Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United of American?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Elektrocute
Amerikafan

United of American?

Bericht door Elektrocute »

Beste allemaal,

Allereerst, sorry als ik de antwoorden op mijn vragen ook in andere topics had kunnen vinden. Ik heb me rot gezocht, en ben toch niet veel wijzer geworden, daarom dit topic :-)

Zoals jullie misschien weten (of misschien niet, omdat ik hier niet zo heel vaak post), zat ik vorig jaar een jaartje in Kansas City.
Nu wil ik in juli graag teruggaan voor een paar weken, en dan zou ik om het goedkoopste uit te zijn, met United of American Airlines vliegen. (oke, US airways is goedkoper dan UA of AA, maar daar heb ik niet veel goeds over gehoord)
Als je deze 2 vergelijkt, welke is dan het 'beste' (= aangenaamste) om mee te vliegen transcontinentaal?

En ook, als ik met American zou vliegen, zou ik een layover van 1:45 uur in Chicago hebben, dit lijkt me echter nogal weinig... Zijn er mensen met ervaring op O'Hare en hoe lang het ongeveer duurt om langs alle balietjes te gaan?
United zou dan weer via Washington DC gaan, en daar heb ik 3 uur...

Alvast bedankt!
En prettige feestdagen! :D

Margot
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik heb nog met geen van beide gevlogen, maar op http://www.seatguru.com kan je al de zitplaatsen vergelijken.

In principe moet 1u45 wel genoeg zijn denk ik, maar dan mag je niet te veel tegenslag hebben bij het opstijgen. Wij hebben de vorige keer een uur vertraging gehad omdat de bagage niet goed gebalanceerd lag in het ruim.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hadden aan 1:30 genoeg op Chicago maar als het wat tegenzit is het redelijk krap.
Wel flink doorgelopen om een beetje vooraaan in de rij te staan.
United vliegt ook op Chicago .ii.g. vanaf AMS vanaf BRU weet ik niet.
United is ons goed bevallen, volgend voorjaar vliegen we er weer mee op Chicago.
AA hebben we geen ervaring mee.
Rob
Elektrocute
Amerikafan

Bedankt voor jullie reacties :-)
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Ik vond (afgelopen oktober) Chicago geen fijn vliegveld om over te stappen: het treintje ging stuk halverwege twee terminals (naja, dat kan natuurlijk overal gebeuren) en de manier waarop ze de security checks geregeld hadden was prut.

Afgezien van dat zou ik liever 3 uur hebben om over te stappen dan 1 uur en 45 minuten, dat scheelt (voor mij in ieder geval :-)) stress omdat het dan niet zo heel veel uitmaakt als je wat vertraging hebt of lang op je koffers moet wachten.

Ik heb van je drie opties alleen met United gevlogen, en dat was prima.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Als ik het goed begrijp, ga je terug naar Nederland.
Dat betekent dat je helemaal niet in de rij hoeft of zoiets, gewoon plane uit ---> plane in.
Voor overstappen in de VS wordt als regel een min, van 45 minuten gehanteerd !!!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

bij elke maatschappij kan je een prutvlucht hebben. Afgelopen zomer met American gevlogen wat prima was. Ok je moet betalen voor een biertje en het eten is niet bijzonder, maar het gaat mij er om dat ik voor weinig ver kan komen :) Over een paar dagen met United naar Chicago, dan kan ik daar ook over oordelen!
can't wait to travel again.....
Elektrocute
Amerikafan

enger003 schreef:Als ik het goed begrijp, ga je terug naar Nederland.
Dat betekent dat je helemaal niet in de rij hoeft of zoiets, gewoon plane uit ---> plane in.
Voor overstappen in de VS wordt als regel een min, van 45 minuten gehanteerd !!!
Eric
Nee, ik ga van België terug naar Kansas City voor een tijdje :)
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Elektrocute schreef:
enger003 schreef:Als ik het goed begrijp, ga je terug naar Nederland.
Eric
Nee, ik ga van België terug naar Kansas City voor een tijdje :)
hou wel rekening dat je met United vanuit Brussel waarschijnlijk eerst naar London vliegt.
Met AA gaat het meteen naar Chicago...buiten enkele vertragingen geen slechte ervaringen met AA
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Ik vloog vorig jaar met AA naar LAS via ORD. In hun B767 heb je in eco geen PTV. Het inchecken duurde erg lang. Vlucht was OK en op tijd.
Ik weet niet wat voor toestel United inzet op hun BRU route.
AA is meestal een beetje goedkoper.
Met de overstaptijd van 100 min zou ik niet teveel rekening houden. Vanuit ORD is er zeker nog een latere aansluiting mogelijk naar Kansas City.
Groetjes,

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb al verschillende keren met US Airways gevlogen en echt nog nooit problemen gehad. Komende februari vliegen we weer met US Airways en er zullen nog wel verschillende vluchten met deze maatschappij gaan volgen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Elektrocute
Amerikafan

Heb toch maar voor United gekozen, omdat 1. AA duurder was en 2. ik langer overstaptijd heb in Washington, gewoon om niet in de stress te moeten zitten vind ik dit al belangrijk.

De vluchtroute zegt trouwens niets over stoppen in Londen, dus dat zit er (gelukkig) niet in.

@luc: dit zal een B777 zijn, en da's wel met PTV, geloof ik.

Anyway, bedankt voor de hulp iedereen :)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Elektrocute schreef: @luc: dit zal een B777 zijn, en da's wel met PTV, geloof ik.
De intercontinentale 777 van United hebben priveschermen in de hoofdsteun met keus uit 9 kanalen.
Elektrocute
Amerikafan

Hey allemaal,

Dacht, ik zet het even mee in dit topic, dan hoef ik er geen nieuw te maken...

Ik ga in juli dan dus bij mijn gastgezin van vorig jaar verblijven. Zou ik bij customs ofzo een verblijfplaats moeten kunnen voorleggen en dan een schriftelijk bericht hebben van mijn gastgezin dat ik daar wel degelijk ga verblijven? Of is dit geen enkel probleem als je geen hotel ofzo kan voorleggen?

Kan een stomme vraag lijken, maar met Amerika ben ik liever safe than sorry :wink:

Groetjes
Margot
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je moet een (volledig)adres opgeven of dat een hotel is of een priveadres doet niet ter zaken.
Elektrocute
Amerikafan

oke bedankt! :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als ik het puur van de airline af zou laten hangen, zou ik United verkiezen boven American...

Ik vond de service beter, het eten aan boord beter... maar ja, prijskaartje en overstaptijden zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer