Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Minderjarige alleen op tour?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Agirre

Minderjarige alleen op tour?

Bericht door Agirre »

Hallo,
ik ben van plan om in de zomervakantie in m'n eentje of met een vriend van mij naar de VS te gaan (m'n eerste keer 8) )
Maar er zitten uiteraard wat haken en ogen aan; ik heb gezocht naar eerdere topics (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=895), maar niet echt wat gevonden. Natuurlijk heb ik al wel veel reistips/sightseeing doorgenomen.

Maar als iemand van 16 kan ik natuurlijk niet beschikken over 'veel' geld, dus de vraag die dan ook als eerste in me opkomt: waarheen. Ik zat te denken aan LA, maar dat komt de prijs van het vliegticket niet ten goede, je moet nml. letterlijk en figuurlijk over de VS heen. Miami en NY bleven bij mij over. Bij 'bekende' reisopperators komt dit uit op pakweg 500 euri (zonder fratsen) voor een retour Miami - A'dam, iets wat ik wel verwacht had.

Maar dan, ik zit met het 'vervoersprobleem', ik kan zelf geen auto rijden, dus zal ik het van het Amerikaanse OV (?) moeten hebben. Ikzelf geef de voorkeur aan cultuur boven natuur, dus de stad gaat voor het omliggende natuurgebied. Elders op dit forum heb ik gelezen dat 125$ p.d. een reeël bedrag is om in de VS op vakantie te gaan (excl. vliegticket e.d.). Ik weet niet hoelang ik kan en zal gaan (sowieso niet langer dan een week, dat kan m'n geld niet aan).

Nu vraag ik om adviezen; zijn er mensen die dit probleem 'kennen', wat wordt mij aangeraden als het gaat om een vliegticket (neem ik een bekende operator, die garant staat voor zekerheid, of een goedkopere, onzekere, onbekende). Waar zal ik heen gaan? En moet ik wel in de zomervakantie gaan ($hoogseizoen), of in de kerstvakantie bijvoorbeeld.

Als laatste nog; de visum's, ik neem aan dat dit geen problemen oplevert voor een minderjarige in normale situatie.

Ik snap dat dit allemaal heel vaag klinkt, dat is het ook, maar ik wil graag wat zekerheid over wat wél en wat zeker niet kan. Bij voorbaat dank,
Mark
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als eerste de visum vraag. Als 16 jarige mag je alleen reizen en gelden dezelfde immigratieregels als voor volwassenen. Dus wat dat betreft geen zorgen.

Ik zou L.A. echter van je lijstje schrappen. Het is een heel leuke stad met veel te doen, maar moeilijk om je in te verplaatsen als je geen auto rijdt.

Miami idem dito, bovendien is er in Miami zelf niet zo ontzettend veel te doen. Je bent 16, dus te jong om bars binnen te gaan, daar moet je ook rekening mee houden.

Ik denk, dat New York of zelfs Washington DC betere keuzes zijn. Vanuit die steden kun je eventueel ook een treinrit naar een andere stad maken. Beide steden hebben een goede metro en er is ontzettend veel te doen buiten de "barscene".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik weet niet in hoeverre je van pretparken houdt, maar is Orlando geen optie voor je? De verblijfkosten daar zijn iig 3 keer zo goedkoop als in Miami :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Da's waar. Maar ik zou naar New York gaan, bruisende stad, musea, Central Park, winkels, Wall Street, Ellis Island, ChinaTown, openbaar vervoer, enz.
Als je kort tijd hebt, is het wel van belang je tevoren terdege te orienteren wat waar te zien is, en een plan te maken. Je kunt er altijd van afwijken.

Ik vond een website speciaal voor (jonge) reizigers die het op een koopje moeten doen: http://www.cheapotravel.com
Heel informatief.

Petra noemt iets dat van belang is: "legal drinking age" is in de US 21.

Visum: Nederland valt onder het zg. visa-waiver-programma, je hebt voor een kort bezoek derhalve geen visum nodig, alleen moet je in het vliegtuig een kaartje invullen dat door immigration deels wordt ingenomen, deels in je paspoort gestopt. Dat deel (I-94) moet je inleveren bij vertrek.
Je paspoort moet geldig zijn tot 6 maanden na je vertrek.

Wanneer: in de zomer kan het behoorlijk heet zijn in NY, maar de dagen zijn langer (en gebouwen hebben airco.)
Omstreeks Kerst is alles versierd, maar dan kan het erg koud zijn en de dagen zijn een stuk korter.
Anita

Bericht door Anita »

Je moet er wel heel Amerika ook voor over vliegen, maar San Francisco lijkt me ook een hele geschikte stad voor je! Perfect openbaar vervoer, erg veilig, ontzettend veel te doen en het hoeft niet duur te zijn!
Maar ik weet niets van de ticketprijzen t.o.v. bijvoorbeeld New York hoor.

Anita
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Alleen als minderjarige ...

Bericht door nieuwenoord »

Pff, ik bekijk het even van de andere kant. Ben ik nou zo'n tutmoeder dat ik het heel eng zou vinden om mijn 16-jarige zoon alleen naar de States te laten gaan?

Niks ten opzichte van jou hoor Mark, als jij het wil en je ouders kunnen er mee leven, prima. Maar ik ben eigenlijk gewoon benieuwd hoe andere ouders dit voelen.

Monique
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik sluit me aan bij Petra, ook omdat je schrijft dat cultuur boven natuur gaat. Washington DC en New York City zijn dan heel geschikte plaatsen om te bezoeken, en bovendien kun je hier met openbaar vervoer heel goed uit de voeten!

Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Het zal mijn bezorgde moederhart wel zijn, maar ik vind 16 nog zo jong om alleen naar Amerika te gaan. En dan ook alleen daar je dagen zien in te vullen.. Alleen een hotelletje boeken (zit daar overigens niet een minimale leeftijd aan verbonden?) - Boek je wel wat vooraf vanuit Nederland? of ga je op de bonnefooi (wat op zich kan in Amerika.. maar het lijkt mij dat je wel goed voorbereid moet zijn).

Waarom overweeg je niet een georganiseerde reis? - Via een reisorganisatie, dan reis je met een groep. Je bezoekt samen vele sightseeings, maar ook voldoende vrijheid om alleen het één en ander te ondernemen.

-
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Precies Sandy, dat had ik ook in mijn gedachten. Als je 16 bent zit je al met het vervoer. Via een georganiseerde reis, zoals Suntrek of WCR reizen, kun je met leeftijdsgenoten echt een mix van steden en natuur gaan bekijken.

Groeten
Wend
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik ben op mijn 19de 2 maanden alleen door de VS gaan backpacken. Ik ben een meisje btw. Maar er komt heel wat bij kijken. Bovendien kende ik de VS al redelijk en had ik vrienden die ik ontmoette onderweg. Ik zou als 16-jarige en nog niet bekende met de VS niet alleen rond gaan trekken. Het is natuurlijk wel een geweldige ervaring en ik raad je aan het ooit te doen, maar erg veilig is het niet. Het ligt ook aan je vervoer en je manier van reizen natuurlijk. Met een reisorganisatie heb ik nooit willen reizen, maar het is natuurlijk een goede oplossing. Om toch de VS te kunnen zien.
Op mijn 17e ging ik met mijn 16-jarige zusje een maand naar Canada, maar we verbleven daar bij mensen thuis op de boerderij en gingen met die mensen uitstapjes maken. Dat is heel anders dan rondreizen, maar je leert de mensen en cultuur heel goed kennen. Heb je contacten in de VS waar je bij zou kunnen logeren?
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Het lijkt me dat de ene persoon op z'n 16e volwassener is dan de andere. Dus daar hangt het ook van af. Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom de VS "enger" of hoe moet ik het noemen zou zijn voor een 16-jarige dan willekeurig welk land in Europa.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je kans krijgt, zou ik het zeker doen. Maar omdat je nog maar 16 jaar bent, ben je helemaal afhankelijk van taxi's en openbaar vervoer. Voor New York en Washington, DC hoeft dat overigens geen probleem te zijn.

Wat Sandy zegt over de minimum leeftijd voor een motel/hotelkamer, daar zou ik eens goed naar informeren (event. rechtstreeks bij de diverse ketens).

Beschik je al over een CreditCard? Lijkt me niet op 16-jarige leeftijd. Voor het boeken vooraf van kamers is dat wel nodig. Ik weet overigens dat je wel een "nevenkaart" bij de CreditCard van je ouders kunt krijgen. Je ouders staan dan garant. Via mijn werk (ik werk bij een bank) heb ik meerdere malen meegemaakt dat zoon of dochter voor langere tijd naar het buitenland ging en zodoende toch over een CreditCard kon beschikken. Een CreditCard is eigenlijk onmisbaar in Amerika.

Misschien is het toch een goed idee eens te informeren naar een georganiseede rondreis.

Succes met de voorbereidingen en laat ons weten wat het geworden is.

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Mark,

Ik denk dat je het al aardig "geschoten" hebt. De goedkoopste vluchten en ook pakketspecials en/of last minutes zijn over het algemeen inderdaad naar Miami of New York. Ik denk daarbij dat New York qua (openbaar)vervoer dan iets geschikter zou zijn voor jou en voor overnachtingen kun je heel goedkoop terecht bij YMCA-hostels.
Kijk daar maar eens bij.
P.S. Omstreeks Kerst is het in Florida in ieder geval hoogseizoen en dus duur. Zelfs de prijzen bij Mac Donalds gaan dan omhoog, is mijn ervaring.

Succes!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Agirre

Bericht door Agirre »

Bedankt voor de reacties. Ik kwam net thuis na een dag werken en was aangenaam verrast.

Over de drank, ik ga niet naar de VS om te drinken, dus zo'n ramp is het niet. M'n ouders moet ik wel kunnen overreden, misschien wil een vriend van me mee. Maar mijn ouders zijn over het algemeen niet zo streng.

Ik had in een andere topic al gelezen dat sommige overnachtingsplaatsen een minimumleeftijd hanteren (...21...), maar met een beetje uit je ogen kijken vooraf kom je denk ik al een heel eind.

Verder heb ik ongeveer uitgerekend dat een week (5 dagen in de VS, 2 vliegdagen) ongeveer 1000 euri kost, incl. vlucht. Dit heb ik er wel voor over, maar veel meer wil ik toch niet, ik heb gepland dat, als ik de rest van mijn vakantie werk, ik het er precies uit kan halen. Dat zou geweldig zijn.

Verder heb ik vrienden en familie die recent in de VS zijn geweest, dus bij hun zal ik zeker naar wat ervaringen vragen. Verder moet ik NY als serieuste optie gaan overwegen, temeer omdat het vervoer (OV) daar (schijnbaar...) goed geregeld is. Overigens lijkt NY me natuurlijk een geweldige stad, zeker ook nadat ik wat ervaringen van andere AA-gangers heb gelezen.

Ik zal de komende dagen zeker even internet langsstropen en anders weet ik de plek om vragen te stellen.

PS How about het jaargetijde. Zal ik in de zomer gaan of in de winter?
PS2 Voor de statistieken: ik ben niet 16 meer als ik op vakantie zou gaan, maar 17 :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Mark,

Ik vermoed dat je vastzit aan de schoolvakantie, dan zou ik kiezen voor zo laat mogelijk in de zomer.
In de kerstvakantie is het een stuk duurder vrees ik en als je pech hebt zit je in slecht weer daar heb je 's zomers minder kans op.
Gr.
Rob
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Rob schreef:Hoi Mark,

Ik vermoed dat je vastzit aan de schoolvakantie, dan zou ik kiezen voor zo laat mogelijk in de zomer.
In de kerstvakantie is het een stuk duurder vrees ik en als je pech hebt zit je in slecht weer daar heb je 's zomers minder kans op.
Gr.
Rob
Zou de tussen oplossing hierin niet beter zijn, de herfstvakantie. Dan kan Mark zelfs in de zomervakantie nog een week extra werken.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dat is een goede tip freek, in het naseisoen, niet al te druk en lagere prijzen.

Ik zou zeker een combinatie vlieg-hotel boeken en op een plek blijven.

New York en Washington zijn op dit moment je enige keuzes (mijns inziens) i.v.m openbaar vervoer en goedkopere vliegtickets. Je kunt zelfs met de trein van new york naar washington om daar de boel even te bekijken, maar ik denk dat 5 dagen new york je wel bezig houd.

Overigens denk ik dat jij het met je geld makkelijk moet kunnen redden, het openbaar vervoer zou ik doen met een weekpas (als die beschikbaar is?) Dan ben je van al je vaste kosten af en je kunt dit van te voren al berekenen. Dan moet je nog eten en dingen bekijken, dus pas je budget daarop aan en probeer een buffer in te bouwen, zodat je de laatste dag nog even ALL OUT kan gaan :wink:

Success met plannen en je ouders overhalen,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik zat ook al aan de herfstvakantie te denken. Prima weer, het kan in de zomer nog wel eens verstikkend warm zijn.
Die weekkaart voor de metro is er. Kost 21 dollar. En als je je een beetje bij de goedkopere restaurants houdt (fast food, pizza, chinees) hoeft het eten je ook niet de kop te kosten.
Agirre

Bericht door Agirre »

freekb2 schreef:Dan kan Mark zelfs in de zomervakantie nog een week extra werken.
Hehe, wat sociaal :D
Aïda schreef:Die weekkaart voor de metro is er. Kost 21 dollar. En als je je een beetje bij de goedkopere restaurants houdt (fast food, pizza, chinees) hoeft het eten je ook niet de kop te kosten.
Maargoed, ik was niet van plan 'met geld te gaan smijten', ik moet mezelf een beetje in de hand houden, hoe lastig dat ook zal zijn (cliché....). Voor de rest zal ik morgen eens googlen en m'n plannen wat duidelijker maken :)

En dan rest mij niks meer m'n ouders over te halen en de plannen definitief te maken :wink:

Merci voor alle (voorlopige...) hulp
Mark
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

* toch nog even zeuren – maar goed bedoeld * : )

het klinkt een beetje of je budget maar net voldoende is. Ik zou je toch willen adviseren je budget wat ruimer in te schatten en rekening te houden met onverziene uitgaven. Mocht er iets gebeuren, en je kent niemand daar.. dan is Amerika toch wel ver van huis.

Toen wij naar DC gingen, waarschuwden onze Amerikaanse vrienden dat Amerikanen overal geld uit proberen te slaan. Niet alle prijzen zijn wat ze lijken. Ze adviseerden ons om zoveel mogelijk wat ons hier is toegezegd zwart op wit te krijgen. Zoals bijv. de huurauto die we op Dulles Airport hadden gehuurd en de dag erna in Alexandria zouden afleveren. Volgens de reisorganisatie, zou er geen drop off charges gerekend worden. Maar gelukkig na lang aandringen heb ik dit uiteindelijk wel zwart op wit gekregen. Anders hadden we misschien toch wel een drop off charge moeten betalen. Uiteraard hadden we dit later in Nederland weer teruggekregen.

Ik heb op mijn 17e (heel impulsief) een reis naar Spanje geboekt. Er was iets niet goed met mijn ticket, waardoor ik in Barcelona werd afgeleverd. Daar moest ik met de trein verder. Achteraf kreeg ik alles vergoed, maar ik had gelukkig net genoeg geld om het te bekostigen allemaal. Ik wil niet zeggen dat dit jou overkomt natuurlijk, maar ik hoop dat je rekening houdt in je budget met ‘the unexpected’ : )

-
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer