Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Bericht door butterfly »

Ik weet niet of hier al eens een topic over geweest is, maar ik kon er niks over terug vinden. Wij hadden een ervaring waarbij het voor anderen misschien handig is om te weten. Toen we van schiphol naar Amerika vlogen werden alle koffers tegelijkertijd op de weegschaal gezet, en de 76 kg was binnen de toegestane limiet dus geen probleem.(met 4 personen)
Toen we echter van Orlando naar washington vlogen met dezelfde koffers, werden ze per koffer gewogen. Elke koffer mocht niet meer wegen dan 50 pond, anders kreeg je 50 dollar boete voor de eerste koffer met overgewicht, 100 dollar voor de tweede. En eentje zat daar dus overheen. Ik mocht het wel overpakken maar waarin? De andere koffers zaten al vol! Een rondje over de luchthaven gerend waar de koffers natuurlijk nog duurder waren dan de boete. Uiteindelijk werd al het overgewicht, met behulp van een vriendelijke mevrouw van United, in plastic zakken gedaan en ging zo het vliegtuig mee in. Wat waren we blij toen die er weer ongeschonden uitkwam.
Gelukkig vertrokken we van Washington naar Amsterdam vanuit familie en hebben we alles met behulp van de weegschaal ingepakt. We hadden wel ineens 5 koffers in plaats van 3, maar volgens mij keken ze daar niet eens naar. Zolang je niet meer dan 2 koffers per persoon had, en ze per stuk niet meer dan 50 pond wogen was het geen probleem.
Ik heb dit nooit geweten, dus bij deze een waarschuwing voor iedereen die dit ook niet weet!

Groetjes, Ilse
michael66
Amerikakenner

Re: voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Bericht door michael66 »

Overal op websites en in alle informatie van reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen staat toch heel duidelijk dat het gewicht per koffer niet meer mag zijn dan 50 pond!?!? Of heb ik iets gemist over het mogen meenemen van 100 pond per persoon of zo?

Ik snap je onwetendheid in dit geval daarom niet echt.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dat is hier al in meerdere threads aan de order geweest. Vul maar een "gewicht per koffer" in het zoekveld in, dan zie je een aantal berichten over dat onderwerp.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Dat geldt voor alle onderwerpen, ik schat dat alles met een interval van ongeveer twee jaar weer aan de orde komt.
Zie föhn ,laptop, fooien, inchecken ,I94 enz
Vooral "vertel me even hoe ik snel kan emigreren" is mijn favoriet
Wij "ouwe rotten" weten dat natuurlijk allang, maar voor newbe's is dit mischien toch wel nuttig want als je van het bestaan niet weet ga je er natuurlijk niet naar zoeken

Dus gewoon blijven posten wat je vreemd of wetenswaardig lijkt.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lijkt mij ook wel logisch dat het per koffer is en niet voor het totaal. Of had je met 1 koffer van 40 kg aan willen komen en 3 van 10?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Houd er wel rekening me dat het om Amerikaanse ponden gaat, dus geen 25 kilo.
Vanuit Amerika 22.5 kilo en van uit Nederland 23 kilo.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Njit schreef:Lijkt mij ook wel logisch dat het per koffer is en niet voor het totaal. Of had je met 1 koffer van 40 kg aan willen komen en 3 van 10?
Waarom niet, qua kosten(brandstof) is alleen gewicht en afmeting van belang, die 23 kg is alleen ter bescherming van het personeel en kan met technische hulpmiddelen makkelijk omzeild worden.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Annie schreef:Vanuit Amerika 22.5 kilo en van uit Nederland 23 kilo.
Gok dat ze niet moeilijk doen als je koffer 23 kg weegt als je vanuit de USA komt...
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ik heb de antwoorden even vluchtig gelezen. Wij hebben bij het reisbureau etc inderdaad niet te horen/lezen gekregen dat deze regel er was, en ze daar heel streng in zijn. Onze koffer woog geloof ik 5 kg teveel, dus nee, ik was niet van plan geweest er 40 kg in te proppen hoor! Ik begrijp dat het een beetje vreemde opmerking van mij is, sorry dan. Ik wilde alleen mensen van tevoren waarschuwen die dat ook niet wisten, dat scheelt een hoop gedoe op het vliegveld. De bedoeling was dus goed.

groetjes Ilse
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Deze regels is overigens voor ALLE internationale vluchten. Dus ook als je naar Thailand oid vliegt mogen je koffers maar 23 kg /stuk wegen.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Ok, bedankt alvast voor deze info. Toch wel raar dat deze regel dan niet meteen vanaf schiphol toegepast wordt . Wij zijn inmiddels door de wol geverfd, en zullen alleen nog met weegschaal onze koffers inpakken. Zo'n fout maak je natuurlijk geen tweede keer.
Loek schreef:Dat is hier al in meerdere threads aan de order geweest. Vul maar een "gewicht per koffer" in het zoekveld in, dan zie je een aantal berichten over dat onderwerp.
Loek, je hebt gelijk, ik zie het. Ik weet niet wat ik voor zoekwoord heb ik heb ingevuld, maar dus niet de goede term. Overigens had ik zo'n onderwerp tijdens de voorbereideing van onze reis ( helaas!) niet gelezen.

Maarreh...verder hebben we gelukkig wel een leuke vankantie gehad hoor :wink:

groetjes, Ilse
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Njit schreef:
Annie schreef:Vanuit Amerika 22.5 kilo en van uit Nederland 23 kilo.
Gok dat ze niet moeilijk doen als je koffer 23 kg weegt als je vanuit de USA komt...
Gok je verkeerd.
Vorig jaar nog mee gemaakt, konden om pakken of betalen,koffer woog nog geen kilo te zwaar.
Dit jaar hadden we heel netjes in gepakt zaten er net 10 gram onder.
Marjan en Jan hadden een ietsje te zware koffer,maar voor deze keer mocht hij mee, zonder bij betaling.
Ligt dus ook wel een beetje aan degene die de bagage afhandeld.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Annie schreef:
Njit schreef: Gok dat ze niet moeilijk doen als je koffer 23 kg weegt als je vanuit de USA komt...
Gok je verkeerd.
Vorig jaar nog mee gemaakt, konden om pakken of betalen,koffer woog nog geen kilo te zwaar.
Dit jaar hadden we heel netjes in gepakt zaten er net 10 gram onder.
Marjan en Jan hadden een ietsje te zware koffer,maar voor deze keer mocht hij mee, zonder bij betaling.
Ligt dus ook wel een beetje aan degene die de bagage afhandeld.
Maar tussen 22.5 en 23 kg zit maar 500 gram verschil. Jouw koffer woog meer dan die 500 gram te zwaar.
Bij de meeste amerikaanse maatschappijen staat overigens gewoon 50 pounds/23 kg.

http://www.united.com/page/article/0,6722,52482,00.html (50 pounds / 23 kg)
https://www.continental.com/web/en-us/c ... 38A244EC77 (50 pounds/23 kg)
http://www.delta.com/traveling_checkin/ ... sp#checked (50 pounds / 22.5 kg)

Het gaat mij dus om die 500 gram :) Overigens is 50 pounds 22.6796185 kg. Dus daarom die 23 kg..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef: Bij de meeste amerikaanse maatschappijen staat overigens gewoon 50 pounds/23 kg.

http://www.united.com/page/article/0,6722,52482,00.html (50 pounds / 23 kg)
https://www.continental.com/web/en-us/c ... 38A244EC77 (50 pounds/23 kg)
http://www.delta.com/traveling_checkin/ ... sp#checked (50 pounds / 22.5 kg)

Het gaat mij dus om die 500 gram :) Overigens is 50 pounds 22.6796185 kg. Dus daarom die 23 kg..
Toch heeft Annie gelijk. De Amerikaanse weegschalen zijn nl. op ponden ingesteld en niet op kilo's. Als je koffer zwaarder is, dan 50 pond, moet je dingen overpakken of extra betalen. Wij hebben het meegemaakt, dat we extra moesten betalen voor 50,5 pond en dat is minder dan 23 kg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef:Toch heeft Annie gelijk. De Amerikaanse weegschalen zijn nl. op ponden ingesteld en niet op kilo's. Als je koffer zwaarder is, dan 50 pond, moet je dingen overpakken of extra betalen. Wij hebben het meegemaakt, dat we extra moesten betalen voor 50,5 pond en dat is minder dan 23 kg.
Eigenlijk zou je ze dan met hun website om de oren moeten slaan :) Als daar 23 kg staat of 50 pounds dan zou in principe 50.7 lbs ook nog mogen.

Maar ja, beter iets minder in je koffer en geen gezeur dan de betweter uithangen (en het waarschijnlijk toch verliezen :) )
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het ligt wel helemaal aan de persoon achter de balie.. de een is ijzerhard en de ander knijpt een oogje toe..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar als je zo'n "by the book" persoon tegenkomt kun je praten als Brugman, dat hebben wij wel gemerkt. "Ma'am, the rules are the rules" :roll:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

haha ja daar heb je helemaal gelijk in..

Ik ben in nov. 2006 met Ryanair via Eindhoven naar London gevlogen. We waren 2 kilo te zwaar met de ruimbagage, dus toen mochten we kiezen: of betalen, of dingen in handbagage stoppen..

:blink: toen brak mijn klomp.. welk verschil is er nou of het extra gewicht in mijn koffer zit, of in mijn handbagage? Vanuit CAO bepalingen van koffer afhandelaars kan ik begrijpen, maar Ryanair zit behoorlijk onder wat de meeste luchtvaartmaatschappijen toelaten..

Op de terugweg werd er trouwens niet naar gemaald.. wat ik op de heenweg al begreep, aangezien voor mij een Engels koppel stond die zo'n 60 euro bij mocht betalen.. In London mochten ze zo doorlopen maar in Einhoven deden ze moeilijk om het gewicht..
Ligt volgens mij ook een beetje aan Eindhoven Airport.. de douane daar was ook moeilijker dan die op Schiphol..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Als je heel weinig overgewicht hebt, kun je altijd nog vragen om het ijkrapport van de betreffende weegschaal(wat er dus niet is)
Zonder zo'n rapport is nooit met zekerheid te zeggen of het aangegeven gewicht klopt.
1a2% afwijking (500gr) is heel goed mogelijk en alle meetapp. die in het commerciële verkeer gebruikt wordt moet gekalibreerd, en als zodanig gemarkeerd zijn.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Op de KLM-site staat ook nog dat een koffer max. 158 cm (l + b + h) mag meten. Dus hele grote koffers mogen niet. Wordt hier eigenlijk streng op gecontroleerd?

Groet, Lauren
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer