Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camperreis met kleine kinderen (1 en 3)
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Camperreis met kleine kinderen (1 en 3)
Wij gaan binnenkort met het hele gezin met twee kleine kinderen van 1 en 3 een aantal maanden met de camper door de VS en Canada trekken. Zijn er mensen die dit ook met kleine kinderen gedaan hebben en hun ervaring met ons willen delen?
Het gaat dan met name over zaken als dagindeling, handige zaken die je meteen bij aanvang moet kopen, wat je gedaan hebt met kinderzitjes, etc.
Maarten.
Het gaat dan met name over zaken als dagindeling, handige zaken die je meteen bij aanvang moet kopen, wat je gedaan hebt met kinderzitjes, etc.
Maarten.
Re: Camperreis met kleine kinderen (1 en 3)
Wij gaan over drie weken een rondrit maken door het zuidwesten van Amerika.
Net als jullie reizen we per camper en hebben we ook twee jonge kinderen.
Ze zijn weliswaar iets ouder (3 en 4). Ik weet niet wanneer jullie in Amerika zijn.
Wij komen 20 mei terug en dan zou ik een en ander kunnen vertellen. Dus als
jullie na die tijd pas gaan en specifieke dingen willen weten dan hoor ik het nog wel.
Wel hebben we besloten om geen autostoeltjes vanuit Nederland mee te nemen.
Als je op de internet site van Wall mart kijkt zie je dat ze vrij goede stoeltjes
tegen een schappelijke prijs hebben. Zeker met de huidige dollarkoers. Voor
die prijs kunnen we niet de moeite nemen om stoelen vanuit Nederland mee te nemen.
Verder hebben we besloten om wel een navigatiesysteem aan te schaffen. (Nuvi 270)
Hierdoor kan de chauffeur rustig rijden en kan de bijrijder zich ook met de kinderen
bezig houden. Anders zit vaak de bijrijder met routebeschrijvingen en kaarten op schoot
en de kinderen achterin.
We hebben ook een route uitgestippeld waarbij we zo nu en dan een extra dag op 1 plaats blijven
om de kinderen iets meer rust te geven. Verder wisselen we eenvoudige campings af met
camping die bv een zwembadje hebben.
In ieder geval een prettige vakantie.
Net als jullie reizen we per camper en hebben we ook twee jonge kinderen.
Ze zijn weliswaar iets ouder (3 en 4). Ik weet niet wanneer jullie in Amerika zijn.
Wij komen 20 mei terug en dan zou ik een en ander kunnen vertellen. Dus als
jullie na die tijd pas gaan en specifieke dingen willen weten dan hoor ik het nog wel.
Wel hebben we besloten om geen autostoeltjes vanuit Nederland mee te nemen.
Als je op de internet site van Wall mart kijkt zie je dat ze vrij goede stoeltjes
tegen een schappelijke prijs hebben. Zeker met de huidige dollarkoers. Voor
die prijs kunnen we niet de moeite nemen om stoelen vanuit Nederland mee te nemen.
Verder hebben we besloten om wel een navigatiesysteem aan te schaffen. (Nuvi 270)
Hierdoor kan de chauffeur rustig rijden en kan de bijrijder zich ook met de kinderen
bezig houden. Anders zit vaak de bijrijder met routebeschrijvingen en kaarten op schoot
en de kinderen achterin.
We hebben ook een route uitgestippeld waarbij we zo nu en dan een extra dag op 1 plaats blijven
om de kinderen iets meer rust te geven. Verder wisselen we eenvoudige campings af met
camping die bv een zwembadje hebben.
In ieder geval een prettige vakantie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camperreis met kleine kinderen (1 en 3)
Halo Maarten,mkalk schreef:Wij gaan binnenkort met het hele gezin met twee kleine kinderen van 1 en 3 een aantal maanden met de camper door de VS en Canada trekken. Zijn er mensen die dit ook met kleine kinderen gedaan hebben en hun ervaring met ons willen delen?
Maarten.
Ik kan je niets uit eigen ervaring vertellen, maar aangezien jullie een aantal maanden hebben, lijtk het mij dat je voldoende tijd hebt om ter plekke te kijken hoe het loopt. Neem vooral niet te veel mee, alles is daar ook te krijgen. Hooguit wat dingen waar de kinderen aan gehecht zijn.
Er zijn overal enorme supermarkten dus je kunt altijd onderweg dingen aanschaffen. Misschien is het handig om stoelen te kopen zodat je leker buiten kunt zitten en niet altijd aangewezen bent op de picknicktafels.
Wat de dagindeling betreft: misschien handig om te rijden als de kinderen een middagdutje doen. Ik vind het zelf altijd prettig in de parken om 's ochtends het park te bekijken en te wandelen, en dan in de middag weer verder te gaan.
Het is geen Nederland waar je om de zoveel kilometer een afslag hebt! alleen in de steden zou ik een routeplanner handig vinden, verder is het absoluut geen probleem om de weg te vinden. Bovendien is op een reis van enkele maanden een keertje fout rijden (en wat is fout, wie weet wat voor leuke dingen je dan ontdekt) natuurlijk wel overkomelijk.franklyan schreef:Verder hebben we besloten om wel een navigatiesysteem aan te schaffen. (Nuvi 270)
en de kinderen achterin.
Zorg voor goede kaarten waarop ook scenic routes en campings aanggeven staan (ga bij een AAA kantoor langs met je ANWB pas) en koop hier alvast een paar Hallwag kaarten voor de voorpret.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3522 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-