Pagina 1 van 1
Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 08:39
door Anja en renee
We hebben voor onze reis van Los Angeles naar Seattle al een aantal overnachtingen gereserveerd.
In hoeverre moeten we ons iets aantrekken van de, over het algemeen toch wel negatieve, reviews die op op Tripadvisor worden gegeven?
We hebben zelf binnen Europa de ervaring, dat er over het algemeen toch wel een categorie "zeikerds" tussen zitten.
Wat zijn jullie ervarringen?
Groeten,
Anja en Renee
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 09:03
door kastelke
't Is op Tripadvisor niet anders dan in het gewone leven, vermoed ik: Je hoort de mensen alleen maar als ze niet tevreden zijn...
Ik bekijk wel eens welk soort van commentaren ze leveren: of ik een duidelijk verschil zie tussen commentaren die bv. in drukke periodes verschijnen in vergelijking met het buitenseizoen (kan soms behoorlijk verschillen!).
Klagen ze over werkelijk vuil onderhouden kamers? (dat is meestal een structureel iets), of over luidruchtige medegasten? (dat zullen er wel anderen zijn tegen de tijd dat jullie op reis gaan)
Zelf hebben we ooit ook in een hotel gelegen waarop 6/10 van de reviewers aangeven dat het een ramp was (dat ontdekte ik na de vakantie toen ik op zoek ging naar info, zo leerde ik Tripadvisor kennen), terwijl ik me afvroeg hoe in godsnaam 4 mensen ooit in staat waren om iets positiefs aan het hotel te vinden (behalve: ik had een kast om mijn spullen in te leggen)
Vraag is ook: wat zijn de mensen gewoon. Als je altijd 4 of 5 * hebt, en je logeert dan eens in een matig 3*, dan zal je waarschijnlijk minder tevreden zijn. Maar als die 3* voor jou al een luxe zijn, dan neem je eerder 'de bluts met de builen'.
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 09:46
door Dento
Precies, kijk naar het type klacht: als het in de categorie "het kussen was te zacht/de handdoeken waren te ruw/er was geen extra toiletpapier/er waren geen zeepjes, shampoo, body lotion, schoensmeersetje aanwezig" is, dan kun je daar met een gerust hart naar toe gaan.
Als het in de categorie "de beestjes liepen over het bed/de gebruikte condooms lagen in de badkamer/de spuiten lagen in de gangen/er hingen louche figuren rond die er leken te wonen/het vuil werd niet opgehaald/er zaten bloedvlekken in de handdoeken" (allemaal echte stukjes uit reviews die ik vorig jaar gelezen heb tijdens het uitstippelen van onze reis), dan zou ik er toch niet naar toe gaan.
Voor onszelf hebben we altijd gezegd, dat - afhankelijk van de categorie klachten - als vijf of zes van de tien reviews zeggen "niet doen", dan gaan we er dus niet naar toe. Het kan misschien niets zijn, die klachten maar: waar rook is, is meestal ook vuur... en dat risico loop ik liever niet!
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 13:36
door dieter
Ikzelf heb door de vele positieve reactiesop tripadvisor een hotel gereserveerd in Jersey (NJ) nml Hollandmotorlodge.
Wat me eigenlijk opviel dat bijna iedereen positief was, nu vraag ik me af : ofwel is dit een prachthotel, ofwel schrijft het personeel van het hotel dit alles in tripadvisor. Op hun site (
http://www.hollandmotorlodge.com/) refereren ze zelf naar de goede beoordeling van tripadvisor
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 14:56
door Aïda
Ik laat me ook erg leiden door de reviews op Tripadvisor. Het is net wat Dennis zegt; het ligt eraan wat voor soort klachten het zijn. Overigens zie ik ook meer dan genoeg positieve reviews voor de diverse hotels dus het is echt niet zo dat alleen klachten vermeld worden.
En wat voor de één een klacht is is voor de ander een positief punt. Als ik lees 'kindonvriendelijk' is dat voor mij geen negatief punt.
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 20:34
door Marjol
Ik kijk ook altijd naar de reviews op Tripadvisor en probeer ook altijd zelf een review te schrijven.
Een hotel moet toch wel 3 bolletjes scoren willen wij er boeken, of de klachten moeten wel erg zeurderig overkomen.
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 22:25
door PDX
dieter schreef:Ikzelf heb door de vele positieve reactiesop tripadvisor een hotel gereserveerd in Jersey (NJ) nml Hollandmotorlodge.
Wat me eigenlijk opviel dat bijna iedereen positief was, nu vraag ik me af : ofwel is dit een prachthotel, ofwel schrijft het personeel van het hotel dit alles in tripadvisor. Op hun site (
http://www.hollandmotorlodge.com/) refereren ze zelf naar de goede beoordeling van tripadvisor
Dat vraag ik me ook wel eens af, maar zodra een hotel meer dan 10 reviews heeft zit het wel goed denk ik. In jouw geval heeft die lodge 142 reviews, lijkt me heel sterk dat dat allemaal personeel is. Als er maar weinig reviews zijn check ik soms wel het profiel van een paar recensenten met goede reviews. Als een aantal daarvan alleen een reactie bij desbetreffende accommodatie hebben geplaatst is het natuurlijk wel verdacht, maar meestal zie je wel dat ze bij meerdere hotels reacties hebben geplaatst en dus "echt" zijn.
Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 22:45
door kastelke
PDX schreef: maar meestal zie je wel dat ze bij meerdere hotels reacties hebben geplaatst en dus "echt" zijn.
Ja, bij de concurrentie, om die af te breken.

Re: Tripadvisor
Geplaatst: 24 jun 2008, 23:00
door Dento
Ik had deze link al eens in een ander topic gepost, maar hij is hier wel toepasselijk. De in het artikel genoemde hotels zou ik dus vermijden

:
TripAdvisor's 2008 Top 10 Dirtiest Hotels