Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De pil en lenzen in handbagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
zara
Amerika-newbie

De pil en lenzen in handbagage?

Bericht door zara »

Hallo,

Bij deze een eerste vraagje. Dit zal wellicht al op het forum staan, maar ik vind niet echt precies een volledig antwoord, en op andere fora en sites is de info vrij verwarrend.

Mag ik in mijn handbagage mijn (anticonceptie)pil steken, zonder dat ik daarbij een nota/voorschrift van mijn huisarts heb zitten?

Ik draag ook contactlenzen, maar ik ga mijn bril dragen op het vliegtuig (kwestie van af en toe een slaappoging te ondernemen :wink: ). Mag ik dan mijn doosje met mijn lenzen bij me in mijn handbagage houden? Die zijn namelijk niet echt goedkoop, en ik zou die liever bij mij houden...

Ow ja, we vliegen met Delta van Brussel over Atlanta naar LAX...

Alle antwoorden zijn welkom!

Zara
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: De pil en lenzen in handbagage?

Bericht door nieuwenoord »

Lenzen in vloeistof mag als je niet meer dan 100 ml vloeistof per vepakking meeneemt, in ziplockzak. Die zak mag in totaal 1 liter groot zijn.

Pil meenemen in originele verpakking van de apotheek met je naamsticker erop.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik heb ook verschillende keren mijn pil meegenomen, zonder doosje met naam erop.. en dat is nog nooit een probleem geweest. Ik heb wel altijd voor de zekerheid een extra strip in mijn koffer gestopt! :)

Lenzen mag idd ook gewoon.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Beiden zijn geen probleem.
Ik houd mijn lenzen gewoon in want ik kan geen bril meer verdragen. Krijg ik barstende hoofdpijn van.
Ik ben erachter gekomen dat ik zonder problemen zeker 2 uur kan slapen met mijn lenzen in.
Langer ongestoord slapen lukt mij toch niet in het vliegtuig.
Dit komt vooral omdat mijn man me (op mijn verzoek) aanstoot als ik begin te snurken :oops:
Dat vind ik zo gênant.
zara
Amerika-newbie

Bericht door zara »

Bedankt voor de antwoorden. Dan neem ik pil en lenzen gewoon mee. Ik heb eigenlijk nog nooit een verpakking van mijn pil gekregen met mijn naam op een sticker erop gekleefd, denk dat dat in België zelden gebeurd - toch niet voor de pil, andere medicijnen wel. Dat gaat toch geen probleem opleveren als mijn naam er niet ophangt? En ja, ik neem twee reservestrips mee in mijn gewone bagage, om zeker te zijn :)

Wat die plastic zakken betreft: moeten die vanzelf sluiten, of is een elastiekje errond ook goed? En waar kan je van ziplockzakjes kopen?

Jah, véél vragen, maar 't komt dichter en dichter en dichter..... :o
elsennout
Amerika-ontdekker

Bericht door elsennout »

zara schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit een verpakking van mijn pil gekregen met mijn naam op een sticker erop gekleefd, denk dat dat in België zelden gebeurd - toch niet voor de pil, andere medicijnen wel. Dat gaat toch geen probleem opleveren als mijn naam er niet ophangt?
Nee hoor. Ik neem altijd mijn pil mee in mijn handbage. (en nog een reservestrip in de gewone bagage) Ik neem altijd alleen de strips mee. En laat het doosje thuis. Is idd waar dat apothekers in België geen stickers meer op hun doosjes plakken. (of toch de apothekers waar ik ga). Ik heb hier trouwens nooit geen problemen mee gehad. Ik heb 2 jaar geleden in San Francisco meegemaakt dat ze aan de security mij eruit pikte. En ik moest heel mijn handbagage leegmaken. Daarin had ik een zakje zitten met een paar Dafalgan's, Buscopan's, Imodium,..., en een strip van mijn pil. Allemaal zonder de originele doos. De man bekeek het zakje aandachtig, maar stak het daarnaa gewoon terug in mijn rugzak. Dus ook geen problemen hier.

Els
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik heb zelfs slaaptabletten zonder doosje in mijn handbagage meegenomen. Is gecontroleerd, maar werd niet naar gevraagd en mocht mee. Het waren er ook maar zes, niet genoeg om een stad mee uit te roeien :)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Als je een in Amerika onbekend merk pil slikt kan dat wel een probleem zijn. In Nederlang gebruikte ik Microgynon en dat gaf wat vragen bij de Amerikaanse douane. Zorg dat je de pil meeneemt in het originele doosje met de gebruiksaanwijzing er nog bij.

Is me trouwens maar 1 keer gebeurd en dat was minstens 3 jaar geleden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, ik volg ook altijd maar gewoon het algemene advies. Ik heb nogal wat medicatie, dus bij mij gaat alles mee in originele verpakking mét stickers.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Die slaaptabletten had ik per ongeluk in mijn tas laten zitten, vandaar
Ook mijn metalen nagelvijltje, trouwens, is niets van gezegd.
De pil en mijn betablockers heb ik ook altijd keurig in het doosje met apotheeksticker.
zara
Amerika-newbie

Bericht door zara »

Mja, die stickers op medicijnen komen dus veel minder voor in België; lijkt mij wel jammer, want zo zijn ze natuurlijjk zeker aan de douane.

Anyway, ik heb even gegoogled en de pil die ik neem blijkt gekend te zijn in de VS, dus dat scheelt misschien al.
Ik neem ze gewoon mee in het doosje, met bijsluiter, en dan hopen dat ze er geen probleem van maken :!:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Meenemen van pillen in boven genoemde hoeveelheden is geen enkel probleem. Een begeleidende sticker maakt het helemaal compleet. Het is pas een probleem als je er honderden op verdachte wijze bij je draagt. (op je lichaam geplakt, dubbele bodem in je koffer oid) Nederland staat nu eenmaal bekend als een behoorlijke extacy producent en daar heeft de gewone reiziger soms wat hinder (lastige vragen) van.

Heb je veel of bijzondere medicatie, dan kan je apotheker/arts je helpen met een begeleidende brief. (Europees Medsich Paspoort)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Medisch_paspoort

http://www.amerigo.nl/europa/471880.html
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

De vraag die overbleef was...waar kun je die ziplock zakjes kopen en/of verkrijgen?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij veel (grotere) supermarktketens en winkels zoals Blokker kan je ze wel vinden.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Rob schreef:Bij veel (grotere) supermarktketens en winkels zoals Blokker kan je ze wel vinden.
Ik koop ze tegenwoordig bij de Action.
Ze hebben ze daar 2 verschillende maten.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Je krijgt meestal op het vliegveld ook een zakje, maar dan kan je het daar dus pas inpakken.
Over medicijnen in de koffer: ik snap dat een reservestrip handig is voor als je je handbagage kwijt raakt, maar besef je wel dat door de vreemde omstandigheden in het ruim niet alle geneesmiddelen meer tot de aangegeven houdbaarheidsdatum goed zijn. De temperaturen/vochtigheid/druk zijn namelijk anders dan die door de fabrikant worden gebruikt bij het bepalen van de houdbaarheid. Maakt voor sommige zaken niks uit, het lastige is alleen dat niemand weet voor welke middelen wel en voor welke middelen niet...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Jostravels schreef:Je krijgt meestal op het vliegveld ook een zakje, maar dan kan je het daar dus pas inpakken.
Over medicijnen in de koffer: ik snap dat een reservestrip handig is voor als je je handbagage kwijt raakt, maar besef je wel dat door de vreemde omstandigheden in het ruim niet alle geneesmiddelen meer tot de aangegeven houdbaarheidsdatum goed zijn. De temperaturen/vochtigheid/druk zijn namelijk anders dan die door de fabrikant worden gebruikt bij het bepalen van de houdbaarheid. Maakt voor sommige zaken niks uit, het lastige is alleen dat niemand weet voor welke middelen wel en voor welke middelen niet...
Ik heb hier op het forum gelukkig nog niks gelezen over onverwachte geboortegolven na een Amerikareis :lol:
Waarschijnlijk is de pil wel temperaturen/vochtigheid/druk en shock proof :whistling:
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Een snufje minder werkzame stof van de pil maakt niet zoveel uit voor het effect, dat is dus ook geen probleem. Maar met sommige hartmedicijnen bijvoorbeeld komt het wel heel nauw en er zijn gecoate pillen die plakkerig worden als ze vochtig worden...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer