TSA-sloten voor bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door knaapje »

Grandu schreef:Als dat gebeurt had je volgensmij beste direct naar de desbetreffende balie kunnen gaan op het vliegveld. Dan heb je direct bewijs om te laten zien.
Tja, dat was dus Schiphol.


Knaapje
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: TSA sloten

Bericht door Dorettekling »

jiejie schreef:
15 mar 2009, 02:47
Als je vanuit Nederland reist kun je net zo goed je koffer in laten sealen voor een paar euro's. Als het plastic eraf is weet je dat iemand in je koffer is geweest, is het de TSA geweest dan weet je dat ook want dan ligt er een briefje in je koffer. En als je het bonnetje van het sealen bewaard heb je ook gelijk bewijs dat je het ingesealed had. Ik denk dat dit een betere beveiliging is dan een universeel slotje of een stukje draad.
Kan je dat gewoon op schiphol doen, sealen van je koffer?
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door Laura&Edwin »

Ja, dat kan. In ieder geval in de gang tussen terminal 2 en 3
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: TSA sloten

Bericht door harryh »

Dorettekling schreef:
21 jun 2019, 14:27
Kan je dat gewoon op schiphol doen, sealen van je koffer?
:offtopic: is een 10 jaar oud bericht wat je aanhaalt...
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door Laura&Edwin »

Klopt, maar hij kan nog steeds zijn koffers sealen 😉
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: TSA sloten

Bericht door phoonke »

harryh schreef:
21 jun 2019, 15:12
Dorettekling schreef:
21 jun 2019, 14:27
Kan je dat gewoon op schiphol doen, sealen van je koffer?
:offtopic: is een 10 jaar oud bericht wat je aanhaalt...
Is toch nog altijd beter dan de vraag opnieuw te stellen 😁 want in het forum wordt er toch regelmatig eens gezegd gebruikt de zoekfunctie 😉
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door Big Al »

Dat is denk ik toch typisch Nederlands, die sloten op koffers. Ik ken hier niemand die dat doet en ik heb nog nooit over problemen gehoord. Misschien als je via een dubieus land vliegt.

Dat neemt niet weg dat het wel vervelend zou zijn als er iets uit je koffer gestolen wordt, maar ik heb nog nooit een slot gebruikt en ik vlieg toch vrij regelmatig (voor m'n werk). Meestal binnenlands, maar toch ook wel één of twee keer per jaar naar Europa.
Gast

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door Gast »

Het gaat imho niet alleen over spullen uit koffers halen, maar wie zegt dat er niemand iets instopt? ik kan me het niet voorstellen, maar je weet maar nooit.

Ik ben blij met de TSA locks op de koffers (die ik overigens alleen gebruik naar de USA, want volgens mij werkt de rest vd wereld niet met die sloten): het geeft mij een veilig gevoel. Als je een gewoon slot op je koffer doet, breken ze die sowieso open als ze in je koffer willen kijken, (of ze snijden misschien je koffer kapot...) dan maar liever met TSA sloten.
De samsonite koffers die wij tegenwoordig hebben zijn allemaal voorzien van TSA cijfersloten, dus geen losse slotjes meer (die raakten nogal eens kwijt als er zo'n mooi briefje in je koffer werd achtergelaten).
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door Jimmy12345 »

Wij doen onze koffers ook niet op slot, alles wat erin zit is vervangbaar en de kostbare zaken stoppen we er sowieso niet in. We doen wel een band met TSA slot om de koffer maar dat is uitsluitend om onze koffers beter te herkennen op de bagageband :lol: . Je hebt je koffer zelf bij je totdat je hem op de band zet. Er kan dus niemand bij en degenen die er na inlevering bij kunnen hebben een sleutel dus dan zou je je daar ook zorgen over kunnen maken. Heb overigens nog nooit meegemaakt dat onze koffers opengemaakt zijn en ga me daar ook geen zorgen over maken. Reizen brengt nu eenmaal risico met zich mee en we doen het allemaal zoveel mogelijk. We gaan goed verzekerd op reis en spullen zijn maar spullen.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door knaapje »

.………..Heb overigens nog nooit meegemaakt dat onze koffers opengemaakt zijn …………..

Dan tref ik het zeker altijd, meer dan de helft van mijn reizen naar/van de USA is mijn koffer door TSA opengemaakt.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: TSA-sloten voor bagage

Bericht door Big Al »

De TSA maakt ook mijn koffers regelmatig open. Ga je je toch afvragen of die apparatuur die ze hebben wel zo goed werkt als ze je doen willen geloven. Of misschien willen ze zo de indruk wekken dat ze echt hard aan het werk zijn en dat ze wel degelijk een essentiële taak uitvoeren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer