Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel bellen wel of niet doen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hans1
Amerika-newbie

Mobiel bellen wel of niet doen

Bericht door Hans1 »

Goedemorgen allemaal,

Wij vertrekken medio mei naar Colorado en ik vraag me af of het zinvol is mijn mobieltje mee te nemen en is deze daar oplaadbaar (110 volt) Nokia 6100 of kunnen we beter hier een kaart kopen bij de ANWB.
Wie kan mij dat vertellen.

Alvast bedankt

MVG

Hans
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Mobiel bellen wel of niet doen

Bericht door nieuwenoord »

Je Nokia is daar wel oplaadbaar als er een langwerpige stekker aan je oplader zit. De oude vierkante (maar zie je die nog veel?) doen het niet.

Tja, ik neem mijn mobiel wel mee. Ik heb een abonnement van 20 euro per maand (bundel) en bel vaak in bepaalde periodes weinig hier. Ik heb nu alweer een beltegoed van 78 euro opgebouwd zag ik op mijn laatste rekening. Ik ga mijn tegoed dus maar weer gebruiken om daar af en toe naar huis te bellen en daar te bellen waar nodig naar campings e.d. Is vorig jaar prima bevallen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het blijft duur om met je mobiele telefoon vanuit Europa naar Nederland te bellen. Verder heb je lang niet overal ontvangst in Amerika, ook iets om rekening mee te houden. In en rondom de (grote) steden is het in het algemeen wel goed.

Als je toch bereikbaar wilt blijven voor het thuisfront kun je natuurlijk ook sms-en. Zelf doe ik dat ook vaak. Is vaak een stuk goedkoper. Ik sms ook wel het telefoonnummer + kamernummer van het hotel/motel waar ik op dat moment zit zodat men mij eenvoudig vanuit Nederland in Amerika kan bellen.

Verder zou je nog een belkaart in Amerika kunnen kopen. Heb je al vanaf $ 5 dacht ik. Daarmee kun je ook naar Nederland bellen (al gaan de 'tikken' wat sneller als je internationaal belt). Met de telefoonkaart van de ANWB heb ik geen ervaring.

En net als Nieuwenoord probeer ik ook wat belminuten te sparen voor Amerika. Hoewel ik het bellen in Amerika dus tot een minimum beperk.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hans1
Amerika-newbie

Bericht door Hans1 »

nieuwenoord schreef:Je Nokia is daar wel oplaadbaar als er een langwerpige stekker aan je oplader zit. De oude vierkante (maar zie je die nog veel?) doen het niet.

Tja, ik neem mijn mobiel wel mee. Ik heb een abonnement van 20 euro per maand (bundel) en bel vaak in bepaalde periodes weinig hier. Ik heb nu alweer een beltegoed van 78 euro opgebouwd zag ik op mijn laatste rekening. Ik ga mijn tegoed dus maar weer gebruiken om daar af en toe naar huis te bellen en daar te bellen waar nodig naar campings e.d. Is vorig jaar prima bevallen.
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb n.l ook een bundel maar had nog wat twijfels over het opladen.

MVG

Hans
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb vorig jaar zeer regelmatig mijn mobiel gebruikt, maar ook vaak om binnen Amerika te bellen. Onze zoon zat op stage in Californië en ook bel ik regelmatig met een vriendin daar. Campings heb ik tijdens onze eerste reis daar ook vaak telefonisch gereserveerd, de tweede keer minder. Het heeft me totaal nog geen 30 euro gekost, met de telefoontjes naar huis. We bellen niet echt vaak naar huis, MSN-en veel vaker, laptops zijn altijd mee.

Voor 30 euro ga ik echt niet lopen bezuinigen, wat is dat nou op het totale budget van zo'n vakantie?

Let op: je telefoon moet wel een triband-toestel zijn, ik ken de typenummers van Nokia wat dat betreft niet uit mijn hoofd. Wij hadden op veel plaatsen wel bereik, maar nogmaals, veel campings en hotel hebben WIFI, dus een laptop is ideaal om contact te houden.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Ik had in 2005 zelfs een Quadband mee, maar ik was - op onze route - zwaar teleurgesteld hoe weinig bereik wij hadden. Omdat onze ouders, maar ook die van onze vrienden al "op leeftijd" geraken, hebben wij dit jaar besloten een Iridium toestel mee te nemen. Dit werkt via satellieten en daarmee heb je altijd bereik. Voor 4 weken betaal ik zo´n EUR 200 inclusief 30 belminuten.
Jan Gijs
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Voor het opladen gebruik ik altijd een autolader. Voor $6 bij Walmart heb ik de mijne gekocht. Werkt prima en geen risico dat je stopcontact-lader niet werkt.

Ik zit bij T-Mobile en daar heb je de keuze uit twee verschillende buitenland-tarieven. De ene is goedkoper in Europa en duurder daarbuiten, de ander is duurder in Europa en wat goedkoper daarbuiten. En je kunt het geloof ik eens per maand omwisselen.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Wij hebben wel onze mob. telefoons mee, maar daar bellen we praktisch niet mee, ik gebruik 'm voornamelijk voor andere dingen (agenda, converter, rekenmachine etc.)
Wij kopen bij een supermarkt een telefoonkaart (calling card) van $10 en bellen hiermee vanuit de hotelkamer naar NL. En voor $10 kun je erg lang bellen, ik weet het niet precies maar zo ong. 1-1,5 uur.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Op je GSM lader kan je zien of die geschikt is voor 110 volt. In hele kleine lettertjes staat dat ergens in het plastic gegraveerd. En uiteraard heb je een tri-band nodig, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

JGK schreef:Ik had in 2005 zelfs een Quadband mee, maar ik was - op onze route - zwaar teleurgesteld hoe weinig bereik wij hadden. Omdat onze ouders, maar ook die van onze vrienden al "op leeftijd" geraken, hebben wij dit jaar besloten een Iridium toestel mee te nemen. Dit werkt via satellieten en daarmee heb je altijd bereik. Voor 4 weken betaal ik zo´n EUR 200 inclusief 30 belminuten.
In 2005 hadden wij haast ook geen bereik met onze quadband maar in 2007 haast overal!
Het is dus waarschijnlijk een heel stuk verbeterd.
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Hoi,

220 volt toestellen kunnen altijd met een goedkope verloop stekker in de 110 volt stopcontacten in de USA, het opladen duurt alleen iets langer. Andersom gaat dus niet want dan brand het toestel door. Ik heb ook een Qadband toestel en heb buiten de grote steden ook niet altijd overal bereik, in 2006 1 keer met een telefoonkaart gebeld vanuit Yosemite en dit werkte perfect ongeveer een half uur gebeld voor 5 dollar. Echter heb pas vanuit nederland naar de familie in de US gebeld in totaal 59 minuten en betaalde hiervoor $ 2,28 dit is dus eigenlijk ook geen geld. Ik zit er dus aan te denken om ook via sms het hotel en kamer nummer door te geven en dan vanuit nederland naar de US te laten bellen.

Gr v Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Koekjo schreef:220 volt toestellen kunnen altijd met een goedkope verloop stekker in de 110 volt stopcontacten in de USA, het opladen duurt alleen iets langer.
Ik heb toch echt een andere ervaring. Mijn Nokia wilde absoluut niet opladen, stond ook alleen maar 230V op.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

michael66 schreef:
Koekjo schreef:220 volt toestellen kunnen altijd met een goedkope verloop stekker in de 110 volt stopcontacten in de USA, het opladen duurt alleen iets langer.
Ik heb toch echt een andere ervaring. Mijn Nokia wilde absoluut niet opladen, stond ook alleen maar 230V op.
Hier hetzelfde, ook mijn oude Nokia werd niet opgeladen, ook niet heel langzaam...
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Emenem schreef:Hier hetzelfde, ook mijn oude Nokia werd niet opgeladen, ook niet heel langzaam...
Ik gebruik in Amerika altijd een 12 volts oplader. Er zitten genoeg van die aansluitpunten (2 of 3) in de Amerikaanse auto's.

Verder hebben wij ook lang niet altijd bereik. In grote delen van Utah bijv. is het buiten de grotere plaatsen helemaal lastig. Verder bellen wij zo weinig mogelijk met onze mobiel maar sms'en des te meer..... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

nieuwenoord schreef:Ik heb een abonnement van 20 euro per maand (bundel) en bel vaak in bepaalde periodes weinig hier. Ik heb nu alweer een beltegoed van 78 euro opgebouwd zag ik op mijn laatste rekening. Ik ga mijn tegoed dus maar weer gebruiken om daar af en toe naar huis te bellen en daar te bellen waar nodig naar campings e.d. Is vorig jaar prima bevallen.
Monique, weet je zeker dat je bundel ook voor in het buitenland geldt? Bij sommige providers wordt bellen/gebeld worden in het buitenland namelijk extra berekend, buiten je bundel (en wordt dus niet van je tegoed afgehaald) - niet dat je straks voor onverwachte kosten komt te staan, als het bellen in Amerika apart word gefactureerd...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dento schreef:
nieuwenoord schreef:Ik heb een abonnement van 20 euro per maand (bundel) en bel vaak in bepaalde periodes weinig hier. Ik heb nu alweer een beltegoed van 78 euro opgebouwd zag ik op mijn laatste rekening. Ik ga mijn tegoed dus maar weer gebruiken om daar af en toe naar huis te bellen en daar te bellen waar nodig naar campings e.d. Is vorig jaar prima bevallen.
Monique, weet je zeker dat je bundel ook voor in het buitenland geldt? Bij sommige providers wordt bellen/gebeld worden in het buitenland namelijk extra berekend, buiten je bundel (en wordt dus niet van je tegoed afgehaald) - niet dat je straks voor onverwachte kosten komt te staan, als het bellen in Amerika apart word gefactureerd...
Vorig jaar ging dat prima, dus ik ga ervan uit dat het nu weer zo is. Maar ik zal het zeker even nakijken.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

ik heb het al eerder ergens gelezen, maar vraag het toch nog even. Kun je hier in Nederland ook telefoonkaartjes kopen, of weet iemand een goede internetsite waar ik ze kan bestellen?
Marco & Arieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco & Arieke »

:bs: Een tip, gebruik geen GPRS, want dat is echt kassa....tenminste vaak. Schakel bij gebruik van je TOMTOM
het verkeersinformatie gebeuren via GPRS uit. Dit hadden wij in Frankrijk (per ongeluk aangezet).
Informeer bij je provider wat het bellen in de USA kost.

Dus........................
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

[Als je toch bereikbaar wilt blijven voor het thuisfront kun je natuurlijk ook sms-en
sms'en valt nog niet mee.... hebben wij ervaren. Ik heb een Vodafone abonnement maar afgelopen vakantie heb ik niet 1 sms' je van het thuisfront ontvangen (die wel gestuurd waren!)Achteraf gevraagd hoe dit kon maar dat schijnt te liggen aan de locale provider. Vreemd allemaal, want Cingular is toch niet de kleinste in het zuidwesten...
Iemand ook zulke ervaringen, of tips?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

eva schreef:
[Als je toch bereikbaar wilt blijven voor het thuisfront kun je natuurlijk ook sms-en
sms'en valt nog niet mee.... hebben wij ervaren. Ik heb een Vodafone abonnement maar afgelopen vakantie heb ik niet 1 sms' je van het thuisfront ontvangen (die wel gestuurd waren!)Achteraf gevraagd hoe dit kon maar dat schijnt te liggen aan de locale provider. Vreemd allemaal, want Cingular is toch niet de kleinste in het zuidwesten...
Iemand ook zulke ervaringen, of tips?
Ik had een Vodafone pre-paid en daar heb (mits we ontvangst hadden) ik geen problemen mee gehad.
Verschillende locele providers op het scherm gehad: Cingular, T-Mobile A.T&T en altijd sms kunnen ontvangen en verzenden
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer