Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop in het vliegtuig
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Laptop in het vliegtuig
Hallo,
ik wil graag een Laptop gaan aanschaffen voor mijn reis naar de states. Nu vraag ik mij een tweetal dingen af.
Het eerste is; ik heb in het vliegtuig een rij stoelen met powercontacts geboekt.
Betekent dit nu dat je op een dergelijke rij je laptop met adapter kan verbinden aan het interne stroomcircuit van het vliegtuig, waardoor je de laptop ook gewoon op kan laden? Zo ja, heb ik hier een aparte adapter voor nodig?
De tweede vraag is; ik overweeg een 17 inch laptop te kopen.
Is een dergelijke laptop ook misschien te groot om in het vliegtuig er op je schoot mee te werken/films te bijken?
Hoop dat jullie de antwoorden op mijn vragen hebben. Alvast bedankt!
ik wil graag een Laptop gaan aanschaffen voor mijn reis naar de states. Nu vraag ik mij een tweetal dingen af.
Het eerste is; ik heb in het vliegtuig een rij stoelen met powercontacts geboekt.
Betekent dit nu dat je op een dergelijke rij je laptop met adapter kan verbinden aan het interne stroomcircuit van het vliegtuig, waardoor je de laptop ook gewoon op kan laden? Zo ja, heb ik hier een aparte adapter voor nodig?
De tweede vraag is; ik overweeg een 17 inch laptop te kopen.
Is een dergelijke laptop ook misschien te groot om in het vliegtuig er op je schoot mee te werken/films te bijken?
Hoop dat jullie de antwoorden op mijn vragen hebben. Alvast bedankt!

[/url]
Re: Laptop in het vliegtuig
Hangt ervan af met welke maatschappij je vliegt. Bvb United gebruikt het Empower systeem, dit is een speciaal type stekker voor in het vliegtuig. Bij mijn Dell reisadapter zit zo'n stekker. Er zijn ook maatschappijen waarbij je een gewone (Amerikaanse) stekker kan inpluggen.
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vlieg met American Airlines. Ik las net op hun site dat ze met een soort van autostekker werken. Las ook dat ze dit jaar voor het eerst WIFI aan boord aan het testen zijn. Heeft iemand hier al eens van gebruik gemaakt ?

[/url]
Wij vliegen ook met AA en heb het een beetje uitgezocht.
De powerports zijn standaard "poorten" zoals je ook in de auto hebt als sigaretten aansteker
Je hebt er wel een adapter voor nodig die de 12 tot 15 volt uit de poort omzet naar de spanning die nodig is voor je laptop
Max 75 watt mag je pakken maar de meeste laps zullen geen probleem zijn
De powerports zijn standaard "poorten" zoals je ook in de auto hebt als sigaretten aansteker
Je hebt er wel een adapter voor nodig die de 12 tot 15 volt uit de poort omzet naar de spanning die nodig is voor je laptop
Max 75 watt mag je pakken maar de meeste laps zullen geen probleem zijn

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar op twee vluchten stroom gehad, bij Northwest zaten er gewone Amerikaanse stopcontacten. Bij KLM zelfs gewone Europese.
Heeft iemand ervaring of deze service ook wordt aangeboden door
US continental? Zitten deze aansluitingen bij elke zitplaats of hoe kan
ik anders zien waar ze wel zitten? Soort aansluiting?
Even een ander vraagje, heeft continental ook de service met de kleine
schermen in iedere stoel of moeten we het doen met een groot televisiescherm.
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Op de continental website kun je alle info hierover vinden, als je het niet kunt vinden wil ik wel even voor je kijken, maar dan moet je wel even je route en datum van je vlucht plaatsen, of vluchtnummers als je die weet.franklyan schreef:Heeft iemand ervaring of deze service ook wordt aangeboden door
Harry
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij vliegen met United Airlines, hebben ze daar ook laptopaansluitingen? geld dit trouwens voor alle zitplaatsen, of alleen voor de duurdere?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie mijn antwoord hierboven, alles te vinden op de website, anders wil ik wel even voor je zoeken, maar heb dan wel de gegevens nodig van je vlucht(en).gondelier schreef:Wij vliegen met United Airlines, hebben ze daar ook laptopaansluitingen? geld dit trouwens voor alle zitplaatsen, of alleen voor de duurdere?
Harry
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kijk ook op de website http://www.seatguru.com eerst even op de website van de betreffende airline kijken welk vliegtuig je hebt en dan vind je alle info over schermpjes en stopcontacten!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Je kan er sowieso van uit gaan dat dit allleen voor Business en First class geldt.. In een uitzonderlijk geval misschien ook Economy Plus (voor zover dat wordt aangeboden), maar niet in de normale economy class..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet altijd het geval, met name Continental vliegt met moderne en goed uitgeruste toestellen, bv. alle 737-900ER toestellen van Continental hebben op alle rijen power points, en ook in bepaalde 777's hebben alle rijen power points, vandaar dat ik aan franklyan gevraagt heb welke vluchten hij of zij heeft, dan kan ik kijken in welk toestel ze zitten en melden of ze power points hebben, of ze zoeken het zelf op, maar ik heb gemerkt dat heel veel mensen geen idee hebben hoe ze bepaalde vluchten opzoeken, en ook niet in wat voor een toestel ze dan zitten.Clint schreef:Je kan er sowieso van uit gaan dat dit allleen voor Business en First class geldt.. In een uitzonderlijk geval misschien ook Economy Plus (voor zover dat wordt aangeboden), maar niet in de normale economy class..
Harry
Ah ok, van Continental weet ik idd vrij weinig, aangezien ze niet echt op mijn bestemming vliegen.. Maar goed, dat is dan wel een vreemde eend in de bijt.. Bij KLM, NWA, LH, United, Delta en US Airways hoef je er als Economy Class vlieger niet op te rekenen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Nog even over de groote van je scherm. Als je een 17 inch scherm neemt kun je mijn inziens beter een desktop kopen. Ik ben van mening dat het veel te groot is voor een laptop, maar wie ben ik
. Ik zou gaan voor 14.1 inch of 15.4 inch, maar echt niet groter. Zelf heb ik 14.1 inch en ben daar heel tevreden over. Lekker compact maar ook weer niet te klein.
Succes

Succes
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn man heeft een 17 inch laptop, vreselijk groot en zwaar ding. Ik heb zelf een 14,1 inch, lekker licht, handzaam en handig.
Vraagje: Zijn ze niet al te kritisch met het meenemen van een laptoptas náást je handbagage? OF moet ik de laptop echt in mijn handbagage 'verwerken' om het in één tas te houden?
groetjes,
Georgette
groetjes,
Georgette
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. Kon altijd mijn laptop naast mijn handbagage mee nemen.
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
Nee. vaak worden laptops juist vermeld als 'personal item'.
Ik ben het trouwens met mijn voorgangers eens, 15.4 is groot zat.
Ik ben het trouwens met mijn voorgangers eens, 15.4 is groot zat.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Mijn 17 inch laptop op mijn nachtkastje is het daar niet mee eens. Doet trouwens vooral ook dienst als "televisie" om via internet het amerikaanse honkbal te kunnen zien. Ik zou daar geen plaats hebben voor een desktop-compu.Clint schreef:Ik ben het trouwens met mijn voorgangers eens, 15.4 is groot zat.
't Is maar net waar je je laptop voor gebruikt.
Op reis heb ik de laptop trouwens in een forse tas als "personal item" mee. In die tas kan ik nog een heleboel zwaardere aankoopjes kwijt. Eigenlijk gewoon een tweede stuk handbagage. En nog nooit een probleem mee gehad bij het inchecken.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Afgelopen vakantie wilde ik in het vliegtuig een stuk reisverslag typen, de batterij van Kai's Macbook gaat toch ruim 3 uur mee...... pastte gewoon niet
Op de heenweg plek zat, maar op de terugweg zat het tafeltje zo dichtbij dat ik niet eens kon typen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 645 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x