Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rolstoel mee met vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
marvo
Amerika-newbie

Rolstoel mee met vliegtuig

Bericht door marvo »

Hallo,
Bezig om tickets te bestellen voor onze vakantie loop ik tegen het volgende op. Mij echtgenoot gebruikt een opvouwbare rolstoel en die willen we graag meenemen. Dat kan wel volgens de vliegmaatschappij (BA) maar dan moet hij bij inchecken overstappen op een rolstoel van Schiphol zodat zijn eigen rolstoel mee het ruim inkan. Nu zie ik het al helemaal voor me: Wij met alle koffers op de plek van betemming en de rolstoel zoek.
Is dit bij andere vliegmaatchappijen ook zo geregeld? of kan ik toch nog wat anders regelen?
Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee.

Margreet
Animar
Amerikakenner

Re: Rolstoel mee met vliegtuig

Bericht door Animar »

Wat vreemd dat het dan niet zo gaat zoals bij kinderwagens: wij mochten onze kinderwagen gebruiken tot het instappen in het vliegtuig en daar wordt hij afgegeven en gaat het ruim in. Bij aankomst op het vliegveld stond onze kinderwagen, uitgeklapt en wel, op ons te wachten bij de bagageband.
Ik denk wel dat je de rolstoel sowieso mee in het ruim zal moeten geven.
Anita
flbc
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc »

Wij hebben al 4 keer naar de USA gevlogen met Martin Air, KLM, United Airlines en altijd kon mijn dochter tot aan de gate in haar eigen rolstoel blijven zitten. Wij hebben bij het boeken door een reisburo door laten geven dat ze in een rolstoel zit en bij het inchecken dit ook weer gezegd er komt dan een aparte label aan de rolstoel. Na de landing wordt de rolstoel dan weer naar de gate gebracht. Tot nu toe altijd goed gegaan.
Veel plezier,
Groeten Rita
Rice
Amerika-ontdekker

Bericht door Rice »

Hoi Margreet,

Wij zijn afgelopen zomer ook naar de USA geweest en hebben gevlogen met US airways. Onze zoon zit ook een een rolstoel.
Wij hebben alleen maar positieve ervaringen.
Je kan volgens mij bij elke maatschappij met je eigen rolstoel tot aan de gate komen.
Bij het inchecken krijgt je rolstoel een label, vervolgens ga je als eerste naar het vliegtuig. Dit wordt netjes geregeld.
Bij de vliegtuigdeur stapte hij uit de rolstoel en liep dan dat kleine stukje naar zijn plaats.
De rolstoel werd vandaar uit naar het ruim gebracht. Dit kan je ook zien uit het raam.
Na de landing werd de rolstoel dan weer bij de vliegtuigdeur gezet en zo kon hij dan weer zitten.

Bij de controles is er trouwens een aparte doorgang voor rolstoelers. Dit scheelt weer extra wachttijd met name in de USA.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Groetjes,

Rice
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Gewoon contact opnemen met de "assistentiebalie" van de maatschappij met wie je vliegt. Daar neemt men je een hoop zorgen uit handen. Je kan worden begeleidt van A tot Z (mag overal voor). Vervoer naar de gate en daar aangekomen met een speciale "smalle" rolstoel naar je zitplaats. Dat je eigen rolstoel niet mee kan naar de gate is logisch. Toch wat groter/zwaarder om het trappetje bij de gate af te sjouwen dan een buggy. (uitzonderingen daargelaten zoals Margreet schrijft)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie