Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zomerkampen USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Josee
Amerika-newbie

Zomerkampen USA

Bericht door Josee »

Wie o wie kan/wil mij informatie geven over het volgende:

Mijn dochter wil de komende zomer voor 9 weken (!) naar een zomerkamp in de USA. Ze heeft informatie ontvangen via "Activity International." Zo'n brochure ziet er natuurlijk hartstikke leuk uit maar echte informatie krijg ik niet. Ik heb al geprobeerd bij de Amerikaanse ambassade meer informatie te krijgen maar dat is niet zo makkelijk.
Als ik dit forum doorlees zie ik dat het veel geregel is maar bovenal gaat het mij om de veligheid van mijn kind.

Wat mij stoort is dat als mijn dochter zich inschrijft voor zo'n zomerkamp en alles al betaald is zij pas kort van tevoren hoort in wat voor soort kamp en waar zij terecht zal komen.
Er waren wel open dagen maar dat was alleen voor au pair of vrijwilligerswerk....

Mijn vragen zijn:
1. Wie heeft er ervaring met zomerkampen in de USA?
2. Wie weet welke zomerkampen betrouwbaar zijn en dus doen wat zij
beloven?
3. Wie kent personen die naar zo'n kamp geweest zijn en wat
en wat hun ervaringen waren?

Ik heb meerder vragen maar dit zijn de belangrijkste voorlopig... :roll:

Een bezorgde moeder.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hier al wel naar gekeken, maar er is weinig informatie over beschikbaar. De meeste zomercampen bestaan uit:

- Actief bezig zijn, dwz veel sport en activiteiten met het hele camp
- Met een groepje van 12 leeftijdsgenoten + groepsleider reizen (?)

Maar het komt over alsof die kampen alleen maar voor amerikanen zijn, en niet voor buitenlanders. Dennis, weet jij hier iets meer van?
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Ik denk dat je bedoeld dat ze dan daar heen gaat als leiding of iets dergelijks? Ik ben zelf niet naar zomerkamp geweest, maar wel als au pair en dat was allemaal goed geregeld. Ik ging via Travel Active en zij organiseren ook zomerkampen. Misschien dat je anders daar eens moet kijken voor info over de zomerkampen. Suc6! :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Zomerkampen USA

Bericht door Petra/VS »

Josee schreef: Mijn vragen zijn:
1. Wie heeft er ervaring met zomerkampen in de USA?
2. Wie weet welke zomerkampen betrouwbaar zijn en dus doen wat zij
beloven?
3. Wie kent personen die naar zo'n kamp geweest zijn en wat
en wat hun ervaringen waren?

Ik heb meerder vragen maar dit zijn de belangrijkste voorlopig... :roll:

Een bezorgde moeder.
Kan me voorstellen, dat je bezorgd bent :). Je schrijft er niet bij hoe oud je dochter is, ik neem aan oud genoeg om als leidster te gaan?

1. Kampen zijn voor kinderen hier in de VS een heel normale manier van een paar weken van de lange zomer door te brengen. Er zijn dagkampen en kampen waarbij de kinderen blijven overnachten. Mijn kinderen hebben alleen dagkampen gedaan, op een boerderij hier in de buurt. Fantastisch vonden ze dat en de leidsters en leiders waren dolenthousiast. Je moet volgens mij wel echt van kinderen houden om zo'n kamp te leiden, want je trekt er de hele dag mee op.

2. Er zijn honderden, zo niet duizenden zomerkampen in de VS. Een antwoord op die vraag is dus niet echt makkelijk. Wel is men hier als de dood, dat men vervolgd wordt als er iets misgaat, dus de meeste kampen zijn ontzettend veilig.

3. Mijn neefje gaat altijd naar een weeklang kamp in Michigan. Hij vindt het prachtig. Mijn man ging als kind ook naar dat kamp. Mijn kinderen willen niet naar zo'n weeklang van huis kamp.

Het lijkt me toch, dat Activity International wel meer informatie kan verstrekken over welke kampen ze vertegenwoordigen en waar. Maar in principe lijkt het me een fantastische ervaring voor je dochter in een vrij beschermde omgeving.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Josee
Amerika-newbie

Bericht door Josee »

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Ze wil daar als keukenmedewerkster gaan (hard) werken.......
Ze schijnt na die 9 weken $ 1250 te ontvangen....

Ik zal de site van Travel Active ook eens bekijken.

Neminem, ze zoeken juist mensen uit zoveel mogelijk verschillende landen, althans in de brochure van Travel International

Dennis???? :)
Josee
Amerika-newbie

Bericht door Josee »

:shock: Goh, wat leuk dat ik al zo snel reacties krijg!!!!

Mijn dochter is net 18 jaar geworden.....
Ze is helemaal Amerika-gek en leest al vanaf haar 12de jaar Engelstalige boeken..
Ik begrijp ook wel dat ze het heel graag wil, het is ook goed voor haar C.V later, en goed voor haar studie....Maar toch....ik vind haar ook nog zo jong!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toch denk ik, dat ze het juist hier heel erg naar haar zin zal hebben. Amerikaanse jongeren zijn erg gemakkelijk in de omgang en zeer geinteresseerd in mensen uit andere landen.
Zoals ik al zei lijkt een kamp me een goede, beschermde manier om met dit land in aanraking te komen. En ja, het zal wel hard werken worden, maar ik las op die site, dat ze daarna nog zes weken mag blijven om het land te bekijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Hi Josee,

Ik begrijp dat je wat bezorgd bent, maar dat is volgens mij niet nodig. Ik ken de organisatie waarvoor je dochter gaat werken niet, maar ik heb zelf keer zo'n werk-zomer gedaan. Het eerste jaar, omdat ik vrij laat was (schreef me pas in mei in) waren er geen zomerkampen meer, en werd ik toegewezen aan een 'resort' gewerkt, een soort hotel. Inderdaad weet je dat pas kort van te voren.

Maar goed, kort samengevat: mooiste zomer van mijn leven.

Te meer omdat ik daar mijn huidige vriendin heb ontmoet (hmm, weet nou weer niet of dat je echt gerust stelt :)). Het was hard werken, voor een relatief laag salaris, maar de ervaring was dat 100% waard.

Het jaar daarna (samen met mijn vriendin) heb ik hetzelfde gedaan, nu naar Chicago, in een pretpark. Ook daar hard werken, beter salaris dit keer.

Als je je zorgen maakt, een tip: maak goede afspraken over hoe vaak je contact wilt hebben met je dochter in de zomer. Elke dag bellen? Elke week mailen? Zeker de eerste paar dagen is het nogal chaotisch (reizen naar de VS, reizen naar het kamp, installeren, eerste werkdag).

Tip voor je dochter: 1) geniet van de ervaring en 2) bewaar je Social Security Number goed (het fysieke kaartje), net als je visum-papieren. Heb ik ook gedaan, en komt me nu, 6 jaar later, heel erg goed van pas.
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik heb zelf 6 jaar geleden 9 weken op een Amerikaans zomerkamp gewerkt en ben nu weer in Amerika, maar nu voor een jaar als Au Pair.

Ik was toen met zomerkamp met Travel Active gegaan en ben nu met Activity International. Beide organisaties zijn mij goed bevallen.

Travel Active werkte 'in mijn tijd' samen met CCUSA http://www.ccusa.com/, ik weet dat ze nu met een andere partnerorganisatie werken, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Ik was zelf 19 toen ik ging en ondanks dat het inderdaad een boel geregel is ben ik super blij dat ik het gedaan heb. Het is een hele ervaring en het staat inderdaad goed op de CV voor later!

Ik hoorde inderdaad pas op het laatste moment op welk kamp ik zou komen. Dat was wat jammer, maar ja, als dat het ergste is...

Ik werkte op een girlscout camp en alles was heel goed geregeld. Ik heb echt een fijne tijd gehad op het kamp (janken toen we wegmoesten!) en ben na het kamp nog 5 dagen in New York City geweest met een Pools meisje dat ik op het kamp had leren kennen.

Als je vragen hebt mag je me altijd mailen op fioontjegoesamerica@hotmail.com
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

@ Guus Bosman: via welke organisatie hebben jullie in dat pretpark in Chicago gewerkt?

Bedankt!
Josee
Amerika-newbie

Bericht door Josee »

Neminem, smiletje85, Petra/VS, Guus Bosman, Fioontje en Elke,

Heel hartelijke dank voor jullie snelle en begripvolle reacties!!

We nemen komend weekend een besluit, ( de tijd dringt :roll: ) ik laat het hier dan weten!

Josee
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik heb je email ontvangen. Had het vandaag mega druk en val om van de slaap, maar morgen komt er zeker een antwoord!
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ha Elke,

De organisatie die ik het tweede jaar koos was InterExchange (http://interexchange.org). Het grote voordeel van InterExchange was dat ze konden garanderen dat mijn vriendin en ik op dezelfde plek terecht kwamen. We hebben gewerkt in Six Flags Great America, bij Chicago in de buurt.
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

Bedankt, Guus!
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik heb jullie gemaild! Laten jullie nog weten wat de beslissing is geworden? Ben wel benieuwd!
Jolanda
Amerika-newbie

Bericht door Jolanda »

Hoi Josee,

Ik heb afgelopen zomer op een zomerkamp gewerkt in the office en ik kan niet anders zeggen (net als alle andere) dat het een geweldige ervaring is geweest die ik nooit had willen missen.

Ik ben uiteindelijk via CCUSA gegaan. Het nadeel van Activity International vond ik dat zij je een ticket geven vanaf Londen en je dus je eigen vervoer naar Londen moet regelen en dat het contact ook via het kantoor ik Londen loopt. Ik vondt het persoonlijk erg prettig om vanaf schiphol te vertrekken en ook het feit dat het kantoor van CCUSA in Den Haag staat vond ik toch makkelijker dan dat je met al je vragen naar Engeland moet bellen.

Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken over het feit dat je dochter alleen naar het grote amerika afreist. Bij mij was het allemaal prima geregeld. Op Schiphol werd ik opgewacht door iemand van CCUSA die ons (er was gelukkig nog een meisje dat met dezelfde vlucht ging als ik) de laatste papieren (oa ticket) te geven en ons uit te zwaaien. Toen wij in New York aankwamen werden we daar vervolgens weer opgewacht door mensen van CCUSA. Ik vondt dit persoonlijk wel prettig want na z'n lange reis is het toch wel prettig dat je niet zelf hoeft na te denken hoe je bij je bed van die nacht moet komen. Iedereen die via CCUSA reist overnacht de eerste nacht in NY op Colombian University. Vanuit daar reis je vervolgens de volgende dag naar je kamp toe. Hoe deze reis verder gaat hangt natuurlijk af van waar je kamp ligt maar het voordeel van het overnachten met z'n alle op de uni is dat je dan ook andere mensen ontmoet die naar hetzelfde kamp gaan en je dus ook deze reis niet alleen hoeft te maken.

Het werk wat je dochter wilt gaan kan naar mijn idee erg zwaar zijn. Het ligt er natuurlijk aan op wat voor kamp ze uiteindelijk terecht komt want ieder kamp werkt uiteindelijk anders. Het nadeel van werken in de keuken is dat je vaak vroeg je bed uitmoet om voor het ontbijt te zorgen maar het heeft ook zo z'n voordelen. Op mijn kamp had the kitchenstaff namelijk gedurende de dag een aantal uren vrij namelijk tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en dinner. Bovendien heb je iedere avond vrij en je heb dus in tegenstelling tot de counselors een hoop vrije tijd.

Trouwens het geldt niet voor iedereen dat ze pas kort van te voren te horen krijgen of je geplaatst bent of niet. Ik had mij in januari aangemeldt en hoorde begin maart al dat ik geplaatst op mijn kamp. Het enige wat ik daar dus over kan zeggen is meldt je snel aan wat des te sneller weet je of je geplaatst bent of niet.

Ik hoop dat ik je een en ander wat duidelijker heb kunnen maken. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Jolanda
Josee
Amerika-newbie

Bericht door Josee »

Mijn dochter en ik hebben besloten ( ik meer dan zij, maar ze stemde toe :wink: ) dat we het zomerkamp in ieder geval 1 jaar uitstellen zodat zij wat meer tijd heeft zich te orienteren/ voor te bereiden, en ik wat meer tijd heb om eraan te wennen dat zij zo lang weggaat..... :wink:, het was ook wel wat kort dag. :shock:

Als ik jullie ervaringen lees is het een geweldige periode die juist op jonge leeftijd ervaren moet worden, mits goed begeleid!
Daar gaan we het komende jaar aan werken. Misschien heb ik jullie "hulp" nog wel een keer nodig.... :wink:

In ieder geval voor nu wil ik jullie allen heel hartelijk bedanken voor de snelle en begripvolle reacties en de vele tips die wij zeker ter harte zullen nemen.!

Wellicht tot later!

Met vriendelijke groet,

Josee
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer