Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Controles Douane

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ensingg
Amerika-ontdekker

Controles Douane

Bericht door ensingg »

We gaan op 15 juli richting San Francisco :-) Voor ons is dit de eerste reis zover van huis :-)

Nu hoor en lees je van alles over de strenge controles en dat je je gewoon blind moet onderwerpen aan allerlei controles. Op zich geen punt, ik heb niets te verbergen dus het zal wel goed komen.

Maar hoe gaat het in zijn werk?

Als ik bij vertrek naar de USA incheck op Schiphol, gaan ze daar al moeilijk doen ? Of is het bij aankomst in de USA ?

Groet,
Gert
Clint
Amerika-expert

Re: Controles Douane

Bericht door Clint »

Er is al vrij veel over geschreven op het forum :)

Op schiphol moet je bij check-in aangeven waar je eerste overnachting is (straat, huisnummer, postcode en stad, ook bij hotels!). Als je rechtsreeks naar de VS vliegt krijg je vaak bij de gate op Schiphol een security check. Wanneer je eerst naar een EU land vliegt om daar over te stappen, niet.

In het vliegtuig krijg je een tweetal formulieren, deze dien je ingevuld te hebben voor je uitstapt.

Op de eerste VS luchthaven volg je de borden naar immigrations. Hier zal je waarschijnlijk een tijdje in de rij staan. Wanneer je bij een immigrations officer geroepen wordt lever je de formulieren in, stelt hij een paar vragen en neemt hij je vingerafdrukken (digitaal) en een foto. Als alles goed is, mag je verder (witte douane formulier krijg je weer terug).

Dan ga je je koffers halen, ongeacht of je nog een aansluitende vlucht hebt of niet. Dan loop je naar de douane. Lever je het formulier in, weer een paar vragen en loop je door. Dan kan je of het vliegveld uit, of je volgt de borden naar connecting flights. Dan kan je je koffers op een lopende band zetten en ga jij weer eens door security en loop je naar je gate :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Waarom verwacht je dat ze 'moeilijk' gaan doen? Het is security, ter bescherming van iedereen dus ook van jou. Ik begrijp nooit dat mensen hier zo over klagen. Ziet men liever dat men iedereen zo maar doorlaat en met het gevolg dat je in je cabine een idioot met messen, een pistool en zelfgemaakte bommen naast je hebt zitten?

Maar goed.....
Vaak vraagt men bij immigration in de zg 'port of entry' in jou geval SF, ook waar je verblijft, hoe lang je blijft, bij familie, waar wonen die, werken die hier etc... ze kunnen een heel batterij aan vragen hebben. Zorg dat je in ieder geval een papiertje bij de hand heb waarop je hotel adres en tel.nr staat, of een copietje van je reservering.

Voor je terugreis:
Als je je laptop meeneemt kun je soms gevraagd worden hem uit de tas te halen en op te starten, vragen als hoelang je hem hebt, gebruik je hem voor je werk, staan er foto's op e.d kunnen ook heel gewoon zijn.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Zoals je kan lezen valt het allemaal wel mee met die controles. Hier nog een link naar een site met veel info !

http://www.carlsonwagonlit.com/nl/count ... s_usa.html
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Dit is een heel interessant topic; maar ik heb nog een paar vraagjes :
De formulieren die je krijgt in het vliegtuig zijn waarschijnlijk per persoon om in te vullen? Zijn deze in het engels (ik veronderstel van wel??)
En mag ik die van mijn man dan ook invullen want die spreekt eigenlijk geen woord engels of krijg je alles in je eigen taal?
En wat met de Amerikaanse douane, stel mijn man wordt er uitgepikt om zijn koffer open te doen, kan ik dan bij hem gaan staan om te tolken? Mogen we als familie gewoon bij elkaar blijven staan tussen het verlaten van het vliegtuig en het buitenstaan in New York (in ons geval dan)?
En die foto; nemen zij (de douane) die zelf ginder of moeten we daar ook nog voor zorgen? :|
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

-Tegenwoordig krijg je in het vliegtuig een formulier in het Nederlands, maar jij mag die van je man gewoon invullen hoor.
-Als jullie getrouwd zijn mogen jullie gezamelijk naar de imigrations officer.
-Zij maken de foto, gewoon aan de balie met een soort webcam en nemen je vingerafdrukken (digitaal dus geen inkt aan je handen).
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Emenem schreef:-Tegenwoordig krijg je in het vliegtuig een formulier in het Nederlands, maar jij mag die van je man gewoon invullen hoor.
Heb ik nog nooit gezien! Het zal ook afhangen van de luchtvaartmaatschappij. Een Amerikaanse, Britse of Duitse maatschapij zal geen Nederlandse I-94W en Customs forms hebben. Toen ik in December met KLM vloog kreeg ik echter ook gewoon een Engelse..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Geen zorgen over maken hoor, ik vul altijd alles voor mijn man in en doe ook het woord bij immigrations en douane. Hij spreekt best een woordje steenkolenengels, maar kent zichzelf: hij kan het niet laten om geintjes te maken en dat kan je daar beter niet doen :wink: Maar je mag als gezin gewoon overal samen verschijnen. Die vingerafdrukken en foto stellen niks voor.
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Dank je voor de snelle reacties, ik weet weeral wat meer (ook al duurt het nog steeds zooo lang eer we gaan :( )
Ja als ik mijn man engels moet laten praten dan zegt hij alleen maar yes, no en I love you ...
Stel je voor dat hij de verkeerde antwoorden geeft en yes zegt als hij no moet zeggen ... :mrgreen: of erger ...en ik denk niet dat de douane daar zal mee lachen :lol: Allee, achteraf misschien wel maar ik wil het toch niet meemaken ...
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Clint schreef:
Emenem schreef:-Tegenwoordig krijg je in het vliegtuig een formulier in het Nederlands, maar jij mag die van je man gewoon invullen hoor.
Heb ik nog nooit gezien! Het zal ook afhangen van de luchtvaartmaatschappij. Een Amerikaanse, Britse of Duitse maatschapij zal geen Nederlandse I-94W en Customs forms hebben. Toen ik in December met KLM vloog kreeg ik echter ook gewoon een Engelse..
De laatste twee jaar hebben wij ook een Nl talig formulier gekregen ,dit bij United .Maar Engelstalige zijn ook nog steeds in omloop ,toen ik de laatste keer een fout had gemaakt en later aan de gate een nieuw exemplaar ging halen ,kreeg ik een Engelstalige.Wij kregen dat formulier bij inchecken al .
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Hier heb je een voorbeeld van een I-94, het invullen stelt niet zo veel voor.
http://amsterdam.usconsulate.gov/upload ... _front.jpg
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:hij kan het niet laten om geintjes te maken
Wie, Albert?! Nee toch! :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

nieuwenoord schreef:Hij spreekt best een woordje steenkolenengels, maar kent zichzelf: hij kan het niet laten om geintjes te maken.
Ieder psycholoog zal je vertellen dat dit een uiting van spanning is. En ondertussen met al jullie ervaring maar de relaxte Amerika-ganger uithangen. Jaaaaja. :wink: :wink: :wink:
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Matrox schreef:
nieuwenoord schreef:Hij spreekt best een woordje steenkolenengels, maar kent zichzelf: hij kan het niet laten om geintjes te maken.
Ieder psycholoog zal je vertellen dat dit een uiting van spanning is. En ondertussen met al jullie ervaring maar de relaxte Amerika-ganger uithangen. Jaaaaja. :wink: :wink: :wink:
O my, dan is hij wel heel vaak gespannen :mrgreen: :P
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Hoe zit het als je niet getrouwd bent?
Mijn vriendin kan niet zo heel erg goed engels, zeker als ze voor het eerst in de US is en ze staat bij de douane (en ook nog zenuwachtig). Mag je dan ook met zn 2en, evt om te tolken?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Door de douane kun je gewoon met z'n tweeën, als je maar allebei apart een douaneformulier hebt, door immigrations moet je in principe apart als je niet getrouwd bent.(of wel getrouwd maar niet erkend door de Amerikaanse overheid :mrgreen: )
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

RNA schreef:Mijn vriendin kan niet zo heel erg goed engels, zeker als ze voor het eerst in de US is en ze staat bij de douane (en ook nog zenuwachtig). Mag je dan ook met zn 2en, evt om te tolken?
Ik neem aan dat je immigrations bedoelt (is niet hetzelfde als douane), maar hier mag je niet samen doorheen als je niet getrouwd bent. Als zij onvoldoende Engels beheerst, mag ze om een tolk vragen, die zijn ook voor Nederlands op de grotere internationale vliegvelden aanwezig.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Die tolken zijn er vaak per telefoon. Even wennen, maar is beter dan met 'stone coal' Engels te gaan werken. Wel goed naar de tolk luisteren en als je om een tolk vraagt, die ook gebruiken en niet plotseling zelf weer gaan proberen Engels te spreken (opmerkingen gebaseerd op mijn ervaringen als telefoontolk).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er is niks om je druk over te maken. De beste man/vrouw doet gewoon zijn werk, stelt een paar standard vragen en heeft de hele dag hakkelende buitenlanders voor zijn neus staan.
:wink:
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

En toch zijn wij al twee keer samen gegaan (eerste keer woonden we zelfs nog niet op het zelfde adres).
Nooit geen last mee gehad.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer