Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang duurt inleveren huurauto?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoe lang duurt inleveren huurauto?

Bericht door jerdenberg »

Van een volstrekte beginner: is er een vuistregel voor de tijd die je uit moet trekken voor het inleveren van de huurauto?

Concreet: begin mei huren we voor twee dagen een auto (mid-size) by Alamo in Milwaukee (vliegveld), en de tweede dag (maandag) willen we enerzijds de auto zo laat mogelijk inleveren, maar anderzijds genoeg tijd overhouden om onze trein te halen (willen ongeveer 14:00u op het station bij het vliegveld zijn; het is een regionale verbinding, dus redelijk op tijd). Hoeveel tijd zouden we (aan de veilige kant) moeten reserveren om de auto in te leveren? Of zitten daar grote verschillen in?

Jeroen
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hoe lang duurt inleveren huurauto

Bericht door sachasenne »

Wij hebben vorige zomer onze auto in LA bij Alamo terug ingeleverd. Dat duurde welgeteld 5 minuten.
Binnenrijden, uitstappen , km opschrijven en dat was het.
We moesten eventjes wachten op de shuttle die ons terug naar ons hotel bracht.
Op een kwartiertje zaten we terug op onze kamer.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Precies zo als Carine schrijft, rijden naar het afleverpunt, aansluiten/parkeren in de rij, de auto wordt gescand, je haalt ondertussen je bagage eruit,je krijgt een recuutje, en klaar ben je.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Normaal inderdaad 5 minuten, maar reken op een half uur, zit je altijd aan de veilige kant.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

In San Francisco moest ik ooit midden in de nacht de huurauto inleveren. Gewoon parkeergarage inrijden, auto parkeren en sleutel in box. Vond dit erg raar en ben toch maar naar de informatiebalie van Hertz gelopen. Zowat de enige die 's nachts trouwens open is. Daar maar om een bonnetje gevraagd. Het gaf me geen goed gevoel om de auto zo neer te zetten.
Overigens neemt er niemand de moeite om naar de auto te kijken.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Wij hadden onze auto bij Avis gehuurd en in Las Vegas ingeleverd. Dat duurde ook nog geen 5 minuten. Wij hadden verwacht dat ze de hele auto na zouden kijken, maar nee dus. Het was zo gepiept. Het wachten op de shuttle duurde langer...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Airmiles schreef:Overigens neemt er niemand de moeite om naar de auto te kijken.
Ik neem aan dat jij bedoelt in jouw situatie toen je de auto 's nachts inleverde en de sleutel ergens moest droppen...?

Meestal loopt men bij het inleveren toch wel een rondje om de auto om te kijken of er niet direct in het oog springende, zichtbare (grote) schade is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het inleveren van een huurauto duurde bij ons in al jaren ook gemiddeld maar zo'n 5 tot 10 minuten. Een enkele keer heeft het wel eens iets langer geduurd als er toevallig veel auto's op hetzelfde moment ingeleverd werden. Je moet dan achteraan aansluiten in de rij en soms duurt het even voor je aan de beurt bent als de betreffende medewerker nog een paar auto's voor jou bezig is met de afwikkeling.

Als je een half uur rekent, zit je ruim genoeg... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben het vorig jaar zelfs meegemaakt dat we een huurauto die we voor een paar dagen bij een Enterprisevestiging hadden gehuurd gewoon konden achterlaten op de camping waar we stonden. Sleuteltjes bij de incheckbalie van de camping. Creditcard diende als borg voor eventuele schade en we konden dezelfde dag nog even bellen als we problemen of schade hadden gehad. Niks aan de hand, nooit meer wat gehoord, keurig afgesproken bedrag op de creditcardafschriften.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Afgelopen zomer zijn wij van Milwaukee naar Las Vegas gevolgen. In Las Vegas ziiten alle verhuurders bij elkaar en gaat het inleveren allemaal reuze snel. In Milwaukee zitten de verhuurders recht tegenover de terminal. General Mitchell Int. Airport is een bescheiden luchthaven en zeer overzichtelijk. Het snel inleveren daar moet geen probleem zijn.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

Bedankt voor jullie antwoorden! Het valt me erg mee.

Jeroen
Afbeelding
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

jerdenberg schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Het valt me erg mee.

Jeroen
Ja hoor,... steld helemaal niets voor. Ze bekijken de auto niet eens. Het is een kwestie van parkeren, bagage eruit halen en dan naar het kantoortje de sleutels inleveren. Klaar!!! :D
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

yarrah schreef:
jerdenberg schreef:Bedankt voor jullie antwoorden! Het valt me erg mee.

Jeroen
Ja hoor,... steld helemaal niets voor. Ze bekijken de auto niet eens. Het is een kwestie van parkeren, bagage eruit halen en dan naar het kantoortje de sleutels inleveren. Klaar!!! :D
Ik heb 2 keer bij Alamo de auto ingeleverd en toen kwam er een dame uit het hokje, liep een rondje om de auto, typte wat in zo'n portable ding en en gaf mij een bonnetje..... de bagage uit de auto halen duurde nog langer dan het inlveren zelf, haha.

Met een half uurtje heb je dus tijd zat.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Bij ons stapte de medewerker ook niet meer in de auto om de km stand te lezen, maar dit werd gescand door zijn apparaat. Dus eigenlijk voordat ik de auto goed en wel uitgestapt was, had ik mijn bonnetje al vast. De sleutels mocht ik gewoon laten zitten.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Bij hertz duurt het ongeveer 10 minuten. Zorg ervoor dat je tank vol is (of niet maar dat is afhankelijk van de afspraak die je gemaakt hebt) en schrijf het milage op. Binnen 10 minuten ben je dan klaar. 5 minuten is ook haalbaar maar dan moet ke geluk hebben dat niemand voor je staat.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Bij ons duurde het ook nooit langer dan 5 tot 10 minuten.
Duurde het ophalen ook maar zo kort :banghead: :banghead:
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Dento schreef:
Airmiles schreef:Overigens neemt er niemand de moeite om naar de auto te kijken.
Ik neem aan dat jij bedoelt in jouw situatie toen je de auto 's nachts inleverde en de sleutel ergens moest droppen...?

Meestal loopt men bij het inleveren toch wel een rondje om de auto om te kijken of er niet direct in het oog springende, zichtbare (grote) schade is.
's Nachts inderdaad. Toch geeft mij dat geen prettig gevoel. Ik wil liever horen dat alles oké is en niet dat er achteraf nog allerlei bedragen van de creditcard afgehaald worden. Neem daarom meestal de meest uitgebreide verzekering en afkoop eigen risico.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

In Phoenix zitten alle verhuurbedrijven tegenwoordig in 1 gebouw. Ook daar duurt het inleveren 5 minuten. Je komt aanrijden, ze lopen een rondje om de auto, scannen de auto en schrijven de km stand op. Meer als dat is het niet.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:In Phoenix zitten alle verhuurbedrijven tegenwoordig in 1 gebouw. Ook daar duurt het inleveren 5 minuten. Je komt aanrijden, ze lopen een rondje om de auto, scannen de auto en schrijven de km stand op. Meer als dat is het niet.
Klopt, ook in Phoenix kan het vlot gaan. Je moet alleen niet de pech hebben om een schaderappportje te moeten invullen zoals ik in 2006 in Phoenix gaat. Tijdens mijn trip was er een steen tegen het voorruit gekomen met een barst als gevolg. Gelukkig was ik goed verzekerd en was het invullen vlot gebeurd. Voor het autoverhuurbedrijf is dat nodig zodat zij het ruit kunnen vervangen. Zelf heb ik er achteraf niets meer over gehoord.

In zo'n geval duurt het dus iets langer (15 - 20 min). :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Ik vraag me weleens af hoe dat eigenlijk zit als je bijvoorbeeld een lekke band krijgt of een kapotte koplamp. Wie heeft dat meegemaakt? Laat je het maken en stuur je de factuur naar de verhuurder of ben je hier zelf verantwoordenlijk voors?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer