Pagina 1 van 2

Bevestiging gekregen van usareisen.de: maar wat nu?

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:18
door Jeroen80
We hebben afgelopen week een Equinox geboekt via usareisen.de bij Alamo. Nu hebben we eergisteren een bevestigingmail gekregen met de huurinfo van Alamo, de voucher en de factuur van usareisen.

In de bevestigingsmail was alles in het duits en aangezien we hier alle drie niet erg sterk in zijn wilde ik hier even vragen of we nog iets terug moeten sturen naar usareisen.de en/of Alamo. In die mail stond volgende tekst in het vetgedrukt:

Wir möchten an dieser Stelle noch einmal ausdrücklich darauf hinweisen, dass wir lediglich Vermittler von Reiseleistungen sind!
Es gelten die Leistungsbeschreibungen / Reisebedingungen des Reiseveranstalters.
Bei Beanstandungen im Bezug auf die gebuchte Leistung wenden Sie sich bitte direkt an:
Frosch Touristik GmbH, Friedenstr. 32, D-81671 München, Email: kundendienst@fti.de


Wat ik hier uit kan opmaken is dat we zelf nog de informatie van onze vlucht naar usareisen moeten sturen. Klopt dit?

Bedankt

Jeroen

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:23
door Dento
Nee hier staat dat usareisen.de fungeert als tussenpersoon bij de boeking.

De eigenlijke 'levering' vindt plaats door Frosch Touristik. Als je bezwaren/klachten hebt over de algemene (boekings)voorwaarden van Frosch Touristik, dan dien je je rechtstreeks tot hen te wenden.

Je hoeft verder niets meer door te geven.

Re: Bevestiging gekregen van usareisen.de: maar wat nu?

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:33
door chelled
Jeroen80 schreef:We hebben afgelopen week een Equinox geboekt via usareisen.de bij Alamo. Nu hebben we eergisteren een bevestigingmail gekregen met de huurinfo van Alamo, de voucher en de factuur van usareisen.

In de bevestigingsmail was alles in het duits en aangezien we hier alle drie niet erg sterk in zijn wilde ik hier even vragen of we nog iets terug moeten sturen naar usareisen.de en/of Alamo. In die mail stond volgende tekst in het vetgedrukt:

Wir möchten an dieser Stelle noch einmal ausdrücklich darauf hinweisen, dass wir lediglich Vermittler von Reiseleistungen sind!
Es gelten die Leistungsbeschreibungen / Reisebedingungen des Reiseveranstalters.
Bei Beanstandungen im Bezug auf die gebuchte Leistung wenden Sie sich bitte direkt an:
Frosch Touristik GmbH, Friedenstr. 32, D-81671 München, Email: kundendienst@fti.de


Wat ik hier uit kan opmaken is dat we zelf nog de informatie van onze vlucht naar usareisen moeten sturen. Klopt dit?

Bedankt

Jeroen
Hoi Jeroen,

Naar mijn idee hoef je niets meer terug te sturen. Zij zijn enkel tussenpersoon en de voorwaarden van de reisoragnisator gelden. Het gaat erom dat als je nog opmerkingen hebt dat je dan contact opneemt met Frosch Touristiek.

Gr.
Richelle

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:37
door Jeroen80
Bedantk voor de snelle reactie Dento en Richelle.

Dit stond in de eerste mail die we ontvangen van usareisen:

WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) benötigen Sie zwingend die schriftliche Bestätigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung nicht gewährleistet werden.


Staat hier dan ook niet in dat we onze vluchtinformatie van het reisbureau moeten doorgeven aan usareisen?


Dit stond ook nog in de bevestigingsmail:

Wichtig: Bitte bestätigen Sie uns umgehend den Erhalt dieser Email !!!

Dit betekent toch dat we moeten bevestigen dat we de mail gehad hebben?

Jeroen

Geplaatst: 18 nov 2007, 12:55
door chelled
Bedantk voor de snelle reactie Dento en Richelle.

Dit stond in de eerste mail die we ontvangen van usareisen:

WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) benötigen Sie zwingend die schriftliche Bestätigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung nicht gewährleistet werden.


Staat hier dan ook niet in dat we onze vluchtinformatie van het reisbureau moeten doorgeven aan usareisen?

Nee, je hoeft niet door te geven. Je hebt de schriftelijke bevestiging en evt. vouchers nodig om aanspraak te kunnen maken op de boeking/reis.

Dit stond ook nog in de bevestigingsmail:

Wichtig: Bitte bestätigen Sie uns umgehend den Erhalt dieser Email !!!

Dit betekent toch dat we moeten bevestigen dat we de mail gehad hebben?

Ja!

Geplaatst: 18 nov 2007, 13:10
door Jeroen80
Ok bedankt Richelle.

Dus de schriftelijke bevestigingen en vouchers van de vlucht of die van de boeking van de auto?

Jeroen

Geplaatst: 18 nov 2007, 13:18
door chelled
Alles wat je geboekt hebt (ik neem aan dat je bij elke boeking zo'n mailtje ontvangen hebt) en graag gedaan!

Geplaatst: 18 nov 2007, 14:58
door Harry
Jeroen80, je hebt toch alleen de auto geboekt bij USAreisen.de?, je hoeft dan natuurlijk je vlucht niet te bevestigen, daar hebben zij toch helemaal niets mee van doen.

Harry

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:08
door Jeroen80
Hoi Harry

Een vriend van me die wel goed is in Duits maakte eruit op dat we onze vluchtgegevens zouden moeten mailen naar usareisen als extra garantie voor onze boeking van de auto. Hij was er erchter ook niet helemaal zeker van omdat het allemaal vrij technische/specifieke duitse termen zijn.

Dus als ik het goed begrepen heb is het nu eigenlijk al in orde.
We hebben via de site van usareisen onze boeking doorgegeven voor een auto bij Alamo. Zij hebben ons diezelfde dag nog een mail gestuurd met onze gegevens zoals we die ingegeven hadden op hun site. En 2 dagen later hebben we van hen een bevestigingsmail gekregen met daarin de voucher, de factuur en de huurinfo van Alamo. Enkel op die laatste mail moeten we dan een bevestiging sturen dat we hem ontvangen hebben? En dan zou alles dus in orde moeten zijn?

Jeroen

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:11
door Harry
Inderdaad alles is nu in orde, en voor die vriend kan een extra lesje duits geen kwaad :lol:, er wordt echt nergens iets over een vlucht geschreven.

Harry

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:15
door Dento
Jeroen80 schreef:Hoi Harry

Een vriend van me die wel goed is in Duits maakte eruit op dat we onze vluchtgegevens zouden moeten mailen naar usareisen als extra garantie voor onze boeking van de auto.
Met alle respect, maar zo goed in Duits is hij dan toch ook weer niet :wink: , want zelfs al met het Duite vakjargon kun je echt nergens uit opmaken dat jij nog zaken zoals je vluchtinfo aan Frosch/usareisen zou moeten doorgeven... :wink: Zou ook - zoals Harry ook al aangaf - niet erg logisch zijn, omdat hen dat weinig zal interesseren, natuurlijk...

Maak je geen zorgen, alles gaat goed, en jij krijgt gewoon je Equinox! :D

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:20
door Jeroen80
Ok bedankt Harry en Dento. Dat is al een hele opluchting want op den duur weet je het zelf niet meer. Ik zal hem jullie advies maar niet doorgeven denk ik.

Kan er toch iemand dit stukje even vertalen, want nu weet ik nog altijd niet wat er precies staat:

WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) benötigen Sie zwingend die schriftliche Bestätigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung nicht gewährleistet werden.


Alvast bedankt

Jeroen

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:21
door Harry
Ik had al geschreven dat een extra lesje geen kwaad zou kunnen, Jeroen daar staat heel kort gezegd "neem alle mail mee die ze gestuurd hebben".

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:25
door Dento
Er staat dat je de ontvangen vouchers en bevestiging mee moet nemen om de gehuurde auto mee te krijgen. Zonder dit krijg je de auto eenvoudigweg niet.

Niks bijzonders, dus, aangezien ik aanneem dat de meeste mensen wel alle papieren mee zullen nemen! :wink:
Harry schreef:Ik had al geschreven dat een extra lesje geen kwaad zou kunnen.
Was die aan mij gericht? Ik zag jouw post van 4:11 pas nadat ik de mijne had ge-submit (zonder te previewen).

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:26
door Dento
En weer :lol:

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:26
door Jeroen80
Ok Harry bedankt. Dat waren we sowieso wel van plan.

En dit is dan m'n 100ste bericht op het forum. Hip Hip Hooray! :D

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:26
door Reny
WICHTIG: Zur Inanspruchnahme der gebuchten Leistung(en) benötigen Sie zwingend die schriftliche Bestätigung des jeweiligen Reiseveranstalters und einen Leistungsgutschein/Voucher.
Ohne diese Unterlagen kann eine Inanspruchnahme der gebuchten Leistung nicht gewährleistet werden.

Grofweg vertaald betekent dit dat je als je de auto gaat ophalen, de schriftelijke bevestiging + de Voucher bij je moet hebben.
Als je dit niet bij je hebt, kun je geen auto meekrijgen.

Reny

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:29
door Jeroen80
Allemaal heel logisch dus. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groeten

Jeroen

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:29
door Harry
Het zal nu wel duidelijk zijn. :hilarious:

Geplaatst: 18 nov 2007, 15:31
door Dento
Harry schreef:Het zal nu wel duidelijk zijn. :hilarious:
:hilarious: Je zou 't wel verwachten, ja :lol: