Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnen met je Rabo Europas???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stepni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Pinnen met je Rabo Europas???

Bericht door Stepni »

Hallo Allemaal!

Ik ben benieuwd of je in Amerika ( Zuidwesten ) kunt pinnen met je Rabo Europas?
er staat bij mij alleen een Rood-Blauw Maestro logo op verder niets.

Thanks!
xx
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Pinnen met je Rabo Europas???

Bericht door nieuwenoord »

Geen enkel probleem, je kan er zelfs gewoon mee afrekenen aan de kassa's bij supermarkten. Je moet dan gewoon kiezen voor 'debetcard' in plaats van 'creditcard'.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Stepni schreef:Hallo Allemaal!

Ik ben benieuwd of je in Amerika ( Zuidwesten ) kunt pinnen met je Rabo Europas?
er staat bij mij alleen een Rood-Blauw Maestro logo op verder niets.

Thanks!
xx
Hallo Stepni,

Tegenwoordig is het alleen nodig om het Maestro-logo op de pas te vermelden. Je kunt er dan mee pinnen én ook betalen bij winkels etc. die het Maestro-logo voeren. Op mijn eigen bankpasjes staat het Cirruslogo ook niet meer vermeld zoals voorheen wel het geval was.

Ik heb de informatie die ik hierover ontving van de bank even voor je gekopiëerd zodat een en ander wellicht wat duidelijker wordt.

Maestro-logo.
Afbeelding

- Op de bankpas staat een Maestro-logo. Maestro is net als Cirrus een internationaal merk. Beide merken zijn van MasterCard.

- Cirrus wordt uitsluitend gebruikt voor geldautomaten
(cashgeld pinnen)

- Maestro wordt gebruikt voor zowel geldautomaten als voor betalen in winkels en restaurants (cashgeld pinnen én betalen. Er is dus een duidelijk verschil tussen Maestro en Cirrus, waarbij Maestro veel meer mogelijkheden biedt)

- Overal waar u het Cirrus-logo ziet, kunt u ook gebruik maken van uw pas met het Maestro-logo. Ook in het buitenland kunt u dus gewoon met deze pas geld opnemen bij de geldautomaten en betalen in winkels indien er een Maestro-logo aanwezig is.

Voorheen stonden zowel het Cirrus-logo als het Maestro-logo op de pas. Aangezien Maestro nu overal wordt geaccepteerd waar het Cirrus-logo staat, is het niet meer noodzakelijk om beide logo’s op onze pas weer te geven. Op deze plaatsen is er dan ook altijd een Maestro-logo aanwezig.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Stepni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Stepni »

Heeeel erg bedankt allemaal!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Je kutn naast het pinnen in een winkel (bijvoorbeeld Walmart) ook kiezen voor "cash-back" Dan krijg je wisselgeld en hoef je dus niet uit een pinautomaat (ATM) te pinnen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Misschien een domme vraag,maar waarom heet het dan een europas en geen wereldpas?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:Misschien een domme vraag,maar waarom heet het dan een europas en geen wereldpas?
De ABN AMRO Bank heeft jaren geleden de naam Europas al omgedoopt in Wereldpas... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt, ik heb inderdaad 3 wereldpassen van de abn,en ik weet van abn dat ze ook andere passen hebben waarmee je dus niet buiten nl kan pinnen, vandaar mijn vraag.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb voor de zekerheid nog even de info over een Rabo Europas opgezocht. Het woord "Europas" dekt inderdaad niet de lading, want je kunt met deze Europas wereldwijd pinnen en betalen. Hier nog wat info van de Rabobank zelf:

Kenmerken
- wereldwijd betalen en geld opnemen bij betaalautomaten met het Maestro-logo (in Nederland ook bij betaalautomaten met het PIN-logo)
- in Nederland tot € 1.250 per week geld opnemen (in overleg met uw bank kan uw limiet verhoogd worden)
- in het buitenland tot € 500 per dag betalen en opnemen

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Hopelijk niet te erg off-topic: weet iemand of er extra kosten zijn verbonden aan het pinnen bij een buitenlandse kassa? Geld opnemen uit de geldautomaat brengt in het buitenland transactiekosten met zich mee, zijn die er ook als je in een winkel pint? En verschilt dit nog per bank (ABN of Rabo bijvoorbeeld)?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jamie schreef:Hopelijk niet te erg off-topic: weet iemand of er extra kosten zijn verbonden aan het pinnen bij een buitenlandse kassa? Geld opnemen uit de geldautomaat brengt in het buitenland transactiekosten met zich mee, zijn die er ook als je in een winkel pint? En verschilt dit nog per bank (ABN of Rabo bijvoorbeeld)?
De kosten voor pinnen bij een buitenlandse kassa zijn bij de ABN AMRO Bank: € 0,15 en 1,2% valutakoersopslag. Dit geldt voor de niet-Eurolanden, dus ook voor Amerika. Dit verschilt van bank tot bank, de kosten bij de Rabobank heb ik niet kunnen vinden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Kosten bij betalen en opnemen van vreemde valuta bij de Rabobank:

Rabo TotaalPakket/en Rabo RiantPakket:

Betalen met uw Rabo Europas of creditcard: 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw Rabo Europas: 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50 + 1% koersopslag

Overige pakketten en rekeningen

Betalen met uw Rabo Europas of creditcard: 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw Rabo Europas: € 2 + 1% koersopslag
Geld opnemen bij geldautomaat met uw creditcard € 4,50 + 1% koersopslag
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik ben n.a.v. dit topic eens op de site van de Postbank gaan kijken en nu blijkt dat ik met mijn giropas ook gewoon kan betalen in Amerika. Nooit geweten! Wij betalen alles altijd cash of met creditcard.
Bij de Postbank betaal je 0,8 % koersopslag.

Karin
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Wij hebben ook een Postbankpas, maar kiezen er in het buitenland steeds vaker voor om daar niet mee te betalen, maar de creditcard te gebruiken. Je hoeft dan nl. geen koersopslag te betalen en bij wat duurzamere artikelen is het fijn dat je bij betaling met de creditcard daar ook min. 6 maanden voor verzekerd bent. Voor geldopnames blijkt het weer het voordeligst om juist wel de Postbankpas te gebruiken.

Miza
DJ Momo
Amerika-newbie

Bericht door DJ Momo »

hekkie schreef: - Overal waar u het Cirrus-logo ziet, kunt u ook gebruik maken van uw pas met het Maestro-logo. Ook in het buitenland kunt u dus gewoon met deze pas geld opnemen bij de geldautomaten en betalen in winkels indien er een Maestro-logo aanwezig is.

Voorheen stonden zowel het Cirrus-logo als het Maestro-logo op de pas. Aangezien Maestro nu overal wordt geaccepteerd waar het Cirrus-logo staat, is het niet meer noodzakelijk om beide logo’s op onze pas weer te geven. Op deze plaatsen is er dan ook altijd een Maestro-logo aanwezig.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Groetjes Marjan
let op, deze informatie is ONJUIST! heb al een aantal malen *blut* gestaan in het buitenland, omdat mijn Rabo-Europas-met-uitsluitend-Maestro-logo niet geaccepteerd werd door de Cirrus-ATM. De eerste keer / keren was in Guatemala. Ach, derde wereld land kan je dan denken. Laten nou net die automaten nog niet aangepast zijn! Maar de laatste keer was...... in Amerika! en bedankt Rabobank. Gelukkig deed mijn credit card het nog. Ben nu serieus aan het overwegen om over te stappen naar een bank met wereldpas die ZOWEL Maestro ALS Cirrus logo heeft (dat zijn: ABN Amro, ING/Postbank voor zover ik weet). Wil NOOIT meer voor deze onaangename verrassing komen te staan. :x
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben nog nooit problemen gehad met de Rabocard in Amerika.
Met de pin-pas niet en met de creditcard niet.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Annie schreef:Wij hebben nog nooit problemen gehad met de Rabocard in Amerika.
Met de pin-pas niet en met de creditcard niet.
Ook wij hebben Rabopassen en ik gebruik zowel mijn betaalpassen als mijn creditcards (VISA en Mastercard) en heb nog nooit problemen gehad met pinnen. Wel met een geblokkeerde pas, uit veiligheidsoverwegingen, vandaar dat we nu met twee soorten gaan. Ik ben vanaf 2002 vijf keer in Amerika geweest, waarvan de laatste keren altijd ongeveer een maand.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Wij hebben één keer gehad dat onze Rabo creditcard het niet deed. Een telefoontje vanuit de VS naar onze locale Rabobank en het probleem was opgelost. Verder nooit problemen gehad in de VS/Canada.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Miza schreef:Wij hebben ook een Postbankpas, maar kiezen er in het buitenland steeds vaker voor om daar niet mee te betalen, maar de creditcard te gebruiken. Je hoeft dan nl. geen koersopslag te betalen en bij wat duurzamere artikelen is het fijn dat je bij betaling met de creditcard daar ook min. 6 maanden voor verzekerd bent. Voor geldopnames blijkt het weer het voordeligst om juist wel de Postbankpas te gebruiken.

Miza
afgelopen vakantie bleek dat het juist goedkoper was om te "pinnen" ipv de credit card te gebruiken. Het verschil was niet enorm groot. Moet wel zeggen dat ik een betaalpakket heb en dat biedt een paar voordelen [welke weet ik ook niet meer, maar het was iets met geen kosten bij de bankautomaten] Ik vind dat pinnen echt een ontdekking, vooral het cashbackprincipe. Die koersopslag zit ook verwerkt in je creditcard.
Voorbeeld: pinpas koers op 27 april 1,54489 en creditcard 1,54198. Hier wordt dus ook niet echt rijk of arm van. De verzekering biedt natuurlijk wel voordelen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Even hele ouwe koeien uit de sloot halen :oops:
Maar is het nou wel of niet mogelijk om in een winkel (geen supermarkt, maar bijvoorbeeld kledingwinkel) te 'pinnen', dus met je debit card.
Ik heb zelf een creditcard, maar mn vriendin niet. En die zal wel willen shoppen denk ik :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer