Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
America The Beautiful pass - vraag
- Jan - België
- Amerikafan
America The Beautiful pass - vraag
Ik ben volop bezig met de kostprijs van onze reis voor volgend jaar (The West Coast) te berekenen en ik ben aangekomen bij de National Parks.
Op de website van America The Beautiful - The National Parks and Federal Recreational Lands Annual Pass heb ik gezien dat zo'n pass $80 kost. Ook de voorwaarden staan erbij vermeld. Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik snap niet of dit nu $80 is voor VIER personen, of $80 voor één pass, waarbij de drie andere volwassenen nog een extra entrance fee zullen moeten betalen eens aangekomen bij een park.
Wie kan er mij verduidelijking brengen? Alvast bedankt!
PS: de NP's die we bezoeken zijn:
- Grand Canyon
- Bryce Canyon
- Zion (gaan we eigenlijk niet bezoeken, maar we zullen er normaal gezien doorrijden gezien het op onze route ligt richting Vegas, vanuit Bryce Canyon)
- Yosemite
Ik heb al gelezen dat de prijs per park rond de 20 dollar is, dus met zo'n pass zullen we wsh wel goedkoper af zijn, niet?
Btw: dit zijn de voorwaarden die ik heb gevonden op de officiële website:
Your Annual Pass covers Entrance Fees or Standard Amenity Fees at sites managed by USDA FS, NPS, USFWS, BLM and Reclamation.
Valid for one full year from month of purchase.
Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass holder and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee for children 15 and under.
Photo identification may be required to verify ownership.
Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.
Fees vary widely across the thousands of Federal Recreation sites. Please contact specific sites directly for information on what is or is not covered.
Op de website van America The Beautiful - The National Parks and Federal Recreational Lands Annual Pass heb ik gezien dat zo'n pass $80 kost. Ook de voorwaarden staan erbij vermeld. Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar ik snap niet of dit nu $80 is voor VIER personen, of $80 voor één pass, waarbij de drie andere volwassenen nog een extra entrance fee zullen moeten betalen eens aangekomen bij een park.
Wie kan er mij verduidelijking brengen? Alvast bedankt!
PS: de NP's die we bezoeken zijn:
- Grand Canyon
- Bryce Canyon
- Zion (gaan we eigenlijk niet bezoeken, maar we zullen er normaal gezien doorrijden gezien het op onze route ligt richting Vegas, vanuit Bryce Canyon)
- Yosemite
Ik heb al gelezen dat de prijs per park rond de 20 dollar is, dus met zo'n pass zullen we wsh wel goedkoper af zijn, niet?
Btw: dit zijn de voorwaarden die ik heb gevonden op de officiële website:
Your Annual Pass covers Entrance Fees or Standard Amenity Fees at sites managed by USDA FS, NPS, USFWS, BLM and Reclamation.
Valid for one full year from month of purchase.
Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
Covers the pass holder and three (3) accompanying adults age 16 and older at sites where per person entrance fees are charged. No entry fee for children 15 and under.
Photo identification may be required to verify ownership.
Passes are NON-REFUNDABLE, NON-TRANSFERABLE, and cannot be replaced if lost or stolen.
Fees vary widely across the thousands of Federal Recreation sites. Please contact specific sites directly for information on what is or is not covered.
Re: America The Beautiful pass - vraag
Hoi Jan -BelgiëJan - België schreef:
Met deze pas krijgt de pashouder én 3 volwassenen toegang tot een park, kinderen onder de 16 zijn sowieso gratis. Dus voor 1x $80 ben je klaar.
- Jan - België
- Amerikafan
Dus toch? Net dáárom maakte ik deze thread, omdat ik het moeilijk kon geloven dat het werkelijk zó goedkoop was. Dus $80 voor één pas, die geldig is voor vier volwassenen. M.a.w.: voor $20 per persoon krijg je toegang tot alle NP's? Da's absurd man!
Btw: één bijkomend probleempje...m'n oma gaat namelijk ook mee op deze reis, waardoor we dus in totaal met 5 personen zijn. Ik vermoed dat de beste/goedkoopste oplossing is om simpelweg nog een tweede America The Beautiful pass bij te kopen?
Btw: één bijkomend probleempje...m'n oma gaat namelijk ook mee op deze reis, waardoor we dus in totaal met 5 personen zijn. Ik vermoed dat de beste/goedkoopste oplossing is om simpelweg nog een tweede America The Beautiful pass bij te kopen?
Dus jullie reizen met 5 volwassenen? In dat geval zou je even kunnen kijken hoeveel parken je gaat bezoeken en wat de afzonderlijke toegangsprijzen zijn. En op basis daarvan bepalen of je 2 passen koopt óf 1 pas en voor 1 persoon apart toegang betaalt.
Ik vind $80 helemaal geen geld voor wat je krijgt. Schitterende parken, mooie visitorcentres met ontzettend veel informatie en, ook belangrijk, schone toiletten (in de visitorcentre).
Wij hadden dit jaar zelfs het voordeel dat we onze pas aangeschaft in juli 2007, dit jaar ook nog konden gebruiken.
Ik vind $80 helemaal geen geld voor wat je krijgt. Schitterende parken, mooie visitorcentres met ontzettend veel informatie en, ook belangrijk, schone toiletten (in de visitorcentre).
Wij hadden dit jaar zelfs het voordeel dat we onze pas aangeschaft in juli 2007, dit jaar ook nog konden gebruiken.
- Jan - België
- Amerikafan
Heb net eens de prijzen opgezocht:
GC: $25
BC: $25
Zion: $25
Yosemite: $20
Ben ik correct als ik zeg dat het meest logische me lijkt om 2 Passes te kopen?
Btw, die prijzen zijn per 'vehicle'. Er zijn goedkopere prijzen ($15) als je bvb per fiets of te voet het NP betreedt, maar ik veronderstel dat ik de plaatselijke rangers niet kan wijsmaken dat wij met vieren in een SUV toekomen, en dat m'n oma uit het wilde weg te voet komt binnengewandeld?
GC: $25
BC: $25
Zion: $25
Yosemite: $20
Ben ik correct als ik zeg dat het meest logische me lijkt om 2 Passes te kopen?
Btw, die prijzen zijn per 'vehicle'. Er zijn goedkopere prijzen ($15) als je bvb per fiets of te voet het NP betreedt, maar ik veronderstel dat ik de plaatselijke rangers niet kan wijsmaken dat wij met vieren in een SUV toekomen, en dat m'n oma uit het wilde weg te voet komt binnengewandeld?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou oma achter het stuur van de SUV zetten, en zelf te voet komen binnen wandelen.Jan - België schreef:ik veronderstel dat ik de plaatselijke rangers niet kan wijsmaken dat wij met vieren in een SUV toekomen, en dat m'n oma uit het wilde weg te voet komt binnengewandeld?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- buur
- Amerikakenner
De pass is ook geldig in alle anderen gebieden van de nps (b.v. National Monuments, National Historic Sites). Daarom is het een goede idee, de pass te kopen - mischien bezoekt jullie ja nog spontaan een nps-gebied meer.
Alle nps-gebieden kun je hier vinden:
http://www.nps.gov/
Alle nps-gebieden kun je hier vinden:
http://www.nps.gov/
Groetjes, Thomas.
- buur
- Amerikakenner
Ik ga akkord met jij. Maar schone toiletten zijn er niet alleen in de visitor center, maar ook aan veele trailheads. En op het gratis kaartje zijn de toiletten ook vermeld. Alles heel goed organiseerd in de amerikaanse national parks!pyca schreef:Dus jullie reizen met 5 volwassenen? In dat geval zou je even kunnen kijken hoeveel parken je gaat bezoeken en wat de afzonderlijke toegangsprijzen zijn. En op basis daarvan bepalen of je 2 passen koopt óf 1 pas en voor 1 persoon apart toegang betaalt.
Groetjes, Thomas.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat je voor een 5e persoon in de auto ook het volle tarief voor een voertuig zou moeten betalen. Ik zou bij je eerste park gewoon vragen wat in jullie geval de beste oplossing is - gegeven het aantal parken dat je bezoekt. En voor je kostenraming ga je voorlopig van 2 x 80 uit, dan kan het alleen maar meevallen.
En hopen dat die dollar niet langer de verkeerde kant op gaat!
Marianne
En hopen dat die dollar niet langer de verkeerde kant op gaat!
Marianne
- Jan - België
- Amerikafan
^^^^Dat lijkt mij idd een goed idee. Bedankt Marianne!
PS: ik wil niet slijmen, maar...damn it, wat een fantastisch forum is dit zeg. In precies één uur tijd zijn al m'n vragen omtrent dit probleem opgelost. Beat that! :dance:
Thx iedereen!
PS: ik wil niet slijmen, maar...damn it, wat een fantastisch forum is dit zeg. In precies één uur tijd zijn al m'n vragen omtrent dit probleem opgelost. Beat that! :dance:
Thx iedereen!
kun je niet gewoon de vraag neerleggen bij de America the beautiful pass eigenaren? NPS dus. Dan weet je het zeker.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heej heej,
Moet je zo'n pas van te voren kopen? (zo ja is hier een site voor)
Of kan dat ter plekke?
Het is dus ook mogelijk om naar de Grand Canyon met die pas te kunnen maar ook naar de Everglades in Florida als ik het goed begrijp?
Dank je wel.
Groetjes Fenda
Moet je zo'n pas van te voren kopen? (zo ja is hier een site voor)
Of kan dat ter plekke?
Het is dus ook mogelijk om naar de Grand Canyon met die pas te kunnen maar ook naar de Everglades in Florida als ik het goed begrijp?
Dank je wel.
Groetjes Fenda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
MarianneFenda schreef:Heej heej,
Moet je zo'n pas van te voren kopen? (zo ja is hier een site voor) Nee
Of kan dat ter plekke? Ja, zie ook mijn eerdere antwoord.
Het is dus ook mogelijk om naar de Grand Canyon met die pas te kunnen maar ook naar de Everglades in Florida als ik het goed begrijp? Ja
Dank je wel.
Groetjes Fenda
Je MOET de pass niet van tevoren kopen maar het KAN wel.(Volgens mij bij de NPS daar heb ik 'm ook ooit gekocht)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt maar met de oude (National Park) pas was je maar iets van $ 7 aan verzendkosten kwijt dat is nu rond de $ 25Corry schreef:Je MOET de pass niet van tevoren kopen maar het KAN wel.(Volgens mij bij de NPS daar heb ik 'm ook ooit gekocht)
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben de pass gewoon aan het eerste park (in ons geval Grand Canyon) gekocht. We hadden 80$ klaarliggen en het ging eigenlijk heel vlotjes 
Uiteraard zal dat een beetje afhangen van de drukte natuurlijk
. Hoewel ze toch wel moeite deden om mensen die al een pass hadden opzij te laten doorrijden als het te druk werd.
Uiteraard zal dat een beetje afhangen van de drukte natuurlijk
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij de grotere/drukkere parken met meerdere hokjes per ingang is er vaak 1 hokje voor de pashouders terwijl de andere mensen in de (vaak veel langere) rij moeten om te betalen.Doockles schreef:Hoewel ze toch wel moeite deden om mensen die al een pass hadden opzij te laten doorrijden als het te druk werd.
In West Yellowstone reden wij zo het park in terwijl er wel 20 auto's in de rij voor het betaal hokje stonden.
Als je in een park komt waar je per auto moet betalen (zoals Bryce en Zion), maakt het niet uit of je in je eentje in de auto zit, of met 4 passagiers (dus inclusief oma). Iedereen in de (passagiers-)auto mag erin met die ene pas. Ik neem tenminste aan dat jullie auto groot genoeg is voor oma en dat ze niet op het dak of in de achterbak gepropt zit?Jan - België schreef: Provides entrance or access to pass holder and accompanying passengers in a single, private, non-commercial vehicle at Federally operated recreation sites across the country.
Alleen als je in een park komt waar je per persoon moet betalen, is er een limiet van de pashouder plus 3 volwassenen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Jan - België
- Amerikafan
^^^^No shit?
Dus ook al staat er bij de voorwaarden vermeld: "$80 per vehicle (bestuurder plus 3 passagiers)?" Dit klopt dus niet. M'n oma (4de passagie) zal ook onder deze pass vallen? Dat zou ideaal zijn.
Nu, hoe dan ook...we zullen het aan de inkom van Grand Canyon NP eens vragen voor allle zekerheid. Kwestie dat we niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Dus ook al staat er bij de voorwaarden vermeld: "$80 per vehicle (bestuurder plus 3 passagiers)?" Dit klopt dus niet. M'n oma (4de passagie) zal ook onder deze pass vallen? Dat zou ideaal zijn.
Nu, hoe dan ook...we zullen het aan de inkom van Grand Canyon NP eens vragen voor allle zekerheid. Kwestie dat we niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Dat is nogal wat die verzendkosten. 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 5903 Weergaves
-