Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tolwegen
Tolwegen
Hoe zit het precies met de tolwegen in Amerika? Zijn interstates bijvoorbeeld tolwegen? Of vooral de wegen door en rondom grote steden? Hoe zijn ze op voorhand te herkennen? Klopt het dat je ze niet met een creditkaart kunt betalen? Hoeveel contant geld moet je dan rekenen (bijv. per km)?
Wij reizen vooral in de omgeving van Atlanta, voorts mogelijk in de staat Tennessee en richting Florida.
Wij reizen vooral in de omgeving van Atlanta, voorts mogelijk in de staat Tennessee en richting Florida.
Re: Tolwegen
Gewoon eventjes Google gebruiken met het woord "toll" en de staat die je bezoekt. Voor Georgia (Atlanta) kom je dan uit op deze site met alle info die je zoekt: http://www.georgiatolls.com/SRTAExterna ... /index.jsp
Michael heb je eigenlijk zelf wel op deze site rondgesurfd? Ik zie bijv. geen kaartje met ingetekende tolwegen in Georgia en ook geen prijzenoverzicht... Dus ik zie niet hoe ik hier al de info die ik zoek, kan vinden... Maar misschien ben ik een beetje blond? 
-
Dan
- Amerikakenner
In/rond Atlanta heb je alleen tol op (een stukje van) hwy 400, niet op interstates als 285 (rondweg), 85, 75, 20. De tol op dat stukje 400 (van ongeveer midtown naar het Noorden tot 285) is voor een personenauto een vast bedrag van $0.50. Ik weet niet zeker of je met een creditcard kan betalen (ik dacht van niet). Als je het niet gepast kunt betalen, zijn er bemande hokjes, waar je kunt betalen.
Op de bewegwijzering staat aangegeven dat je de tolweg nadert.
Wat ik van Tennessee kan zeggen is dat ik er nooit een tolweg heb gezien, ook niet in/rond Memphis of Nashville (wil echter niet zeggen dat ze er niet zijn).
Over Florida kan ik je helaas niets zeggen.
Op de bewegwijzering staat aangegeven dat je de tolweg nadert.
Wat ik van Tennessee kan zeggen is dat ik er nooit een tolweg heb gezien, ook niet in/rond Memphis of Nashville (wil echter niet zeggen dat ze er niet zijn).
Over Florida kan ik je helaas niets zeggen.
Tolwegen worden in het groen aangegaven op de Rand Mcnally. Over de kosten kan ik kort zijn: er is geen peil op te trekken. Tollwegen kosten soms voor een stukje 50 cent en een andere keer moet ik voor een vergelijkbaar stukje 3 dollar betalen. Alles is afhankelijk van de staat waarin je rijdt. Tolbruggen zijn over her algemeen vies duur.
Oh hardstikke bedankt, hier heb ik wat aan jongens! Heb ik tenminste een idee... Haha, 50 cent... nou die hebben we nog wel op zak hè???
Ik had geen idee wat ik me voor moest stellen bij tolwegen in Amerika, ik dacht aan zoiets als in Frankrijk... Maar dat is het niet dus...
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Dat hadden wij ook in Orlando.gera schreef:Haha, 50 cent... nou die hebben we nog wel op zak hè???![]()
Eerst waren we al een tolpoort voorbij gekomen, waar je kon kiezen, bemand of met een speciale kaart, dus uiteraard de bemande gekozen.
Toen kwamen we bij de 2de poort enkele km's verder... een exact change lane en weer die pass lane. Ik was voorbereid en had dus muntstukken op zak. in die "kuip" gegooid om tot de constatatie te komen dat er niks verandere, bedrag te betalen bleef op $.50 staan alsook het licht op rood. Na deze 2 tolpoorten was het klein geld natuurlijk op, dus zat er niks anders op dan terug gas te geven en door te rijden en dan gingen de bellen!!!
Teut teut teut
Pas enkele dagen later zagen we een bord met de "boete" op bij niet betaling: $ 100
Oops als dat maar binnen enkele weken niet van de creditcard zal worden afgetrokken. Tot op vandaag niet :whistling:
Ik veronderstel als ze de beelden bekijken dat ze dan wel zien dat ik geld in de "kuip" heb gegooid.
Had er een slagboom aan de tolpoort gehangen :yuk:
Ik vraag me af als je direct op Orlando vliegt en geen US kleingeld op zak hebt, oe de zaken er dan voor staan?!
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Daar ben ik dan weer andersom nieuwsgierig naar he... hoe gaat dat dan in Frankrijk? Dat heb ik nog nooit meegemaakt en als je dat zo zegt word ik nieuwsgierig. (Niet off topic want het topic is tolwegengera schreef:Oh hardstikke bedankt, hier heb ik wat aan jongens! Heb ik tenminste een idee... Haha, 50 cent... nou die hebben we nog wel op zak hè???Ik had geen idee wat ik me voor moest stellen bij tolwegen in Amerika, ik dacht aan zoiets als in Frankrijk... Maar dat is het niet dus...
In Frankrijk moet je véél euro's betalen om een stukje snelweg te nemen waar je dan ook nog eens niet snel mag rijden ... .
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Dat de tolwegen duur zijn in Frankrijk is waar, maar je mag er 130 KM/U en das toch 10 KM/U sneller dan in België!Racerke schreef:In Frankrijk moet je véél euro's betalen om een stukje snelweg te nemen waar je dan ook nog eens niet snel mag rijden ... .
Wel staan er sinds enkele jaren overal onbemande camera's opgesteld, dus als je een heel zware voet hebt wordt de tolweg nog duurder...
Maar goed we wijken af...
Niemand een soortgelijk voorval meegemaakt zoals ik beschreef met het licht dat niet op groen sprong bij zo'n automatische tolpoort?
Er zijn ook genoeg stukken waar je maar 110 mag maar soit ... off topic.
Heeft iemand foto's van hoe de snelheidscontroles gebeuren in de VS en uitzien trouwens??
Heeft iemand foto's van hoe de snelheidscontroles gebeuren in de VS en uitzien trouwens??
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
We hebben geen foto's van snelheidscontroles, maar weten wel dat de politie/sheriff vaak verdekt opgestelt staat en dan in de achtervolging gaat.Racerke schreef:Er zijn ook genoeg stukken waar je maar 110 mag maar soit ... off topic.
Ook hebben we wel een mee gemaakt dat er een sheriff ons te gemoed kwam rijden en een u-turne maakte een een hele tijd achter ons aan bleef rijden.
En als je dan stug 85 blijft rijden waar je 70 mag krijg je een bekeuring vam $154,00Annie schreef: Ook hebben we wel een mee gemaakt dat er een sheriff ons te gemoed kwam rijden en een u-turne maakte een een hele tijd achter ons aan bleef rijden.
(sorry, telefoonkiekje zonder flits)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Toen wij er waren hebben we veel 'anonieme' politiewagens gezien die bekeuringen aan het schrijven waren.
Met 'anoniem' bedoel ik echt wel anoniem.
bv. een oude chevy pick-up truck. Dus ik zou zeggen, hou je gewoon aan de snelheid.
Ik stond in het centrum van SF aan de rode lichten tijdens onze voorlaatste dag. (hadden een potiac grand prix).
Ik wou voor de laatste keer eens voluit op de gas duwen, maar had niet gezien dat er een 'zwaantje' naast me stond.
Die haalde me in, en aan het volgende licht, beval hij me mij raampje op te doen.
Ik antwoordde direct (nogal paniekerig want vreesde voor het ergste)
-I'm sorry officer...
en die agent zij heel droog;
-You don't have to try to be faster dan me!...en ik mocht gewoon verder rijden...Enkele seconden later lagen we in een deuk...
bv. een oude chevy pick-up truck. Dus ik zou zeggen, hou je gewoon aan de snelheid.
Ik stond in het centrum van SF aan de rode lichten tijdens onze voorlaatste dag. (hadden een potiac grand prix).
Ik wou voor de laatste keer eens voluit op de gas duwen, maar had niet gezien dat er een 'zwaantje' naast me stond.
Die haalde me in, en aan het volgende licht, beval hij me mij raampje op te doen.
-I'm sorry officer...
-You don't have to try to be faster dan me!...en ik mocht gewoon verder rijden...Enkele seconden later lagen we in een deuk...
groetjes, Jonas
Wat mij opviel,en ik dacht op de autoweg tussen Las Vegas en Bakersfield. Was dat op een gegeven moment de tourbussen naar een tolhuis gingen,de personenwagens hoefde dat niet te doen,en reden door. Het leek me eerder een soort van controlepost of iets degelijks.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Dan rij je gewoon via de OBT naar Kissimmee, daar willen ze geen tol hebbenPascal schreef:Dat hadden wij ook in Orlando.gera schreef:Haha, 50 cent... nou die hebben we nog wel op zak hè???![]()
Ik vraag me af als je direct op Orlando vliegt en geen US kleingeld op zak hebt, oe de zaken er dan voor staan?!
Dus vanaf MCO direct de 528 verlaten en dan linksaf OBT op, maar beter is een paar dollar te reserveren
(dat zou je moeten weten) voor de 417, is wel veel sneller, en rustiger (voor de eerstelingen
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Ok ... ik snap het plaatje.Jonas schreef:Toen wij er waren hebben we veel 'anonieme' politiewagens gezien die bekeuringen aan het schrijven waren.
-I'm sorry officer...
Maar overal controle is écht O V E R A L ???
zucht ...
Ik zal de verkeersborden maar eens beginnen te bestuderen tegen april ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2867 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie