Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Negatieve ervaring USAReisen/Alamo. Wie nog meer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rayzerr
Amerika-ontdekker

Negatieve ervaring USAReisen/Alamo. Wie nog meer?

Bericht door Rayzerr »

Hi there....

We zijn afgelopen week teruggekomen van een heerlijke vakantie in Florida.
Echt genoten. Kan niet wachten om weer terug te gaan.

Alleen begon het een beetje minder leuk dan verwacht.
Wij hadden via USAReisen een Dodge Magnum geboekt bij ALAMO.
De Dodge stond, en staat, als aparte categorie te huur op de site.

Omdat ik vooraf nergens anders op het internet bij ALAMO iets over t huren van een Dodge Magnum kon vinden, had ik nog extra gevraagd aan USAReisen of het idd een aparte categorie was. Dat was het geval, volgens hen.
Alles stond als zodanig op huurcontract: DM = Dodge Magnum.

Bij aankomst op MIA kreeg ik echter te horen dat USAReisen een Premium auto had gereserveerd en geen Magnum.
Dat zou volgens ALAMO zelfs ONMOGELIJK zijn........
Ik zou een Toyota Avalon krijgen....... nou dat zag ik niet zitten. Een Jap in Amerika.......
Na lang en hevig te hebben gediscussieerd (en manager erbij gevraagd) kon ik tegen een bijbetaling van 158 dollar een Magnum krijgen.
Omdat ik mn vakantie niet wilde laten verpesten voor omgerekend 100 euro, dat uiteindelijk gedaan (en geen spijt van gehad).

Bij thuiskomst gelijk geklaagd bij USAReisen. Als respons de reactie dat nooit 100% gegarandeerd wordt dat je ook het gehuurde type krijgt.

Wat is dan de gedachte van hen om wel een Magnum apart in het tabelletje te zetten als categorie !?
Laat dat dan achterwege.
Moet ik akkoord gaan met hun reactie? Alamo had al meer klachten over USAReisen gehad over soortgelijke gevallen.

Wie heeft er iets dergelijks meegemaakt en wat daarmee gedaan?

Graag reacties.
Thanx.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Negatieve ervaring USAReisen/Alamo. Wie nog meer?

Bericht door Njit »

EQ klasse staat ook apart genoemd bij USAReisen en die kennen ze ook nergens. Maar niemand klaagt dat ze een Midsize SUV meekrijgen. Je krijgt altijd een 'or similair' mee. Zelf zou ik die Upgrade nooit genomen hebben. Op veel luchthavens zoek je eigen auto uit in een hele rij. En als er niks leuks tussen staan wacht je even.

MIA staat bekend om de opdringerige verkopers. Die proberen je ALTIJD een upgrade aan te smeren, zelfs als je de meest luxe wagen hebt gehuurd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Wat ik niet zo goed snap: de Dodge Magnum klasse kost bij USA reisen ruim 50 euro per week minder dan de Premium klasse. Feitelijk heb je gratis een upgrade gekregen. Vervolgens betaal jij nog eens 100 euro om als het ware te 'downgraden' naar een Dodge Magnum. :?:

Maar goed, het is al gemeld; 'or similiar' is het sleutelwoord hier.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk dat je zonder upgrade die Dodge ook wel had gekregen. Zoasl njit al schreef, bekende truc van Alamo. Maar wat is er nu mis aan die Toyota Avalon ?? Wat een beauty :shock:

Afbeelding
Afbeelding
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Een greserveerde auto is altijd ondervoorbehoud of je krijgt een smilair of een upgrade.
Persoonlijk ben ik niet gek van Alamo vanwege het altijd proberen meer te verkopen dan je nodig hebt.
Ik reserveer al jaren geen auto meer bij Alamo,maar kies voor Hertz of Avis. Nooit geen problemen mee gehad.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kortom, eigenlijk is USAreisen heel goed want voor minder geld krijg je meer. Maar ja, als je dat niet snapt dan kom je nog nergens :)
Ron555
Amerika-ontdekker

Bericht door Ron555 »

Tja er staat voor zover ik weet toch altijd bij or simular

ik heb vorig jaar via usareisen in Orlando een magnum gehuurd
Daar mocht je zelf uitzoeken en wat bleek, magnum stond bij de premiums
vervolgens een buick lacros gekozen aangezien ik de "kofferbak" toch wat klein vond en er ook geen afdekzeil was.
Dus ik had liever een vaste dichte kofferbak.

Ik had dus een goedkope premium,

Helaas gaat iedere vestiging van de autoverhuurders anders om met keuze van auto's. Je bent dus afhankelijk van de mensen achter de balie van het betreffende verhuur station.
In deze kun je USAreisen dus weinig (niks) verwijten.

Maar das mijn mening.

Tevens leert de ervaring dat je niet moet ingaan op "aanbiedingen" stug volhouden en als dan blijkt dat ze die klasse niet meer hebben krijg je uiteindelijk een gratis upgrade.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het staat toch duidelijk op de site bij de Dodge Magnum:
"Bei den hier aufgezeigten Fahrzeugmodellen handelt es sich lediglich um BEISPIELE ! Die Vergabe der Fahrzeuge richtet sich NICHT nach Modell oder Hersteller sondern nach der gebuchten Kategorie. Die angegebenen Empfehlungen zur Personen-Belegung und zum möglichen Fassungsvermögen des Kofferraumes entsprechen jeweils den maximalen Werten. Um angenehm zu reisen, empfehlen wir Ihnen, ein möglichst großes Fahrzeug auszuwählen."

Je hebt dus recht op een Dodge Magnum of een gelijkwaardige auto.
De premium klasse die ze je aanboden is duurder dan de klasse waarin jij geboekt had, dus ze boden een gratis upgrade aan.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze eerst zeggen dat ze geen Dodge Magnum hebben, er dan ineens wel één hebben en je die dan ook nog met een toeslag verhuren.
Dat ben je wel in de maling genomen vind ik.

Marjon
Rayzerr
Amerika-ontdekker

Bericht door Rayzerr »

Nou voor alle duidelijkheid, ik heb er meer dan n uur staan doorzagen dat ik t er niet mee een was en dat ik die Magnum eistte.
De medewerkers van ALAMO zeiden dat de Magnum een Upgrade was tov het gereserveerde type.
Als je daar na n hele lange dag daar in de hitte staat, en voor de eerste keer op die wijze een auto hebt gererserveerd, weet je t uiteindelijk ook niet meer.
Het is achteraf makkelijk praten, je had t zus of zo moeten doen. Maar sta er maar voor op dat moment......
EN een supervermoeide vriendin naast je, die zegt dat je moet haasten helpt tuurlik ook niet :)

Ik had vooraf hier al gelezen dat je niet zomaar dingen moest accepteren. Dat heb ik zeker niet gedaan.
Manager erbij en al.
Tuurlik staat in elk contract, of gelijkwaardig. Dat is n standaard opmerking.
Maar een Toyota AVALON, sorry voor de liefhebbers, is ECHT niet gelijkwaardig.
Als ik nou op vakantie ging naar Tokio, okee. In Florida no way..... :mrgreen:

Eind vh liedje bleef dat zij beweerden dat USAReisen vaak met dit soort akkefietjes mensen auto's verhuren.
Zij speelden hen echt de zwarte Piet toe.
Als jullie menen dat ALAMO hier dus die oorzaak is vd problemen zal ik er met USAReisen over spreken.
In hun eerste reactie, van USAReisen, verwijzen ze me gelijk door naar Frosch Touristik in München.
Dat vind ik ook n beetje makkelijk......
Ze begrepen mn probleem, maar konden verder niks doen.
Als het zo voor de hand liggend is als jullie menen, hadden ze dit mij ook kunnen melden natuurlik.

Misschien is de conclusie dus, USAReisen en ALAMO, bad combo ?!?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rayzerr schreef:Tuurlik staat in elk contract, of gelijkwaardig. Dat is n standaard opmerking.
Maar een Toyota AVALON, sorry voor de liefhebbers, is ECHT niet gelijkwaardig.
Je had gewoon de upgrade moeten weigeren en naar het desbetreffende vak moeten lopen.
Grote kans dat die Buick Lacrosse er ook stond:

Afbeelding

En die Magnum stond er waarschijnlijk OOK gewoon, in het Premium vak.
Rayzerr schreef:Misschien is de conclusie dus, USAReisen en ALAMO, bad combo ?!?
Conclusie: Alamo en Upgrade - never nooit aannemen.
Rayzerr
Amerika-ontdekker

Bericht door Rayzerr »

Jij zegt, gewoon naar t Premium vak lopen........
Maar daar bij ALAMO was er niks te lopen, of uit te zoeken.

De balie-meneer bepaalde dat ik n AVALON zou krijgen.
Punt uit.
Geen upgrade = AVALON.

Als ik vooraf, ECONOMY/MIDSIZE/FULSIZE/WHATEVER geboekt had, zou ik ook misschien helemaal niks gemerkt hebben.
Alleen nu verwacht je een Merk + Type omdat t zo aangeboden wordt.
Anders moet USAReisen t anders aanprijzen, dan schep je geen onnodige verwachtingen.
Met name omdat ik t nog vooraf middels mail had gecheckt bij USAReisen.

Anyway, gelukkig was de rest wel n stuk voordeliger dan hier.
:dance:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hetzelfde proberen ze bij de EQuinox klasse. Maar goed, volgende keer beter. Overigens staat ook bij de Dodge Magnum op de USAReisen site deze tekst:
Wichtig: Bei den hier aufgezeigten Fahrzeugmodellen handelt es sich lediglich um BEISPIELE ! Die Vergabe der Fahrzeuge richtet sich NICHT nach Modell oder Hersteller sondern nach der gebuchten Kategorie. Die angegebenen Empfehlungen zur Personen-Belegung und zum möglichen Fassungsvermögen des Kofferraumes entsprechen jeweils den maximalen Werten. Um angenehm zu reisen, empfehlen wir Ihnen, ein möglichst großes Fahrzeug auszuwählen.
Laatst gewijzigd door Njit op 12 jun 2008, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Een Avalon rijdt overigens een stuk comfortabeler dan een Magnum (en ook nog een stuk zuiniger). Maar ik kan me voorstellen dat je als nederlander op vakantie liever in een amerikaan rijdt. Maar om een bedrag te moeten betalen om naar een Magnum te downgraden vindt ik schandalig en daar zou ik een emailtje naar Alamo corporate aan wagen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Overigens hebben ze voor de EQ klasse een keer een mailtje gestuurd met uitleg: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... TI-SUV.pdf
Daar staat ook duidelijk in dat EQ bij Alamo als Midsize SUV staat.

Zouden ze eigenlijk ook wel voor de DM klasse moge doen...
Rayzerr
Amerika-ontdekker

Bericht door Rayzerr »

Ik denk er idd over na om ALAMO eens voor uitleg te vragen.
Je vraagt niet om opgelicht te worden, en zeker niet als ze blijkbaar ten onrechte de andere partij daarvan beschuldigen!
Ik zal jullie op de hoogte houden over evt reacties.
Verwacht er niet teveel van......

Tgeen Loek zegt, speelde dus ook.
Een vette Amerikaanse slee hoort r voor mij dus n beetje bij.
Maakt t gewoon af.
Hadden ze een Chrysler, Buick, of n andere Amerikaanse stationwagon aangeboden, was ik gelijk accoord gegaan.
Terplekke nog gevraagd naar een lijst met Merk+Type per categorie. Maar daar lulden ze overheen.....
Dan had ik t misschien gelijk gezien he!

P.s., het verbruik vd Dodge viel reuze mee hoor. Zal ook aan relexte rijstijl te danken zijn.
Wat n bak......
Volgende Topic "Wie heeft ervaring met importeren Amerikaanse auto's" ..........hahaha
:D :D
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Rayzerr schreef:Ik denk er idd over na om ALAMO eens voor uitleg te vragen.
Je vraagt niet om opgelicht te worden, en zeker niet als ze blijkbaar ten onrechte de andere partij daarvan beschuldigen!
Ik zal jullie op de hoogte houden over evt reacties.
Verwacht er niet teveel van......

Tgeen Loek zegt, speelde dus ook.
Een vette Amerikaanse slee hoort r voor mij dus n beetje bij.
Maakt t gewoon af.
Hadden ze een Chrysler, Buick, of n andere Amerikaanse stationwagon aangeboden, was ik gelijk accoord gegaan.
Terplekke nog gevraagd naar een lijst met Merk+Type per categorie. Maar daar lulden ze overheen.....
Dan had ik t misschien gelijk gezien he!

P.s., het verbruik vd Dodge viel reuze mee hoor. Zal ook aan relexte rijstijl te danken zijn.
Wat n bak......
Volgende Topic "Wie heeft ervaring met importeren Amerikaanse auto's" ..........hahaha
:D :D
Is het misschien mogelijk om normaal Nederlands te schrijven?
Dit leest verschrikkelijk.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Njit schreef:Overigens hebben ze voor de EQ klasse een keer een mailtje gestuurd met uitleg: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... TI-SUV.pdf
Daar staat ook duidelijk in dat EQ bij Alamo als Midsize SUV staat.

Zouden ze eigenlijk ook wel voor de DM klasse moge doen...
dit is een superfijne link. Wij hebben de equinox bij Alamo gehuurd en was ook een beetje bevreesd om een upgrade te moeten betalen terwijl dat wellicht niet nodig is. En niet alleen voor een upgrade is dit overzicht fijn maar ook om goed te onthouden in welke klasse deze auto hoort. Ik kan me goed voorstellen dat ons hetzelfde zal overkomen als je moe bent weet je het wellicht allmaal niet meer. Deze link staat nu op de laptop en in nood pakken we de pdf file erbij !! :wink:
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Rayzerr schreef: Maar een Toyota AVALON, sorry voor de liefhebbers, is ECHT niet gelijkwaardig.
Wat een onzin. Sorry hoor, maar ondanks het merk Toyota is de Avalon echt wel een Amerikaanse auto die voor de Amerikaanse markt gemaakt is en in de VS geproduceerd word. "The Toyota Avalon is a full-size car produced by Toyota exclusively in the United States, and is the flagship sedan of Toyota in both Canada and the United States." aldus Wikipedia. Het verhuurbedrijf bepaalt wat gelijkwaardig is, NIET de klant, dat lijkt me niet meer dan logisch.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Om de verwarring te completeren hier mijn ervaring in Vegas

Wanneer we niet rondreizen huren we meestal een ec=>niet aannwezig=>compact
Hier was er echter ook geen compact, dus terug- komt zo -kwam niet -dus weer terug.
Halverwege komen we een manager oid van Alamo tegen die ons geklaag drie woorden aanhoorde en zei:
¨take a compact¨ en daarna ¨take a midsize¨twee maal een upgrade in drie seconden.

Wat me verwonderde is dat er verder niemand meer aan te pas kwam, het kontrakt werd niet herzien en bij de poort werden ook geen vragen gesteld.

Het lijkt of je kunt nemen wat je wilt.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het mag inmiddels toch geen verrassing meer zijn dat Alamo zo met zijn klanten om gaat. Zal wel met "provisie" te maken hebben. Een upgrade of een verzekeringetje bijboeken en hup kassa ! Nu bijna elke Europeaan zijn auto al heeft geboekt, betaald, verzekerd etc. valt er niets meer te onderhandelen aan de balie en worden dit soort grappen uitgehaald.
Jammer, maar voor mij een reden om niet bij Alamo te boeken. Ook als je via een "carbrooker" boekt, kan je dat gewoon aangeven. Er zal nu wel iemand reageren met de mededeling dat hij zonder problemen heeft gehuurd bij Alamo en dat geloof ik best, maar laten we eerlijk zijn, dit soort grappen lees je altijd over Alamo.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie