Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Budget

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Hoe ga jij het liefst naar Amerika?

Vaak ook al betekent dat low budget
20
29%
Minder vaak maar wel meer comfort
50
71%

Totaal aantal stemmen: 70

CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Budget

Bericht door CaroLine »

Waar ik me soms over verbaas is dat mensen naar Amerika op vakantie willen maar daar niet al te veel geld voor willen betalen.
(Wie wil er niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?)
Zelf zou ik het liefst ieder jaar naar Amerika gaan maar helaas hebben we daar de financiele middelen niet voor. Tenminste niet voor onze manier van reizen. Als we met minder tevreden zouden zijn zou het misschien wel mogelijk zijn maar ik heb ook bepaalde verwachtingen van zo'n reis. Ik hoef daar niet met geld te smijten maar wil wel eten waar ik zin in heb en wil ook fatsoenlijk overnachten. Een comfortabele auto of camper is ook een must.
Als ik dan lees dat mensen een gastgezin zoeken omdat ze een hotel niet kunnen betalen of dagelijks naar de Mac gaan omdat een ander restaurant te duur is dan begrijp ik niet waarom men niet gewoon een jaartje langer spaart. Als ik met kinderen reis ga ik niet na een lange vlucht met de kinderen en al mijn bagage met het openbaar vervoer naar een hotel. Ik zou dan voor de meest makkelijk manier kiezen ongeacht of dat duurder is.
Begrijp me niet verkeerd: ik wil niemand aanvallen of veroordelen, ieder doet het op zijn manier, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie denken over een budget.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Eigenlijk mag ik niet stemmen, maar heb het stiekem toch gedaan. Ik ben nl ook van de luxe, dwz, ik ga niet in hostels of budget hotels slapen, maak me geen zorgen over kosten van eten en/of vervoer, etc.

Ik ging 2 keer per jaar naar de VS en probeerde zo goedkoop mogelijk daar te komen, maar eenmaal daar kwam ik niets te kort.

Maar ik ben een alleenreiziger, dus ik heb makkelijk praten. Ik kan me voorstellen dat het voor een familie wat moeilijker te bekostigen is. Maar juist met kinderen zou ik voor comfort en convenience gaan ipv goedkoop.
SEEING IS BELIEVING
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij moeten ook echt wel sparen voor een vakantie en voor een vakantie naar Amerika doen wij daar iets langer over.
Wij letten zeker op de uitgaven voor vliegen, auto, overnachten, eten/drinken, e.d. en zoeken een prettig gemiddelde. Als het soms wat duurder wordt liggen wij daar niet van wakker. Zo hebben wij de laatste twee keer in Amerika ook een upgrade genomen van een full-size auto naar een SUV. Met een full-size redden wij het ook, maar een SUV zit prettiger en wij vinden het heerlijk om daar mee te rijden. Een stukje luxe.
Afgelopen vakantie hebben wij overnachtingen gehad van circa $ 65,= tot $ 130,=. In deze prijscategorie vinden wij altijd wel iets en vinden dat acceptabel. Wij zullen niet gauw een hotel nemen waar de kamerprijs hoger is. Of het zou niet anders moeten kunnen, zoals in een nationaal park of zo. Maar gewoon langs de weg hoeven wij niet duurder.
Toch vinden wij het wel een sport om te kijken of we een overnachting goedkoper kunnen krijgen d.m.v. een coupon (couponboekjes).
Afgelopen vakantie hebben wij niet eens een MacDonald bezocht. Het is er gewoon niet van gekomen. Andere jaren wel. Maar voor het eten ben je normaal gesproken ook niet veel kwijt in Amerika.

Maar Nederlanders zijn natuurlijk van huis uit handelaars en reizigers. Vroeger wilden de Nederlanders al de wereldzeeën bevaren en de uitdrukking "Zuinige Hollanders" en "Voor een dubbeltje op de eerste rang" zullen ook wel ergens een grond van waarheid hebben.
Het zit ingebakken in onze genen. :lol:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tja, ik denk dat mijn mening wel bekend is. Wij zijn heel erg van de 'convenience'. We vliegen business-class, omdat ik echt niet weet hoe ik me in economy zou moeten bewegen met mijn postuur, maar ook omdat we het wel heerlijk vinden daar voorin. Wél zorg ik dat ik op tijd voor het speciale tarief de vluchten boek, anders is het niet te betalen.

We zijn dol op campers, maar dan liefst weer de grootste en meest luxe. Gelukkig gaan we nu in het voor- of naseizoen en is het dan ook weer niet extreem duur.

Wij huren heel makkelijk een paar dagen een auto, al hebben we de camper ook al. Maar anderzijds: kosten voor pretparken e.d. maken wij weer niet, want dat trekt ons niet aan.

Eten, ja, best wel eens duurder dan gemiddeld, maar ja, vaak ook alleen een yoghurtje uit de supermarkt, want we groeien dicht als we vaker uit eten gaan.

En zo kiezen we duidelijk voor gemak en comfort en mag het wat kosten, maar blijft het toch wel enigszins binnen de perken.

Maar als ik inderdaad geen taxi meer kon nemen om bijvoorbeeld Manhattan in te komen of me rot zou moeten slepen met de trein op op Schiphol te komen, dan denk ik niet dat ik nou zou gaan.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ben van mijn studentenleven nog wel gewend met weinig geld te moeten rondkomen, dus ik vind een low-budget-vakantie helemaal niet slecht. In december ga ik ook van de 3 weken ongeveer 2 weken "logeren" bij mijn gastgezin. Als we een hotel hadden moeten boeken had ik niet kunnen gaan en dat zou ik zonde vinden.
Ik vind luxe ook wel heerlijk en ik zal (nu ik geen student meer ben en dadelijk alles op orde heb) ook wel duurdere reizen gaan maken. Maar voor nu ben ik tevreden met elk tripje dat ik kan maken, al zou dat inhouden elke dag "fastfood" te moeten eten...... Soms vind ik het ook wel een uitdaging om zo goedkoop mogelijk te "leven" en dan geld uit te geven aan leuke dingen.
Even los van USA: Ik vind het formule 1 hotel in Waalwijk (waar we met de meeting overnachtten) dan ook best leuk voor een nachtje. Wel geen eigen badkamer, maar in vergelijking met een ander hotel hebben we 50 euro uitgespaard, waar we zondag heerlijk van gegeten hebben.
Het is maar net wat je waarvoor wilt uitgeven denk ik.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik kies voor vaak, hoewel dat de lading ook niet helemaal dekt .. want het zijn geen budgetvakanties, wel relatief korte vakanties.

Momenteel is het bij ons meer dat we heel graag naar Amerika willen, maar om daar 3 a 4 jaar voor te sparen om zo'n rondreis te maken van het kaliber wat de "meesten" hier doen, dan gaan wij liever 9 dagen en dan vaker ... Ik kan het geen budgetreis noemen, want we hebben wel wat uit te geven daar. Ik zou persoonlijk niet kunnen genieten als we niets uit te geven hebben dan de hoognodige boodschappen of entree voor een beperkt aantal parken. Ik houd ook van shoppen en lekker uit eten gaan. We genieten zeker! En ik heb niet zoiets van dan maar minder shoppen en 3 jaar niet op vakantie om dan maar een rondreis te kunnen maken.

Maar dat is toch voor iedereen persoonlijk. Als iemand er een budgetreis voor over heeft om ieder jaar naar Amerika te kunnen, dan zullen ze dat kennelijk graag willen en heel goed kunnen. Hetzelfde waarom de 1 zich niet kan voorstellen dat een ander ieder jaar naar Florida gaat, terwijl de Westkust bijvoorbeeld adembenemend mooi is ... En als je van relaxte vakanties houdt, raak je al bij voorbaat gestresst van de volgeplande reisroutes hier op het forum. Terwijl een ander juist alles uit een vakantie wil halen..

Ik heb geen behoefte om een mening te vormen over een andermans reisgedrag. Ik vind het heel persoonlijk hoe een ieder zijn/haar vakantie invult .. kennelijk zijn er vele manieren. Wel vind ik het interessant hoe een ander het ziet betreffende zijn/haar eigen vakantie.

Ik zou makkelijk ieder jaar een weekje naar Washington kunnen .... het is dat Stefan dat niet wil.
Sandy
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Sandy schreef:Ik heb geen behoefte om een mening te vormen over een andermans reisgedrag. Ik vind het heel persoonlijk hoe een ieder zijn/haar vakantie invult .. kennelijk zijn er vele manieren.
Mijn vraag is geen veroordeling naar anderen toe. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe anderen denken over een vakantiebudget.
Carola
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Ik denk dat wij, mede door onze handelsgeest maar ook het feit dat wij vrij eenvoudig op dingen kunnen besparen (denk maar aan het feit dat de meeste dorpen wel 3 of 4 supermarkten in allerlei prijs- en kwaliteitsniveaus hebben) een kei zijn in het prijsvergelijken.

Vakanties naar Amerika zie ik zowieso als luxe, het feit dat wij daar 2 of 3 jaar bepaalde dingen voor ontzeggen maakt het ook tot een sport. Persoonlijk werk ik dan graag met een budget, zie het maar als een doel wat je nodig hebt om te kunnen sparen. Maar op veel dingen kun je eenvoudig besparen, neem de vlucht-, de autohuur en de hotels. Ik zie toch wel erg veel topics die gaan over het zoeken naar de goedkoopste (en als het kan comfortabelste) vlucht, ook op auto- en camperhuur kun je eenvoudig door het vergelijken van verschillende aanbieders 100-den euros besparen. En eerlijk is eerlijk, een dure auto of camper maakt uiteindelijk helemaal niets meer uit als je bewust gekozen hebt voor die aanbieders.

Ik denk dat iedereen ter plekke deels zijn levensstijl van hier volgt, als je hier tevreden bent met een salade van de Mac in plaats van een 4-sterren diner heeft dat volgens mij niet altijd iets te maken met kosten.

Voor onze reis probeer ik een leuke mix te maken van goedkopere (zeg maar de doorgang) hotels/ en motels en de wat luxere als tegenhanger. Wat eten betreft, ik ben hier ook met ontbijt tevreden met een schaaltje yoghurt en een kop thee en hoef dan daar ook niet dagelijks gebruik te maken van een uitgebreid ontbijtbuffet a xx,xx pp maar leuk is het soms wel.

Een dure rit met bijvoorbeeld een georganiseerde stadstour kun je ook leuk zelf doen met een OV-kaart en een plattegrond.

Ik zou het meer noemen dat er een bewuste keuze wordt gemaakt tussen de verschillende mogelijkheden en het passend te maken aan jouw situatie en leefwijze.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet trouwens niet hoe ik moet stemmen, want hoewel we kiezen voor comfort, hoeven we daarvoor niet minder vaak te gaan.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik ben het helemaal met Sandy eens dat het er maar net aan ligt wat je verwacht van je vakantie. De een vindt dat daar absoluut een 5 sterren hotel bijhoort, de ander zit liever in een tent.
Ik denk trouwens dat mensen niet altijd alleen om budget redenen kiezen voor een gastgezin. Je hebt op die manier natuurlijk wel heel direct te maken met mensen die in je vakantie omgeving wonen, je er wat over kunnen vertellen en tips kunnen geven. Voor openbaar vervoer kiezen hoeft ook niet altijd wat met een budget te maken te hebben, niet iedereen heeft tenslotte een rijbewijs, of hebben die wel maar durven niet goed in het buitenland te rijden. Voor deze mensen is het veel relaxter om met het openbaar vervoer te gaan- dat scheelt een hoop stress.

Wij zouden dit jaar eigenlijk 4 weken van de zomer naar Amerika gaan, maar doordat de kinderen 2 weken meivakantie hebben kozen we toch voor de goedkopere optie.We zouden alleen in hotels slapen, maar hebben er bij nader inzien toch voor gekozen om in het tweede deel van onze vakantie bij onze familie te slapen. (dus eigenlijk zitten wij dan ook in een gastgezin) Van het geld wat overblijft kunnen we in de zomer nog een keer weg, of we leggen het vast opzij voor de volgende Amerika reis.

Ik vind een duur hotel absoluut niet belangrijk, vaak zijn de goedkopere goed genoeg voor ons. Dan geef ik liever iets meer uit aan mijn "zakgeld". Als wij in europa op vakantie gaan kamperen we meestal. Niet alleen vanwege het geld, maar we vinden de vrijheid heerlijk en de kinderen ook. Sommige mensen denken dan ook meteen dat je dat uit armoede doet, terwijl dat niet waar is.
De enige eis die wij aan een auto stellen is dat onze bagage er in past.
Ik maak voor een vakantie zeker wel een budget wat ik uit wil geven. Vaak bereken ik van tevoren wat kan, en probeer ik wat meer bij elkaar te hebben voor als we onverwacht meer uit geven. Maar ik wil eenmaal thuis niet maanden lang in de schulden zitten voor mijn vakantie.
Dit wil niet zeggen dat ik op vakantie heel zuinig ben. Ook ik hou van uit eten gaan, shoppen en dingen doen die ik op dat moment leuk vind.

Samen gevat wil ik zeggen: keuze van je manier van vakantie houden is net zo persoonlijk als je kledingkeuze, je huisinrichting, je hobbies. We doen het allemaal op onze eigen manier en er bestaat geen "betere"manier, wel een "andere"manier.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ga voor minder vaak, meer comfort. Meestal gaan we toch zo'n 1, 2 of 3 keer per jaar naar Amerika.

Nu zijn wij wel in de gelukkige omstandigheid dat we meestal aan overnachtingen niets kwijt zijn, omdat we of bij mijn schoonouders, of bij andere familie kunnen overnachten.

Als we tijdens het verblijf dan road trips gaan maken waar we meerdere dagen weg zijn, dan gaan we voor die nachten toch meestal wel voor de ietwat meer bijzondere overnachtingsplaatsen - hetzij een B&B, hetzij een hotel. Soms, als het echt alleen maar voor te slapen is, kiezen we ook wel eens voor een goedkoop motel - maar ook hier gaan we niet voor het allergoedkoopste. Eigen badkamer en een ruim bed is toch wel een vereiste (zeker na de Formule1 ervaring van afgelopen weekend :wink: :lol: ).

Wat de auto betreft ben ik wat meer eisend dan Anna: zij zou genoegen nemen met een Geo Metro, of een Chevy Cavalier. Niets mis mee, natuurlijk, maar als autoliefhebber wil ik dan toch een auto die wat groter, wat luxer en wat krachtiger/sneller is.

Dus ja, liefst allebei: meer comfort, maar ook vaker! (Hoezo, open deur... :wink: :lol: )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik weet niet goed hoe ik de vraag moet invullen. Voor ons is geen van twee de bepalende factor.

De kosten van de reis op zich vinden we niet zo`n probleem maar de tijd dat we geen inkomen hebben weegt het zwaarst.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Tinkerbell schreef:De kosten van de reis op zich vinden we niet zo`n probleem maar de tijd dat we geen inkomen hebben weegt het zwaarst.
Dat is voor ons ook een belangrijke bijkomstigheid ... al hadden we het geld voor een rondreis van vier weken aan de Westkust, het is en blijft een hoop geld. Een goede buffer waar we op kunnen terugvallen is in onze situatie noodzakelijk. Vier kinderen die straks praktisch tegelijk gaan studeren, Stefan die momenteel een onzekere toekomst heeft als "freelancer" .. Het is absoluut een droom van ons om een keer een rondreis te maken aan de Westkust, maar ik denk niet dat het een reis zal zijn waar we meerdere keren dat geld voor uit willen geven.

Maar het is ook moeilijk vooruit praten .. wie weet waar we over 5 of 10 jaar staan. Ik weet nog dat ik tegen die Amerikanen zei in Washington dat ze het zo goed voor elkaar hebben. 2 fulltime banen, een mooi groot huis met 6 slaapkamers en 5 badkamers. Een Jeep Grand Cherokee en een nieuwe Ford Mustang Cabrio op de oprit .... Hij moest lachen en zei heel nuchter dat zij op onze leeftijd er niet veel anders voorstonden dan ons. Zij woonden toen nog in een rijtjeshuis en hij werkte als telemarketeer. En dat is ook zo, als ik zo terugkijk dan hebben wij toch heel wat opgebouwd in de laatste 10 jaar. Onze mogelijkheden kunnen over een aantal jaar totaal anders zijn ....

We hadden het daar nog even over met Annie & Rob tijdens de meeting ... als eenmaal de kinderen straks uit huis zijn, gaat er voor ons ook een hele andere tijd beginnen. Het kostenplaatje is dan ook aanzienlijk minder.
Sandy
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik heb niet gestemd, omdat ik geen van beide mogelijkheden echt herken. Als het om de vlucht gaat, dan vind ik comfort niet heel belangrijk. Die 8 of 10 uurtjes komen we wel door, ook al hebben we geen eigen tv-schermpjes, extra beenruimte ed. Waarbij ik wel even moet zeggen dat we geen van beiden groot zijn, dat scheelt wel natuurlijk. Dus de vlucht: liever goedkoop.

Dan de auto: we rijden veel en we willen vooral graag stof, washboard, smalle bochten en meer van dat soort dingen. Dus op de auto bezuinigen we zeker niet, dat moet een SUV 4x4 zijn.

De overnachtingen: als we een fatsoenlijk bed hebben en een schone douche zijn we al tevreden. Dure hotels hebben we niet nodig, dus we zoeken in eerste instantie toch wel naar de wat goedkopere ketens. Liever een wat minder motel voor 60 dollar dan een super de luxe motel voor 120 dollar.

Eten: lekker picknicken met brood en beleg dat we zelf in de supermarkt hebben gekocht. En 's avonds een eenvoudig restaurantje (mag gerust zo nu en dan de Mac zijn). Of zelf wat in de magnetron opwarmen, als die op de motelkamer aanwezig is.

Al met al, comfort is voor ons niet belangrijk (behalve bij de auto), maar echt low-budget doen we ook weer niet. Omdat ons inkomen de laatste tijd wat gestegen is en onze kosten zijn gedaald (de kinderen zijn inmiddels volwassen) kunnen we het ons veroorloven om bijna elk jaar te gaan. Dat betekent dan wel: geen nieuwe badkamer of andere dure uitgaven thuis. Maar dat hebben we er graag (heel graag :wink: ) voor over.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Sandy schreef:Het kostenplaatje is dan ook aanzienlijk minder.
Geloof je dat zelf?
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ook wij kunnen niet echt kiezen, we doen van allebei wat.
We hoeven niet direct veel luxe, maar we bezuinigen niet op de huur van een camper, hij moet redelijk groot zijn, we willen ruimte.
Ook willen we geen camper die op een groot reclame bord lijkt en vaak gebreken vertoont.
De campings zijn ook af wisselend soms een wat duurdere en dan weer een goedkope in een statepark.
Voor de boodschappen hebben we van veel winkels een savingscard, want ergens teveel voor moeten betalen hebben we een hekel aan.
We hoeven ook niet iedere avond uit eten, want we koken zelf.
Maar een af en toe uit eten gaan moet ook kunnen.
Kortom van alles wat.
Als het kan willen we ieder jaar, maar als we erg zuinig moeten gaan doen, slaan we liever een jaar over.
Zou wel veel pijn doen.

En Sandy het scheelt echt hoor als de kinderen de deur uit zijn en de hypotheek bijna afgelost. :lol:
Alleen geef je het met scheppen vol aan andere dingen uit.
Amerika :!:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb ook savingscards van een aantal Amerikaanse supermarkten hoor :lol:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:Ik heb ook savingscards van een aantal Amerikaanse supermarkten hoor :lol:
Echte Nederlanders hé :lol:
Zuinig maar niet pestig
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het hangt er vanaf, als ik alleen ga, dan reis ik budget, gewoon omdat ik dat niet erg vind. (niet echt budget trouwens, ik huur wel een 4x4, slaap in goede motels bij voor keur in de parken en eet niet bewust goedkoop)
Gaan we samen, reizen we wat luxer, gewoon omdat mijn vriendin dat prettiger vind.
Daisy
Amerika-newbie

Re: Budget

Bericht door Daisy »

CaroLine schreef:Waar ik me soms over verbaas is dat mensen naar Amerika op vakantie willen maar daar niet al te veel geld voor willen betalen.
Als ik dan lees dat mensen een gastgezin zoeken omdat ze een hotel niet kunnen betalen of dagelijks naar de Mac gaan omdat een ander restaurant te duur is dan begrijp ik niet waarom men niet gewoon een jaartje langer spaart
In mijn geval is het zoeken van een gast gezin nodig. Ook als ik nog 2 jaar zou wachten.
Ik, als 20 jarige student ben 3 jaar geleden met mijn ouders naar Amerika geweest en wil dolgraag nog een keer.
Waarom zou iemand veel geld uitgeven als het ook low-budget kan? (dat betekend niet dat de vakantie niet luxe is!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer