Internet op de hotelkamer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sven
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2004, 23:20

Internet op de hotelkamer

Bericht door Sven »

Is er iemand die reeds ervaring heeft met het internetten in de US
(California etc..)
Op onze 3 de reis had ik graag mijn laptop meegenomen en aldaar op internet inloggen ,dit liefst op de hotelkamer via de dataport en een
zonaal inbelpunt :D
jvinch
Amerikakenner
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 sep 2003, 03:39
Locatie: Chicago, IL

Internet

Bericht door jvinch »

Sven,

De bekende ketens hebben meestal high-speed internet op de kamer. Als je een ethernet kaart hebt in je laptop of een werkende USB poort, ben je zo het internet op. Ethernet en USB kabels liggen vaak in de kamer. Ik weet dat het Marriott en Courtyard $9.95 per 24 uur rekenen, soms is het bij de hotelprijs inbegrepen. Het is superhandig als je voor je werkt reist. Je plugt je laptop in en logt in op je VPN. Beter dan dat geklooi met dialup.

Het verschilt per hotel en dat staat niet altijd aangegeven dus als je weet waar je gaat verblijven kun je het beste even bellen. Mocht je overigens toch een dialup verbinding gaan gebruiken moet je even op twee zaken letten (en waar nodig navragen)

1. Welk dialup nummer in je compuserv lijst is "local". Kies geen local toll or long distance nummer want dan krijg je een vervelende verrassing.

2. Is local calling echt gratis vanuit het hotel? Soms gooit het hotel er een surcharge bovenop. Dan denk je dat je gratis online zit en betaal je je dus scheel.

Tis maar dat je het weet.

Surf-ze.

Jan
UsaDutch
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 jan 2004, 05:53
Locatie: St. Paul MN USA
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Als je een wireless netwerk kaart in je computer hebt kun je op heel veel plaatsen gratis of voor weinig geld internetten. Bijvoorbeeld bij de starbucks coffee-shops, bibliotheken, hotels en andere openbare gelegenheden.
Kijk eens op dit adres http://www.ezgoal.com/hotspots
Klaas.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer