebruikte. Overigens is het niet dat ik eigenwijs ben, dat ik geen bescherming gebruik, maar simpelweg omdat het niet helpt. Het verbranden vind ik niet zo erg, maar de allergische reactie, daar werkte bij mij niets tegen.
Ook ga ik kijken naar dat Vision, want misschien dat dat wel helpt. Want een beetje kleur (zelfs melk is bruin vergeleken met mij) is wel prettig. Iedereen vindt dat mijn vriend wel bruin geworden is, maar ik weer niet...
Groetjes,
Kira
Ik ben net terug uit Amerika en heb San Francisco, Las Vegas (beiden 25 graden) en Phoenix (30 graden) aangedaan. De reactie van mijn huid (ik verbrand snel plus ik krijg zonne-allergische reacties) vielen erg mee, ondanks dat ik weinig bescherming gebruikte. Overigens is het niet dat ik eigenwijs ben, dat ik geen bescherming gebruik, maar simpelweg omdat het niet helpt. Het verbranden vind ik niet zo erg, maar de allergische reactie, daar werkte bij mij niets tegen.
Ook ga ik kijken naar dat Vision, want misschien dat dat wel helpt. Want een beetje kleur (zelfs melk is bruin vergeleken met mij) is wel prettig. Iedereen vindt dat mijn vriend wel bruin geworden is, maar ik weer niet...
Groetjes,
Kira
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
Hoe dit spuit juist noemt, weet ik niet. Mijn vriendin heeft vaak last van zonne-brand. Haar huid is niet echt verbrand, maar krijgt meestal in haar hals last van verschrikkelijke jeuk en voelt warm en ruw aan. Sindsdien gaan we een week voor vertrek langs bij de huisarts. Hij beweert dat het een soort van vaccin is, die de allergie doet wegnemen voor een tijdje. Hij raadt ook wel aan de eerste dagen niet op de heetste momenten op een strand te liggen braden. 
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Als ik het zo lees dan lijkt met een vorm van anti-histaminica te zijn.
De werking zal ik jullie besparen maar het remt de allergische reactie. je kunt het vergelijken met allerfree of cleratine.
Waarschijnlijk is het een soort drug-delivery systeem dat er voor zorgt dat er gedurende langer tijd steeds een beetje geneesmiddel wordt afgegeven.
De werking zal ik jullie besparen maar het remt de allergische reactie. je kunt het vergelijken met allerfree of cleratine.
Waarschijnlijk is het een soort drug-delivery systeem dat er voor zorgt dat er gedurende langer tijd steeds een beetje geneesmiddel wordt afgegeven.
Bedankt voor de wetenschappelijke achtergrond. Wij zijn blij dat het een goed resultaat geeft.Marceljesse schreef:Als ik het zo lees dan lijkt met een vorm van anti-histaminica te zijn.
Groetjes