Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver vraagje

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Pixie
Amerika-ontdekker

Visa Waiver vraagje

Bericht door Pixie »

Sneller dan verwacht heb ik weer de mogelijkheid om naar de VS te gaan. Maar ik maak we een beetje zorgen om Immigrations, en of ik wel 'toegelaten' word.
Afgelopen jaar ben ik 11 weken in de VS geweest (tot eind nov.) en ik vraag me af of het problemen oplevert als ik in februari al weer met m'n groene formuliertje bij de Immigration desk sta.

Is er een bepaalde norm die ze hanteren, qua tijd die tussen je volgende bezoek moet zitten?

Hopelijk maak ik me zorgen om niets, maar het lijkt me verschrikkelijk om teruggestuurd te worden. Hehe, ik klink wel heel naïef maar Immigrations zorgt er altijd weer voor dat ik me ongemakkelijk voel :oops:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

enkele jaren lang bijna maandelijks op en neer naar de VS geweest op een waiver en nooit wat ervan gehoord.

Volgens mij hoef je je dus nergens zorgen om te maken,

veel plezier,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

De enige norm die ze hanteren is dat je 3 maanden achter elkaar mag blijven. Zodra je terug bent in Nederland kun je dan dus in principe meteen weer terug naar de VS voor weer 3 maanden. Echter, zodra ze het vermoeden hebben dat je illegaal wilt wonen en werken in de VS, kunnen ze je terugsturen, ook al hebben ze daar geen hard bewijs voor. Dit zullen ze doen wanneer je zeer frequent en steeds voor langere tijd naar de VS komt. De garantie dat je de VS nu in mag, is niet te geven (al sowieso nooit eigenlijk), maar de kans dat je terug gestuurd lijkt me wel erg klein. Je was er de vorige keer 11 weken en ik neem aan dat je er nu niet al te lang blijft. Zorg er dus voor dat je een returnticket hebt, duidelijk kunt maken wat je komt doen en de vorige keer gedaan hebt, en wat je in Nederland doet. Als je dit nog vaker doet, kan de immigration uiteraard wel eens lastige vragen gaan stellen.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Geen probleem lijkt mij. Het enige probleem dat je tegen zou kunnen komen is als je een speciaal visum hebt gehad eerder voor werk, studie of dergelijke. Als je daarna nog een keer zo'n visum aan wilt vragen kan er een termijn tussen vallen van een aantal jaren voordat je weer een visum aan kan vragen. Als je minder dan 3 maanden gaat en geen visum hoeft aan te vragen voor werk, studie en dergelijke die je daar wilt doen is het in principe geen probleem.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Bedankt voor de geruststellende woorden.

Tot nu toe heb ik gemiddeld 1x per jaar de VS bezocht, en hoewel het over het algemeen korte (3 weken) bezoekjes waren, begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Want wat is in de ogen van een Immigrations beambte nog 'normaal bezoek' en wanneer wordt het verdacht?
Niet dat ik ook maar enige plannen heb om ook maar iets illegaals te doen, haha! Werk/wonen is voor de verre toekomst.

Dus ik denk dat het vast geen probleem op gaat leveren als ik voor een korte periode/vakantie weer eens de VS bezoek. Nu alleen nog m'n vliegticket (overigens altijd een retourtje waar ik me ook zeker aan houd) :D
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Want wat is in de ogen van een Immigrations beambte nog 'normaal bezoek' en wanneer wordt het verdacht?
Daar is geen vaste regel voor. Als je enkele keren per jaar en dan steeds (bijna) 3 maanden blijft, zul je weleens problemen kunnen krijgen. Dat zal niet het geval zijn als je 1x per jaar gaat en dan maar 3 weken blijft: in dat geval zal er geen vermoeden ontstaat van illegale arbeid oid; dat zal dan gewoon gezien worden als vakantie/familiebezoek.
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Dacht ik ook al. Bij mij ligt het meer aan het vooruitzicht van nog vele bezoekjes de komende jaren. Ik wil natuurlijk niet het risico lopen om als een illegale arbeider gezien te worden en daarmee m'n eventuele toekomst in de VS op het spel te zetten (Amerikaanse vriend...vandaar :lol: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer