Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
entertainment aan boord
- suusjepuusje
- Amerika-ontdekker
entertainment aan boord
hallo, ik ga 10 juli van amsterdam naar san francisco vliegen met een boeing 747 - 400 van klm. nou vroeg ik me af of iemand weet wat er qua entertaiment allemaal aan boord is. ik heb nog nooit gevlogen dus ik heb echt geen flauw idee.
alvast bedankt!
alvast bedankt!
10/7/2008
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: entertainment aan boord
Hoi,
Op http://www.seatguru.com kan je kijken per maatschappij en per type vliegtuig hoe de indeling is, wat er voorzien is en welke maaltijden wel of niet betalend zijn.
Groetjes,
Carine
Op http://www.seatguru.com kan je kijken per maatschappij en per type vliegtuig hoe de indeling is, wat er voorzien is en welke maaltijden wel of niet betalend zijn.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Bushmaster
- Amerika-expert
Helaas, KLM is op dit punt een beetje traag, zijn wel bezig met verbeteringen op gebied van "personal entertainment",
maar de 747's zijn pas volgend jaar aan de beurt. Je zal je moeten behelpen met een TV hangend bovenin de gangpaden.
maar de 747's zijn pas volgend jaar aan de beurt. Je zal je moeten behelpen met een TV hangend bovenin de gangpaden.
dat is precies waarom ik mijn laptop meesleep en wat films want vioolspelen gaat vervelen na een uur 

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De 747's van KLM hebben in economy alleen maar tv schermen in de gangpaden, en zullen in tegenstelling tot wat Bushmaster zegt niet meer aangepast worden aan de huidige standaard voor modern Inflight Entertainment, wel wordt dit winterseizoen de business-class in de 747's nog aangepast aan de standaard van de 777.suusjepuusje schreef:hallo, ik ga 10 juli van amsterdam naar san francisco vliegen met een boeing 747 - 400 van klm. nou vroeg ik me af of iemand weet wat er qua entertaiment allemaal aan boord is. ik heb nog nooit gevlogen dus ik heb echt geen flauw idee.
alvast bedankt!
De 747's zijn de eerste langeafstandtoestellen van de KLM die de vloot zullen verlaten, de economische levensduur is dus niet lang genoeg meer om deze investering te doen.
Dus Suusjepuusje neem genoeg te lezen mee, of een gameboy of zo om de tijd door te komen, maar slapend gaat de tijd nog het snelst voorbij.

- Bushmaster
- Amerika-expert
Ooops inderdaad, zijn de MD11's die eind 2008 aangepakt gaan wordenDe 747's van KLM hebben in economy alleen maar tv schermen in de gangpaden, en zullen in tegenstelling tot wat Bushmaster zegt niet meer aangepast worden aan de huidige standaard voor modern Inflight Entertainment
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij vliegen in juli met de MD 11 naar Vancouver.
Weet iemand of daar inmiddels wel persoonlijke schermpjes zijn?
Marjon
Weet iemand of daar inmiddels wel persoonlijke schermpjes zijn?
Marjon
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
De KLM MD-11's worden dit winterseizoen voorzien van nieuw IFE in economy, het is nog onduidelijk of alle 10 toestellen dit winterseizoen gedaan worden, in het zomerseizoen is het schema voor de MD-11 helemaal vol, dan worden dit soort grote aanpassingen niet gedaan. Aangezien het nu nog niet duidelijk is welk toestel op welke datum naar Vancouver vliegt, kan er helaas op dit moment nog geen duidelijk antwoord zijn op jouw vraag Marjon, maar als ik ergens op een luchtvaartforum verneem dat alle MD-11 klaar zijn met de refit dan zal ik dat hier op het forum ook melden.
Harry
Harry
- suusjepuusje
- Amerika-ontdekker
hey carine,sachasenne schreef:Hoi,
Groetjes,
Carine
bedankt voor die site, staat veel nuttige info op
10/7/2008
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel erg bedankt alvast Harry.Harry schreef:De KLM MD-11's worden dit winterseizoen voorzien van nieuw IFE in economy, het is nog onduidelijk of alle 10 toestellen dit winterseizoen gedaan worden, in het zomerseizoen is het schema voor de MD-11 helemaal vol, dan worden dit soort grote aanpassingen niet gedaan. Aangezien het nu nog niet duidelijk is welk toestel op welke datum naar Vancouver vliegt, kan er helaas op dit moment nog geen duidelijk antwoord zijn op jouw vraag Marjon, maar als ik ergens op een luchtvaartforum verneem dat alle MD-11 klaar zijn met de refit dan zal ik dat hier op het forum ook melden.
Harry
Voor mij maakt het niet zoveel uit maar mijn dochter kijkt altijd de hele reis films, dus als er geen schermpjes zijn moeten we iets anders voor haar verzinnen.
Marjon
Momenteel is de enige MD-11 met personal entertainment de PH-KCG( "Maria Callas" ).Harry schreef:De KLM MD-11's worden dit winterseizoen voorzien van nieuw IFE in economy, het is nog onduidelijk of alle 10 toestellen dit winterseizoen gedaan worden, in het zomerseizoen is het schema voor de MD-11 helemaal vol, dan worden dit soort grote aanpassingen niet gedaan. Aangezien het nu nog niet duidelijk is welk toestel op welke datum naar Vancouver vliegt, kan er helaas op dit moment nog geen duidelijk antwoord zijn op jouw vraag Marjon, maar als ik ergens op een luchtvaartforum verneem dat alle MD-11 klaar zijn met de refit dan zal ik dat hier op het forum ook melden.
Harry
Deze vliegt als proef t/m juli ter certificering zo rond. Daarna wordt de rest omgebouwd.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan is het voor Marjon's dochter te hopen dat ze met "Maria Callas" mag vliegen.hmv schreef:Momenteel is de enige MD-11 met personal entertainment de PH-KCG( "Maria Callas" ).Harry schreef:De KLM MD-11's worden dit winterseizoen voorzien van nieuw IFE in economy, het is nog onduidelijk of alle 10 toestellen dit winterseizoen gedaan worden, in het zomerseizoen is het schema voor de MD-11 helemaal vol, dan worden dit soort grote aanpassingen niet gedaan. Aangezien het nu nog niet duidelijk is welk toestel op welke datum naar Vancouver vliegt, kan er helaas op dit moment nog geen duidelijk antwoord zijn op jouw vraag Marjon, maar als ik ergens op een luchtvaartforum verneem dat alle MD-11 klaar zijn met de refit dan zal ik dat hier op het forum ook melden.
Harry
Deze vliegt als proef t/m juli ter certificering zo rond. Daarna wordt de rest omgebouwd.

Harry
Vana, als je tzt me een PM stuurt met vluchtdatum & vluchtnummer, zal ik proberen of ik kan kijken welke MD-11 je gaat krijgen.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je dat voor me doen wilt zou ik heel blij zijn. Hoelang van tevoren zijn de gegevens bekend?
Marjon
Marjon
-
- Amerikafan
Het lijkt me inderdaad een hele handige site, maar hoe kom ik erachter met welk type toestel ik vlieg? Ik vlieg in juli met US Airways naar Philadelphia, maar heb alleen een vluchtnummer, geen typenummer van het toestel.suusjepuusje schreef:hey carine,sachasenne schreef:Hoi,
Groetjes,
Carine
bedankt voor die site, staat veel nuttige info op
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Sandra of Bjorn,
Je vliegt met vluchtnummer 799 van US-airways naar Philadelphia, en die wordt uitgevoerd met een boeing 757-200, dit zijn vrij kleine toestellen met één gangpad en drie stoelen aan beide zijden, het toestel is al een aantal jaar uit productie, en was oorspronkelijk niet bedoeld om intercontinentaal te vliegen, de laatste paar jaar worden er steeds meer geschikt gemaakt en voorzien van extra brandstoftanks om de lange afstand over de oceaan te halen.
Bij seatguru moet je kijken bij US-airways Boeing 757-200 vers.2, dit is de versie voor intercontinentaal vliegen, de andere versies zijn voor binnenlandse vluchten.
Harry
Je vliegt met vluchtnummer 799 van US-airways naar Philadelphia, en die wordt uitgevoerd met een boeing 757-200, dit zijn vrij kleine toestellen met één gangpad en drie stoelen aan beide zijden, het toestel is al een aantal jaar uit productie, en was oorspronkelijk niet bedoeld om intercontinentaal te vliegen, de laatste paar jaar worden er steeds meer geschikt gemaakt en voorzien van extra brandstoftanks om de lange afstand over de oceaan te halen.
Bij seatguru moet je kijken bij US-airways Boeing 757-200 vers.2, dit is de versie voor intercontinentaal vliegen, de andere versies zijn voor binnenlandse vluchten.
Harry
-
- Amerikafan
Bedankt Harry voor je snelle reactie, wat heb je er veel verstand van! Hoe kun jij nou weten met welk vluchtnummer wij vliegen, of is dat elke dag hetzelfde op dit traject?
Ik was er al bang voor dat het een vrij klein en wat ouder toestel zou zijn, maar US Airways was dan ook wel zoveel goedkoper dat ik dat wel op de koop toe neem!
Sandra
Ik was er al bang voor dat het een vrij klein en wat ouder toestel zou zijn, maar US Airways was dan ook wel zoveel goedkoper dat ik dat wel op de koop toe neem!
Sandra
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat vluchtnummer is elke dag hetzelfde, bv. de KLM vliegt al jaren naar San Francisco met vluchtnr. KL 605, en naar LA met de KL 601, als je een klein beetje luchtvaartgek bent dan weet je dat. 
Wij zijn in 2002 en 2003 met Us-airways naar de VS gevlogen, en toen vlogen ze nog met een iets grotere Boeing 767-200, dit was echt een heel oud toestel, maar beide keren zonder problemen aangekomen. Het toestel waar jullie mee vliegen is dus wel aangepast voor intercontinentale vluchten, er staan dus net wat minder stoelen in dan de versies voor binnenlandse vluchten, en er is geen enkele reden om te twijfelen aan de veiligheid van US-airways, ook de wat oudere toestellen worden natuurlijk volgens de voorschriften onderhouden.
Harry

Wij zijn in 2002 en 2003 met Us-airways naar de VS gevlogen, en toen vlogen ze nog met een iets grotere Boeing 767-200, dit was echt een heel oud toestel, maar beide keren zonder problemen aangekomen. Het toestel waar jullie mee vliegen is dus wel aangepast voor intercontinentale vluchten, er staan dus net wat minder stoelen in dan de versies voor binnenlandse vluchten, en er is geen enkele reden om te twijfelen aan de veiligheid van US-airways, ook de wat oudere toestellen worden natuurlijk volgens de voorschriften onderhouden.
Harry
Ongeveer 1/2 dagen vermoed ik.vana schreef:Als je dat voor me doen wilt zou ik heel blij zijn. Hoelang van tevoren zijn de gegevens bekend?
Marjon
Ik had een vraagje, het gaat nou wel niet over amerika maar ik ga 24 april 2008 naar aruba met de md-11. Ik wou even weten of in dit vliegtuig al het entertaiment systeem is ingevoerd. Mijn vlucht is: KL0733
Alvast bedankt,
Rosalie
Alvast bedankt,
Rosalie