Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

internet check-in klm/nwa in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Soof&George
Amerika-ontdekker

internet check-in klm/nwa in de VS

Bericht door Soof&George »

Wij checken op de heenreis (klm) altijd thuis in (lekker handig! :D ) en printen dan thuis alles uit. Voordeel is dat je dan zeker weet waar je komt te zitten en er zijn geen lange wachtrijen. Nu willen we ook graag van dat voordeel gebruik maken op de terugreis (we vliegen ams-jfk en retour). Nu heb ik wel kunnen vinden dat ik via nwa.com kan inchecken; echter kan ik in de VS dan niets uitprinten van instapkaarten; weet iemand of dit een probleem is? Of kan ik ons gewoon inchecken, en vervolgens bij de luchthaven zelf de instapkaarten alsnog krijgen? Iemand een idee of ervaring?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: internet check-in klm/nwa in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn in oktober vanuit New York (Newark) terug gevlogen naar Amsterdam. Geen rij te bekennen, alleen een hele rij incheckautomaten waarbij iedereen heel vlot terecht kon. Wij hebben dus gewoon op Newark aan de automaat ingecheckt. Dat lukte niet, omdat Northwest een heleboel KLM-vluchtgegevens nog niet had gekregen, maar een vriendelijke steward heeft ons persoonlijk ingechect. Vanaf het hotel zou het dus ook niet gelukt zijn.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben vorig jaar, met de laptop op schoot op het vliegveld van Las Vegas, ingechecked voor de vlucht van Los Angeles naar Amsterdam op de website van NWA, onze stoelen hadden we 90 dagen vantevoren al vast laten leggen, die stonden dus al vast, maar we konden wel inchecken zonder de boardingkaarten te printen, we zagen wel meteen dat de KLM vlucht 2 uur vertraagd was. Later op LAX hebben we geprobeerd om de boardingpassen bij een automaat te laten printen, maar dat lukte niet, het apparaat melde ons dat we naar een balie toe moesten, daar moesten we ook de bagage inchecken en kregen we ook de boardingkaarten.
Daarna een paar uur in de NWA-lounge gezeten, gelukkig ook daar een paar uur kunnen internetten, en met een hapje en drankje kom je de tijd wel door.

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het op de terugweg niet zo'n probleem om vroeg op het vliegveld te zijn. Meestal vliegen we niet zo vroeg terug en dan is inchecken ook niet erg. Vooral omdat je inderdaad je stoelen bij NWA via de site gewoon al 90 dagen van tevoren kan vastleggen, waarom zou je je nog druk maken?
Soof&George
Amerika-ontdekker

nieuwenoord schreef:Ik vind het op de terugweg niet zo'n probleem om vroeg op het vliegveld te zijn. Meestal vliegen we niet zo vroeg terug en dan is inchecken ook niet erg. Vooral omdat je inderdaad je stoelen bij NWA via de site gewoon al 90 dagen van tevoren kan vastleggen, waarom zou je je nog druk maken?
kijk dat wist ik niet.. dat je al 90 dagen van te voren je stoel kunt vastleggen; ga ik meteen eens proberen of dat nu ook nog mogelijk is. Is dat onder het kopje "Manage My Reservations"?
Je hebt ook helemaal gelijk.. daar zou je je helemaal niet druk over hoeven te maken :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, onder dat kopje, je boekingsnummer erbij en je kan zo je stoel kiezen.
Soof&George
Amerika-ontdekker

nieuwenoord schreef:Precies, onder dat kopje, je boekingsnummer erbij en je kan zo je stoel kiezen.
oké, dank je!
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Domme vraag misschien:
Lukt dit ook (90 dagen van tevoren je stoel al uitzoeken) als je je tickets bij Tioga Tours hebt laten reserveren? Of doet de reisorganisatie dit voor je als je daarom vraagt? We hebben wel gereserveerd al. In juli vliegen we met NWA naar Detroit en dan door naar Las Vegas.

Groet,

Klaas
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je kan je tour operator bellen/mailen met de vraag of ze een bepaalde stoel reserveren, maar als je je boekingscode weet, kan je het ook lekker zelf doen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Wij hadden vorig jaar ook het probleem dat we niet konden printen. Ik heb toen aan de concierge in het hotel gevraagd of hij het wilde regelen. Dat was geen probleem.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klaas C. schreef:Domme vraag misschien:
Lukt dit ook (90 dagen van tevoren je stoel al uitzoeken) als je je tickets bij Tioga Tours hebt laten reserveren? Of doet de reisorganisatie dit voor je als je daarom vraagt? We hebben wel gereserveerd al. In juli vliegen we met NWA naar Detroit en dan door naar Las Vegas.

Groet,

Klaas
Geen domme vraag hoor, wij hebben onze tickets ook via Tioga Tours. Zij reserveren voor ons de stoelen op onze KLM-vlucht, maar vertelden ons dat ze dat voor NWA niet konden doen. Eén poging via de site op ons boekingsnummer (staat op je uitdraai van Tioga Tours) en hoppa, ik kon het zelf. Dat heb ik ze trouwens ook even laten weten :wink:
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Is er overigens een bagage drop off point van de KLM op JFK?
Dus dat je online kan inchecken en dan gewoon bij die balie je bagage kan inleveren.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

hmv schreef:Is er overigens een bagage drop off point van de KLM op JFK?
Dus dat je online kan inchecken en dan gewoon bij die balie je bagage kan inleveren.
Ja dat kan op JFK, alleen moet je wel bij NWA zijn, daar moet je overigens ook online inchecken en niet op de KLM site.

Harry
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Hmm, ik heb een KLM boekingscode en vlieg ook op "echte" KLM vluchten.
Dan is het zeker niet mogelijk online in te checken en dan op JFK je bagage bij een drop off te brengen?

Of moet ik dan online inchecken bij nwa en dan op jfk bij een nwa drop off brengen?
Is inchecken voor de terugweg dan ook weer 24 uur vantevoren?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

hmv schreef:Hmm, ik heb een KLM boekingscode en vlieg ook op "echte" KLM vluchten.
Dan is het zeker niet mogelijk online in te checken en dan op JFK je bagage bij een drop off te brengen?

Of moet ik dan online inchecken bij nwa en dan op jfk bij een nwa drop off brengen?
Is inchecken voor de terugweg dan ook weer 24 uur vantevoren?
Ja, je moet voor alle KLM vluchten vanuit de VS naar Amsterdam inchecken via NWA, hetzij online of bij de balie, en ook de bagage geef je af bij NWA.
En ook weer 24 uur vantevoren.
KLM en NWA hebben meer dan alleen maar een codeshare op vluchten van en naar de VS, alle opbrengsten van de vluchten worden verdeeld tussen KLM en NWA.
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Dankjewel! :doublethumb: :doublethumb:
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

nieuwenoord schreef:
Klaas C. schreef:Domme vraag misschien:

Groet,

Klaas
Geen domme vraag hoor, wij hebben onze tickets ook via Tioga Tours. Zij reserveren voor ons de stoelen op onze KLM-vlucht, maar vertelden ons dat ze dat voor NWA niet konden doen. Eén poging via de site op ons boekingsnummer (staat op je uitdraai van Tioga Tours) en hoppa, ik kon het zelf. Dat heb ik ze trouwens ook even laten weten :wink:
Krijg je dan zo'n plattegrond van het toestel op je scherm, waaruit je je stoel kan kiezen?
Groetjes Marian
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, je kan dat zo zien. Wat ik zelf vaak doe is eerst kijken op http://www.seatguru.com om te zien waar de beste plekken zijn.
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

nieuwenoord schreef:Precies, je kan dat zo zien. Wat ik zelf vaak doe is eerst kijken op http://www.seatguru.com om te zien waar de beste plekken zijn.
seatguru staat hier bijna standaard in beeld :lol: , samen met de indeling van de KlM daar kan je nml zien welke armleuningen kunnen bewegen en dan maar uitpluizen wat de beste plekken zijn.
Alleen die KLM site wil niet uitprinten.
bedankt voor de Info Marian
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer