Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lekker brood in Amerika
Lekker brood in Amerika
Heeft iemand tips voor lekker brood in amerika?
Tot nu is het echt uitzondering geweest als je ergens lekker brood kreeg/kocht.
Zowel tips van lekkere bakkers, als welk brood nu het lekkerst is in de supermarkt zijn welkom.
Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen de bagels wel aardig. En ik kan me voorstellen dat een wrap op z''n tijd ook wel makkelijk te krijgen is.
Weet iemand eigenlijk hoe amerikanen tegen ons brood aankijken? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze ons brood niet veel lekkerder vinden...maar wellicht denken zij dat andersom ook.....
Tot nu is het echt uitzondering geweest als je ergens lekker brood kreeg/kocht.
Zowel tips van lekkere bakkers, als welk brood nu het lekkerst is in de supermarkt zijn welkom.
Tot nu toe vind ik eigenlijk alleen de bagels wel aardig. En ik kan me voorstellen dat een wrap op z''n tijd ook wel makkelijk te krijgen is.
Weet iemand eigenlijk hoe amerikanen tegen ons brood aankijken? Ik kan me haast niet voorstellen dat ze ons brood niet veel lekkerder vinden...maar wellicht denken zij dat andersom ook.....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Lekker brood in Amerika
Er is hier in het verleden al wel wat over 'eetbaar' brood geschreven, en dit is wat ik daar van samengevat heb voor mezelf:
Waar kan je lekker brood kopen, dat qua smaak vergelijkbaar is met Be/Nl brood?:
- Panera Bread http://www.panerabread.com/
- Target
- Krogers supermarkten
- Albertsons: Cuban bread (lijkt wat op Turks brood)
- Trader Joe (zij hebben ook een geweldig goed kaas-assortiment en de prijs is dikwijls de helft van die van Whole Foods) http://www.traderjoes.com
- Multi Grain van Whole Foods is ook erg lekker
- de meergranen broden van Natural, te vinden bij alle grote ketens, die zijn ook nog te doen.
En kijk eens of je een Duitse bakker in je buurt hebt, dat is meestal ook lekker brood in verschillende variëteiten, idem voor de Turkse bakker.
Waar kan je lekker brood kopen, dat qua smaak vergelijkbaar is met Be/Nl brood?:
- Panera Bread http://www.panerabread.com/
- Target
- Krogers supermarkten
- Albertsons: Cuban bread (lijkt wat op Turks brood)
- Trader Joe (zij hebben ook een geweldig goed kaas-assortiment en de prijs is dikwijls de helft van die van Whole Foods) http://www.traderjoes.com
- Multi Grain van Whole Foods is ook erg lekker
- de meergranen broden van Natural, te vinden bij alle grote ketens, die zijn ook nog te doen.
En kijk eens of je een Duitse bakker in je buurt hebt, dat is meestal ook lekker brood in verschillende variëteiten, idem voor de Turkse bakker.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
walmarts eigen gebakken brood is ook goed te pruimen
Probleem met het meeste am brood is dat het zoet is en daar houden nederlanders niet van.
Zoek dus naar brood dat geen suiker bevat. Dat zal je lekkerder vinden
Probleem met het meeste am brood is dat het zoet is en daar houden nederlanders niet van.
Zoek dus naar brood dat geen suiker bevat. Dat zal je lekkerder vinden
Dank voor jullie snelle reactie/tips
Italiaans, frans of mexicaans? brood mag ook
T is niet dat we perse hetzelfde willen eten als thuis .... Juist niet eigenlijk. Maar ik denk wel dat we meer brood eten dan de gemiddelde amerikaan. Alhoewel we ons hebben voorgenomen om s'ochtends aan de cereals te gaan....
Ik had geprobeerd te zoeken met de zoekfunctie maar kwam niets tegen. Vandaar mijn vraag.
We gaan het allemaal uitproberen...
Overigens vind ik het inderdaad vaak zoet, maar ook droog, oud en niet knapperig.....
Italiaans, frans of mexicaans? brood mag ook

Ik had geprobeerd te zoeken met de zoekfunctie maar kwam niets tegen. Vandaar mijn vraag.
We gaan het allemaal uitproberen...
Overigens vind ik het inderdaad vaak zoet, maar ook droog, oud en niet knapperig.....
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij kopen altijd French Bread. Dat is een soort breed stokbrood en in vrijwel alle supermarkten elke dag vers (soms nog warm) te krijgen.
Heerlijk brood, wel wat duurder maar dat heb ik er graag voor over.
Marjon
Heerlijk brood, wel wat duurder maar dat heb ik er graag voor over.
Marjon
-
- Amerika-expert
Een broodbakmachine kopen?
Amerikanen hebben geen lekker brood in de gewone winkels. Een heel enkele keer kan je in een speciaalzaak wat lekkers vinden maar ja, dat tikt aardig aan eh?
Zelf bakken is heel makkelijk, je huis ruikt heerlijk en je kan je brood precies zo maken als je zelf lekker vindt.
Amerikanen hebben geen lekker brood in de gewone winkels. Een heel enkele keer kan je in een speciaalzaak wat lekkers vinden maar ja, dat tikt aardig aan eh?
Zelf bakken is heel makkelijk, je huis ruikt heerlijk en je kan je brood precies zo maken als je zelf lekker vindt.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ja, ook wij kochten regelmatig French Bread bij Albertson, wat ook een optie is om broodjes te kopen, wij vonden die vaak beter dan "gewoon" brood.
Amerikanen, tenminste die ik in Nl op bezoek heb gehad, zijn gek op ons brood, de broodjes, de hartige broodjes, het "echte" stokbrood en de krentenbollen!
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Amerikanen, tenminste die ik in Nl op bezoek heb gehad, zijn gek op ons brood, de broodjes, de hartige broodjes, het "echte" stokbrood en de krentenbollen!
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring met cereals: mierzoet!
De eerste hap die ik er 's morgens van nam, gingen m'n haren al recht omhoog staan van 't verschieten. En alhoewel ik een verstokte liefhebber ben van ontbijtgranen (maar niet die zoete varianten), schakel ik in Amerika toch over op brood. Alleen zo heel erg af en toe bij wijze van 'dessert' na het ontbijt eens wat fruit loops (maar toch ook weer moeten wennen aan het zoete).
De eerste hap die ik er 's morgens van nam, gingen m'n haren al recht omhoog staan van 't verschieten. En alhoewel ik een verstokte liefhebber ben van ontbijtgranen (maar niet die zoete varianten), schakel ik in Amerika toch over op brood. Alleen zo heel erg af en toe bij wijze van 'dessert' na het ontbijt eens wat fruit loops (maar toch ook weer moeten wennen aan het zoete).
Elke
hihi.
We dachten juist: laten we cereals gaan eten, daarvan is heel veel keus, dus moeten we wel iets lekkers kunnen vinden. Maar inderdaad graag niet al te zoet.
Ik ben meer van het zout... Dus als ik lees dat de boter in amerika erg zout is, dan denk ik nu nog Lekker! Maar wellicht kom ik daar nog van terug. Maar hier haal ik ook altijd gezouten boter...
Ik heb nu met zoeken overigens het vorige topic ook gevonden over brood
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... baar+brood
We dachten juist: laten we cereals gaan eten, daarvan is heel veel keus, dus moeten we wel iets lekkers kunnen vinden. Maar inderdaad graag niet al te zoet.
Ik ben meer van het zout... Dus als ik lees dat de boter in amerika erg zout is, dan denk ik nu nog Lekker! Maar wellicht kom ik daar nog van terug. Maar hier haal ik ook altijd gezouten boter...
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In de supermarkt hebben ze gezouten en ongezouten boter.camm schreef:hihi.
-
- Amerika-expert
Ik wissel het brood af met wasa crackers (hier te koop bij Walmart en Kroger).
Verder vindt ik het brood van Panera bread lekker en van Target (super target dan met een brood afdeling) en de Whole foods.
En... ik heb een broodbak machine. Die eigenlijk het lekkerste brood maakt.
De cereal eet ik ook zo nu en dan. Heb in nog geen 1 land zoveel keus aan cereals gezien als in Amerika.
Een heel winkel pad vol! Zoveel keus!
Die ik vaak heb is met amandelen en muesli en gewoon de standaard cornflakes.
En die doe ik gewoon in mijn danone yoghurt ipv melk. En vindt ik persoonlijk niet zoet.
Verder vindt ik het brood van Panera bread lekker en van Target (super target dan met een brood afdeling) en de Whole foods.
En... ik heb een broodbak machine. Die eigenlijk het lekkerste brood maakt.
De cereal eet ik ook zo nu en dan. Heb in nog geen 1 land zoveel keus aan cereals gezien als in Amerika.
Een heel winkel pad vol! Zoveel keus!
Die ik vaak heb is met amandelen en muesli en gewoon de standaard cornflakes.
En die doe ik gewoon in mijn danone yoghurt ipv melk. En vindt ik persoonlijk niet zoet.
Ik heb de niet zoete cereals van All Bran gegeten. In sommige soorten zit ook iets van gedroogd fruit, ik geloof aardbeien of frambozen. Ik vond het lekker en niet zoet.camm schreef:hihi.
-
- Amerika-expert
Ik wil het weten ... wat doe ik fout? Hoe ik het ook draai of keer, ik krijg geen fatsoenlijk brood uit mijn broodbakmachine. Meestal gaat het mixen of rijzen niet goed. Wat is de truc? Of werkt het "gewoon" voor jullie?Staceybeesie schreef:En... ik heb een broodbak machine. Die eigenlijk het lekkerste brood maakt.
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
De truc bij een broodbak machine is zeg maar al wat vloeibaar is, water/melk, eieren en zo onderop te doen. Doe je dat niet, dan mixt het niet lekker.FlipjeBTiel schreef:Ik wil het weten ... wat doe ik fout? Hoe ik het ook draai of keer, ik krijg geen fatsoenlijk brood uit mijn broodbakmachine. Meestal gaat het mixen of rijzen niet goed. Wat is de truc? Of werkt het "gewoon" voor jullie?Staceybeesie schreef:En... ik heb een broodbak machine. Die eigenlijk het lekkerste brood maakt.
Gr., Flipje
En heb van een Nederlandse dit recept gekregen die heel erg goed lukt.
Men neme:
1 ei
1 cup en 2 table spoons water
2 table spoons vegetarische olie
1 table spoon molasses (te krijgen bij wholefoods of wat luxere supermarkt)
1,5 teaspoon zout
(die doe je dus eerst in de machine allemaal en hou die volgorde van toevoegen ook aan)
dan daarna
2 cups witte bloem (niet zelfrijzend)
1 cup volkoren bloem
1/3 cup granen
1 teaspoon suiker
1 tablespoon gist
Verdere tips....
Ei en water moeten op kamer temperatuur zijn
Doe de gist in een kuiltje strooien in de bloem, zodat het bij de vloeibare bestand delen vandaan blijft.
Iedere cup bloem is 1/2 pound brood. (wil je meer of minder dus verhoudingen aanpassen.)
Bak het brood op de witbrood stand, wordt door de ingredienten natuurlijk bruin, maar dat is het juiste programma.
Het duurt ongeveer 3 uur totaal.
Als granen kun je alles nemen wat je lekker vindt. Golden flax seeds bij voorbeeld.
Maar ik doe ook wel eens 3 cups witte bloem en dan pesto er door heen of kaas ipv de granen. Of zonnebloempitten en ga zo maar door. Soms met of zonder molasses en soms vervang ik de molasses door vloeibare honing.
Zonder de molasses wordt je brood wel lichter.
Maar hier mijn tarwe brood.

Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 11 aug 2008, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms ligt het aan de machine. Vrienden hadden ook problemen, tot zij een (veel duurdere) Panasonic oven kochten. Alles liep toen vlotjes.
Elke
Die Panasonic heb ik ook. Inderdaad een dure maar perfecte broden!
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb nog nooit zoveel soorten cereals gezien als in de states: een hele gang vol! Daar zitten ook niet zoete tussen: Raisin Bran lijkt heel veel op "onze" allbran, alleen met rozijntjes. De keuze is enorm in goede vezelrijke cereals. Maar aan de "griezelige chemische blèr" als Fruitloops moet je ook niet beginnen. Mijn ontbijt is meestal yoghurt met Rainsin Bran en wasa crackers [die ik voor de zekerheid meeneem uit NLkastelke schreef:Mijn ervaring met cereals: mierzoet!

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Lekker, Fruitloops! :dance:Ceetje schreef:Maar aan de "griezelige chemische blèr" als Fruitloops moet je ook niet beginnen.

Wij hebben een paar keer Sheepherder's bread gekocht. Heerlijk. Gewoon in de supermarkt.
Laatst gewijzigd door lelie op 11 aug 2008, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het brood vonden wij inderdaad niet heel lekker om zo te eten maar uit de broodrooster smaakte het prima. Het is zelfs in volkoren te krijgen. Margarine op brood was ook prima te vinden (heette iets van "its no butter" in een geel kuipje.
De special K van Kellogs is niet zoet (smaakt net als hier) en melk en yoghurt was ook goed te drinken/eten. Ik moet zeggen het viel me erg mee want ook wij hadden ons wel een beetje zorgen gemaakt van te voren. Maar leve de broodrooster.
De special K van Kellogs is niet zoet (smaakt net als hier) en melk en yoghurt was ook goed te drinken/eten. Ik moet zeggen het viel me erg mee want ook wij hadden ons wel een beetje zorgen gemaakt van te voren. Maar leve de broodrooster.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@ Lelie Zo'n -gokje- 100 miljoen [1 op de 3???] vindt ook heerlijk. Maar ik vind ze vies. 

Laatst gewijzigd door Ceetje op 11 aug 2008, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
'98:Ca,Az,Ut,Nv