Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoe een gratis upgrade vastkrijgen?
hoe een gratis upgrade vastkrijgen?
Ik ben de laatste tijd veel bezig met reacties lezen van mensen die in een bep. hotel hebben gelogeerd, en wat me opvalt (voornamelijk dan in grote steden zoals o.a. Las Vegas - Los Angeles etc....) is dat blijkbaar heel veel mensen een kamer reserveren, die dan nadien niet beschikbaar is. Ofwel bijbetalen voor een betere kamer (wat ik dus niet zie zitten indien dit zou gebeuren) ofwel een slechtere kamer. Zijn er enige tips of trucs die je kan gebruiken om ervoor te zorgen dat je een goeie kamer krijgt en eventueel een gratis upgrade???
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: hoe een gratis upgrade vastkrijgen?
Als je er als zakenreiziger uit ziet heb je vaker beet hiermee als als toerist. Dus ik weet niet of je met kinderen op vakantie gaat, maar laat die in de auto bij binnenkomst tot je de sleutel hebt 

can't wait to travel again.....
we gaan op huwelijksreis... zijn dus gewoon met zijn tweetjes. Helpt het om te zeggen dat we op huwelijksreis zijn? In Las Vegas waarschijnlijk niet, daar zijn er zovelen op huwelijksreisndekker schreef:Als je er als zakenreiziger uit ziet heb je vaker beet hiermee als als toerist. Dus ik weet niet of je met kinderen op vakantie gaat, maar laat die in de auto bij binnenkomst tot je de sleutel hebt

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat kan zeker helpen, volgens mij zijn er stellen zat die elk jaar zeggen dat ze op huwlijks reis zijn en zo een upgrade of een andere freebee scoren!malaga schreef:we gaan op huwelijksreis... zijn dus gewoon met zijn tweetjes. Helpt het om te zeggen dat we op huwelijksreis zijn? In Las Vegas waarschijnlijk niet, daar zijn er zovelen op huwelijksreisndekker schreef:Als je er als zakenreiziger uit ziet heb je vaker beet hiermee als als toerist. Dus ik weet niet of je met kinderen op vakantie gaat, maar laat die in de auto bij binnenkomst tot je de sleutel hebt

juist daarom, vraag ik me af of dit wel helptndekker schreef:Dat kan zeker helpen, volgens mij zijn er stellen zat die elk jaar zeggen dat ze op huwlijks reis zijn en zo een upgrade of een andere freebee scoren!malaga schreef: we gaan op huwelijksreis... zijn dus gewoon met zijn tweetjes. Helpt het om te zeggen dat we op huwelijksreis zijn? In Las Vegas waarschijnlijk niet, daar zijn er zovelen op huwelijksreis
proberen zal ik zeker.... bedankt in elk gevalhekkie schreef:Je moet het gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.....malaga schreef: juist daarom, vraag ik me af of dit wel helpt![]()
Veel hangt af van wie je aan de balie treft, of het druk is of niet en ook hoeveel kamers er beschikbaar zijn. Soms zitten ze wat krap (bijv. in het weekend in Vegas) en dan zullen ze niet zo toegeeflijk zijn, om maar wat te noemen. Er kunnen allerlei factoren een rol spelen.
Ik zou het gewoon maar proberen.
Succes!
Gr. Marjan
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hoi Malaga, ik heb nog nooit meegemaakt dat een kamer welke ik zelf geboekt had niet beschikbaar is, op tien Amerika reizen is dat bij ons echt nog nooit voorgekomen. Meestal helpt gewoon vriendelijk vragen of ze een mooie kamer voor je hebben wel om er een te krijgen, in Las Vegas kun je de 20 dollar-truc gebruiken. Dat gaat als volgt: zorg dat je bij het inchecken een 20 dollarbiljet bij je creditcard houdt en vraag om een free (heel belangrijk) upgrade, zorg er wel voor dat je vantevoren weet wat een upgrade is, en laat je niet afschepen met bv. een hoge verdieping terwijl dat normaal ook niets extra kost, als ze dan een soort kamer of suite noemen waar je wel 20 dollar fooi voor over hebt, dan geef je de creditcard met het 20 dollarbiljet, welke vervolgens onzichtbaar in de zak verdwijnt, zo heb jij een gratis upgrade en de baliemedewerker 20 dollar fooi. Als je als antwoort krijgt dat er niets beschikbaar is, of dat je ervoor moet betalen, dan hou je het 20 dollarbiljet gewoon achter en geef je alleen je creditcard, maak wel duidelijk of je de betaalde upgrade wil of dat je gewoon bij je oorspronkelijke kamer blijft. Het hangt natuurlijk erg af van de drukte in het hotel of het wel of niet lukt, ook zijn er hotels(oa.Bellagio en Wynn) die hun medewerkers verbieden om hier aan mee te werken.
Maar het belangrijkste is wel dat je weet wat voor een kamer of suite je geboekt hebt, en neem met een mindere kamer zeker geen genoegen.
Harry
Maar het belangrijkste is wel dat je weet wat voor een kamer of suite je geboekt hebt, en neem met een mindere kamer zeker geen genoegen.
Harry
heel goeie tipHarry schreef:Hoi Malaga, ik heb nog nooit meegemaakt dat een kamer welke ik zelf geboekt had niet beschikbaar is, op tien Amerika reizen is dat bij ons echt nog nooit voorgekomen. Meestal helpt gewoon vriendelijk vragen of ze een mooie kamer voor je hebben wel om er een te krijgen, in Las Vegas kun je de 20 dollar-truc gebruiken. Dat gaat als volgt: zorg dat je bij het inchecken een 20 dollarbiljet bij je creditcard houdt en vraag om een free (heel belangrijk) upgrade, zorg er wel voor dat je vantevoren weet wat een upgrade is, en laat je niet afschepen met bv. een hoge verdieping terwijl dat normaal ook niets extra kost, als ze dan een soort kamer of suite noemen waar je wel 20 dollar fooi voor over hebt, dan geef je de creditcard met het 20 dollarbiljet, welke vervolgens onzichtbaar in de zak verdwijnt, zo heb jij een gratis upgrade en de baliemedewerker 20 dollar fooi. Als je als antwoort krijgt dat er niets beschikbaar is, of dat je ervoor moet betalen, dan hou je het 20 dollarbiljet gewoon achter en geef je alleen je creditcard, maak wel duidelijk of je de betaalde upgrade wil of dat je gewoon bij je oorspronkelijke kamer blijft. Het hangt natuurlijk erg af van de drukte in het hotel of het wel of niet lukt, ook zijn er hotels(oa.Bellagio en Wynn) die hun medewerkers verbieden om hier aan mee te werken.
Harry

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Is die $20 truc niet een $30 truc geworden met de huidige koers 

- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zo zie ik het niet. Je betaalt uiteindelijk tocn nog altijd $20 extra voor die upgrade. Niks gratis dus.zo heb jij een gratis upgrade en de baliemedewerker 20 dollar fooi
Op Fatwallet loopt er ook een draadje over de $20 trick:
http://www.fatwallet.com/forums/travel- ... age=1#last
verder nog wat info op:
http://www.thetwentydollartrick.com/
verder nog wat info op:
blijkbaar werkt dit dus niet altijdpyca schreef:Op Fatwallet loopt er ook een draadje over de $20 trick:
verder nog wat info op:
Nouja, als je het fatwallet draadje leest kun je je kansen vrij goed inschatten per hotel met percentages van geslaagde deals.blijkbaar werkt dit dus niet altijd
kan natuurlijk ook nog altijd zeggen dat ik voor een reisbureau/touroperator werk en kom checken of hun hotel wel idd x aantal sterren verdiend en /of vermelding in de brochurepyca schreef:Nouja, als je het fatwallet draadje leest kun je je kansen vrij goed inschatten per hotel met percentages van geslaagde deals.blijkbaar werkt dit dus niet altijd

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij vertrekken 29/3 naar Vegas en ik ben wel eens benieuwd wie van jullie die 'truck' met 20 dollar al geprobeerd heeft?
Ik zie mezelf dat eerlijk gezegd niet zo snel doen. Beetje te braaf voor denk ik
Zijn er hier mensen die dat dus al gedaan hebben?
Groetjes,
Carine
Ik zie mezelf dat eerlijk gezegd niet zo snel doen. Beetje te braaf voor denk ik

Zijn er hier mensen die dat dus al gedaan hebben?
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij zullen de 20 dollar truc ook niet gauw doen.
Vorig jaar kregen we in Las Vegas een suite in het Flamingo, omdat onze kamer nog niet klaar was.
Hadden een aparte zit en slaapkamer, 2 badkamers, op allebei de kamers een giga flatscreen en ook nog eens 1 in de spiegel van de badkamer.
Vorig jaar kregen we in Las Vegas een suite in het Flamingo, omdat onze kamer nog niet klaar was.
Hadden een aparte zit en slaapkamer, 2 badkamers, op allebei de kamers een giga flatscreen en ook nog eens 1 in de spiegel van de badkamer.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je voor die 20 dollar nou een upgrade krijgt waar je normaal 200 dollar meer voor zou betalen is het welliswaar niet gratis, maar toch wel voor heel weinig.lelie schreef:Zo zie ik het niet. Je betaalt uiteindelijk tocn nog altijd $20 extra voor die upgrade. Niks gratis dus.zo heb jij een gratis upgrade en de baliemedewerker 20 dollar fooi

De laatste jaren verblijven we altijd in de hotels waar de 20 dollar truck niet werkt (Bellagio, Wynn en Four Seasons), maar in het verleden hebben we bij het MGM-grand voor drie nachten een bungalow-suite gekregen i.p.v. een gewone kamer, en een keer vier nachten in Paris, een premium room met uitzicht op de fonteinen, kost normaal gesproken 50 dollar per nacht extra.
Harry
Dat van die $20 is erg vaag. Er zijn ook mensen die dat doen als je aangehouden wordt door de politie. Als je de verkeerde treft ga je een paar nachten het cachot in.
In fatsoenlijke hotels is het verboden om dat geld aan te nemen. Het is namelijk diefstal van de werkgever. Als ze de kamer voor $150 kunnen verkopen en ze zetten jou erin voor $100 plus $20 in de eigen zak, benadelen ze de werkgever. Ik vind het persoonlijk een wat akelige manier van doen.
In fatsoenlijke hotels is het verboden om dat geld aan te nemen. Het is namelijk diefstal van de werkgever. Als ze de kamer voor $150 kunnen verkopen en ze zetten jou erin voor $100 plus $20 in de eigen zak, benadelen ze de werkgever. Ik vind het persoonlijk een wat akelige manier van doen.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, het is zelfs een verwerpelijke manier van doen, en doet eerder denken aan het vroegere oost-europa dan aan de VS, maar zeker in Las Vegas is het inmiddels heel "normaal" dat het personeel op bepaalde plaatsen en in bepaalde hotels zich laat "omkopen" door een fooi te geven. Vorig jaar stonden we te wachten voor een tafel bij het Mon Ami Gabi restaurant in het Paris hotel, wij wilden een tafel op het terras buiten en die kun je niet vantevoren reserveren, we stonden naast de tafel waarachter de mooi opgemaakte dame stond die alle tafels aan het regelen was. Komt er een meneer voor een tafel op het terras, en kreeg hetzelfde antwoord als wij, het duurt ongeveer een half uur voor er een tafel beschikbaar is, meneer drukt de dame 20 dollar in de hand en was vervolgens als eerste aan de beurt. Toen wij vroegen of we ook soms een tafel moesten "kopen" reageerde ze totaal niet meer op ons, we zijn toen naar een manager gelopen in het restaurant en hebben gevraagd hoeveel een tafel op het terras kost, we hebben het hele voorval aan hem verteld, en met veel excuses kregen we ook binnen 5 minuten een tafel. Het eten was zoals vanouds weer fantastisch, het flesje wijn kregen we van de zaak voor het ongemak, en bij het weggaan stond er inmiddels een andere dame achter de tafel.jvinch schreef:Dat van die $20 is erg vaag. Er zijn ook mensen die dat doen als je aangehouden wordt door de politie. Als je de verkeerde treft ga je een paar nachten het cachot in.
Harry
-
- Amerikakenner
Dit werkt ook andersom.
We laden vaak dure spullen.
Een tijdje geleden hadden we de nieuwe Lego collectie voor Bloomingdale in New York geladen en een paar containers kerststollen voor Australië.
Omdat de zeeboot vertraging had moesten we een weekje wachten in Rotterdam.
We werden gek gemaakt door vrienden en kennissen of we niet wat konden "ritselen".
NEE dus. Op de eerste plaats zijn we verantwoordelijk voor de lading en je gooit je goeie naam bij de rederijen toch niet te grabbel.
Tja en dan ben je flauw en onnozel, wat maakt het uit of er een paar doosjes Lego weg zijn. ZE zijn in Ney York toch rijk genoeg?
Overigen roken de kerststollen wel heerlijk.
We laden vaak dure spullen.
Een tijdje geleden hadden we de nieuwe Lego collectie voor Bloomingdale in New York geladen en een paar containers kerststollen voor Australië.
Omdat de zeeboot vertraging had moesten we een weekje wachten in Rotterdam.
We werden gek gemaakt door vrienden en kennissen of we niet wat konden "ritselen".
NEE dus. Op de eerste plaats zijn we verantwoordelijk voor de lading en je gooit je goeie naam bij de rederijen toch niet te grabbel.
Tja en dan ben je flauw en onnozel, wat maakt het uit of er een paar doosjes Lego weg zijn. ZE zijn in Ney York toch rijk genoeg?
Overigen roken de kerststollen wel heerlijk.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 751 Weergaves
-
Laatste bericht door sworkskid