Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Flesje water

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ensingg
Amerika-ontdekker

Flesje water

Bericht door ensingg »

Hoi,

Ik ben iemand die altijd wel water kan drinken :-) Dus vraag ik me af hoe het zit met het flesje water en de vloeistoffenregeling.

Kan ik na het inchecken een flesje water kopen (in een gesealde tas) om later in het vliegtuig te nuttigen ?
Voor mij is dit de eerst grote vlucht en ik heb geen idee hoe het gaat. Of kan ik de stewardess vragen om een flesje water?

Het schijnt ook goed te zijn tegen jetlags.

Groet,
Gert
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Flesje water

Bericht door sachasenne »

Je kan in het vliegtuig altijd water krijgen. Ook cola ed.
De stewardessen/stewards komen regelmatig langs en anders geef je gewoon een seintje.
Niet alcoholische dranken zijn gratis.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Maar je kan idd op de luchthaven een flesje drinken kopen. Bij mij werd afgelopen kerst niks gesealed (op Detroit) en toen ik aan het grondpersoneel van Lufthansa vroeg of ik het flesje eigenlijk wel mee mocht nemen aan boord, werd ik aangegeken alsof ik echt helemaal achterlijk was: "ofcourse!!". :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Buiten gesealde flesjes en de stewardess, is dit ook een mogelijkheid: Je neemt een leeg flesje mee in je handbagage (het gaat immers om de vloeistof) en die vul je even bij in het toilet.

Vertrek je vanaf Schiphol, dan kan je bij alle Gates op de E,F en G pier in de Clean Area (dus na de controle) nog naar het toilet en je flesje vullen met water. Bij een aantal Gates op de D pier kan dit ook. Daar is niet overal een toilet in de Clean Area.
In de "Schengen-lounge"(overige pieren), dus na de centrale check, kan dit zeker. Daar kan je zelfs met een "Starbuckje" aan boord wandelen.

ps. Ik hou het wel bij de stewardess ! :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Zolang je maar niet met waterflesjes (>100ml) door de security-check gaat is er geen enkele belemmering om water mee aan boord te nemen. Het handigst is inderdaad om een lege fles mee te nemen door de security-check en die op het toiet te vullen. Of in dat ene winkeltje na de check voor veel €€€ wat te kopen.

Eenmaal aan boord kun je trouwens genoeg te drinken krijgen, water en andere dranken. Maar ook ik neem liever zelf ook wat mee, ben erg self-catering.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

michael66 schreef: Het handigst is inderdaad om een lege fles mee te nemen door de security-check en die op het toiet te vullen.
Eenmaal aan boord kun je trouwens genoeg te drinken krijgen, water en andere dranken. Maar ook ik neem liever zelf ook wat mee, ben erg self-catering.
Die vlieger gaat ook niet altijd op, toen die regel net was ingevoerd moest ik zelfs mijn lege flesje inleveren.
Crisis ? What Crisis ?
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Inmiddels zijn we een paar jaar verder (=wijzer). Gelukkig. Lege fles = lege fles = mag mee de controle door.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij hebben ook graag ieder een flesje water bij ons als wij reizen en deden het afgelopen september als volgt. Wij vlogen van Amsterdam Schiphol, met een overstap op Washington Dulles, naar Phoenix, AZ.
Gevuld flesje meegenomen van huis, op Schiphol voor de controle het resterende water uit flesje weggegooid in een toiletruimte, lege flesje in handbagage, door de controle en daarna opnieuw gevuld in een andere toiletruimte.
Tijdens de vlucht krijg je je regelmatig iets te drinken aangeboden, of je vraagt er om, maar het is prettig zelf iets bij je te hebben.
Op het vliegveld van Washington hebben wij de flesjes met het resterende water weggegooid, zijn door de controle gegaan en hebben daarna een nieuw flesje water gekocht, dat wij voor de rest van de reis bij ons hebben gehouden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Flesjes water vullen in de toiletruimte?

Jakkes. Het is toch algemeen bekend dat deze ruimtes vergeven zijn van de bacteriën en vooral de kranen stikken van de ziektekiemdragers.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Tinkerbell schreef:Flesjes water vullen in de toiletruimte?

Jakkes. Het is toch algemeen bekend dat deze ruimtes vergeven zijn van de bacteriën en vooral de kranen stikken van de ziektekiemdragers.
Ach, het klinkt smeriger, dan dat het is.
Natuurlijk is het een bekend gegeven, dat openbare toiletruimten, inclusief de kranen, sterven van de bacteriën.
Als je het water uit de kraan laat lopen, dan het flesje vult en de dop weer op het flesje draait, valt dat allemaal wel mee hoor. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Er is nog nooit iemand van dood gegaan, dus gewoon doen.
Ik doe dat hier op het werk trouwens iedere dag. Consultants hebben hier blijkbaar geen recht op de verse flesjes spa-water uit de frigo :evil:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

sachasenne schreef: Niet alcoholische dranken zijn gratis.

Groetjes,

Carine

Dit is toch niet bij alle maatschappijen zo ?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

nadiaU schreef:
sachasenne schreef: Niet alcoholische dranken zijn gratis.

Groetjes,

Carine

Dit is toch niet bij alle maatschappijen zo ?
Op intercontinentale vluchten wel volgens mij. Ook bier en wijn zijn dan vaker gratis. Ik heb (ontzettend vieze ) wijn als slaapmutsje genomen :) en Kai een whisky'tje. Helemaal gratis.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Op alle intercontinentale vluchten is drank gratis. Ook bier en wijn. Voor sterkere dranken betaal je wel (in Economy Class). In Business Class zijn deze ook gratis.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dat ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. Bij Delta en United betaal je $5 voor alle alcoholische drankjes in economy class. De laatste keer dat ik met Lufthansa vloog was de wijn gratis :-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer