Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amtrak

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Racerke
Amerikakenner

Amtrak

Bericht door Racerke »

Voor de verandering eens een simpele topicnaam én een gewone vraag ... .

De prijzen van Amtrak ... hoe gevoelig zijn die?
Staan die vast of stijgen die als de trein bijna vol zit?

Zelf wil ik reizen tussen Washington, Baltimore en Philadelphia op een dinsdag, woensdag en donderdag in mei.

De trein tussen deze steden is het goedkoopste transportmiddel neem ik aan?
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Re: Amtrak

Bericht door Luc »

Bjorn,

Deze prijzen liggen vast. Er is enkel een verschil in prijs tussen express en andere treinen.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Aha ... ok perfect!

Een trein zal niet snel vol te komen zitten denk ik dus dit moet niet op voorhand geboekt moeten worden gok ik.
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

Volgens mij veranderen ze wel, namelijk hoger naarmate er meer plaatsen gereserveerd zijn. Overigens kom je als Europeaan met totaalbedragen al gauw in de buurt van de prijzen van Railpasses lijkt me?

Je kunt de prijzen ongeveer vanaf een jaar van tevoren opvragen op de Amtrak site: kies vertrekpunt, bestemming en datum en je krijgt een lijstje van mogelijkheden voorgeschoteld, en als je doorklikt ook de prijzen.
Afbeelding
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Dat je de prijzen kan zien weet ik.
Maar de prijs voor in mei is sinds eind november en nu nog niet veranderd.

Ben je 100% zeker dat de prijzen variabel zijn?
Dan boek ik best toch op voorhand ... .
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Maar de prijs voor in mei is sinds eind november en nu nog niet veranderd.

Ben je 100% zeker dat de prijzen variabel zijn?
Dat komt waarschijnlijk doordat mei nog "ver weg" is.

Van de Amtrak-site:
Reserve early
To get the best available fares and to secure your preferred travel dates and accommodations, you should try to make your reservations as far in advance of travel as possible. The earlier you book, the more likely you are to get the lowest fare available for any given itinerary. You may book your travel up to 11 months in advance.
Vergelijk b.v. de prijs voor New York Penn naar Washington Union Station met Regional 111 op 23 januari en op 23 april (allebei woensdag): $98 tegen $69.

Overigens: afhankelijk van de route kun je het ook nog oplopen dat er geen plaats meer is; zo kun je op 14 februari niet meer de Coast Starlight of de alternatieve verbinding boeken van Los Angeles naar Klamath Falls.
Afbeelding
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ok, belangrijk en goed om te weten!

Dus dan dit op voorhand boeken. Tickets afhalen kan ter plaatse heb ik reeds gezien op de site, dan moet ik geen postkosten betalen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik heb de afgelopen reis treintickets voor Amtrak geboekt bij Incento. Dat is in NL en die waren goedkoper dan de Amtrak tarieven.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Scheelde het veel?

Ik heb geprobeerd de tarieven te voorschijn te halen op die website, maar had meteen al een reserveringsaanvraag te pakken! :banghead: (Jeps, blond!)

Stuur meteen wel even een mailtje, dat ik graag een prijsopgave zou willen ontvangen! :D
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Als je naar prijs en vertrek gaat (bij Amtrak) dan geven ze in de 2e alinea wat voorbeelden van prijzen.De site is anders dan vorig jaar en dan kon je gewoon zoeken. Een e-mail zal wel uitkomst brengen, ze waren erg behulpzaam.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cavok
Amerika-newbie

Bericht door Cavok »

De prijzen liggen inderdaad niet vast en hangt af van de drukte in de trein. Zelf heb ik afgelopen November/December met de Amtrak van oost naar west gereisd in 4 trajecten. Ik heb zelf steeds een aantal dagen van te voren de ticketprijzen in de gaten gehouden om te zien of ze al iets waren gestegen en 1 a 2 dagen van te voren tickets gereserveerd. Voor 1 traject was het tarief iets van $20,- hoger dan het reguliere tarief. Dit was wel een dag na Thanksgiving en meestal zijn de treinen rond de feestdagen wel iets drukker. De overige 3 trajecten heb ik het reguliere tarief betaald. Tickets reserveren op de dag van vertrek zelf wordt wel afgeraden. Heb ook regelmatig gezien dat de ticket prijs dan een stuk hoger lag, soms betaalde je dan zelfs het dubbele!
Percussive
Amerika-ontdekker

Bericht door Percussive »

Misschien kan je goedkoper reizen per bus, het duurt dan wel wat langer maar soms is het wel echt voordelig:
Fung Wah bus, Coach2000 (super goedkoop), Greyhound.
Ik was zelf ook van plan deze bus te nemen tussen NY, Philadelphia en Washington!

Groetjes
Sam
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

De prijzen van de trein en het vliegtuig is haast hetzelfde,viel mij op.
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Percussive schreef:Misschien kan je goedkoper reizen per bus, het duurt dan wel wat langer maar soms is het wel echt voordelig:
Ik was zelf ook van plan deze bus te nemen tussen NY, Philadelphia en Washington!

Groetjes
Sam
Hoe lang doet die bus erover?
Het is misschien een optie om om 5pm deze van Philly naar DC te nemen ...
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

els70 schreef:De prijzen van de trein en het vliegtuig is haast hetzelfde,viel mij op.
Ik zal al genoeg in een vliegtuig zitten denk ik.
Net de laatste vluchten geboekt ... liever wat met de trein of de bus, zo zie ik ook nog eens wat langs een andere kant. :wink:
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Racerke schreef:
Percussive schreef:Misschien kan je goedkoper reizen per bus, het duurt dan wel wat langer maar soms is het wel echt voordelig:

Groetjes
Sam
Hoe lang doet die bus erover?
Het is misschien een optie om om 5pm deze van Philly naar DC te nemen ...
Zoals al eerder in andere topics genoemd: Fung Wah heeft een tamelijk dramatisch veiligheidsrecord, dus die zou ik zeker niet overwegen.

Geen idee of ze in New York, Philadelphia en Washington vrije busbanen hebben, maar anders vraag ik me af hoe het zit met files om vijf uur 's middags?
Afbeelding
Percussive
Amerika-ontdekker

Bericht door Percussive »

De site van Greyhound geeft weer welke op welke uren de bus vertrekt en ook aankomt (ongeveer), dus je hebt wel min of meer een idee. Of het ook op de site van Coach2000 staat, weet ik niet precies... Ik zou zo veel mogelijk 's morgens of in de voormiddag de bus nemen, dan lijkt er mij het minste kans op file?

Groeten!
Sam
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer