Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Skype?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Skype?

Bericht door gahoogenboog »

Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van bellen via Skype?
Ik neem mijn laptop mee voor mijn verslag maar het lijkt me ook leuk om gebruik van Skype te maken.
Weet alleen niet of dat goed functioneert.
Wie???

Gr. Greet
6foot6
Amerika-expert

Re: Skype?

Bericht door 6foot6 »

Voor Skype heb je een snelle verbinding nodig, veel hotels bieden die wel aan maar nergens staat bij hoe snel of hoeveel klanten.
Of het werkt hangt dus van de situatie af.
Thuis heb ik met mijn skypisch(voipbuster) meestal geen problemen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Heb vorig jaar heel veel gebruik gemaakt van Skype toen mijn zwager in Uruzgan zat, en de verbinding was niet altijd even geweldig en zeker niet als het heel druk was met bellen.
Maar ja je kan ook chatten erop dus als het telefoontje niet lukte dan chatte we gewoon verder :wink:
Maar goed het is wel handig en goedkoop natuurlijk.

Veel succes verder.

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Vorig jaar voor het eerst geskypt vanuit Amerika, ging prima maar je moet inderdaad wel een goede snelle internetverbinding hebben.
Smsjes versturen, chatten en bellen, alles lukte en is een stuk goedkoper.
Ook voor reserveringen in Amerika hebt ik gebeld via skype op de laptop.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ja wij hebben al regelmatig gebruik gemaakt van Skype via de laptop in de US de laatste paar jaar. Het ene hotel heeft inderdaad een betere verbinding dan de ander, maar meestal werkte het erg goed.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
gahoogenboog
Amerikafan
Contacteer:

Allemaal bedankt voor jullie antwoord. Ik ga het dus maar eens proberen.

Gr.Greet
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij gaan het dit jaar ook voor het eerst proberen. Onze zoon doet niet anders met zijn vriendin in Texas en als wij in Florida zijn gaan we trachten ook op die manier contact met hem te houden.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Ja, ik skype dagelijks, op die mannier onderhoud ik het contact met Nederland.
Zowel thuis als in een hotel, ideaal!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik gebruik Skype voornamelijk om te chatten (soort msn) omdat mijn speaker van de laptop niet zo goed is en ik geen headset heb.
Vrienden van mij Skypen heel veel en hebben er goede ervaringen mee. Mijn ex en zijn nieuwe vriendin (die in Oostenrijk woont) zijn dag en nacht online met de webcam, via Skype. Zo zijn ze toch een beetje bij elkaar.....en het werkt perfect.
Dennis Dr.
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis Dr. »

Als je gewoon gaat bellen is skype goed hoor, maar waarom geen msn messenger? Werkt voor mij prima en kost helemaal niks. Dus als je bijvoorbeeld met het thuisfront wilt bellen is dit ook een goede optie.
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Voor Skype betaal je toch ook niet?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

volgens mij moet je eerst geld storten bij skype, dan kan je pas bellen, toch....
Dennis Dr.
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis Dr. »

Bij Skype kan je andere skype vrienden/vriendinnen gratis bellen, maar de rest moet je betalen.
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

zimmer schreef:volgens mij moet je eerst geld storten bij skype, dan kan je pas bellen, toch....
Alleen als je naar een vast toestel of gsm wil bellen moet je inderdaad eerst "belwaarde" kopen op skype maar zolang je van pc naar pc belt is dit gratis :D

Nu heb ik ook een aantal keren contakt gehad met het thuisfront via skype, wat overigens heel goed ging tot dat ons moeder haar pc in belgie dus gecrasht is :cry: dus dat boeltje naar de dokter gebracht en uiteindelijk terug aan de praat gekregen, alleen kan ze nu geen skype meer draaien op de pc, staat nu win 98 op ipv XP (problemen met moederbord) maar ze kan wel nog via msn nu en ik moet zeggen, de verbinding is met msn wel stukken beter dan met skype, met skype was het nu en dan wel met veel storing en waren de gesprekken niet echt zuiver te noemen, dit kan misschien wel door het feit dat er enorm veel gebruik gemaakt word van skype maar dit is ook het geval bij msn.

Nu, skype of msn, 2 manieren om goedkoop met elkaar in contakt te blijven :D ik heb ze in de states alle 2 op de laptop staan dus als de ene niet echt mee wil..... :lol: alleen met ons moeder kan ik op msn vertrouwen de rest bel ik gewoon via skype :D
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij bellen al drie jaar via skype naar Nederland tijdens onze vakanties in Amerika, meestal zonder problemen vanuit de camper op een campground. Als je een trage verbinding hebt klinkt het alsof je dronken bent (met stootjes en vertraagd)
Van computer naar computer is gratis, als je naar een vaste telefoon wil bellen kost het rond de 2 cent per minuut (je moet € 10,00 storten via je C-C) wij hebben drie jaar met 1 tientje gedaan. Naar een mobile telefoon is wel erg duur.
Rob
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Het hangt allemaal van de snelheid van je internetverbinding af. Ineen paar hotels ging het uitstekend. Op de luchthavens in FLL en LAs was de verbinding te traag , maar kon je wel chatten via skype.
Wij telefoneerden met een GSM Kaart van cellion.de en zijn hiermee uiterst tevreden zowel wat betreft de kwaliteit als de prijs.
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Luc schreef:Het hangt allemaal van de snelheid van je internetverbinding af. Ineen paar hotels ging het uitstekend. Op de luchthavens in FLL en LAs was de verbinding te traag , maar kon je wel chatten via skype.
Wij telefoneerden met een GSM Kaart van cellion.de en zijn hiermee uiterst tevreden zowel wat betreft de kwaliteit als de prijs.

Hoevaak heb je dan gebeld?
Wij hebben 7 x gebeld, met Skype naar een vaste telefoon en dat heeft ongeveer 2 euro gekost.
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Kijk na op cellion.de , dan heb je een idee over de tarieven. Met skype hebben we enkel naar andere Skype gebruikers getelefoneerd(als die net online waren) en dan is het gratis.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Dennis Dr. schreef:Bij Skype kan je andere skype vrienden/vriendinnen gratis bellen, maar de rest moet je betalen.
Ik gebruik ook skype maar ook voipstunt.com,daar stort je 10 euro op en dan kan je ongeveer 120 dagen gratis bellen ook naar vaste nummers.
Als je gratis dagen op zijn ga je,je 10 euro opbellen en betaal je maar 1 cent per minuut.
Goedkoper dan skype.

Groetjes anja
gahoogenboog
Amerikafan
Contacteer:

Ik kan mijn eigen vraag nu beantwoorden: we gebruiken Skype en het werkt tot nu toe fantastich.
Ik bel met andere Skypers maar ook naar een gewone telefoonlijn. Het grote voordeel is natuurlijk dat alsje met Skype belt het gratis is. Maar ook naar een gewone telefoon lijn kost maar 0,017 cent per minuut. Het enige wat we gedaan hebben is een usb microfoon voor thuis en hier een 5 dollar microfoon voor de laptop gekocht.
Je hoeft nergens naar toe om een telefoonkaart te kopen.Dus al met al aan te bevelen voor een ieder die contactmet het thuisfront wil houden.

Gr.uit een warm Florida
Greet
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer